Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Turnava BG PLtd was established in May 2016. Currently it is specialized in services to the population and trade.
Through the implementation of the activities of this project proposal, a new social enterprise for production of the traditional chocolate for the region of Gabrovo (pestle), dried herbs, dried fruits and vegetables, jams, toppings and marmalades will be created. The aim is to provide support for the social inclusion of vulnerable groups by creating conditions for sustainable employment, training and professional realization in the field of production and trade with traditional bio products. 
The specific objectives are:1.Creation of a working self-financing social enterprise;2.Creation of new workplaces for people with low competitiveness on the labor market;3.Development of knowledge and skills of newly hired unemployed persons from the target group for effective professional realization.
In order to meet the specific needs of newly created workplaces, 12 members of the target group will be involved in training for acquiring knowledge and skills in the profession "Cooker” and key competencies 6 Public and civil competencies.These people have to be motivated, supported and directed to work, which will bring them satisfaction in order to achieve their full potential. 
The project is aimed to contribute to the creation of 12 sustainable workplaces. It is pointed at investiment in people and creation of conditions for increasing of their the competitiveness, as well as ensuring and retaining their employment.
The project will be implemented through the following activities: selection, training and hiring of unemployed persons, provision of mentors, appointment of a team to the social enterprise - manager, chief accountant and technologist; supply of equipment for the new created workplaces; organizing the leisure time of the people, promoting the social economy and social entrepreneurship, search for market opportunities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор, професионално обучение, обучение по ключови компетентности и мотивационно обучение: Дейността е основна за постигане на проектните цели, като пряко допринася за постигане на очакваните резултати. Тя е пряко обвързана, както с общата проектна цел, така и със специфичните цели. 1. Подбор - За реализиране на дейностите по проекта ще бъдат подбрани 12 лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи до 29 години, безработни над 54 годишна възраст, безработни лица с трайни увреждания, продължително безработни лица. При избора на лица от целевата група ще бъдат спазени водещите принципи за превенция на дискриминацията въз основа на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. 2. Професионално обучение - Поради спецификата на производството е необходимо избраните участници да преминат специализиран курс на обучение, чрез което да се подготвят за професионалната си реализация в социалното предприятие. На лицата от целевата група ще бъде проведено професионално обучение по професия „Готвач”. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. Дейността цели осигуряване на възможности за обучение в реална среда за усвояване на практически умения; улесняване на прехода от образование към пазара на труда; насърчаване на партньорството и сътрудничеството с представителите на реалния сектор. Чрез провеждането на обучение за професионална квалификация, ще се постигне увеличено инвестиране в човешки капитал, което би дало по-големи възможности за реализация на пазара на труда в условията на свободно движение на работна ръка, намаляване на бедноста и по-големи шансове за социално включване. Методите на обучение ще са съобразени с изискванията за ефективност и ефикасност на обученията и постигане на трайни и устойчиви резултати. Дейността напълно съответства на Стратегията за развитие на човешките ресурси, както и на целите на Оперативната програма. 3. Обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности" - Ключовите компетентности са основните умения и знания, от които всеки човек се нуждае, за да се постигне заетост, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия на пазара на труда и цялостната макросреда. То е насочено към развитие на личните качества на обучаваните лица. Целта е постигане на по-висока ефективност в условия, изискващи динамична работоспособност, вземане на решения при оперативната им работа, самоконтрол, бързо приспособяване към новите условия на труд, адекватна реакция, способност за бързо възстановяване на ресурсите. Дейността ще надгради придобитите познания за професионална реализация, като ще подпомогне обучаваните за по-добра ориентация в съвременните условия на пазарната икономика. 4. Мотивационно обучение - Лицата от целевата група се намират в дълготрайна социална изолация, поради липсата на работа, липса на умения или загубени такива, с които да са конкурентоспособни на динамично развиващия се пазар на труда. Обучението е насочено към повишаване мотивацията на лицата от уязвимите групи към трудова реализация и включва дейности за придобиване на умения за активно поведение, изграждане на умения като комуникативност и работа в екип, компетентност и поведение на трудовия пазар. То ще спомогне за засилване мотивацията на лицата за обучение и работа, изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване, поставяне на цели и съставяне на план за постигането им, добиване на увереност при кандидатстване за работа. Обученията ще бъдат възложени на външен изпълнител – Център за професионално обучение, притежаващо необходимия лиценз от НАПОО и чиито преподаватели по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. 0.00 0.00
