Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 657 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal aims at measures to facilitate the access to employment in the field of social and solidarity economy by expanding the activity of a social enterprise with VTC (Vocational Training Center) for trainers of guide dogs within "Eyes on Four Paws" Foundation.
The target group includes 6 people from the vulnerable groups of people with disabilities and disadvantaged people on the labor market who are threatened by social exclusion. Established team of qualified professionals who purposefully to work with the newly appointed members of the target group will create the conditions for development and upgrading of the acquired knowledge, will promote individual skills and will work towards building a sustainable employment perspective.
The sustainability of the project results will be guaranteed not only by preserving the employment of at least half of the newly hired individuals for six months after the end of the project, but also through providing the functioning of the Social enterprise for a period not less than 12 months. This will be guaranteed through the planned establishment of a successful enterprise with a social cause, a positive financial result, which is independent in decision-making, does not depend entirely on external financing, and has clear perspective for development and achieving social goals.
The planned equipment is in accordance with the needs and demands of the 6 newly employed people, and facilitates their involvement and active participation in the work process as part of the team. A procedure for obtaining a license for VTC will be conducted during the project implementation.
Providing accurate, timely, appropriate and lawful management and reporting of the project activities is carried out through the process of project management. All project activities will be accompanied by measures for information and publicity which will emphasize on the communication of the support of the EU through ESF granted to the applicant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на екип на социалното предприятие в структурата на Фондация "Очи на четири лапи": В опита си да излезе от зависимостта от дарения и помощи, Фондация „Очи на четири лапи“ предприема своя бизнес инициатива, която да се ползва от знанията и опита в сферата й на действие и същевременно да създаде възможност за приходи от стопанска дейност. Съобразно Устава си, тя създава социално предприятие с няколко направление: едното е хотел за кучета, а другото е лицензиране на ЦПО за обучение по специалности, от които ще се ползва самата Фондация. Към настояща дата социалното предприятие е документално обособена структура в рамките на Фондация "Очи на четири лапи", която да отговаря за постигането на основната му цел. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще цели постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като бизнес организация, да се стреми към постигане на максимални приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. В рамките на настоящата процедура целта е да се наеме персонал и да се разшири неговото поле на дейност. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие и административен секретар. Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Административният секретар осигурява техническото и оперативно обезпечение на дейността на социалното предприятие; отговаря за правилното завеждане, извеждане и класиране на документите по неговото учредяване и функциониране в рамките на Фондацията. Той се явява и първо звено за комуникация с всички включени лица по проекта, като е отговорен за цялостната административно-спомагателна дейност по организацията и управлението на социалното предприятие. Екипът на социалното предприятие ще извърши подбор на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Предвид анализа на целите и дейността на социалното предприятие, както и местоположението на базата на Фондация „Очи на четири лапи”, към него ще бъде назначен и шофьор куриер, който ще бъде част от помощния персонал, който ще отговаря за техническата поддръжка и логистичното обезпечение на дейността на социалното предприятие. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е участие в изготвянето на документацията по разширяване на дейността на социалното предприятие в рамките на съществуващата организация, чрез лицензиране на ЦПО. Екипът на социалното предприятие ще назначи експерти (консултант кинолог и обучител кинолог), които ще подготвят представителите на целевата група за социална и професионална интеграция, както и ще осигури изпълнението на дейностите по управление на проекта и за информация и комуникация, чрез назначаване на екип и възлагане на изпълнение. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на необходимата документация и назначаване на екип на социалното предприятие и помощен персонал към него – месец 1 и 2. 2. Функциониране на социалното предприятие – 3 до 14 проектен месец. 0.00 24 315.41
