Изготвяне на одит за ресурсна ефективност за целите на процедурата съгласно Приложение Е (дейността ще бъде изпълнена посредством консултантски услуги за изготвяне на одит за ресурсна ефективност, б.р. 14.1, т.5 Бюджет): В рамките на тази дейност фирма „Косара-Р“ ЕООД чрез външен изпълнител извърши одит за постигане на ресурсна ефективност на производствения си процес. Ресурсният одит е извършен по образец съгласно Приложение Е от фирма „Енерджи Ефект“ ЕООД и се основава на обективни данни за производството за 2016 г. Целта на одита беше да определи дейностите, в резултат на които в предприятието ще бъде оптимизирана употребата на суровини и спомагателни материали в съществуващото производство на “Косара-Р“ ЕООД и ще се постигне ефективно управление на отпадъците при производството на единица продукция. Изготвянето на одита премина през следните етапи:
1.Подготвителен етап
a) оглед на производствената площадка на фирмата, на която предприятието осъществява икономическата си дейност
б) събиране и обработка на първична информация за производствения процес и произвежданите продукти, декларирани в Справката за производството и продажбите на промишлени продукти за 2016 г., подадена към НСИ.
2.Етап на установяване на използваните ресурси
а) обработване и детайлизиран анализ на настоящото положение по отношение на влаганите суровини и спомагателни материали в производството на единица продукт преди изпълнението на проекта
б) определяне на дейностите, в резултат на които чрез придобиването на конкретни ДМА ще бъде оптимизирана употребата на суровини и спомагателни материали след изпълнението на проекта.
3.Етап на разработване на дейности за ефективно управление на отпадъците
а) събиране на информация за всеки отделен отпадък, който се образува на територията на площадката, на която предприятието осъществява икономическата дейност, обект на одита
б) анализ на управлението на отпадъците преди изпълнението на проекта
в) остойностяване на количеството генерирани отпадъци при производството на единица продукция за 2016 г.
г) описание на дейностите, в резултат на които ще бъде постигнато по-ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията по чл. 6 от ЗУО, при производството на единица продукция след изпълнението на проекта
д) остойностяване на промяната при управление на отпадъците след изпълнението на проекта и намаляването на количеството отпадък.
4. Етап на установяване ефекта от изпълнението на проекта
а) описание на технологичните решения, предвидени за внедряване по проекта
5. Заключителен етап
а) изготвяне на одит за отразяване на дейностите, свързани с подобряване на ресурсната ефективност на „Косара-Р“ ЕООД.
Извършеният одит за ресурсна ефективност на „Косара-Р“ ЕООД включва дейности за подобряване на ресурсната ефективност само по отношение на един код на икономическа дейност съгласно КИД-2008, за който се кандидатства по настоящата процедура – 14.13 Производство на горно облекло, без работно.
Съгласно одита предприятието преминава към по-високо ниво на управление на отпадъците - от „обезвреждане“ към „предотвратяване“. Променя се и начинът на управление на посочените отпадъци в най-висок процент - 99.99%.
В одита за ресурсна ефективност на „Косара-Р“ ЕООД са включени и дейности, които се отнасят до един от специфичните отпадъчни потоци – отпадъци от опаковки (стъкло; хартия и картон;метали; пластмаса; дървесни отпадъци).
Стъпки за реализацията на дейността:
1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на ресурсен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. /01.2018/
2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на ресурсния одит./01-02.2018/
3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик./02.2018/
4. Сключване на договор с избрания изпълнител / 02.2018/
5. Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на „Косара-Р“ ЕООД по образец съгласно Приложение Е /03-04.2018/
|
6 000.00
|
6 000.00
|
Придобиване на актив 1: Настилачна машина, който води до намаляване (на единица продукция) на суровина 1. Текстил/плат и спомагателен материал 1. Хартия за кроене, които се използват в производството на всички 8 вида продукти и на отпадък 1: Текстил и отпадък 3: Хартия, образувани при производството на всички 8 вида продукти: Дейността съответства на описанието на Дейност 1 от т. 1.2 и Дейност 5 от т. 4.6 от Приложение Е-одит за ресурсна ефективност.
