Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main aim of this project proposal is providing conditions to improve the health and safety of the employees of Dimitrov Ltd and improving the work environment at the company. This aim will be achieved through a set of activities envisaged under the project: 
+  forming a team to organize and manage the project in order to ensure the successful and trouble-free implementation of the planned activities; 
+ provision of collective protection means, including modernization of existing sites, technological processes, machines and facilities, through the following specific measures: 

1. Applying collective protection means for modernization of the air conditioning system in production building M1 for protection from non-beneficial microclimate; 
2. Applying collective protection means through placing local lighting at the tailors’ workplaces in production buildings M1 and M3 to improve the quality and quantity lighting indicators; 
3. Provision of work ergonomics in production buildings M1 and M3, through applying collective protection means to limit the risks of the negative impact of continuous sitting.
+ provision of publicity of the activities implemented under the project, in order to disseminate the best practice in the region; 
+ introducing flexible employment forms for people over 54 years old. 
 
The successful implementation of the activities planned will lead to the following specific results for Dimitrov OOD: 
+ improved work environment factors at Dimitrov Ltd, in particular: 
+ work ergonomics (including for disabled workers) in production buildings M1 and M3; 
+ protection from a non-beneficial microclimate in production building M3; 
+ improved quantity and lighting quality indicators in production buildings M1 and M3. 
 
The aggregate effect of the implementation of this project proposal will ensure the provision of the conditions needed to improve the health and safety of the workers and employees of Dimitrov Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проектните дейности ще се осъществява от екипа по проекта. Дейността има за цел осигуряване на прозрачно изпълнение на заложените дейности в съответствие с времевия график и правилата за финансово управление на ОП „Развитие на човешките ресурси“. Началото на дейността ще съвпадне с началната дата на изпълнение на проектните дейности и ще продължи през целия период на проекта, като включи и месеците, необходими за неговото отчитане. Екипът на проекта включва следните експерти: Ръководител проект, експерт „Технически сътрудник“ и експерт „Финансов контрол“. Квалификацията и конкретните отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Функцията и отговорностите на останалите членове на екипа са както следва: Експерт „Финансов контрол“: Изисквания към длъжността: - квалификация – икономическо образование - предишен опит в работа с първични и вторични счетоводни документи Отговорности - отговаря за целесъобразността на извършваните разходи по проекта; - извършва наблюдение на плащания, справки и финансови отчети по проекта; - подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта; - осъществява хронологично, двустранно счетоводно записване, обобщаване и осчетоводяване на финансовите документи на проекта, както и съставя отчети в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството и ги представя по изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси“; - организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата документация, свързана с проекта. Експерт „Технически сътрудник“: Изисквания към длъжността - квалификация – средно/висше образование релевантно за длъжността образования - отлично познаване и предишен опит на производствените процеси при текстила и облеклото Отговорности: - създава и поддържа изискващата се от нормативните актове документация; - въвежда оборудването и инфраструктурата за колективна защита; - координира работата на длъжностните лица и на звената за управление на предприятието при реализиране на задълженията им по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; - отговаря за въвеждането в експлоатация на предвидените активи съобразно нормите за безопасност; - подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; - участва при разрешаване на проблеми от техническо естество и да предлага възможни решения по такива въпроси на ръководителя, останалите членове на екипа, както и на всички участници в изпълнението на проекта; - да подпомага екипа при избор на изпълнители, организиране и доставка на оборудване - изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта Освен специфичните отговорности всеки член от екипа, ще споделя следните задължения: - следене за изпълнението на всяка една дейност съгласно изискванията за техническо и финансово управление на ОП „Развитие на човешките ресурси“; - ранно идентифициране на възможни рискове при изпълнението на заложените дейности, комуникирането им до останалите членове на екипа и предприемане на своевременни мерки за минимизиране на рисковете; - следене за спазване на хоризонталните политики при изпълнение на дейностите и недопускане на всякакъв вид дискриминация въз основа на пол, раса, възраст, вероизповедание или увреждане; - осигуряване на мерки за публичност и визуализация на програмата и оповестяване на финансовия принос на ОП „Развитие на човешките ресурси“. 37 536.00 35 538.20