Подбор, назначаване и дейност на експертен персонал към социалното предприятие зает с целевата група по проекта: За постигане на заложените цели, както и на видим социален ефект, касаещ целевите групи, към Социалното предприятие ще бъдат назначени експерти (консултант кинолог и обучител кинолог), които ще подготвят представителите на целевата група, назначени в социалното предприятие за спецификите на дейността. Двамата експерти ще взаимодействат с новоназначения персонал по отношение на работата, свързана с отглеждане на кучета, в рамките на създадения хотел за кучета с получена лицензия. Необходимите знания и умения са свързани с хуманното отношение към животните, видове грижи, начин на изпълнение и не на последно място разпознаване и справяне с поведението на кучета, които са отглеждани и възпитавани в различни домашни среди. По отношение на залегналото в проектното предложение обучение в предоставянето на специфични услуги, експертите ще подготвят персонала за надграждаща професионална реализация и като гледачи на кучета водачи и асистенти на хора с увреждане. В рамките на периода на трудова заетост на лицата от целевата група, консултантът кинолог ще предоставя информация и ще споделя своите опит, знания и умения по отношение на: - дейността на Фондацията и как постига целите, каква е ролята и дейността на социалното предприятие и как то спомага за реализирането им; - специфичните умения, които се изискват за работа с хора с увреждане и как на база на индивидуалния си опит и качества всеки един от заетите може да допринесе за положителната промяна в живота на друг нуждаещ се от помощ; -мотивацията да помагаш и да бъдеш съпричастен чрез труда и уменията си и как можеш да надграждаш и развиваш потенциала си, за да бъдеш по-добър и полезен за себе си и обществото, в което живееш; - уникалното преживяване да работиш със служебни кучета за хора с увреждане и какви общоприложими знания и умения за справяне и общуване научаваш. Обучителят кинолог ще извърши въвеждащото обучение на новоназначения персонал от целевите групи. За длъжността, на която ще бъдат назначени 6те лица не се изисква специално образование и квалификация: код по НКПД-2011: 5164-1001 Гледач, дресирани животни – Образователно и квалификационно ниво 1 – първа степен на професионална квалификация и/или завършен VІ клас. Същевременно спецификата на дейността на социалното предприятие и Фондация „Очи на четири лапи” предполага запознаването с изискуемия минимум за упражняване на професията, който включва: - какво означава куче водач и кои породи са най-подходящи за кучета водачи; - как се подбира за обучение куче за служебно куче за хора с увреждане; - през какви етапи преминава обучението и как се изгражда двойката човек куче; - какви са грижите за служебните кучета през всеки един етап от живата и работата им като кучета водачи – свое място, хранене, разходки и др. Целите на настоящата дейност са: 1. Да се осъществи плавен преход към трудова заетост – чрез въвеждащи обучения, помощ и споделяне на специфични знания и умения; 2. Да се създаде интерес към същината на професията, целта и дългосрочните резултати от нея, а не да се възприема само като източник на доходи; 3. Да се стимулират индивидуалните качества и опит на лицата от целевата група, които могат да им бъдат от полза за надграждаща професионална реализация във Фондацията; 4. Да придобият знания и умения в предоставянето на специфична услуга в общ интерес. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на експерти, които да заемат двете експертни длъжности, като лицата ще имат подходящото образование и задължителния опит за работа със служебни кучета за хора с увреждане. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на консултант кинолог и обучител кинолог -2 души и стартиране на дейностите им по работа с целевата група. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец, успоредно с осигурената трудова заетост на лицата от целевата група. 0.00 15 093.40
Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Фондация „Очи на четири лапи” е утвърдена в сферата на предоставяне на социални услуги за хора със сетивни увреждания с помощта на служебни кучета за хора с увреждания. Стартирали сме дейността си водени от мотивацията и желанието да допринесем за равнопоставеността и достойното съществуване на лица, спадащи към уязвимите групи на обществото. Председателят и учредител на Фондацията и бъдещ управител на социалното предприятие е пример за социално ангажиран и инициативен човек, който превръща своята идея за българско училище за кучета водачи в реалност и я развива, като създава „добри практики“ в разходването на средства от ЕСИФ и националния бюджет и този проект се явява изпълнение на стратегията за развитие на Фондацията. Същността на тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: Хора с увреждане и лица в неравностойно положение на пазара на труда на длъжност 5164-1001 Гледач, дресирани животни в рамките на социалното предприятие. За на срока на проекта, новоназначените служители ще извършват дейности свързани с гледането на кучета за целите на лицензирания хотел за кучета. Ще имат отговорности по хранене, разходки, чистене, поддържане на помещенията, където се отглеждат животните. Ще придобият специфичните умения за полагане на грижи и справяне с поведението и потребностите на кучета, които са възпитавани в различни домашни обстановки. От първостепенно значение е хуманното отношение към животните. В допълнение те ще получат възможността да натрупат допълнителни знания в областта на грижи за служебни кучета, които имат строго определен график във времето на свободен и работен режим и е бъдат стимулирани да продължат развитието си в сферата на обучението на служебни животни. Наемането на персонал се разглежда от кандидата като внимателно и дългосрочно планирано начинание, което да позволи успешното съчетаване на икономическите и социалните цели. Обособяването на социалното предприятие предполага необходимост от хора, които да са достатъчно мотивирани и отговорни, за да обезпечат целесъобразното му функциониране. През годините Фондацията e правила подбор на служители, които отговарят на потребностите им, но поради липса на достатъчно финансиране не успяват да ги задържат. При подборът на персонал, кандидатът може да се опита да привлече част от тях, в случай че попадат в целевите групи по настоящия проект. В допълнение, тази дейност включва развитие и активиране на голям набор от социални умения и дава възможност за получаване на истинска удовлетвореност от работата и чувство за пълноценност. Като основна дейност по проекта, която обуславя реализацията на целия проект и пряко допринася за изпълнението на индикаторите по настоящата процедура, това е новоназначените служители постепенно да добият умения и мотивация за развитие, като изпълняват функции, които да са съобразени с техните конкретните профили и изходно ниво на познания. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на работата им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 0.00 28 819.24
Създаване и лицензиране на ЦПО в социалното предприятие: Кандидатът е идентифицирал необходимостта от създаването в структурата на фондацията на форма на социално предприемачество, която да позволи обединяването на икономически и социални цели в едно. Като част от мероприятията за разширяване на дейността на социалното предприятие, е планирано създаване на Център за професионално обучение (ЦПО) с лицензия за извършване на професионално обучение по Професия „Кинолог” (код 621130) с две специалности „Отглеждане на кучета” (код 6211301) и „Специализирано обучение и селекционно развъждане на кучета” (код 6211302). Лицензията ще е до 10 специалности, като може да включва още професии от Професионални направления 621 Растениевъдство и животновъдство, 762 Социална работа и консултиране, 813 Спорт (Услуги за личността). Добавената социална стойност на ЦПО към социалното предприятие се изразява в няколко направления: 1. След преминато успешно обучение по професия „Кинолог”, в две специалности – втора и трета квалификационна степен, то ще предлага и специализация за треньори на служебни кучета за хора с увреждане. Към момента в България не съществува такава специалност или специализация, а обучението и сертифицирането на тези професионалисти се извършва в чужбина и изисква голям логистичен и финансов ресурс за Фондацията като единственото акредитирано училище за кучета водачи в България. По този начин Фондацията ще има право да извършва държавно регламентираната дейност по професионално обучение с цел подготовка и сертифициране на собствените кадри. 2. Извършването на обучение по останалите специалности, за които ЦПО ще получи лицензия в рамките на проектното предложение ще се използват за финансиране на социалните услуги, които се предоставят от Фондацията, и социалното предприятие ще надгради подкрепата като създава условия за трудова заетост от една страна и за бизнес дейност от друга, ползите от която са за допълнителна подкрепа на уязвимите групи. 