В рамките на дейността ще бъде придобита Настилачна машина (б.р. 2.1), която ще допринесе за оптимизиране на процеса кроене, намаляване на използваните суровини и образуваните отпадъци в съществуващото производство.
До момента предприятието извършва дейностите по настилане и рязане на настила в началото и края ръчно чрез настилане на всеки един пласт от настила на маса за кроене, изрязване с ножици на началото и края на всеки един пласт от настила, изрязване/разкрой на целия настил от кътър за кроене по предварително настилани с всеки пласт настил шаблони от хартия за кроене, като под всеки пласт настил има настлана и перфорирана хартия за осигуряване на ваккум за придърпване на настила към масата за кроене и за осигуряване приплъзване на плата. Ръчното настилане обаче е бавно и при него не може да се осигури еднакво опъване и позициониране на кройките точно една над друга в отделните пластове от настила. Леко разминаване на кройките във вертикала на настила е предпоставка в последствие за неточно изрязване на комлект кройки от всеки един пласт настил, който е разминат с другите пластове в настила, което води до бракуване на неточно изрязаните кройки от разминатия пласт. При ръчното настилане също е проблем и залагане на намалени „резерви“ в кройките. защото разминаването на един пласт с другите пластове, означава че при рязане на целия настил тези намалени „резерви“ (от разминатия пласт) ще бъдат неточно изрязани и впоследствие при ушиване ще бъдат с различна ширина в самия шев. Това е причина за бракуване на неправилно изрязани кройки при изрязването на целия настил. Придобиването на настилачната машина, която ще се използва заедно със съществуващото оборудване – маса за кроене и кътер за кроене, ще доведе до намаляване (на единица продукция) на суровина 1. Текстил/плат и спомагателен материал 1. Хартия за кроене, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти. Това ще се постигне чрез намаляване на излишната ивица плат (с хартия) в началото и в края на настила посредством автоматично позициониране и опъване на всеки пласт от настила и автоматично рязане на настила, като се запази разстоянието между кройките в съответния настил. Допълнително чрез прецизно програмиране на начална и крайна точка на срязване на настила ще бъде намален разхода (на единица продукция) на суровини - текстил и на спомагателен материал - хартия от 5% и повече в зависимост от материала и дължината на настила, които след изрязване образуват отпадък от текстил и от хартия. Настилачната машина ще позволи предвиждане на намалени „резерви“ в кройките, прецизно автоматично настилане с еднакво опъване на всеки пласт от целия настил и автоматично позициониране и срязване в началото и в края на настила, като срязването ще бъде прецизно точно, без да остават излишни ивици в началото и в края на настила. Това ще допринесе и за по-ефективно управление и намаление на отпадък 1: Текстил и на отпадък 3: Хартия, образувани при производството на всички 8 вида продукти в следствие от намаляването на излишната ивица плат заедно със спомагателния материал-хартия в началото и в края на настила. Като се има предвид, че отпадъците от излишните ивици в началото и в края на настила представляват около и над 50 % от всички текстилни отпадъци (останалите са от изрезките между кройките в настила), отпадък 1 ще бъде намален с около 50%, което ще доведе пряко до преминаване на по-високо ниво в йерархията по управление на тези отпадъци от съществуващото производство, а именно „предотвратяване“.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13)
|
116 836.50
|
116 830.00
|
Придобиване на Гладачна система за заготовки на изделията(2.6), Гладачна система за междинно гладене на изделията(2.7) и Гладачна система за крайно гладене на изделията(2.8), които водят до намаляване на суровина 1. Текстил и спомагателен материал 1. Хартия за кроене и до по-ефективно управление на отпадък 1. Текстил, отпадък 2. Конци, отпадък 3. Хартия при всички 8 вида продукти.: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 2 от т. 1.2 и Дейност 6 от Приложение Е.
