Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The implementation of the project adds value, develops and strengthens the capacity of Pordim Municipality to ensure equal and timely access to social protection and to modern, quality and sustainable social services at an affordable price for the citizens of the municipality.
With the implementation of project activities, the number and competence of employees increases, the working environment and the material and technical base are improved, and new, modern approaches are introduced for informing, consulting, serving and guiding citizens. The results of the project create a guarantee that the Pordim municipality will have sufficient capacity to reform and modernize its activities and ensure a smooth transition to the implementation of its new functions and obligations introduced by the Social Services Act - SSA, the Disabled Persons Act - PDA , the Personal Assistance Act - PAA and with the adoption in 2024 of the National map of social services of the municipalities in the Republic of Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Цел на дейността е повишаване броя и компетентността на служителите в Община Пордим, осъществяващи дейности в съответствие с промените в законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, включително служителите ангажирани в механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги. В дейността ще бъдат включени общо 7 служители на Община Пордим, Освен тези от тях, които във връзка със заеманата от тях длъжност, работят по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ/ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги/ ще бъдат включени и служители, които по длъжностна характеристика или със заповед на кмета на Общината ще осъществяват подобни дейности в съответствие със законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, включително служители ангажирани като секретариат в механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги. За някои участници в дейността новите ангажименти и задължения ще бъдат въведени с промяна в длъжностните им характеристики или със заповед на Кмета на Общината преди включването им в дейности по проекта. Участници в дейността в хода на проекта ще осъществяват пряк контакт с кандидатите да ползват услуги и подпомагане като работят по график във фронт- офиса. Те ще извършват дейности по информиране, консултиране, прием и обработка на заявления, предварителна оценка на потребностите и насочване на гражданите към социални услуги и подпомагане, отговарящо на техните потребности; ще осигуряват административно и ще подпомагат дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги. Част от възнаграждението на тези служители ще бъде осигурено от бюджета за възнаграждения по проекта. Всички служители, включени в дейността ще преминат модулно обучение с обща продължителност 30 астрономични часа. Обучението е ориентирано към повишаване компетентността на служителите в областта на промените в законодателство, формиране на нови знания и умения за неговото прилагане. Програмата на обученията включва тематични направления, отнасящи се до: 1.Новите функциите на органите за местно самоуправление съгласно ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ/ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги/ по определяне и провеждане на общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с установените потребности на местно ниво и приоритетите на държавната политика. 2. Контрол и мониторинг на дейностите, които се предоставят на територията на общината, изпълнявани по ЗЛП и ЗХУ. 3. Предварителна оценка на потребностите. Информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги. 4. Поддръжка и предоставяне на актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината и за техните доставчици. Организиране и провеждане на информационни кампании и др. За срока на проекта се организират и провеждат 4 сесии за групова и индивидуална супервизия по 8 астрономични часа за служители на Община Пордим, които работят във фронт-офиса и извършват предварителна оценка на потребностите, информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги. Темите на супервизиите ще бъдат извлечени от реални практически казуси и проблеми в работата на служителите. Те ще получат препоръки, съвети и подкрепа за решаване на конкретни проблеми и казуси. 42 515.71 27 831.51
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис ) и провеждане на разяснително-информационна кампания в Община Пордим за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, информираност на обществото относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания: Цел на дейността е да се подобри достъпа до социално подпомагане и съвременни услуги с високо качество на територията на община Пордим чрез осигуряване на подходяща работна среда и материално -техническа база за информиране, обслужване и насочване на граждани от най-уязвимите групи на населението на територията на Община Пордим За изпълнение на тази цел в административната сграда на Община Пордим ще се ситуира фронт – офис. Предвиденото помещение, собственост на Община Пордим е ремонтирано със собствени средства на общината и е с размери 15кв.метра. Намира се на първи етаж до входа на сградата. Помещението е отоплено и климатизирано. В рамките на проекта помещението ще бъде обзаведено с мебели и оборудвано с технически средства. В него ще се приемат заявления, ще се извършва административно обслужване и насочване на гражданите и ще се провеждат информационни кампании/ дейности за повишаване информираността и подобряване на достъпа им до социални услуги и социална подкрепа на територията на община Пордим. Оборудването включва 1 компютърна конфигурация- компютър с инсталирана операционна система, монитор, клавиатура , мишка + 1 мултифункционално устройство - лазерен принтер, копирно устройство и скенер. Обзавеждането включва – 1 бюро, 1 офис стол, 1работна маса, 6 посетителски стола, 4 офис шкафа с етажерки и шкаф до бюро-1бр. Да се разработят и приложат нови подходи за популяризиране на политиките за социална защита, подобряване на достъпа до социалните услуги и социална подкрепа в Община Пордим . В рамките на проекта служителите на общината - участници в проектните дейности ще разработят съдържанието на информационни материали – популяризиращи възможностите за ползване на социални и интегрирани социално-здравни услуги в Община Пордим, възможностите които се предоставят чрез механизма за личната помощ и възможностите в Община Пордим за осигуряване на достъпна среда за хората с увреждания. Ще се извърши предпечатна подготовка и ще бъдат тиражирани 3 вида дипляни с тираж по 300 броя, формат А4, пълноцветен печат. Дитигалната версия на дипляните ще се публикува на страницата на Община Пордим и в социалните мрежи. В рамките на проекта ще бъдат организирани 4 групови информационни събития за представяне на социалните услуги и възможностите за получаване на социална подкрепа в община Пордим пред потенциалните им ползватели. Общинските политики по социална закрила и социалните услуги ще бъдат представени с презентационни материали на информационните събития, в информационни сайтове и социалните мрежи. Дипляните ще се разпространяванат на информационните събития и при предоставяне на информация и консултации от служителите във фронт-офиса. В процеса на обучение по дейност 2 служителите на общината ще подобрят своите презентационни умения за информиране и консултиране на ползвателите. 17 006.28 11 132.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).