Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Project "Center for providing services for social integration in the community and in home environment- Municipality Teteven". aimed at satisfying the needs of disabled persons and persons with limitations and inability for self . Project activities are aimed at providing qualified assistance in the performance of their daily activities in order to improve their quality of life and integration into society .
In the target group of the project included 103 persons with disabilities and 55 persons aged over 65 with restrictions and inability for self living in the municipality of Teteven, which will provide the " Personal Assistant " and "Domestic assistant" .
The scope of the project includes the following activities: Securing the activity of - "Center for providing services for social integration in the community and in home environment- Municipality Teteven"; Training of the staff employed to provide the services "Personal assistance" and "Home assist" to the Center for providing services for social integration in the community and in home environment: Providing psychological support , consulting and supervision of the employed people, providing the services "Personal assistant" and "Domestic assistant"; Providing motivation, psychological and medical support of the consumer services "Personal assistant" and "Domestic support" ; Organization and management of project "Center  for providing services for social integration in the community and in home environment- Municipality Teteven"; Information and publicity on project "for providing services for social integration in the community and in home environment- Municipality Teteven".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване дейността на - „Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда”: Цел на дейността: Осигуряване дейността на „ Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда” за предоставяне на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник”. Етап 1: Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва: 1.1 Подбор на кандидатите потребители на услугата, която включва следните дейности: - Провеждане на информационна кампания за приемане на заявленията от кандидатите за услугата; - Приемане на заявления от потенциалните кандидати; - Оценка на потребностите на потенциалните потребители, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”; - Класиране на кандидат – потребителите. - Сключване на договори с класираните кандидати за услугата. 1.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва следните дейности: - Провеждане на информационна кампания на територията на общината, чрез средствата за масова информация и „Бюрото по труда”; - Приемане на заявления от заинтересованите лица; - Разглеждане на постъпилите заявления, оценка и класиране на лицата за предоставяне на услугата; - Подписване на договори и длъжностни характеристики с избраните лица; 2. Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Личен асистент”. 2.1 Подбор на кандидатите за потребители на услугата, която включва следните дейности: - Приемане на заявления от кандидатите за услугата, които на се в обхвата на целевата група по проект„Нови възможности за грижа"; - Оценка на потребностите на потенциалните потребители, както и на тези които получават услугата в рамките на проект „Нови възможности за грижа", който община Тетевен изпълнява на основание споразумение от 26.03.2015 г. с АСП, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”; - Класиране на кандидат - потребителите; - Сключване на договори с избраните лица. 2.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Личен асистент”, която включва следните дейности и етапи: - Приемане на заявления; - Оценка и подбор на кандидатите за лични асистенти; - Сключване на договори с избраните личен асистенти. 3. Осигуряване на експертна помощ за следните дейности на Центъра: - провеждане на обучение на лицата наети за предоставяне на услугите; - за осигуряване на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на лицата наети за предоставяните от Центъра услуги 4.Изготвяне на Правилник за дейността на Центъра за предоставяне на социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда. - община Тетевен. Етап 2: Предостяване на услугата „Домащен помощник” и „Личен асистент” Ежедневна помощ на потребителите на услугата „Личен асистент” в съответствие с индивидуалния план на всеки един потребител, изготвен съобразно потребностите му. Услугата ще бъде предоставена на общо 103 лица с увреждания, 57 от които са обхванати по проект „Нови възможности за грижа”. Предоставяне на почасова помощ на потребителите на услуга „Домашен помощник” в съответствие с идентифицираните им нужди. Услугата ще бъде предоставена на 55 лица в невъзможност за самообслужване в рамките на 22 месеца. Предоставяне на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица предоставящи услугите. 471 156.28 456 980.45
Обучение на персонала нает за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощни" към Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обучения: 1. Надграждащо обучение на 45 лица наети за "Лични асистенти" по проект "Нови възможности за грижа". Цел на обучението: Повишаване на придобитите от личните асистенти умения и опит за полагане на грижи за лица с увреждания с ограничения и невъзможност за самообслужване. Обучението ще се проведе по изготвена програма и цели придобиване на професионални умения от личните асистенти при изпълнение на ежедневните им задължения с оглед задоволяване потребностите и осигуряване на здравословна и безопасна среда на потребителите. Обучението ще включва и мотивационен тренинг, както и придобиване на умения и знания за оценка на риска и управления на стреса. 2.Въвеждащо обучение на 23 лица наети за длъжността "Личен асистент" Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за лични асистенти. Обучението ще се проведе по предварително изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Личен асистент" и включва: общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент знания и умения; основни задължения и права на личния асистент; етични стандарти в работата на личния асистент (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); права на детето и методи за тяхната закрила; специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.). 3.Въвеждащо обучение на 5 лица наети за предоставяне на услугата "Домашен помощник". Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за домашни помощници. Обучението ще се проведе по изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и включва: общи познания за домашните грижи, знания и умения необходимите на домашния помощник; основни задължения и права на домашния помощник; етични стандарти в работата на домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. 500.00 499.61
