Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project is aimed at creating a social enterprise for furniture production, one of its aims being to provide opportunities for socialization and professional integration of 12 persons with disabilities and disadvantaged on the labor market. The aim of the project is fully in line with the objective of a grant procedure "Development of Social Entrepreneurship" - facilitating access to employment and providing support for the social inclusion of vulnerable groups by creating conditions for their professional integration in the sphere of the social economy. To achieve this goal, a new social enterprise and a Resource Center will be created, which will carry out all the assistance and support activities of the target group.
The duration of the project will be 15 months, and the employment will be for a period of 12 months.
Various activities will be carried out under the project and the main and main motivation will be the provision of opportunities and conditions for decent work, active social and professional life for persons from vulnerable social groups. They will actively participate in the formation of a set of measures and actions aimed at establishing a new model of governance and development of the social economy and solidarity.
The activities to be implemented under the project are aimed at improving the quality of life of vulnerable social groups included in the project by creating conditions for effective exercise of their right to independence and social inclusion through the principle of equal opportunities. The realization of the project will give a real opportunity to 12 people to work and live fully, to be actively involved in all spheres of work and public life, and to be realized both professionally and personally. The activities will satisfy the basic needs of the target groups and will provide opportunities for them to be included in real work with a significant social dimension through the creation of a social enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на целевите групи и провеждане на подбор на лицата за работа в социално предприятие за производство на мебели: Дейностите по идентифициране и подбор на персонал ще се реализират през първите три месеца от изпълнението на проекта, като резултат от дейността е извършен подбор на единадесет лица от определената от кандидата целева група, включваща лица с увреждания и безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: безработни младежи до 29 години, безработни над 54-годишна възраст, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация.При реализиране на дейността ще се спазят основните хоризонтални принципи, като няма да се допусне ограничение във възраст, пол, етническата и религиозна принадлежност, вид и степен на увреждане и др. Лицата, представители на уязвимите групи са: лица с увреждания и безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда.Целевата група, по проекта включва лица, изпитващи затруднения при работа в обичайна работна среда и имат малки шансове за трудова реализация, като това е причина за ниското качество на техния живот и за затруднената им социална интеграция. Реализирането на настоящата дейност осигурява възможност на лицата от целевата група да се включат в идентифицирането и подбора, като условие за участие е единствено само доказването на принадлежност към някоя от горепосочените целеви групи. Участието в тази дейност дава възможност за осигуряване на заетост и включване в трудовия живот на новосъздаденото социално предприятие, развитие на нови професионални и социални контакти. Управителят, експерт "Човешки ресурси" и счетоводителя на дружеството кандидат ще определят 12 лица, отговарящи на целевата група, които ще бъдат включени в реализирането на дейностите по проекта, за който ще бъде осигурена трудова заетост в новосъздаденото социално предприятие. Лицата с увреждания и безработните лица ще бъдат информирани за възможностите за участие в проекта, неговите цели и очаквани резултати, социалното предприятие и неговата мисия чрез ползване на различни методи и начини -включително чрез Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане", публикации в средствата за информация, лични контакти и др. В рамките на тази дейност ще бъдат изработени критерии и ще бъде извършен подбор на 12 лица -представители на целевата група по проекта, които ще работят в новосъздаденото социално предприятие на следните длъжности: - Шофьор - 2 лица; - Общ работник-3 лица; - Работник повърхностна обработка на дърво-2 лица; - Дърводелец-мебелист-3 лица; - Тапицер-1 лице; - Хигиенист-1 лице. При избора на персонал сред идентифицираните лица от целевите групи, изцяло ще бъде приложен индивидуален подход, съобразен с личностните характеристики на кандидатите и потребността им от подкрепа за трудова и социална реализация.