В рамките на дейността ще бъде изградена линия за гладене, състояща се от Гладачна система за заготовки на изделията (б.р. 2.6), Гладачна система за междинно гладене на изделията (2.7) и Гладачна система за крайно гладене на изделията (2.8), с които ще се въведе вакуумна технология, позволяваща прецизно заготвяне и гладене на изделия с намалени резерви на детайлите и които ще допринесат за оптимизиране на процеса гладене, намаляване на суровините и на отпадъците от брак.
Процесът по гладене се извършва по време на целия производствен процес след кроенето и условно може да се раздели на три подетапа:
- Гладене на заготовки
-Междинно гладене
-Крайно (финално) гладене.
При този процес се извършва разглаждане на заготовки, междинно и крайно гладене на готовите изделия, като основна роля в него има разглаждането на т.нар. „резерви“. „Резервите“ са ивици плат извън линията на зашиване на всяка кройка, които се застъпват при ушиване, като благодарение на тях се постига устойчивост на шева на изделието след зашиването му. След зашиване резервите (извън линията на зашиване на кройката) чрез разглаждане се „обръщат“ и така обърнатите резерви остават скрити (от вътрешната страна) в готовия продукт. Технологично, за да е възможно съединяване на изделията чрез ушиване с конци, преди кроене се залагат резерви в кройките на детайлите и изделията. Големината/ширината на резервите на изделията, определяна преди кроене, е в пряка зависимост от технологията на гладене на кройките и изделията и се определя от възможностите на машините за гладене.
До момента фирмата извършва дейностите в процеса гладене посредством конвенционални гладачни маси, без вакуум, с които могат да се разглаждат само шевове на детайли и изделия с резерви с по-големи ширини с по-големи „резерви“ и с които не е възможно качественото разглаждане на шевове с намалени „резерви“, в следствие на което се бракуват около 2% от всички изделия. Освен това друга основна причина за бракуване на изделия са лъскавините на плата при разглаждане със стария тип гладачни машини.
Придобиването на високо технологични гладачни системи за гладене, които разполагат с компютърно управление и със съвременна технология, която не допуска лъсквини и позволява разглаждане и гладене на детайли и изделия с намалени „резерви“, ще доведе до намаляване на „резервите“ и съответно намаляване на разхода на суровини – текстил в предприятието.
Предвиждането на ширината на „резервите“ преди кроене на изделията е в пряка зависимост от технологията на кроене и гладене на кройките и изделията. В резултат на въвеждане в производството на системите за гладене (б.р. 2.6-2.8), които разполагат с технология с мощен вакуум, позволяваща разглаждане с намалени „резерви“ на детайлите и гладачна повърхност с вградена гладачна форма, с калъф в 3D система за р избягване на лъскавини, ще могат да се разглаждат детайли и изделия с намалени „резерви“, да се програмират и изчертават кройки на детайлите и изделията с намалени „резерви“ още преди процес кроене и ще се предотврати обруването на брак. В следствие на това активи от 2.6 до 2.8 ще доведат до намаляване (на единица продукция) с 2% на суровина 1. Текстил и спомагателен материал 1. Хартия за кроене, поради намаляване „резервите“ от плат, залагани в кройките преди кроене, както и до елеминиране на причините за бракуване, поради некачествени разглаждания на детайли с намалени резерви и лъскавини, на 2% от всички изделия, както и до намаляване и съответно по-ефективно управление на отпадък 1. Текстил, отпадък 2. Конци, отпадък 3. Хартия при всички 8 вида продукти.
Етапи на изпълнение
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13)
|
96 622.80
|
96 615.00
|
Придобиване на актив 9: Ултрасоник машина и актив 10: Машина за полагане на три ленти, които водят до намаляване на суровина 2. Конци, която се използва в производството продукт 1: Панталони.: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 3 от т. 1.2 от изготвения одит за ресурсна ефективност.
В рамките на дейността ще бъдат придобити Ултрасоник машина (б.р. 2.9) и Машина за полагане на три ленти (б.р. 2.10), с които ще се въведе пилотна технология за ултразвуково безшевно шиене, подходяща за работа с всеки тип материали и материи – дебели, тънки и много тънки, осигуряваща чисто рязане и свързване на два материала по ръба на плата. Посредством ултразвуковата технология могат да се създават много силни и прецизни припокриващи се приложения, без значение от използваните тъкани. По този начин фирмата ще може да влага текстилните отпадъци, образувани на етап кроене и в последствие разкъсани до дреб посредством оборудването, описано в дейност 8, в подплата за облекла от продуктовия асортимент на фирмата.
