Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Project "Knowledge and skills for successful business" aims at creating sustainable job opportunities via supporting entrepreneurship and reducing youth unemployment by implementing the following activities:
1. Informing of the opportunities and encouraging entrepreneurial mindset and the development of private business of people from the following target groups: inactive non-educated people aged up to 29 years; unemployed with secondary or higher education- aged up to 29 years; unemployed, inactive or working over 29 years, by conducting information campaign and 10 motivational meetings.
2. Providing training in entrepreneurial, managerial and business skills. 90 participants, divided into 10 groups, will take part in a training program (duration 9 days/ 11 modules), combining theoretical knowledge, practical tasks and individual work, allowing the participants to get acquainted with the terms, concepts and main methodologies for the development of start-up businesses and to create strategic and operational plan that can be implemented and lead them to the start of a sustainable business venture. Successful graduates of the training program will receive a certificate and will have individual mentoring programs.
3. Providing advice and mentoring in order to prepare the successful graduates for their own business. Supporting their access to networks and funding programs for start-up entrepreneurs, including OPHRD. We will provide a total of 750 hours of group and individual mentoring sessions.
As a result, we expect at least 30 new registered entrepreneurial initiatives that will bring at least 30 self-employed people in the labor market. All who participated in the training will have received new knowledge and skills, which in the future will improve their chances at the labor market. They will be integrated and motivated to seek for job opportunities. In the future these skills and knowledge can be upgraded in subsequent training and counseling.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организиране и провеждане на мероприятия за информиране и мотивационни срещи за привличане на участници в обучения и консултации за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Основна цел на дейността е да бъдат мотивирани и избрани 90 лица за участие в обучителна и менторска програма за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Дейността включва организиране и провеждане на мероприятия за информиране и представяне на възможностите за стартирането на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, в т.ч. провеждане на 10 мотивационни срещи. В тези срещи очакваме да се включат до 200 човека от София град и София област. Специално в район Красна поляна имаме договорено сътрудничество за съдействие при избора на експерти и/или трудови посредници, които до момента са един от най-успешните канали за достигане до целевата група и са хора, обучени по мерките за активна политика на пазара на труда. Те също трябва да имат добра репутация сред общностите и да познават културата и потребностите им. Благодарение на тях се подобряват показателите в борбата с безработицата. Експертите ще разяснят предлаганите по проекта възможности и ползите от участие в него. Желаещите да се включат в обученията ще попълнят заявки, в които ще посочат мотивацията си да стартират самостоятелна стопанска дейност и досегашния си опит. Отговорностите и задълженията на Мотивационните експерти, част от екипа на кандидата, включват: Разработване на информационни материали за възможностите за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество; Изготвяне на дневен ред и презентация; Провеждане на мотивационните срещи – 10 срещи по 4 часа; Изработка на заявката за участие в обучението; Обработване на заявките и избор на участници за обученията. Отговорностите и задълженията на Информационните експерти – външни изпълнители включват: Разпространение на информационните материали сред максимално широк кръг от целевите групи - чрез използване на официалните институции, лидери на мнения и други неформални канали на информиране; Сформиране на групите; Участие в мотивационните срещи; Участие в обработка на заявките и избор на участниците; Информиране на участниците, избрани за специализирани обучения по Дейност 2. Дейността ще се реализира по етапи, както следва: 1. Сформиране на екип за информация и мотивация на целевите групи – 1 -2-ри месец. 2. Изработване на информационни/разяснителни материали, необходими да представят в детайли възможността за участие в проекта, предвидените дейности и очаквани резултати. – 2-ри месец. 3. Съставяне на график за провеждане на мотивационни срещи, предхождащи всеки от обучителните модули. Целта е информацията да достигне до максимално широк кръг от хора, които да бъдат стимулирани да се възползват от възможностите за повишаване на предприемаческите си познания и да бъдат подпомогнати с реални действия към започване на самостоятелен бизнес. Материалите ще бъдат разпространени в София град и София област; 4. Провеждане на мероприятията и срещите. В София град – 6 бр., от които 2 в район Красна поляна; София област – 4 бр. срещи, от 2-ти до 10-ти месец. На срещите екпертите по мотивация ще запознаят желаещите с целите на обученията, програмата, както и ползите за тях от повишаване на познанията и уменията им по предприемачество. 5. Изработване на заявка за участие в обученията. В заявката всеки ще посочи индивидуалните си интереси и ниво на опит. 2-ри месец. 6. Сформиране на групите за обучение. Данните от заявките ще бъдат обработени, за да се групират желаещите максимално адекватно според нивото им на влизане в програмата. 7. Уведомяване на избраните участници за обученията, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Информационните срещи стартират през месец 2 и ще се провеждат по график през един месец. След всеки цикъл от 2 информационни срещи ще се сформират по 2 групи, които да започнат работа по обучениe до 4 седмици след мотивационната среща. 15 612.00 15 812.69