При реализирането на подбора от основно значение ще бъдат:мотивацията на лицето,желание за работа и развитие, възможностите които притежава за социализация и професионална реализация, ограниченията поставени от средата и причините довели до невъзможност за пълноценен живот. На всеки един от участниците в дейността по идентифициране и избор на персонал ще бъде предоставена информация за проекта и неговите цели - създаването и функционирането на социално предприятие, осигуряващо възможности на всеки един за професионална интеграция в социалното предприятие, и насърчаване на участието му в заетост в сектора на социалната икономика. След проведен подбор на лица от целевата група за работа в предприятието, избраните 12 лица ще бъдат включени в трудова заетост, като по този начин е осигурена трудовата им реализация за период от 12 месеца, и тенденция за минимум още 6 месеца работа в социалното предприятие след приключване на проектните дейности. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. 0.00 0.00
Създаване и функциониране на социално предприятие: Дейността започва реализацията си от 4-ти месец след старта на проекта.При стартиране дейността на социалното предприятие ще бъде изготвена и налична документация, удостоверяваща неговото създаване и обособяване като отделна обособена структура в организацията и структурата на "Над дизайн" ЕООД, която ще функционира като социално предприятие въз основа заложените в настоящата процедура Условия за кандидатстване. Новата структура- социално предприятие ще създаде самостоятелна аналитична счетоводна сметка и ще се поддържа отделно счетоводство. Ще бъде утвърдена документация - правила и процедури, удостоверяващи легитимността на новосъздаденото социално предприятие, както и гарантиране на социалната възвращаемост на реализираните услуги от дейността му.Новосъздаденото социално предприятие ще бъде управлявано по предприемачески и прозрачен начин, като в управлението ще се включат и назначените лица от целевите групи по проекта, в качеството си на преки участници при реализиране на социалните цели на предприятието.За пълноценното функциониране на социално предприятие ще бъдат привлечени потенциални клиенти и заинтересовани страни,засегнати от стопанската му дейност, което ще бъде описано в учредителните документи на предприятието. След проведен подбор на лица за работа в предприятието, избраните 12 лица ще бъдат включени в трудова заетост, като по този начин е осигурена трудовата им реализация за период от 12 месеца, и тенденция за минимум още 6 месеца работа в социалното предприятие. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство.12-те лица от целевата група ще бъдат наети на трудово правоотношение на пълно работно време, на длъжности:Шофьор -2 лица;Общ работник-3 лица;Работник повърхностна обработка на дърво-2 лица;Дърводелец -мебелист-3 лица;Тапицер-1 лице;Хигиенист-1 лице. С цел наставничество,оказване на подкрепа и сътрудничество в трудовата дейност на лицата от целевата група, ще бъдат наети наставник-Работник повърхностна обработка на дърво и наставник-Дърводелец -мебелист, които да подпомагат изцяло дейността на ново назначените лица.Наставниците ще подпомагат новоназначените хора за период от 6 месеца, като същите ще бъдат лица от същото предприятие , имащи минимален 3 месечен професионален опит в изработката на мебели. Социалното предприятие е икономически субект реализиращ стопанска дейност,което обуславя необходимостта на управленски, административен и експертен състав,който да гарантира качествено функциониране на предприятието, произвеждане и реализация на продукция, при осъществяване на контрол върху качеството и спазване принципа на целесъобразно и законосъобразно разходване на финансови средства.С цел ефективно управление на социалното предприятие ще се назначи екип за управление на предприятието,включващ-управител, счетоводител,социален работник,организатор дейности,технически сътрудник. Наемането в предприятието на лица от уязвими групи е фактора,който отразява социалното измерение на предприятието и обуславя необходимост от назначаване на експерти за социална работа с целевата група. Една от основните цели на социалното предприятие в икономически план е генерирането на приходи от функционирането му.Реализираната печалба ще се реинвестира за постигане на основните цели на социалното предприятие и постигането на измеримо положително, социално въздействие върху наетите лица. Специфично предназначение на генерираните приходи от дейността на предприятието – част от приходите, които генерира да бъдат реинвестирани в него и средствата ще бъдат използвани по начин, подпомагащ жизненото равнище на заетите в социалното предприятие лица. Социалното предприятие ще осигури заетост,и даде възможност за реализиране на произведените стоки на свободния пазар, като ще се осигурят средства и материали за ефективно продължаващо социално включване на хората от целевите групи по проекта. 0.00 124 730.84