Към момента за производството на всички бройки изделия от Продукт 1: Панталони, предприятието използва стари модели обикновени шевни машини за шиене с конци. С наличното оборудване подплатяването на панталоните се извършва с цели парчета плат, тъй като зашиването с конец не позволява съединяване на различни материали. Новите активи ще позволят съединяването на детайли от различни тъкани с ултразвукови вибрации и укрепване на връзката чрез подлепване на сряза без възможност за промушване на власинки от дребта и без обгаряне на плата.
Внедряването на ултразвуковата технология посредством придобиването на активите ще допринесе за намаляване на разхода на суровина 2 – конци, която се използва при производството (ушиването) на Продукт 1: Панталони, защото чрез тях се извършва безшевно шиене, изразяващо се в ултразвуково слепване по ръба на разкроените изделия без конци и ултразвуково залепване на ленти (без конци) за якост на слепения шев без конци. При този процес намаляването на суровина 2. Конци ще е на 100% за тази част от бройките от Продукт 1: Панталони, които ще се произвеждат с актив 9: Ултрасоник машина и актив 10: Машина за полагане на три ленти, вместо със съществуващите стандартни шевни машини с конци.
Предвидените за производство по тази технология продукти (като част от бройките от произвеждания Продукт 1: Панталони) ще се пълнят с фин миксиран дреп (вата) – от Дейност 7, описана в т.4.6. на Приложение Е Одит за ресурсна ефективност, и ще представляват част от бройките от произвеждания Продукт 1:Панталони.
Етапи на изпълнение
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13)
|
74 525.70
|
74 520.00
|
Придобиване на активи от 11 до 25 (б.р. от 2.11. до 2.25), които водят до намаляване (на единица продукция) на суровина 2. Конци, която се използва в производството на всички 8 вида продукти и на отпадък 2. Конци, образуван при производството на всички 8 вида продукти: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 4 от т. 1.2 и Дейност 7 от т. 4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност.
В рамките на дейността ще бъдат изградени линия за съединяване и зачистване и шевна линия, състоящи се от общо 15 актива (от б.р. 2.11 до б.р. 2.25), с които ще се въведе автоматизирана технология за контрол на шевния процес с прецизно регулиране и отрязване на използваните конци, която ще допринесе за оптимизиране на етап „ушиване“ от производствения процес, намаляване на използваните суровини и намаляване на образуваните отпадъци в рамките на този етап на съществуващото производство.
В етап „ушиване“ се извършва шиене на изделията с конци, което включва всички процеси по съединяване на отделните кройки и елементи на продукта с шев от конци, както и зашиване на копчета и ципове с конци. След всеки шев останалият конец се изрязва с ножичка от оператора на съответната шевна машина. За да има сигурност в качеството на шева, операторът оставя по-дълъг конец в края на всеки шев, в следствие на което се изразходва по-голямо количество суровина – конци, и съответно се образува по-голямо количество отпадъци, тъй като се налага изрязване на по-голямо количество останали конци след завършване на всеки шев.
Технологично в процес ушиване се използват суровини – конци, копчета и ципове и се получават отпадъци от изрезки от конци. Отпадъците от конци се образуват от останалите след всеки шев и изрязани излишни конци и са с общо количество 3,7874 кг. за 2016 г. при производство на описаните 8 вида продукти.
Към момента, за да изпълнява операциите в етап „шиене“, предприятието използва шевни машини, които изискват ръчно оставяне на аванс на конеца и ръчно отрязване на излишния конец, което зависи изцяло от преценката на оператора на машината. След всеки шев останалият конец се изрязва със специален нож от оператора на съответната шевна машина и за да има сигурност в качеството на шева, операторът оставя по-дълъг конец в началото и края на всеки шев, в резултат на което се изразходва по-голямо количество суровина 2. Конци и съответно се изрязват по-голямо количество конци, останали след завършване на всеки шев, които след изрязването им се превръщат в отпадък 2.Конци.