3. Настоящата дейност спада към целите на Дейност 2 от т. 12.2 Допустими дейности от Условията за кандидатстване, тъй като представлява възможност за поощряване и създаване на условия за новоназначените лица да развият знанията и уменията си в предоставянето на специфични услуги за хора с увреждане. В тази връзка ще бъде предвидено, че в случай че някой/и от назначените лица от целевата група реши да продължи реализацията си в тази сфера, те ще бъдат обучени от създаденото ЦПО безплатно. За всички представители на целевата група от хора в неравностойно положение на пазара на труда (съгл. определенията дадени в годишния Национален план за действие по заетостта на РБългария) това обучение ще бъде осъществявано на преференциални цени. По този начин ще се позволи, чрез извършване на стопанска дейност, да се осигури провеждането на ефективна социална политика и подкрепа за равнопоставен и достоен живот на хората от уязвимите групи на обществото. Етапите на извършване на дейността са както следва: 1. Създаване в структурата на социалното предприятие на ЦПО със съответната администрация и Правилник за дейността. 2. Подготовка на документацията за кандидатстване за лицензия към НАПОО: Изисквания към кандидатите за обучение по предлаганите от центъра програми за обучение; Учебна документация; Организация на професионалното обучение – теория, практика, оценяване; Човешки ресурси; Материални ресурси; Система за съхранение на документацията; Политика на прозрачност и информираност; Система за мониторинг и контрол в ЦПО. 3. Заплащане на таксите за издаване на лицензия съгласно Постановление № 241 от 21 ноември 2000 г. на МС и получаване на такава с вписване в регистъра на ЦПО към НАПОО. 4. Закупуване на оборудване за ЦПО 5. Стартиране на дейността на ЦПО към социалното предприятие на Фондация „Очи на четири лапи”. 0.00 0.00
Обезпечаване дейността на развиващото се социално предприятие: Към момента материалното обезпечение в базата на Фондация „Очи на четири лапи” обслужва дейността на организацията и работния процес на екип от 4 души, съгласно средно списъчния брой на персонала за 2016 г. Създаването на социалното предприятие и наемането на допълнителни служители ще създаде недостиг на ресурс, чрез който да се обезпечи нормалните дейности на персонала. Предвид и описаните по проекта вътрешно-институционални обучения и планираното приспособяване на практическите занятия с конкретната дейност и текущите задачи на екипа, се налагат дейности по материално-техническото обезпечение на създаденото социално предприятие. Целта на настоящата дейност е да се осигурят равни възможности на всеки един служител да изпълнява своите задължения и да има достъп до цялото налично оборудване, което му е необходимо за работата му. Планирани са ремонтни дейности, чрез които да се пригодят помещенията за функционирането на социалното предприятие. Ремонтните дейности се налагат от гледна точка на пригодността на помещенията за извършване на дейността и функционалното й разграничение от регламентираната дейност на Фондацията като ЦСРИ. Планираните за закупуване оборудване, обзавеждане, инвентар и материали са разчетени на база съществуващия офис инвентар и тяхната оптимална експлоатация от няколко служители. В тази дейност е планирано закупуването на: 1. Ремонтни дейности в помещенията, използвани от социалното предприятие; 2. Техника – закупуването лаптопи, които ще се използват от новоназначените в социалното предприятие лица за въвеждане на работните досиета и графици на животните, за които се грижат; Мултифункционално двустранно цветно мрежово устройство ; 3. Обзавеждане – шкафове тип гардероби и стелажи за съхранение на инвентара за работа и специалното облекло за извършване на дейностите; 4. Оборудване за ЦПО – 1 екран, 1 проектор, 1 бяла дъска, които ще се използват за срещите и събитията, свързани с осигуряването на консултации и вътрешно обучение на лицата от целевата група и впоследствие ще се използват за обучителните курсове, предлагани от ЦПО. 5. Инвентар, свързан с грижите за кучета и отглеждането и обучението на служебни кучета за хора с увреждане – гешири (твърди поводи за кучета водачи, снабдени с всички изискуеми за целта отличителни елементи, в различни размери, в зависимост от обучаемото куче); меки поводи за разходка; нашийници; обучителен инвентар за полигона в базата на социалното предприятие, симулиращи характеристиките на обкръжаващата градска среда. 6. Осигуряване обезпечаването на административната дейност на социалното предприятие чрез закупуване на канцеларски материали и консумативи. Така изброените и планирани дейности са оптимално разчетени от гледна точка на функционирането на социалното предприятие, капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на необходимостите и потребностите на новоназначени по проекта лица и да улеснят тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси в предприятието като част от екипа. 0.00 27 291.21

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).