Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 707 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Ariel 2015 Ltd was registered in 2015 year in Septemvri city. The company activity is production, packaging and distribution of bread and bakery products as a subcontractor for another brand. Since its inception Ariel 2015 Ltd. apply a socially responsible policy by attracting, recruiting and retaining employees from socially vulnerable groups - persons with special needs and persons disadvantaged on the labor market. For the last year the company has opened more than 80 new working places as recruitments are mostly unemployed and inactive persons from socially vulnerable groups. The enterprise management is continuously taking various measures to facilitate access to work and actively contributes for the effective social inclusion of its employees and their professional integration. It is provided a quality initial and subsequent training; mentor in the first months of employment; transportation to and from the workplace and other social benefits. The achieved results by Ariel 2015 Ltd. are indicative in the establishment of equal conditions of employment and social status for employees from vulnerable groups, through their fast adaptation and acquired professional skills, actively encouraging their personal and social development. Based on the experience of the company management derives the decision for creating a social enterprise as a separate unit, represented only by disadvantaged persons which will be provided with adequate working environment and equipment to be able to sustain itself and to generate profit. The implementation of this project proposal provides an excellent opportunity to Ariel 2015 Ltd. for subsidized establishment and development of social enterprise by opening 24 new working places for disadvantaged in the labor market, which will contribute to facilitating access to employment, it will provide support for their social inclusion and create conditions for their professional integration.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подкрепа за осигуряване на заетост за 24 лица от целевата група за период до 12 месеца: Дейността ще се осъществи чрез обявяване на новоразкриващите се работни места в бюрата по труда, публикуване на обяви в пресата и Интернет и поставянето на такива на видни места и всички други възможни начини. Планира се да се наемат безработни и неактивни лица, принадлежащи на целевата група по проекта както следва: - 11 лица на възраст до 29 годишна, зависими или малтретирани; - 2 лица на възраст над 54 години; - 11 лица с основно и по-ниско образование и без квалификация. За кандидатите, които ще бъдат изпратени от бюрата по труда, се предвижда осъществяване на следните действия: След провеждане на разговори с изпратените от бюрото по труда безработни лица ще се сключат договори с тези от тях, желаещи да заемат обявените работни позиции. Трудовите договори ще се сключват в съответствие с действащата нормативна уредба. На новонаетите лица ще бъдат начислявани и изплащани всички задължителни осигурителни и други видове вноски. Предвижда се всички лица да бъдат наети за максималния срок, допустим по програмата 12 месеца. За изпълнение на дейността е определен по-дълъг срок - максималния от 22 месеца, в който е предвидено и времето за намиране на подходящи кандидати от целевата група от неравностойни на пазара на труда лица, както и за организиране обучението им и въвеждането в професията, която ще упражняват. За част от лицата подборът може да се осъществи чрез публикуване на обяви на специализирани сайтове и директно договаряне с одобрените кандидати. С всяко лице от целевата уязвима група ще се сключва трудов договор след индивидуално събеседваседване и одобрението му. Няма да се изчаква да бъдат идентифицирани заедно всичките двадесет и четири лица, за да се пристъпи към едновременното им назначаване. Разходът за дейността е определен на база минималния осигурителен доход за професиите, по които ще бъдат назначени новонаетите лица: - пекар с код по НКПД: 75122010 - 6 лица; - месач с код по НКПД: 75122009 - 3 лица; - формировач с код по НКПД: 75122003 - 9 лица; - опаковач с код по НКПД: 93210006 - 3 лица. За тези позиция минималният осигурителен доход е в размер на 460 лв, за 2017 г. а дължимите от работодателя осигурителни плащания от 18.66% /при ТЗПБ от 0.7% за вида производство/ на 85.84 лв. или общо месечно 545.84 лв. Разходът за 21 служители за един месец е 11462,64 лв., а за целия субсидиран период от 12 месеца - 137551,68 лв. - оператор с код по НКП 81602034 за 3 лица. МОД за