Наемане на безработни лица за период до 12 месеца, осигуряване на наставници, които да подпомогнат работата и процеса на адаптиране на лицата от целевата група към работния процес, назначаване на звено на социалното предприятие - ръководител, главен счетоводител и технолог "Производство на плодови и зеленчукови консерви": Ще бъдат назначени 12 безработни/неактивни лица на новосъздадени позиции с трудови договори. Трудовите и осигурителни отношения на наетите от работодателя в рамките на проекта лица, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Разкритите позиции, ще рефлектират положително върху финансовата стабилност на новосъздаденото социално предприятие, като по този начин ще бъде дадена възможността да се реинвестира чрез наемане на още лица от целевата група и закупуване на допълнително оборудване за новите работни места. Работодателят ще осигури наставници - 2 лица, които ще подпомагат работата на новоназначените хора за период от 6 месеца. Наставниците ще бъдат лица, назначени във фирма "Търнава"ООД на същата длъжност и могат да докажат минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъдат наставници. За да бъде осигурено нормалното функциониране на новосъздаденото соцално предприятие ще бъдае сфорнирано звено за управление и назначени ръководител звено, счетоводител и технолог, производство на плодови и зеленчукови консерви, които със своите личностни качества и умения ще подпомогнат както дейността на социалното предприятие и неговото устойчиво развитие, така и професионалната и социална интеграция на лицата от целевата група. Заетостта на минимум 50% от новоназначените представители на целевата група ще бъде запазена за период не по-малко от 6 месеца. Реализираната от дейността на социалното предприятие печалба ще бъде реинвестирана изцяло за функционирането и разширяването на новосъздаденото социално предприятие. 0.00 138 604.32
Доставка на оборудване за новосъздадените работни места: Дейността включва подготовка на първоначална документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител на дейността – доставка на оборудване, машини и съоръжения, необходими за разкриването на новите работни места за представителите на целевата група, съгласно изискванията ЗУСЕСИФ, на ПМС160/2016г. и указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”. Дейността има за цел да осигури оборудване на новосъздадените работни места, спрямо изискванията, за да се създадат необходимите условия за адаптиране на новонаетите лица от целевата група към работния процес и постигане на по-добра ефективност при изпълнение на трудовите им задължения, което ще подобри значително условията на работа и ще създаде допълнителна предпоставка за успешното включване в заетост на лицата от целевата група и за гарантиране на трайна и устойчива заетост след приключване на проекта. Подсигуряването на тези работни места изисква и закупуване на допълнително оборудване облекчаващо непривлекателния ръчен труд, и осигуряващо възможността за нормален работен процес в дългосрочен план. С цел да оборудване на 12 нови работни места за представителите от целевата група е необходимо да бъде закупено следното ново оборудване: 1. Вана за измиване на плодовете и зеленчуците - 2 бр. 2. Сушилня, 2 бр.- за сушене на билки, плодове и зеленчуци 3. Камерна вакуум опаковъчна машина, 1 бр. 4. Зеленчукорезачка с вкл. комплект ножове, 1 бр. 5. Ръчна палетна количка - 1 бр. - за производствения процес е необходимо придвижването на основната суровина (плодове и зеленчуци) до ваните за измиване на плодовете и зеленчуците. 6. Водоструйка 1 бр. и пароструйка - 1 бр. за измиване и дезинфекция на скарите на сушилнята. 7. Вертикален автоклавен стерилизатор - 1 бр. за стерилизация срещу всички видове бактерии и вируси на стъкления амбалаж и запечатване на готовата продукция. 8. Костилковадачка с възможност за смилане на плодове - 1 бр. 9. Печки за изваряване на сливи за производство на пестил, както и направата на сладка, топинги и мармалади - 2 бр. 10. Хромникелови маси - 4 бр. - за предварителна подготовка на суровините за пестил, сладка и мармалади и пълненето на готовата продукция в амбалаж, за разстилането и последващото рязане на пестила върху дървените скари. 