Предвидените за закупуване в рамките на тази дейност активи ще бъдат приложими за всеки тип материи от леки до тежки и ще допринесат за намаляване на разхода на суровина 2.Конци, която се използва в производството на всичките 8 вида продукти. Това ще бъде постигнато посредством електронно програмиране (на затяжките в началото и края на шева; на стойностите на набор по време на шиене), възможност за регулиране опъването на конеца, фотоклетка за разпознаване на материала и автоматично преустановяване подаването на конеца след всеки шев, последвано от автоматичното му отрязване, при което се намалява разхода на суровина 2: Конци с около 2 %, както и на отпадък 2. Конци и неговото по-ефективно управление, тъй като се намаляват излишните конци, останали след всеки шев, при което намаляват отпадъците от конци наполовина.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13)
|
234 503.01
|
234 497.16
|
Придобиване на актив 3: Машина за разкъсване на текстилни отпадъци, актив 4: Машина за миксиране и актив 5: Машина за пълнене на дреб в изделия, които водят до по-ефективно управление на отпадък 1: Текстил, образуван при производството на всички 8 вида продукти. : Тази дейност съответства на дейност 8 от т. 4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност на проекта.
Към момента предприятието не разполага с оборудване за управление на текстилните отпадъци. Образуваните при производството отпадък 1: Текстил с код 04 02 22 и отпадък 2. Конци с код 04 02 22 се съхраняват в предприятието (депониране) за последващо предаване за „обезвреждане“ от външна специализирана фирма.
В рамките на тази дейност ще бъдат придобити Машина за разкъсване на текстилни отпадъци (б.р. 2.3), Машина за миксиране (б.р. 2.4) и Машина за пълнене на дреб в изделия (б.р. 2.5), необходими за внедряването на технология, която позволява рециклиране, повторната употреба и по-ефективното управление на отпадък 1: Текстил, образуван при производството на всички 8 вида продукти. С тези активи предприятието ще въведе нов под-етап в производствения процес, при който отпадъците от производството ще бъдат рециклирани и в последствие използвани за суровина при производството на част от бройките на произвеждания продукт 1: Панталони чрез промишлена симбиоза в рамките на предприятието, без производство на нов продукт.
Новият под-етап се състои от следните дейности:
- преработване на текстилните отпадъци с код 20 02 22 във вата/дреб от текстил чрез Машина за разкъсване на текстилни отпадъци, подходяща за рециклиране на отпадък от всички текстилни изделия - от естествени и/или изкуствени влакна
- хомогенизиране на суровината (вата/дреб от текстил) чрез Машина за миксиране, която приготвя смеси, подходящи за пълнене на детайлите и има възможност за съхраняване на произведения дреб.
- прецизно пълнене с дреб/вата чрез Машина за пълнене на дреб в изделия
В резултат от изпълнението на тази дейност фирмата ще премине на по-високо ниво в йерархията на управление на тази част от отпадъците от съществуващото производство, а именно от „обезвреждане“ до „рециклиране“. Рециклираните при тази дейност текстилни отпадъци с код 04 02 22 ще се използват като суровина в производството на част на произвеждания продукт 1:Панталони, които ще бъдат произвеждани с активите и технологията за “шиене без конци“. Общото количество текстилни отпадъци, образувани при производството на всичките 8 вида продукти след изпълнение на проекта и които изцяло ще се рециклират и ще се използват като суровина във вид на текстил (от вата) в производството на част от увеличените бройки на произвеждания продукт 1:Панталони, след изпълнение на проекта са 661,53 кг. годишно – от текстилни изрезки от плат и от текстилни изрезки от конци.
