Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The purpose of this project proposal is to improve the working environment in the enterprise by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management.
This objective will achieved by realization of the following activities:
1. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in enterprises, incl. opportunities for flexible forms of employment for optimization of work processes.
2. Providing collective protective equipment
3. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special personal protective clothing
4. Training employees on specific health risks associated with the workstation and the methods and means of their reduction and prevention
5. Publicity and visualization
6. Organization and Management
7. Provision of social benefits for employees - repair and equipment of a relaxation place.
Implementation of the project will achieve:
- Investment in equipment, facilities and processes, and improving the organization of work, improving working conditions, creating conditions for increasing productivity and reducing the number of accidents and risks in the workplace;
- Development, adaptation and implementation of systems for human resource development;
- Analysis of employment; Training of employees in topics related to health and safety at work;
- Ensure systematic and sustainable approach to development and management of activities in health and safety at work in the enterprise;
- Increasing production efficiency and labor productivity by creating conditions for rational use and organization of labor, material and financial resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси: Целта на тази дейност оптимизиране на работата и повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност както и предложение за методи и средства, които да бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите. Дейността обхваща всички работещи в компанията, като основната потребност е описване на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, идентифицирането на оценки на риска, които са необходими в предприятието и, които на този етап са или неефективни или несъществуват в тяхната цялост. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси. Дейността ще обхване и хоризонтални принципи като утвърждаване на равните възможности в предприятието между полове, групи в неравностойно положение на пазара на труда, религиозни, етнически различия и други. В допълнение доклада ще трябва да предложи мерки и инициативи за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси следва да са обвързани със стратегията за развитие на предприятието и да се основават на свързана с нея потребност от организационни промени от различен характер. Специално внимание ще се обърне на усъвършенстване на превантивните мерки срещу всякакви форми на дискриминация. Всичко това се очаква да прерасне в принципно нова организация на трудовата дейност на предприятието, която да надгради съществуващата като наблегне на различни иновативни подходи в тази сфера и постави в центъра безопасността и здравето при работа. И тъй като в предприятието работят служители (повече от половината) на възраст на 54 години дейността ще вклюва и разработване на система и стратегия за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Докладът ще включва като минимум: - Въведение, описващо текущото състояние на компанията и организацията на работния процес; - Изложение и анализ, включващо описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, както и какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието - Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, като тук задължително се описва как ще се прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието, включително какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите. В тази задача ще бъдат засегнати и хоризонтални въпроси като равни възможности, дискриминация, социално сближаване, иновативност и други В изпълнение на изводите от доклада ще се разработят методологии за внедряване на системата за развитие на човешките ресурси: Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). 26 000.00 26 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборъдване и изграждане на защитни съоръжения. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на рабтните места и дадените предписания, съдържащи се в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места (Програмата). Ще се извършат следните поддейности за подобряване на работната среда в офис пмещенията в базата на кандидата в гр. Дупница, област Кюстендил: 2.1.Доставка на светодиодни осветителни тела - т.35 от Прогрмата - С цел да се подобри качествено осветеността като се замени луминисцентното осветление с LED /или аналогично/ с цел облекчаване зрителното натоварване и неблагобриятните ефекти на честота на трептене, причиняващи дискомфорт и бързо настъпваща умора. Луминисцентното осветление оказва неблагоприятни ефекти за общия психо-емоционален статус, споделяне на работещите за ефект на бързо настъпваща умора от луминисцентното осветление. С настоящата дейност ще се постигне редуциране на демотивиращите фактори и постигане на трайна заетост, удължаване на трудови живот; 2.2. С цел създаване на организация за подмяна на ел. уредите за отопление на работните места, в които микролиматът не отговаря на установените норми - доставка на оборудване за климатизация - Климатични сплит системи както следва: - 3 броя - мин. BTU 18000. Необходи ми са за помещенията, които не отговарят на условията. - т 35 от Програмата; 2.3. За намаляване/предотвратяване на въздушни течения и намаляване загубата на топлина, подмяна на съществуваща дограма с ПВЦ дограма чрез подмяна за постигане на блгоприятем микроклимат - 95 кв. м. - т. 35 от Програмата; Здравето и работоспособността на човек в много голяма степен зависят от чистотата и комфорта, които се осигуряват на работното място. Работните пространства/открити или закрити/ на работната площадка са с неблагоприятен микроклимат в сравнение с чистото пространство/в природата/, което е естественото за човека място за живот. Работниците и служителите дишат въздух, силно обогатен с прах, акари, бактерии и вируси, алергени, спори на плесени и мухъл, проникнали от канализацията газове и миризми и др. Пренасяни по въздуха плесени например са широко разпространени в затворени помещения. Следствие от неблагоприятния микроклимат - Излагането на плесени може да доведе до астма, възпаления на горните дихателни пътища, главоболие, грипоподобни симптоми, инфекции, алергични заболявания и възпаление на носа, гърлото, очите и кожата, намаляване на работоспособността, бърза умора, вредност за здравето, както и да допринесе за появата на синдром на болната сграда. Този нездравословен въздушен коктейл, който дишаме, прави живота непоносим за алергични хора (а те са над 12% от населението). Осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата на работното място е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места. 27 700.00 26 739.54