11. Медни тави - 4 бр. за изваряване на сливите за пестил 12. Тенджери и тави за изваряване на сладка, мармалади и топинги - 3 комплекта; 13. Електронна везна - 1 бр. 14. Дървени табли за разстилане и сушене на пестила - 15 бр. 15. Бидони за ферментация на изварените сливи за направата на пестил - 4 бр. 16. Стъклен амбалаж за сладка, топинги и мармалади 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, сушене и пакетиране на зеленчуци (чушки, гъби), плодове (сливи, ябълки, круши) и билки. 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, направата, пълненето и запечатването на сладка, топинги и мармалади. 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, изваждане на костилките, смилане, изваряване, ферментация, разстилане, сушене на сливите за производство на пестил, както и последващото разфасоване и опаковане. Оборудването ще бъде застраховано за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. В контекста на новоразкритите работни места, Бенефициентът гарантира, че ще запази функцията, предназначението и собствеността на придобитите дълготрайни материални активи, за срок не по-кратък от 5 /пет/ години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. За разкриване на новите работни места е предвидено закупуването на работно облекло, в съответствие със спецификата на дейността. То ще осигури както защита на работниците, така и спазването на санитарно-хигиенните изисквания. Ще бъде индивидуално съобразено с всеки един от тях; няма да създава риск за здравето и безопасността им. 0.00 55 441.72
Организиране на свободното време. Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество и търсене на възможности за пазарна реализация.: За да се сформира едно работещо звено, в дадена сфера на дейност, от основно значение е не само създаването на практически работни умения и навици, а и постигане на социални връзки между лицата, както и извеждането им от самоналожената им изолация. Поведението през свободното време има такъв характер, че не е приоритетно в живота на хората. Често пъти ние го провеждаме в зависимост от конкретни условия и ситуации, а не според нашите разбирания за неговото рационално използване. Същевременно всеки един човек среща необходимостта от различни по вид дейности в своето свободно време, свързани с развлечение, почивка, социални контакти. При лицата в неравностойно положение на пазара на труда, изпаднали в изолация, дължаща се на продължителна загуба или липса на работа, тези необходимости, в повечето случаи, са „капсуловани“ или липсващи. Чрез правилния избор относно подходящите за лицата от целевата група дейности, ще се стремим да подпомогнем развитието на социалните им умения, възможността за справяне в различни ситуации, характерни за обществената среда, по-добро реализиране на техния потенциал. Стремежът е да се изгради баланс между нуждите и интересите на лицата от целевата група, решаване на проблемите, свързани със социалната и културната им интеграция. Това ще им помогне да преодолеят изолираността си и да се интегрират успешно в социалния и културен живот на обществото, да придобият навици за пълноценно осмисляне на свободното време. Не на последно място това ще спомогне да се изгради чувство за значимост у лицата, включени по проекта. За целта ще се организират отбелязване на рождените и именни дни по време на работа, честване на празници и обичаи, което ще допринесе за повишаване на познанията за традиционните вярвания и обичаи на различните етнически групи. Друго направление, което ще осъществим е организирането и провеждането на забавни и отпускащи занимания по време на посещенията на културно-исторически места, изложения и събори. В рамките на тази дейност ще бъдат включени и мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл.проучване на съществуващия пазар за реализиране на пестил, сушени билки, сушени плодове и зеленчуци, сладка, топинги и мармалади, ще бъде извършен анализ на възможните начини за продажба, ще се изследват ценовите равнища, ще се прогнозира търсенето и развитието на пазара. Предвидено е участие в туристически борси и изложения, като целта е добиване на популярност, създаване на определен образ, проучване на потенциални и бъдещи клиенти и потребители, създаване на взаимовръзки с клиенти и партньори. Ще бъде проведена информационна кампания за популяризиране на социалната икономика и ще бъде разработена информационна цветна брошура „Социални услуги и социална икономика”, която ще промотира принципите на социалната икономика, възможностите за създаване на "защитени" работни места за лица, изпаднали в неравностойно положение на пазара на труда, в социална изолация и в риск от бедност и ще популяризира интеграцията чрез активен икономически живот. Информационната брошура ще бъде отпечатана в тираж от 1000 бр. и ще бъде разпространявана по време на участията на панаири, изложения и събори. Същевремнно за популяризиране дейностите по проекта, както и финансовата подкрепа в рамките на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси», съфинансирана от ЕСФ, ще бъдат изготвени различни информационни материали, в това число отделна информационна брошура. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).