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Основна цел на дейността е 90 човека да преминат през специализирано обучение за усвояване на знания и умения и създаване и поддържане на мотивация за развитие на самостоятелна стопанска дейност. Дейността включва организиране и провеждане на 9-дневно обучение (11 модула). Ще бъдат сформирани 10 групи, 6 в София град и 4 в София област. Обучението на всяка група да се проведе в рамките на един месец. В края на обучението участниците ще преминат през тест за проверка на усвоените знания, ще попълнят и анкета за оценка на ползите от проведеното обучение и да посочат по кои теми имат нужда от последваща менторска подкрепа. Успешно издържалите теста ще получат сертификати. На база на резултатите от теста и анализ на анкетите ще бъде изработен индивидуален план за менторска и консултантска помощ, предвидена в Дейност 3. Обученията ще се подготвят и провеждат от специалисти– от екипа на кандидата (3) и външни обучители (3). Всяко обучение ще се води от 2 обучители. В рамките на 3 учебни часа всеки ден ще има и 1 консултант, който ще подпомага практическата част от занятията. Обучителите са отговорни за: Подробно разработване на модулите, изготвяне на презентации, интерактивни задачи и др.; Изготвяне на учебно помагало; Провеждане на обученията; Изработване на тест за оценка; Изработване на анкета за обратна връзка; Анализ и оценка на резултатите от тестовете и данните от анкетите (до 2 седмици след приключване на обучението за всяка група). Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на обучители и консултанти – от 1ви до 3 месец; 2.Разработване на съдържанието на всеки от обучителните модули. Разпределение на ролите на обучителите, определяне фокус на отделните сесии– от 1ви до 3 ти месец вкл. 3.Изработване на учебно помагало, съобразено с нуждите и интересите на целевите групи. То ще е изготвено на базата на предложената обучителна програма (т. 11.1.). - от 1ви до 3ти месец. 4. Предпечат и печат на учебното помагало– 150 броя. 5.Изготвяне на график на обученията. 6.Логистика на обученията – събиране на групите, ангажиране на място за провеждане на обученията (наем зала и наем на техника), закупуване на необходимите материали. 7.Провеждане на обученията – 10 групи за общо 90 участника. Заниманията на всяка група са разпределени в 11 модула за 9 дни (по 8 лекторски часа). Всяко обучение ще се води от екип от двама обучители и един консултант. Общо 1710 лекторски часа. От 3ти до 11 месец вкл. Основни модули: - Вие като предприемач; - Основи на успеха– изграждане на базови меки умения; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; - Форми на търговска дейност; - Персонал, правни отговорности и застраховка; - Финансово планиране – икономическа приложимост; - Капитал и видове източници; - Презентационни умения, необходими за привличане на частни инвеститори - Стартиране на бизнеса – стратегия за изпълнение; - Изграждане на корпоративна идентичност; - Регулации за устойчиво развитие и опазване на околната среда 8.Изработване на тест за оценка. 3ти месец 9.Изработване на анкета за обратна връзка. 3ти месец 10.Анализ и оценка на резултатите от тестовете и анкетите. Така индивидуалните планове за менторство (Дейност 3) ще бъдат съобразени както с реалните постижения на курсистите, така и с тяхното желание и нагласи. От 4ти до 12ти месец – текущо до 2 седмици след приключване на обучението на всяка от групите. 11.Изработване на сертификати – дизайн, предпечат, печат – до 90 броя (според броя на реално завършилите). 3ти месец. 12.Връчване на сертификати за успешно преминато обучение. Всеки участник, посещавал редовно занятията, попълнил теста за оценка и анкетата за обратна връзка, ще получи сертификат за участие в програмата- текущо. 86 806.00 93 835.47
Предоставяне на консултантски услуги и менторство за подкрепа и подготовка за самостоятелна стопанска дейност на обучените лица: Основната цел на дейността е до 70 човека, завършили обучителната програма, да получат необходимата им менторска и консултантска подкрепа, за да разработят конкретни бизнес планове, да бъдат насочени към подходящи източници на финансова подкрепа. Най-добрите 30% ще стартират самостоятелна стопанска дейност. Менторската и консултантска помощ ще се извършва групово и индивидуално. Консултирането и менторството ще се извършва в рамките на до 4 месеца след приключване на обучителните модули за всяка от групите. Предвиждаме 25 часа менторски сесии за всеки участник. От тях 20 ще бъдат групови и 5 индивидуални или общо 750 менторски часа = 20*5*2+7*5*5. Груповите сесии ще се водят от двама ментори, а индивидуалните от един ментор. За изготвяне на менторската методология и за нейното прилагане, както и конкретните програми за всяка от групите ще бъдат ангажирани собствени и външни експерти - водещи професионалисти в областта на бизнес управление, маркетинг, презентационни умения, финанси, достъп до финансиращи инструменти, човешки ресурси. За всеки от участниците ще бъде изработен индивидуален план и график за менторинг и консултиране след анализ на резултатите от обученията. Основните теми на менторските модули ще включват: - консултации за трансформиране на бизнес идеите в планове, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - съвети по подобряване на жизнеспособността и привлекателността на бизнес идеите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове; - насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧРи ОПИК, ако са подходящи за типа дейност); - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. При нужда плановете ще се актуализират според нивото на всеки участник. Менторските сесии ще се подготвят и провеждат от специалисти– от двама човека от екипа на кандидата и двама външни консултанти. Груповите сесии ще се водят от 2 консултанти. Индивидуалните - от 1 консултант. Менторите са отговорни за: Изработване на индивидуални менторски планове за всеки участник; Изготвяне график за групови и индивидуални консултации; Провеждане на сесиите ; Обратна връзка - анализ и оценка на развитието на участниците (след всяка сесия). Стъпки за реализация на дейността: 1.Изработване на индивидуални планове на участниците – на база на анализ на анкетите и резултатите от теста на участниците в Дейност 2. (от 4ти до 15ти месец вкл., текущо след приключване на обучението за съответната група). 2.Избор на външни ментори/консултанти. 3.Изработване на график за провеждане на консултации (от 4ти до 15ти месец вкл, текущо след приключване на обучението за съответната група). 4.Провеждане на консултациите. Консултациите се провеждат в рамките на 4 месеца след приключване на обучението на съответната група (4ти до 15ти месец вкл). 5.Обратна връзка от менторите и анализ на обратната връзка с цел навремено актуализиране на плановете за консултации за оказване на по-конкретна помощ за всеки участник. (след приключване на обучението на съответната група (4ти до 15ти месец вкл.). 39 510.00 37 446.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).