Създаване и функциониране на Ресурсен център за социализация и интеграция на лица от уязвими социални групи : Изпълнението на дейността включва създаването на Ресурсен център за социализация и интеграция към новосъздаденото социално предприятие, чрез който ще се разширят възможностите за социално включване на лица от уязвими групи и принадлежащи към целевите групи по проекта, чрез създаване /възстановяване/ на базови социални и трудови умения, гарантиране на трудова заетост, възможности за социално включване чрез мотивиране и социална подкрепа, и чрез което ще се подобри качеството им на живот. Реалната възможност за лица от уязвимите групи да работят в новото социалното предприятие и да ползват услугите предоставяни в Ресурсен център дава допълнителни възможности за социалното им включване и реална постижимост на целта на социалното предприятие-постигане на значим социален ефект за целевата група и разрешаване на съществуващи социални проблеми. Ресурсния център ще предостави мотивационно обучение на наетите в социалното предприятие лица, и подкрепа за преход към реалния пазар на труда и адаптиране към новите работни места на лицата от целевите групи. Развитието и реализирането на дейности на Ресурсен център ще се превърнат в основен фактор за подобряване на техния живот и преодоляване на социалната им изолация, което съответства на целите на проекта, процедурата и ОП "РЧР" 2014-2020. Дейностите на създадения ресурсен център ще бъдат насочени към подкрепа за активно участие на лицата в социалния, обществен и професионален живот, съобразени с индивидуалните специфики на всеки отделен случай. От дейността на центъра ще бъдат обхванати всички наети лица от целевата група, които ще имат свободен и неограничен достъп до предоставяните комплексни услуги. Предоставянето им ще бъде в зависимост от индивидуалните потребности на лицата от целевата група. За всяко едно лице, ползващо услугите на Ресурсен център за социализация и интеграция ще бъде изготвена оценка на потребностите, с цел да се улесни общата работа между лицето от целевата група и екипа за управление на социалното предприятие. Ще се проследява неговото личностно и професионално развитие в социалното предприятие, адаптацията му в новата работна и социална среда, с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Ресурсният център за социализация и интеграция ще предоставя услуги, свързани с психологическа и социално помощ и подкрепа, мотивация и поддържане на устойчивост по отношение на процесите на социализация и интеграция. В Центъра за социализация и интеграция ще се прилагат мотивационни програми за лицата от целевите групи за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност, с цел подкрепа за плавен преход към реалния пазар на труда. Мотивационните програми ще бъдат 3 на брой и ще се реализират за периода на трудова ангажираност на лицата от целевите групи. Програмите са разработени с цел повишаване мотивацията на лицата от уязвими групи към трудова реализация и включват модули за придобиване на умения за активно поведение на трудовия пазар, изграждане на ключови умения като комуникативност и работа в екип, което ще мотивира желанието и възможността за социално включване, ще улесни достъпа им до заетост и предотврати риска от повторно социално изключване. Целта е чрез включване в тези програми лицата от целевите групи да осъзнаят правото си на независим,активен живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за социално изключване. Ресурсният център ще предоставя различни услуги, свързани с насочване и подкрепа на лицата от целевите групи по проекта, като в случай на необходимост ще осъществява и съдействие и посредничество пред различни институции. 0.00 0.00
Осигуряване на възможности за пазарна реализация на изработваните стоки и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността ще популяризира социалното предприемачество и неговите принципи като възможност за социално включване, заетост и повишаване качеството на живот на лицата от уязвимите групи. В рамките на дейността, предприятието-кандидат ще организира и проведе масирана информационна кампания чрез която да запознае широката общественост, работодатели и институции с идеите на социалното предприемачество и социалната икономика. Основният акцент на кампанията ще бъде насочен към ролята на бизнеса в интеграцията на хора от уязвими социални групи, и необходимостта от включването им в заетост на представители на целевите групи и ползите за обществото като цяло. Освен това, за популяризиране на социалното предприемачество като иновативен модел за подкрепена заетост се предвижда организирането на Дни на отворените врати, които ще се представят резултатите от дейността на социалното предприятие и услугите предоставяни от Ресурсен център за социализация и интеграция. С цел повишаване информираността и чувствителността на обществото към проблемите на лицата, представители на уязвими социални групи, както и повишаване разпознаваемостта на проблема сред обществото, ще бъдат изготвени и разпространени различни по вид информационни материали, включващи информация за развитието на социалното предприятие и ролата му за развитието на социалното предприемачество и социалната икономика в община Дупница, представяне на добри практики в сферата на социалната икономика и положителния опит и социален ефект от дейността им. Тези заложени действия са основа за реализиране и на стратегия за развитие на новосъздаденото социално предприятие и осигуряване на възможности за пазарна реализация на изработваните стоки. Социалното предприятие ще се стреми да произвежда висококачествени стоки които да са конкурентноспособни.