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица, предоставящи услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на наетите лица за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник" Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията и социалните науки и цели осигуряване на качествена и в съответствие с нормативните изисквания и добрите практики услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник" В обхвата на дейността се включени следните поддейности: 1. Подбор на екип от специалисти в областите психологията и социалните науки. 2. Предоставяне на консултации при необходимост на лицата предоставящи услугите в следните области: - психологическа подкрепа при изпълнение на ежедневните задължения. Чрез предоставяните експертни консултации ще се осигури помощ на предоставящите услуги за взаимодействие с потребителите, при възникване на проблеми свързани с невъзможност със справяне на ежедневните задължения, за преодоляване на стреса в случай на извънредни ситуации свързани с опазване здравето на потребителите и други. - провеждане на регулярни и структурирани срещи на личните асистенти и домашни помощници с експерт от екипа за специализирана подкрепа за обсъждане на работа по случаи и собствени преживявания във връзка с това. Експертите предоставящи супервизия ще подпомагат работата на предоставящите услугите, като им помагат да обмислят вече взети решения, да разработят промени и да проявят креативност. Целта е да се подпомогнат личните асистенти и домашни помощници в реална среда за подобряване организацията на работа си; подобряване взаимоотношенията с потребителите и нарастване на професионалната им компетентност. 2 880.00 0.00
Предоставяне на мотивационна, психологическа и медицинска подкрепа на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник" Цел на дейноста: Птребителите на услугите да преодоляват различни бариери, вътрешни или външни в периода на предоставяне на услугите, да поучат мотивационна подкрепа за включване в услугите, както и на съвети свързани с опазване на здравето им. Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията, социалните науки и медицината. Съветът и подкрепата на психолога са част от добрия емоционален баланс на общуването между потребителя и предоставящия услугата, с оглед преодоляване на последствията от социалната изолация в която се намират в резултат на увружданията и възрастта. Необходимостта от включване в екипа експерти на медицинско лице е породена от характеристиките на потребителите на услугите и техните ограничени свързани с ограниченията в резулат на възрастта и уврежданията. 4 320.00 3 369.45
Организация и управление на проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен”: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от екип в следния състав: ръководител на проекта; технически сътрудник и счетоводител Екипа за изпълнение на проекта създава организация за управление и изпълнение на Проекта и осъществява дейността си в съответствие с методическите указания за организация и управление, разработени от УО. Задължения на екипа: 1.Ефективно управлява пдейността на Центъра, съгласно изготвения Правилник за дейността на центъра. 2.Ефективно управлява предоставянето на социалната услуга в съответствие с Методиките за изпълнение на съответните социални дейности на АСП. 3.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група - потребители на услугите. 4.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група- лицата наети за предостяване на услугите. 5.Осъществява контрол върху изпълнението на договорите с представителите на целевите групи потребители на услугите. 6.Извършва вътрешен контрол на договорените дейности, относно: начина им на изпълнение и времето на изпълнение; дейността на личните асистенти и домашни помощница. чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. 7.Извършва проверките в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя. 8. Организира провеждането на обученията на наетите лица за предоставяне на услугите. 9. Провежда процедурите за подбор на експретите за предоставяне на специалиазирини услуги в помощ на представителите на целевите групи и подписва договори с тях. 10. Организира текущото изпълнението на дейностите по предоставяне на специализирани услуги и следи за резултати от предоставяните консултации. 11. Организира формата и съдържанието на документите за отчитане дейността на личните аистенти и домашни помощници. 12. Подготвя възлагането на дейностите за инфармация и публичност по реда на ЗОП. Следи за изпълнение на договора с избрания изпълнител и активно провежда инфрмационна кампания. 12. Създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта, съгласно българското законодателство, като всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Отговаря за архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) № 1303/2013. 13. Осъществява непрекъсната взаимовръзка с УО. 6. Изготвя месечни и междинни и окончателни отчети за изпълнението на проекта, съгласно изискванията на УО. 18 862.02 22 167.04
Информация и публичност по проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен” : Цели на дейността: 1.Популяризиране приноса на ЕС и РБ за изпълнение на проекта. 2. Запознаване на потенциалните бенефициенти и обществеността с целите на проекта и неговото финансиране. Дейността включва: Етап 1: Подготовка дейността на центъра. Провеждане на пресконференция на коята ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността и средствата за масова информация с целите на проекта, същността и обхвата на дейностите и реда за тяхното изпълнение. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите по проекта, като в последствие екипа за изпълнение на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересованите страни. Провеждане на информационна кампания за запознаване на представителите на целевите групи с възможностите и условията за включване в дейностите по проекта. Етап 2: Изпълнение на проекта Екипа на проекта ще подготвя периодична информация, чрез интернета страницата на Община Тетевен за хода на изпълнение на проекта. Етап 3: Приключване на проекта Провеждане на пресконференция за представители на медиите и всички заинтересовани страни, на която ще бъдат отчетени резултатите от реализирането на проекта и ефективността от извършените дейности, както и за предпиретите от Община Тетевен мерки за осигуряване на устойчовост на резултатие от проекта. 2 200.00 2 100.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).