Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal of the Municipality of Balchik “Encouraging the access to employment for vulnerable groups of Balchik Municipality” includes support for finding a job and improvement of the access to employment for people with disabilities, implementation of integrated approaches to motivate and encourage the participation in the labor market of people taking care of dependent family members.
The project been associated with providing in the home the social service "personal assistant", of motivational and psychological support and consultation of the staff offering social services, of psychological support of the consumers using the service, of health advisory services to the target group according to the individual needs of the person with disabilities. 
The project will cover needy persons both from the town of Balchik and the villages in the municipality of Balchik. The activities envisaged are in compliance with the criteria and standards for social services for children and adults which will be used for the selection of the end users.
The project duration is 20 months with a deadline for the provision of social services 18 months.
The project will include 22 inactive or unemployed participants and 22 participants with disabilities over 18 years receiving services
Project value 316 451,82  BGN
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА - дейността се реализира по КОМПОНЕНТ 2: За добрата организация по реализирането на Проекта ще се създаде екип за неговото управление, който ще се състои от 1 ръководител, 1 координатор, 1 технически сътрудник и 1 счетоводител. Задълженията на всеки един от членовете на екипа са подробно разписани в т. 9 "Екип" от настоящия формуляр. Екипът ще подготви план за действие и разработи документацията, свързана с изпълнението и контрола на Проекта. Екипът ще координира дейностите, ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Екипът ще направи подбор на лицата, предоставящи социалната услуга "личен асистент" в домашна среда. Те ще се грижат за зависим член на семейството и ще преминат 3 дневно обучение, свързано с подобряване достъпа им до пазара на труда. Екипът на проекта ще проведе подбор за избор на медицински специалист, предоставящ здравни грижи и медицинско наблюдение, и психолог - предоставящ психологическа подкрепа за целевата група, според индивидуалните потребности. Екипът на проекта ще избере изпълнител, който да извърши индивидуална оценка на потребностите на лицата, подали молба за ползване на социалната услуга „личен асистент“ Ще бъдат осигурени материали и консумативи, необходими за администрирането на проекта. За обезпечаване на необходимите материали и консумативи, за дейността по информация и комуникация, както и за извършване на оценки на потребностите ще бъдат проведени процедури по ЗОП. 25 410.50 21 248.81
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания/ - дейността се реализира по КОМПОНЕНТ 2 : За изпълнение на дейността екипът на проекта ще реализира интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството (деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания) да се включат на пазара на труда. За целта хората с увреждания и техните семейства ще бъдат информирани за възможностите, които предоставя Проекта. На сайта на Община Балчик, в дирекция „Социално подпомагане“ – Балчик, в Домашен социален патронаж – Балчик ще се предостави информация за възможностите лица с увреждания, или хора, отпаднали от пазара на труда, поради необходимостта от полагане на грижа за зависим член от семейството да бъдат включени в заетост, като предоставят социалната услуга „личен асистент“. Към всеки безработен, проявил интерес за включване в дейностите по Проекта ще се подходи индивидуално, ще му се окаже подкрепа с цел насърчаване и осигуряване на заетост. 702.70 701.00
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно- образователни и здравно-консултативни услуги - дейността се реализира по КОМПОНЕНТ 2 : Необходимостта от достъпни интегрирани услуги за възрастни хора и хора с увреждания, и с цел постигането на практически резултат за подобряване на качеството на живот на тези хора налага координиране на социалните услуги със здравни грижи. В рамките на проекта ще бъде избран медицински специалист, който поне 1 път месечно да посещава потребителите на услугата "личен асистент" да ги наблюдава и консултира съобразно своите компетенции, да консултира включително и лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Медицинският специалист ще поддържа контакти с личните лекари, а при необходимост и със здравните заведения в Община Балчик. Медицинският специалист ще споделя своите наблюдения за потребителите и предоставящите услугата "личен асистент" с предоставящия по проекта мотивационна и психологическа подкрепа за целевата група, с цел гарантиране на по-добри крайни резултати от услугите. 10 118.81 23 375.87
Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, вкл. чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на подкрепящи иновативни услуги в общността - дейността се реализира по КОМПОНЕНТ 2 : Дейността ще стартира през третия месец от началото на проекта. Тя ще включва комплекс от социални услуги, предоставяни в общността, свързани с подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, извършване на социални и психологични консултации, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване; Подкрепа и консултиране на семейството; Социално консултиране и информация; Насочване към държавни институции и неправителствени организации; Привличане на повече обществена подкрепа в интерес на хората с увреждания и техните семейства; Екипът на проекта, заедно с психолога ще съдействат за включване в заетост на хора с увреждания, и на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. За качественото предоставяне на услугата „личен асистент“ ще се извърши подбор на кандидатите. Екипът на проекта ще избере психолог, който ще предоставя почасови услуги по предварително изготвен график. Консултациите ще се извършват при домашни посещения в семейна среда, на които ще се обсъждат проблемни случаи и ще се оказва подкрепа за изясняване на сложните ситуации, както и идеи, възможни гледни точки, стъпки за тяхното решаване, като се акцентира върху правилата за толерантност. Екипът на проекта ще контролира предоставянето на почасовите услуги за лица с увреждания, вкл. и деца с увреждания и оказва съдействие на личните асистенти за изпълнение на задълженията им. 277 966.21 239 202.89
Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания - дейността се реализира по КОМПОНЕНТ 2 : Основните стопански отрасли на територията на община Балчик са туризъм и селско стопанство. И двата отрасъла са свързани с наемане на работници на времена заетост в рамките на периода от април – октомври. Броят на работниците, наети в отделните предприятия на общината, рядко надхвърля 10. Поради това, че не всички професии са подходящи за хора с различни видове увреждания, интересът на бизнеса към тях е слаб. Екипът на проекта ще предприеме инициативи за промяна нагласата на работодателите за възможностите на хората с увреждания да работят. При изпълнение на проекта екипът ще предприеме действия, хората с увреждания, които в зависимост от спецификата на техните възможности са изявили желание да работят, и да бъдат подкрепени в стремежа им да водят независим живот според собствените им разбирания и желания да бъдат информирани за възможностите, които има на територията на Общината те да намерят своята реализация. Психологът и медицинският специалист ще провеждат срещи с лицата, които са изявили желание за включване в трудова заетост, за да установят тяхната нагласа. Подходът ще бъде различен, в зависимост от тяхното анатомично, физиологично или психическо увреждане, а и защото хората с увреждания, придобити по време на трудовата им дейност, имат различно отношение към работата от тези, чиято инвалидност е от детска възраст. При първите има изградени трудови навици и те се стремят да компенсират напълно загубената си работоспособност с други умения и знания, а във втория случай те нямат трудов опит и умения, дълго време са били обгрижвани от всички, затова и отговорността, може да ги стресира. По време на тези срещи те ще бъдат запознати със законодателството, защитаващо права им. В рамките на проекта се планира да бъдат организирани 2 срещи между лица с увреждания над 18 г., които са проявили интерес да търсят работа и потенциални работодатели. 0.00 13 420.64
Осигуряване на информация и комуникация за проекта - дейността се изпълнява в рамките на КОМПОНЕНТ 2: Осигуряване на широка публичност на дейностите по проекта сред обществеността че Договорът се съфинансира от Европейския социален фонд. В съответствие с правилата за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Община Балчик ще приложи правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 1 593.60 1 584.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).