Дейности за осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Тази дейност включва описаните по-долу мерки, които имат за цел да създадат необходимите предпоставки за осигуряване на една по-безопасна, здравословна и благоприятна среда на труд и да отговорят на нуждите на представителите на целевите групи, описани в т. 11 от настоящия формуляр. Риск: неблагоприятно въздействие на микроклимата в производ. сграда М1 Към настоящия момент за осигуряване на благоприятен микроклимат в сграда М1 се използва съществуваща централизирана климатична система /таванна/ от 2006г., на която не е правен основен ремонт и е амортизирана. Наличните климатични съоръжения трудно достигат нормените стойности за температура през летния сезон. Характерната за шивашката промишленост седяща или права работна поза при по-нисък енергоразход за тялото и долни крайници и по-изразена физическа активност за горни крайници прави организма изключително чувствителен към неподходящи температури в работните помещения. Това веднага провокира бърза изява на мускулно-скелетни смущения. Мярка за минимизиране: с цел осигуряване на благоприятен микроклимат и подобряване на топлообмена в сграда М1 ще се модернизира изцяло съществуващата климатична система. Модернизацията ще включва демонтаж на наличните компресори, събиране на хладилен агент, надуване с азот за проба на плътност, вакуумиране и монтаж на нови компресори; монтаж на дехидраторен филтър и зареждане с фреон. Модернизацията на климатична система в сграда М1 ще осигури оптимална температура, както и бързо и ефективно регулиране съгласно желанията и нуждите на работниците. Риск: недостатъчно и неправилно осветление на работните места за шивачи в производ. сгради М1 и М3 Към настоящия момент осветлението в помещенията на производ. сгради М1 и М3 се осъществява с луминесцентни и светодиодни лампи, разположени на тавана, средно на височина 10м. от работните места на шивачите. В сграда М3 са обособени общо 175 работни места за шивачи, като нито едно от тях не е снабдено с локално осветление. В сграда М1, от общо 390 работни места за шивачи, 85 не са осигурени с локално осветление. Производството на шивашки изделия е свързано с голямо зрително напрежение. Неправилното разположение на осветителните тела и липсата на локално осветление, създава среда с недостатъчното общо осветление, което води до увреждане зрението на работещите, преумора и неудобна поза при работа. Мярка за минимизиране: с цел да се осигури подходящо ниво на осветеност на всички работни места за шивачи в производствени сгради М1 и М3, ще бъде поставено локално осветление с възможност за насочване на светлината. Това ще допринесе за намаляване на опасността от трудно или невъзстановими увреждания свързани с лошите количествени и качествени показатели на осветеността - натоварване и умора на очите, акомодационни и др. зрителни нарушения. Риск: неосигурена ергономия при работа на работни места за шивачи в производ. сгради М1 и М3 Принудителната седяща работна поза при шивачите води до предимно статично пренапрежение на опорно-двигателния апарат и периферната нервна система, а несъответствието на наличните работните места, в производствени сгради М1 и М3, с биологичните възможности често резултира в претоварване, умора и болки в гърба, сухожилни, мускулни пренапрежения, периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб и др. Мярка за минимизиране: за намаляване на ергономичните рискови фактори се предвижда обзавеждането на работните места според ергономичните изисквания. За рационализиране на работните движения, намаляване на статичното натоварване и привеждане на работните зони към ергономичните изисквания, работните места на шивачите в сгради М1 и М3, ще бъдат оборудвани с ергономично съобразени работни масички за работни материали и ергономични работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия /като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръста на работника, работната височина и работната поза/. 379 180.00 379 100.80
Дейности по информиране и публичност: Тази дейност има за цел осигуряване на публичност относно подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020 г. за осъществяването на проекта. В рамките на дейността ще бъдат изработени следните информационни материали: 1) Информационна табела (2 броя) - изработката на тези материали ще бъде извършена от външен изпълнител. Едната табела ще бъде поставена в производствена сграда М1, а втората в производствена сграда М3, където ще се реализират дейностите по проекта. По този начин всички настоящи и бъдещи служители, клиенти и контрагенти на фирмата, както и други заинтересовани страни, посещаващи сградите ще бъдат информирани за дейностите по проекта. 2) Информационни плакати (2 броя) – изработката на тези материали ще бъде извършена от външен изпълнител. Плакатите ще бъдат в размер А3 и ще съдържат информация за проекта, включително за финансовия принос от Европейския съюз. Те ще бъдат поставени на видни за обществеността места: на входа на предприятието и в административната сграда на фирмата. 