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Съгласно утвърдения от управителя на дружествоти Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и включена препоръка в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места се предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС, което включва: - Костюм студозащитен - зимно работно облекло - 13 бр. - Защитни обувки с противоплъзгащо ходило, защитно бомбе - 12 бр. - Защитни очила закрит тип - 5 бр. - Противопрахова маска - 7 бр. - Полумаска със сменяем филтър - 7 бр. - Антифони външни - 3 бр. - Защитна предпазна каска - 13 бр. - Защитни ръкавици - 12 бр. - Светлоотразяващи облекла - 12 бр. Предвижда се това облекло да се предостави на работниците и служителите, които преимуществено работят при опасни условия. Срокът за износване на работното облекло съгласно Списъка е 2 сезона и то ще бъде използвано в рамките на дейностите и срока на настоящия проект. Нуждата от закупуване на ново предазно облекло е обусловена от кратия срок, който имат тези дрехи за износване. Сега използваните от работниците такива ще изчерпят своя ресурс до момента на стартирне на проектните дейности. Работните облекла и лични предпазни средства ще бъдат доставени през първите два проектни месеца и ще бъдат раздадени на работниците и служителите, като ще се използват за осигуряване на безопасност и здраве при работа през целия срок на изпълнение на проектните дейности до срока за тяхното износване. 7 600.00 7 578.75
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: Дейността има за цел обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Това обучение ще бъде за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще се проведе избран изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и подзаконовите актове по прилагането му, който разполага с квалифицирани лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от работодателя, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място: - Здравословни работни места – Оперативно управление. Планиране на мерки и разработване на програма за ограничаване и намаляване на риска; - Работа с оборудване/ машини/ съоръжения - изисквания относно безопасната поддръжка на машини и съоръжения. Изграждане механизъм за самоконтрол по познаване и спазване на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд; - Технологични процеси, фактори на работната среда и трудовия процес - Организационни и технически решения”; - Рискове, произтичащи от работа с инструментариум, суровини и материали чието производство е реализирано чрез използване на нанотехнологии"; -Задължения на работодателя при специфични условия на труд. Специална закрила на някои категории работници и служители; Трудови злополуки – разследване, деклариране, регистриране". - Танспортни и подемни съоръжения - Специфични изисквания при поддържане и ремонт. Товаро-разтоварни работи”. Обучението на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, се провеждат на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Тематиката и продължителността им се съобразяват с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за дадена дейност или вид работа нормативни актове, както и тематика, определена като рискова в Програмата за дейности по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места . 8 600.00 8 600.00
Публичност и визуализация: За популяризиране на проектната инициатива, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. Информационната кампания ще се проведе на два етапа, съответно при стартиране и приключване на проектните дейности - в първия и последния месец от проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши встъпително съобщение в пресата с цел информиране на потенциални участници в проекта, както и заключителна публикация за запознаване на обществеността с постигнатите резултати при приключване на дейностите. Ще се разработят и изработят рекламни материали с логото на проекта. Ще се изработят и табели с името на проекта и логото на Оперативната програма за административната сграда и складовата база на "ЕМБОР 2" ООД. Ще бъде публикувано кратко описание на проекта и съответно постигнатите резултати на интернет страницата на компанията. Популяризирането на помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта. На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери с информация за помощта от ЕС. 2 000.00 2 000.00
Организация и управление: Тази дейност ще се осъществява през целия период на проекта и ще стартира с избот на изпълнител за осъществяване на дейностите по организация и управление. Управителят на "ЕМБОР 2" ООД ще назначи и Ръководителя на проекта. Останалите дейности по организация и управление, свързани с финансови и счетоводни дейности по проекта , както и подготовката на процедури за избор на изпълнител, координацията и контактите с договарящия орган ще бъдат възложени на изпълнител. Изпълнителят ще отговарят за общото управление на проекта, включително доставки, осчетоводяване, отчитане, връзки с различни участници в проекта и др. За да може ефективно да ръководи дейностите по проекта, "ЕМБОР 2" ООД е определила за ръководител на проекта специалист в областта на управлението на бизнес и човешки ресурси, който ще осигурява правилното изпълнение на специфичните дейности като доставки, начини за визуализация, изисквания за отчитане и осчетоводяване и др. Дейностите по организация и управление по проекта ще бъдат финансирани от бюджета по проекта. Изпълнителят на дейности по организация и управление по проекта ще създаде и поддържа база данни на проекта с цел предоставянето на необходимите отчети (междинен, финален и други) на ДО или на други външни одитори, които биха могли да имат нужда от тях. Изпълнителят и Ръководителя на проекта ще се събират на редовни срещи с цел дискутиране на трудности, проблеми и тяхното решаване. 10 000.00 10 000.34
Осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на място за отдих: С цел подобряване на работната среда и комфорта на трудещите се, работодателят ще осигуриследните социални придобивки - Помещение за хранене на персонала в базата в гр. Дупница, област Кюстендил. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на рабтните места и дадените предписания, съдържащи се в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места (Програмата). За целта в обособено отделно помещение ще се извършат текущи ремонтни дейности (настилки, шпакловане, боядисване, направа на тавани, подмяна врати и прозорци) и ще се обособи в стая за почивка на персонала и ще бъде доставени съответните мебели - маса 1 бр., диван - 1 бр., фотьойл - 2 бр. телевизор - 1 бр., кафемашина - 1 бр. диспенсър за вода - 1 бр. 11 900.00 11 898.54
Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд: Целта на настоящата дейност е постигане на устойчивост и непрекъснато подобряване на дейностите по безопасност и здраве при работа чрез внедряване и сертифициране система за управление съгласно BS OHSAS 18001:2007. Постигането на съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд. Този стандарт е за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработен да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Стандарта e съвместим с ISO 9001 и ISO 14001 и позволява лесна интеграция. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на BS OHSAS 18001. Елементите на стандарта, включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Дейността ще включва както подготовка за внедряване, така и сертифициране на BS OHSAS 18001:2007 от независим изпълнител. 10 000.00 10 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).