тази позиция е в размер на 510 лв. за 2017 г., а дължимите от работодателя осигурителни плащания възлизат на 95,17 лв., което е 18,66% /при ТЗПБ от 0.7% за вида производство/ . Разходът на месец общо е 605,17 лв., а за 3 служители възлиза на 1815,51 лв. Общо за целия субсидиран период от 12 месеца - 21786,12, а за всичките 24 новонаети лица - 159337,80 лв. Направените изчисления са базирани на обявените за 2017 г. минимален осигурителен доход за видовете професии и осигурителни вноски за сметка на работодателя. През последните години се очертава трайна тенденция към непрекъснато увеличаване на минималната работна заплата, като за последните две години по статистически данни и код на икономическа дейност за нарастването е със средно 5 %. Правителството предвижда обаче драстично да нарасне МОД, както и осигурителните вноски за сметка на работодателя с поне 1% над текущите към момента. Имайки предвид и необходимия период за разглеждане и оценка на проектните предложения, както и допълнителния срок, през който ще се подготвят документи за сключване на договорите, се очаква изпълнението на проектите да стартира в средата или дори в края на 2018 г. В тази връзка времетраенето на дейностите ще приключи заедно с крайния срок по процедурата, а именно до края на 2019 г. Затова към предварително изчислената сума, необходима за възнаграждения на новонаетите лица и осигурителни вноски за сметка на работодателя, се залага резерв в размер на общо 15 %, с който общата стойност на тази дейност се предвижда да възлезе на 183 238.47 лв. 0.00 173 268.60
Осигуряване на 5 наставници за новонаетите лица: За по-бързото адаптиране в работната среда и техниките при производството на хляб и хлебни изделия, се предвижда осигуряване на пет наставника за новонаети лица. Предвижда се наставниците да бъдат лица от същото предприятие, заемащи аналогични позиции с минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите и/или сходни дейности, за които ще наставляват новонаетите лица. Разпределението ще бъде съобразено в съответствие с предвидените пет вида дейности - месач, пекар, формировач, опаковач и оператор, които ще упражняват новонатите лица. Така за всяка група професия се предвижда по един наставник, като единствено групата формировачи ще бъде разделена на две при спазване на изискванията един наставник да отговаря максимум за седем новонаети лица. Дейността на наставниците е от особено значение за бързото навлизане на новонаетите лица от целевата група в работния процес. Имайки предвид, че това са хора без знания и умения, а до голяма степен и без трудов опит, ролята на наставника се явява ключова към тяхното социализиране и интегриране. Тъй като са предвидени голям брой лица в неравностойно положение, то е важно при избора на наставници да се подходи деликатно, в унисон и съответствие с избраната целева група с цел създаването на условия на взаимопомощ чрез едновременни напътствия и контрол, свързани с упражняването на съответните длъжности. В производството винаги има рискове при неправилна употреба на техниката, именно затова от огромно значение е всяка група професия да бъде напътствана от компетентно и квалифицирано за нея лице - наставник. Всеки от наставниците ще напътства и съблюдава своята група новонаети лица не само по отношение на усвояване на видовете техника, но и за правилната употреба на наличната и новата апаратура. Това е дълъг и нелек процес, затова се предвижда всичките пет наставника да подпомагат новоназначените лица от целевата група в социалното предприятие за максималния период от шест месеца. Всеки един от тях ще изработва по 42 часа на месец в качеството си на наставник, което съответства на условията за кандидатстване. За тази цел за периода от шест месеца, което е продължителността на ангажиментите им като наставници, ръководството на Ариел 2015 ЕООД ще подпише с всеки от тях допълнително споразумение към съществуващия им трудов договор, в което да се уреждат тези нови дейности: отговорностите, разпределението на работното време, възнаграждението и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Изчисляването на месечното възнаграждение на наставниците е на база 1/2 от минималната работна заплата, установена за страната към настоящия момент и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно националното законодателство. Така за петимата наставника изчислението на месечното им възнаграждение възлиза на 230 лв. (1/2 от 460 лв. МРЗ), а осигуровките за сметка на работодателя в размер на 42,92 лв. - 18.66% /при ТЗПБ от 0.7% за вида производство/. Разходър за месец общо е 272,92 лв., а за всичките пет наставника на месец възлиза на 1364,60 лв. Общо за целия субсидиран период от шест месеца - 8187,60 лв. за всички пет наставника. Следвайки логиката на предвидените разходи и с оглед обстоятелствата, подробно обосновани и описани при залагането на резерв при изчисляване на разходите за субсидирани възнаграждения на новонаетите лица в Дейност 1 и имайки предвид, че през последните 2 години увеличението на МОД е с повече от 22%, общото увеличение заложено в размер на 25% се предвижда като резерв и разходите за тази дейност се предвижда да възлязат на 10 234,50 лв. 0.00 9 020.64