Конкурентоспособността на продуктите винаги е свързана с наличие на търсенето и предлагането. При нейното определяне изработения продукт ще се съпоставя със същите или аналогични изделия на конкурентите, които задоволяват фиксираната потребност. Конкурентоспособност на изделията на социалното предприятие не може да се очаква да се постигне веднага със стартирането на дейността му, тъй като в основата на дейността на предприятието не е гоненето на пазарна печалба, а постигане на социален ефект за наетите лица от целевата група. В хода на работа и при управлението на социалното предприятие ще се спазят обаче всички стъпки за успешна реализация на произведените стоки и продукти, като се проучат подробно потребностите на клиентите на социалното предприятие. В тази връзка ще се реализира кампанията за популяризиране на дейността на предприятието, ще се направи подробно проучване на съществуващия пазар, наличие на конкуренция, възможности да намиране не само на нови клиенти, но преди всичко на нови съмишленици на идеята за социално предприемачество и социална икономика.. Реализирането на дейността е свързана с подготовката на мотивиран маркетингов анализ и анализ на състоянието на съществуващия пазар и перспективи за развитие на подобен тип производства на социални предприятия, както и възможните начини за насърчаване на продажбата на тяхната продукция. Основа за такъв анализ ще бъде и реализирания до момента опит на социални предприятия както по отношение на реализация на произведените стоки, така и по отношение на постигнатия социален ефект. От особена важност е начина по който ще се реализира социалния маркетинг и каква цел той ще постигне. При реализиране на дейността ще се направи проучване по отношение на силните и слаби страни, и на възможностите и заплахите които реално съществуват пред социалното предприятие. Реализацията на тази дейност ще даде посоките и начините за развитието на социалното предприятие, като същевременно ще даде възможност за дългосрочно планиране на икономическата му дейност като фактор за устойчивостта на проекта като цяло. 0.00 0.00
Закупуване на оборудване за реализиране на дейностите на социалното предприятие за производство на мебели: НЕОБХОДИМОСТ ОТ ЗАКУПУВАНЕ НА ОБОРУДВАНЕ: За целите и пълноценното функциониране на социалното предприятие е необходимо закупуване на оборудване което ще е необходимо за дейността на социалното предприятие. Закупуването на оборудване -налице е необходимост от закупуване на специализирано такова, като за конкретната дейност при производството на мебели е необходима Автоматична пробивна машина -представляваща автоматична, проходна пробивна машина с пробивен център, софтуер. Социалното предприятие планира за реализирането на целогодишно качествено обслужване на своите бъдещи клиенти, да разшири обхвата си на дейност и да предлага по-гъвкави форми на работа, удобни за клиентите, като така ще повиши качеството на услугата предлагана от предприятието. Посредством осигуряване на ново и качествено оборудване и чрез закупуване на посочената по-горе машина за новосъздадените работни места за назначените в него служители, ще се допринесе за бързото и ефективно навлизане в професията и високата степен на удовлетвореност на ново наетите лица от целевите групи. При реализирането на дейността, закупеното оборудване ще се следва принципа на гъвкавост на работното място, което позволява използването му от повече от един човек, предвид, че назначените лица, ангажирани с прякото производство на мебели са в социалното предприятие са шест лица. За да се обезпечи трудовата дейност и да се гарантира бърза и качествена услуга на клиентите на социалното предприятие, е необходимо закупуването на специализзираното оборудване , чрез които ще е възможно навременното обезпечаване на социалното предприятие с висококачествена техника, необходима за производство на качествена продукция и ще се постигне прецизност в детайлите при изработката на мебели. Предвиденото за закупуване оборудване е предназначено за извършване на ежедневната трудова дейност на социалното предприятие. Заложеното оборудване е планирано така, че да направи работата самостоятелна и да са налице създадени условия за качествено изпълнение на заложените задачи за изпълнение. ЕТАПИ ПРИ РЕАЛИЗИРАНЕ НА ДЕЙНОСТИ ПО ЗАКУПУВАНЕ НА ОБОРУДВАНЕ: Дейността ще бъде реализирана посредством следните етапи: - Избор на изпълнител за доставка и сключване на договор. - Доставка и монтаж, провеждане на инструктаж. - Тестване на оборудването и окончателно приемане с приемо-предавателен протокол. Всеки етап от изпълнението на дейността ще бъде под контрола и мониторинга на екипа по управление на проекта, с водене на документация и подробна отчетност пред УО и управителя на "Над дизайн" ЕООД. 0.00 50 007.14

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).