Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Support for reforming the social services system is initiated in order to facilitate transitions to the new mechanisms at the local level, which requires the creation of an appropriate environment for serving the representatives of vulnerable social groups. The first activity is the repair and furnishing of the front office. Next is the creation of a new workplace equipped with the necessary equipment and its furnishings in order to serve those who wish to be informed and/or use specific social services, which will be provided by the newly appointed - "Employee, social activities". The hiring, training and supervision of the personnel necessary to fulfill the duties and responsibilities of the municipality of Stambolovo under the basic social laws will provide the necessary competences and expertise for the better service of the vulnerable groups in the municipality. A two-day seminar will be held, which will increase the competences of the municipal employees offering social services, a mentoring course will be held in the municipality, which will be carried out through mentor training of the newly appointed employee by the experienced employees. Supervision will also be carried out by an external expert, who will present the results in a summary report, which will help improve the quality of the social services offered. Conducting research in the field of social services and analyzing the needs of social services will be carried out on the basis of document analysis and the conduct of 2 focus groups. This will provide a reliable Analysis that will objectively describe the situation in the municipality. There will be a developed proposal that will improve management, optimize the control and monitoring of social services that are provided on the territory of the municipality. It is planned to prepare a Municipal annual plan for social services for the next calendar year.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: 1.1. Наемане на персонал и изпълнение на задълженията Наемането, обучението и супервизията на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ е най-важната в проекта дейност, която осигурява необходимите условия и експертен капацитет на местно равнище за по-бързото и по-качествено решаване проблемите на уязвимите социални групи. Задълженията по управление, администриране и предоставяне на социалните услуги: механизъм за личната помощ и асистентска подкрепа, са възложени със заповед от кмета на общината, като допълнителни задължения на 4 общински служители. Те извършват всички функции по приема на заявления, правят проверки за съответствие с нормативните изисквания, подготвят трудовите и други договори, вписват в регистрите, изготвят отчетите, планират дейностите, контролират доставчиците и др. В общината като второстепенен разпоредител работи и ЦОП, към когото са наети 4 специалисти. Наемането на нов служител на длъжност „Сътрудник, социални дейности (община)“, ще подпомогне изпълнението на задълженията на общината съгласно новата нормативна уредба. Сътрудникът ще изпълнява задълженията, произтичащи от чл. 73 от ЗСУ. Предвиденият разход за възнаграждения на сътрудника социални дейности е в размер на 14 002,86 лева., включващ заплата и осигурителни вноски за сметка на работодателя. 1.2. Обучение и супервизия на общинските служители ангажирани с насочването от общините за ползване на социални услуги 1.2.1.Развиването и укрепването на общинския капацитет изисква повишаване на квалификацията на общинските служители и за целта се предвижда провеждането на един двудневен семинар. В обучението ще се включат 6 лица - новоназначеният служител, 3 служители отговарящи за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и 2 от ЦОП – ръководителя и един експерт. За обучители на семинара ще се наемат външни специалисти, които притежават необходимата квалификация и опит в сферата на социалните услуги. Предвиденият разход за обучение по тази дейност е в размер на 1500,00 лева. 1.2.2. По проекта се планира да се извърши една супервизия, която ще се реализира в периода между 6 и 7 месец. Целта е да се окаже професионална и психологическа помощ, на лицата заети с насочването и предоставянето на социални услуги. В супервизията ще се включат 6 лица според нуждите. Резултатите от супервизията ще се обобщят в доклад, който ще се предостави на служителите и на общинското ръководство. Супервизорът ще направи констатации и ще даде препоръки, които ще подобрят работата с уязвимите социални групи на територията на общината. Предвиденият разход за супервизия по тази дейност е в размер на 2500,00 лева. Общият разход за дейност 1 е в размер на 18 002,86 лв. 18 002.86 3 644.95
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси), изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги. : 2.1. Подготовка и създаване на работни места (фронт-офиси) В сградата на община Стамболово е осигурен достъп за лица с увреждания до първия етаж (в сградата няма асансьор). Всички общински служители, осигуряващи социални услуги за гражданите, обслужващи хората с увреждания и другите социално уязвими групи се намират на втория и третия етаж. В сградата на общината има свободно, оборудвано помещение на първия етаж, което е подходящо за фронт-офис на социалните услуги. Помещението е общинска собственост, с обща квадратура от 21 кв.м. За да се преведе в добър вид е необходимо да се извърши текущ ремонт включващ: сваляне на компрометирана мазилка; изкърпване и шпакловане на същата; грундиране; противоплесенна обработка и боядисване с латекс на стени и тавани. Разходи за ремонтните дейности - 2520,40 лв. 2.2. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги Анализът на социалните услуги ще се разработи въз основа на критериите за социалните и интегрирани здравно-социални услуги, посочени в нормативната уредба. Проектното проучване ще отрази реалните потребности на уязвимите социални групи от социални услуги, както и да систематизира предложенията им за подобряване на качеството или създаването на нови такива. Това ще се постигне чрез: събиране на данни и анализ на документи и факти; провеждане на две фокус групи: 1) ползватели на социалните услуги, които ще оценят тяхната полезност за тях самите и 2) предоставящите социални услуги. Посетилите фронт офиса ще попълват анкетни карти, които ще отразяват техните оценки, потребности и предложения. Освен това по време на фокус групата на предлагащите социални услуги общински служители, ще може да се направи и самооценка за предлаганите до момента услуги, ще се обсъди и необходимостта от нови дейности или от допълнителен персонал, който да подобри удовлетвореността сред потребителите. Така анализът ще създаде една стабилна основа за бъдещото им планиране, което ще отговоря на реалните нужди от социални услуги за групите в риск, ще ги съчетава с наличните възможности и с местния и регионалния капацитет. Разходи за дейността - 2137,22 лв. 2.3. Планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги ЗСУ за първи път въведе тяхното планиране, като финансирането е от държавния бюджет, а водеща роля в него имат общините. На общинско ниво се планират: общодостъпните социални услуги по чл. 12, ал. 2 от ЗСУ, както и специализираните социални услуги. В Наредбата за планирането на социалните услуги са описани и критериите за определяне на социалните и интегрираните здравно-социални услуги, а броят им се определя в НКСУ. Планирането на социалните услуги е важна дейност за всяка община и тя включва преодоляване на съществуващите предизвикателства (достатъчно места за представителите на уязвимите групи, гъвкавост, познаване на потребностите). Успоредно с тези изисквания планирането трябва да включва и професионалната подготовка, изискванията за която са отразени в Наредбата за качеството на социалните услуги, които са: минимални изисквания за броя и квалификацията на служителите; изисквания към дейността им; задължително професионално и кариерно развитие. Разходи за дейността - 462,46 лв. 2.4. Управление на проекта, публичност и комуникация Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран с изпълнението на дейностите, спазване на срокове и постигане на резултати. Ще се представят отчетите изисквани от УО. Членовете на ЕУП ще бъдат служители на общината с опит в разработването и изпълнението на проекти. Информационна табела ще се постави на видно място в сградата. На сайта на общината ще бъде публикувана информация по проекта. Кметовете на населени места ще бъдат информирани за възможностите осигурени от фронт-офиса. Разходи за дейността - 2081,06 лева. Общо разходи за дейността - 7201,14 лева. 7 201.14 1 457.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).