За да могат да се оползотворяват изцяло в производството на продукт 1:Панталони, (при предвиденото намаляване на суровина 1. Текстил чрез Дейност 2), се предвижда увеличаване на производството на продукт 1:Панталони до 11741 бр. годишно, като част от тях – 6891 бр. ще бъдат със суровина 1. Текстил, съставена от плат и дреб/вата, получен при рециклирането на текстилните отпадъци, а останалите 4850 бр. панталони ще са увеличени с 30% бройки спрямо досега произвежданите панталони от продукт 1. Панталони със суровина 1. Текстил - от плат, без вата. В резултат от тази дейност ще се постигне по-ефективно управление на отпадъци 1: Текстил и 2:Конци, образувани при производството на всички 8 вида продукти, без увеличаване на потребяваната за производство на продукт 1. Панталони суровина 1. Текстил чрез „рециклиране“ на всички текстилни отпадъци с код 04 02 02 и употребата им като суровина в производството на произвеждан продукт 1.Панталони.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13) |
91 490.60
|
91 489.00
|
Придобиване на актив 2: Вертикална балираща преса, който води до по-ефективно управление на отпадък 3: Хартия и отпадък 4: Шпули, образувани при производството на всички 8 вида продукти: Тази дейност съответства на дейност 8 от т. 4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност на проекта.
Към момента предприятието не разполага с оборудване за управление на текстилните отпадъци. Образуваните при производството отпадъци от хартия с код 20 01 01 и щпули/картонени опаковки с код 15 01 01 се съхраняват в предприятието (депонират) за последващо предаване за „обезвреждане“ в специализирана фирма за преработка на отпадъци.
Планираният за придобиване актив 2: Вертикална балираща преса (б.р. 2.2) ще допринесе за по-ефективно управление на отпадък 3. Хартия с код 20 01 01 и отпадък 4. Шпули/картонени опаковки/ с код 15 01 01, образувани при производството на всички 8 вида продукти, чрез намаляване на обема на отпадъците и пряко преминаване на по-високо ниво в йерархията по управление на тази част от отпадъците от съществуващото производство – от „обезвреждане“ към „рециклиране“, изразяващо се в намаляване на обема чрез пресоване с актив 2: Вертикална балираща преса на хартиените и на картонените отпадъци от опаковки и предаването им на специализирана фирма за последващо „рециклиране на хартия“ от „преработвател“. Намаляването на обема на хартиените отпадъци с код 20 01 01 и на картонените опаковки/шпули с код 15 01 01 е част от процеса за рециклиране на хартиените отпадъци, като крайния етап от рециклирането се извършва от „преработвател“ чрез предаването им на специлизирана фирма за преработка на отпадъци, която от своя страна ги предава на „преработвател“, съгласно договор на бенефициента със специализирана фирма с разрешение за извършване на дейности с отпадъци – договор приложен в т.6 СПРАВКИ от Одита.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-5)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 5-8)
4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 8-13)
|
6 390.00
|
6 390.00
|
Провеждане на 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта: В рамките на изпълнение на проекта фирма „Косара-Р“ ЕООД ще организира и проведе 2 бр. събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта, както следва:
1) Работна среща, с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта
Работната среща ще бъде организирана през последните месеци от проекта след успешното внедряване на пилотната технология за безотпадно производство основана на ефективно управление на влаганите суровини и отпадъци в производството на „Косара-Р“ ЕООД и оптимизиране начина на работа. На събитието ще бъдат поканени производители от текстилния бранш, специалисти по технология и организация на производството, представители на фирми от сектор „Лека промишленост“ извършващи сходна дейност, представители на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ), Браншова организация за текстил и облекло (БОТО), Българска асоциация за текстил, облекло и кожи /БАТОК/ и др. заинтересовани страни и партньори. На работната среща ще бъде подробно представен проекта и цялостната му концепция и ще бъдат дискутирани всички етапи от внедряването на пилотното технологично решение в производството на „Косара-Р“ ЕООД. Ще се обсъдят предимствата и ползите на пилотната технология, постигнатите резултати и възможностите за приложението на технологичното решение за конкретни предприятия и като цяло в икономиката. Ще се представят демонстрации на технологията под формата на видеа, снимки и др. вид мултимедия; ще се покажат продукти произведени чрез пилотната технология.