Осигуряване на оборудване за новооткритите работни места: Предвидено е със средствата по проекта, представляващи част от разходите в раздел „Единна ставка“, които са точно 40 % от допустимите преки разходи за персонал и ще бъдат служебно отразени от УО в бюджета на всяко проектно предложение, за които ще се прилага опростено отчитане, да бъде закупена модерна високопроизводителна машина за производство на различен по вид, грамаж и форма хляб. Предвижда се да се направи и застраховка на новозакупената машина за период от 12 месеца. По този начин ще се обезпечи защитата, наличието и продуктивността на оборудването, необходимо за дейността на новонаетите лица от целевата група в социалното предприятие. Закупуването на оборудване, което ще бъде заприходено като ДМА на социалното предприятие, е необходимо за създаването на новите 24 работни места от представителите от целевата група в новосъздаденото социалното предприятие. Предназначението му ще бъде запазено от Ариел 2015 ЕООД за срок, не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на настъпили непредвидени обстоятелства. В случай на настъпили непредвидени обстоятелства, съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура ще бъде съобразено срокът за спиране и продължаване да тече след отпадането им. Предвиденото оборудване ще подсигури трудова заетост на по-голяма част от новонаетите лица, представители на целевата група. Закупуването на нова, модерна и високопроизводителна машина ще осигури на социалното предприятие и неговите новоназначени служители възможност за стартиране на работа със съвременно технологично средство, значително по-лесно за управление и без натоварване, избягвайки ръчния труд. Ръчното оформяне на хлебните франзели изисква много повече усилия, опит, търпение и прецизност, за да се спазва определения грамаж на продукцията, както и за да запази формата си и след изпичане. Това от своя страна е предпоставка за грешки и за по-висок процент брак. Качеството на машинно приготвените хляб и хлебни изделия е постоянно високо, освен това и капацитетът ще бъде многократно увеличен. Оборудването ще обезпечи качествено функциониране на новоразкритите работни места при пълна гаранция за безопасност и комфорт на труда. ДМА, закупен в рамките на проекта ще отговаря на изискуемите съвременните стандарти за енергийна ефективност, опазване на околната среда и висока производителност с прецизна точност при дозирането. Дейността е от съществено значение за изпълнението на проекта, защото ще допринесе за осигуряване на качествена и трайна заетост и повишаване на мотивацията за професионално развитие за новонаетите лица. Всичко това е предпоставка за завладяване на нови пазари и реализиране на печалба с възможност за разпределяне на съответните бонуси към заплащането, социални придобивки към наетите в социалното предприятие лица и допълнително повишаване на тяхната квалификацията, чрез специализирани професионални курсове. За тези разходи ще се предвиди разпределянето на не по-малко от 51% от реализираната годишна печалба. За функционирането на социалното предприятие като независима единица работата по обслужването на новозакупената техника ще се организира само между новоназначените служители от избраната целева група по проекта. Създадената работна среда в хода на изпълнение на проекта, чрез закупуването на новото професионално оборудване ще позволи на всяко новонаето лице да работи и да се обучава в производството под ръководството на определените за всяка професия наставник. С усвояването на съответните професии ще се създаде трисменен режим на работа, за максимална ефективност и запълване цялостния капацитет на новозакупената техника. Оборудването ще обезпечи качествено функциониране на новоразкритите работни места при пълна гаранция за безопасност и комфорт на труда и при спазване на всички законови изисквания за безопасни условия на труд. Дейността ще бъде обхваната изцяло от новостартиралото социално предприятие, с оглед осигуряване на бъдещото му устойчиво развитие. 0.00 72 915.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).