3) Брошури (200 броя) – Брошурите ще бъдат изработени в края на проекта и ще включват подробна информация за постигнатите резултати. 4) Визуализационни стикери (1 390 броя) – Стикерите ще бъдат поставени върху закупеното в рамките на проекта оборудване и материали. Предвидено е поставяне на 1 бр. стикер върху актив/матриал. 5) Публикация на официалния уеб сайт на предприятието – при стартиране на дейностите „Димитров“ ООД ще публикува информационно съобщение на корпоративния си уеб сайт, с което ще информира обществеността за проекта, неговите цели и очаквани резултати, включително и за приноса на ОП „Развитие на човешките ресурси“ за осъществяването на проекта. 6) Осигуряване на визуализация върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. 7) Публикация в печатна медия – публикацията ще бъде реализирана в края на проекта, като ще цели запознаване на широката общественост и всички заинтересовани страни за постигнатите по проекта резултати и полученото европейско финансиране. 2 548.00 2 438.00
Оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на гъвкаво работно време и практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители: Управлението и развитието на човешките ресурси заема важно място в Стратегията за развитие на "Димитров" ООД. Към настоящия момент във фирмата е въведен съвременнен софтуер за управление на човешките ресурси - Омекс® 2000. Омекс® 2000 е иновативен интегриран софтуер за автоматизиране на дейностите по управление на човешките ресурси и трудовите възнаграждения. Омекс® 2000 е съвременна уеб-базирана система за цялостно управление на човешките ресурси, която работи на иновативен модулен принцип, който предоставя възможност на потребителите да модифицират своя собствена инфраструктура за работа с продукт. Той е иновативно софтуерно решение, което се адаптира изцяло към фирмения бизнес модел чрез мощен механизъм за дизайн на екрани и процеси, използвайки изпитани и утвърдени практики за подбор, обучения, атестации и използвате вече доказани техники, като всичко се реализира, променя и съхранява по желание. Уеб-базираната система осигурява бърз и лесен достъп от всяка точка, без допълнителни ресурси за инсталиране и поддръжка на специални клиентски машини, като гарантира гъвкавост и мобилност при ежедневната работа на служителите. Освен това, програмата предвижда периодични обновления, които гарантират прилагането на най-новите утвърдени и съвременни мерки за управление на човешките ресурси. Независимо от закупеното съвременно технологично решения за управление на ровешките ресурси, ръководството на "Димитров" ООД идентифицира нуждите на персонала, свързани с необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и съчетаване на професионалния и личния живот, а за служителите над 54-годишна възраст и гарантиране и удължаване на професионалния им живот. В тази връзка ръководството на предприятието ясно идентифицира потребността от нови мерки и добри практики за оптимизация на работните процеси и поставя необходимостта от общо преосмисляне на действащия социален модел, от намиране на решения за най-острите проблеми на пазара на труда, трудовите и осигурителни отношения, ученето през целия живот и подобряване на адаптивността и компетенциите на работната сила. Приемането на цели, политики и мерки за въвеждане на гъвкавата заетост ще се основава на адекватен баланс между интересите на работодатели и работници. Прилагането на подход за гъвкавост и сигурност е от съществено значение за намаляване на сегментацията и насърчаване на социалното включване, запазването и създаването на заетост не само за по-възрастните, но за всички служители. Гъвкавите форми на заетост ще включват въвеждане на система за гъвкаво работно време, която ще позволи на целевата група в по-висока степен да управлява личното си и професионално време. Предвидената система представлява 40-часова работна седмица, при която служителите решават кога да изработят (избират начален и краен час на работния ден според техните индивидуални нужди). В конкретния случай с машинните оператори, които имат фиксирани оперативни часове, се предвижда и ротация на смените, която ще позволи по-добра координация между служителите от една стана и между служители и ръководство от друга. Практиките за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители в "Димитров" ООД се изразяват в: + Повишаване на общото образователно равнище и пригодност за заетост - предвиждане на обучения за работа с нови технологии; + Развитие на дългосрочните грижи за възрастните и на солидарност между поколенията; + Недопускане на дискриминация и създаване на условия за равни възможности за всички; + Развитие на „сребърна икономика” и на социалното предприемачество По този начин фирмата ще осигури максимална сигурност на 125-те лица над 54-годишна възраст, създавайки устойчива заетост и спокойствие на работното място, което ще рефлектира положително върху производителността на служителите и тяхната мотивация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).