2) Кръгла маса за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта
Събитието ще бъде организирано през последния месец от изпълнението на проекта като целта ще бъде да се съберат производители от текстилния бранш и заинтересовани страни и представители на фирмите доставчици на оборудването, с което се внедрява пилотната технология, за да представят проекта и в частност пилотното за България решение, както и да обсъдят развитието на технологиите в бранша и възможностите за достъп и внедряване на нови практики, системи и модели за производство. обект на внедряване в неговите рамки. На този етап на приключване на проекта фирма „ Косара-Р“ ЕООД вече ще е финализирала успешно всички предвидени дейности и ще разполага с резултатите от внедряването на пилотната иновативна технология в своето производство по възможно най-оптимизиран начин.
След представянето на проекта и резултатите от него, ще бъде инициирана дискусия между участниците относно начините, по които пилотната технология може да бъде внедрена в производствата на представителите на текстилния бранш; как би могла да бъде доразвита и приспособена към различните производства. След дискусията ще се проведе и практическа демонстрация в реални производствени условия на технологичните възможности на пилотната технология.
По този начин събитието ще послужи като опорна точка за други предприятия от бранша, които желаят да оптимизират процесите си от гледна точка на ресурси, образувани отпадъци и качество чрез приложението на пилотната технология – предмет на проекта.
Чрез организацията на посочените събития „Косара-Р“ ЕООД ще разпространи информация за проекта и ще създаде предпоставки за мултиплициране на резултатите от него, което ще допринесе за осигуряване на устойчивост на идеята в средносрочен и дългосрочен план.
Етапи на изпълнение
1) Разпределение на задачи по проекта в екипа (месец 1)
2) Организация и подготовка на работна среща (месец 15-16)
3) Провеждане на работна среща с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта (месец 17)
4) Организация и подготовка на кръгла маса (месец 18-19)
5) Провеждане на кръгла маса за мултиплициране на резултатите от проекта и подобряване на информираността на представители на бранша за възможностите, които технологиите предоставят за повишаване на ефективността и ефикасността на производството (месец 20)
|
0.00
|
0.00
|
Извършване на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: За целите на достигане на максимално голяма аудитория, чрез което да се създаде потенциал за мултиплициране на резултатите от проекта, „Косара-Р“ ЕООД ще извърши редица публикации в традиционни и дигитални медии, както следва:
1) Публикации в традиционни медии – вестници, списания, телевизия:
- Публикация в регионални и национални медии - „Косара-Р“ ЕООД ще подготви публикации относно проекта, дейностите и резултатите от него. Ще бъде описана процесната иновация водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология.
2) Публикации в дигитални медии:
- Публикация в онлайн списание за текстил, облекло, кожи и технологии - „Косара-Р“ ЕООД ще подготви публикация относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще се разпространят чрез списанието . Ще бъде описана процесната иновация водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации проявяващи интерес към приложението на пилотната технология.
- Публикация в социални медии – Facebook. Ще бъдат извършени редица публикации чрез профила на „Косара-Р“ ЕООД в социалната медия – Facebook: https://www.facebook.com/kosarastyle.confection/ . Чрез тези публикации ще се достигне до над 1400 заинтересовани страни (към април, 2018г. страницата има над 1400 последователи). Освен информация за проекта и пилотната технология, във Facebook ще се публикуват и новини относно провежданите събития за мултиплициране на резултатите от проекта – кръгла маса и работна среща.
Чрез публикациите в дигитални медии ще се осигури достигане до максимално голяма аудитория от потенциални заинтересовани страни без ограничение в териториалния обхват, което ще допринесе за повишаване потенциала за мултиплициране на резултатите от проекта.
При извършването на всички публикации в традиционни и дигитални медии с цел мултиплициране на резултатите от проекта ще бъдат спазвани всички изисквания за публичност и визуализация.
Етапи на изпълнение на дейността:
1) Разпределение на задачи по проекта в екипа (месец 1)
2) Подготовка на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-13)
3) Публикуване в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-13)
|
0.00
|
0.00
|