Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (32 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно: Хора с увреждания - лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото, равноправно с останалите; Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докуемнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца.
Предвижда се дейността да бъде проведена на следните етапи:
1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни.
2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес.
3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива.
В подбора ще се включат и представители на Община Котел, които имат опит в работата с уязвими групи. Предвижда се да бъдат назначени 32 представители на уязвими групи, за да се обезпечат следните позиции на новосгормираното социално предприятие.
Работник озеленяване - 14 Код по НКПД 9214-0015
Работник в строителството - 14 Код по НКПД 9312-0003
Техник озеленител - 2 Код по НКПД 3112-3020
Дърводелец - 1 Код по НКПД 7115-2002
Домакин/снабдител – 1 Код по НКПД 4321-2014
Избраните лица ще бъдат назначени на трудови договори за 12 м. |
0.00
|
241 147.50
|
Осигуряване на наставници за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назанчени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията, които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството.
Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и ще бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да се постигнат целите на социалното предприятие.
В рамките на проекта ще се осигурят 6 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (32 лица) и дейностите, които ще извършват по групи. Работата на наставниците ще подкрепи целевата група в адаптирането ѝ към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции.
Дейността ще бъде извършена на два етапа:
1. Подбор на наставниците едновременно с подбора на целевата група
2. Назначаване на наставниците
3. Осъществяване на процесите по наставничество.
|
0.00
|
11 004.41
|
Оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места: Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните поддейности:
1. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и
2. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие.
Социалното предприятие ще функционира в помещение, собственост на община Котел - част от училищна сграда (108 кв. м), което ще бъде приспособено за нуждите на социалното предприятие - помещения и санитарни възли за персонала, както и помещения за съхранение на оборудването и инвентара, които ще бъдат използвани от работниците.
Етап 1 предвижда доставката на оборудване и инвентар, необходими за двата вида дейности, които ще бъдат осъществявани от социалното предприятие - благоустройство и озеленяване и поддържане на зелените площи и ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар:
Самоходна косачка /шир. Косене 90-100/, Трактор /15-20 к.с./ с прикачен инвентар, - фреза с изместваща секция /шир. 850мм./, - свредел/ямокопател, Резачка „Щил” /270 с шина 40 см./ - 1 бр.; Храсторез – 1 бр., Моторна косачка /захват 50/70 см./, Ножица лозарска /гелотина/ – 10 бр., Гребло за листа /регулируемо/, Ножици за клони /гелотина/ - 5 бр., Ножица за жив плет /вълнообразна/ - 5 бр., Гребло голямо /32 зъба, 60 см./ - 5 бр.; Лопатка широка – 5 бр., Комплект сита за пресяване на тор и почва – 2 бр., Прави лопати – 15 бр. ; Обикновени лопати – 20 бр.; Ръчна количка /с едно колело/ - 5 бр.; Лейки за поливане /с цедки/ - 20 бр.; Щипка за отпадъци /дължина 70 см./ - 12 бр.; Гребла /за сняг/ - 10 бр.; Пръскачка /гръбна/ - 5 бр.; Тесла /с дървена дръжка/ - 8 бр.; Ваничка /за боя/ - 8 бр.; Мотичка /плоска трирога/ - 20 бр.; строителна количка, мистрия;
Етап 2. включва доставка на материали и консумативи за нуждите на социалното предприятие, за да може то да функционира пълноценно: Семена за трева и озеленяване, разсад за цветя, храсти и декоративна растителност, Гипс, Цимент, вар, Гипсокартон; Плочи гранитогрес; Лепило за гипсокартон; Силикатна мазилка външна; Латекс интериорен бял; Грунд, Силикатна мазилка вътрешна, Латекс – цветен, Гипсово лепило; Полимерна циментова смес за корекции; Фина циментова шпакловка; Лепилно- шпакловъчна смес; шпакловъчна смес; Оцветител за латекс; Гориво автомобил;
Етап 3 включва доставката на Работно облекло и ЛПС. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на екип на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел:
-Подобряване на жизненото им равнище
-Осигуряване на заетост
-Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване.
Приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба.
Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство.
Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост.С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Директор (код по НКПД 1321-3001) , младши счетоводител (код по НКПД 2411-4006) и технически координатор (код по НКПД - 4419-3010).
Етапите на изпълнение на тази дейност са:
- Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО
- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца
- Назначаване на 32 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца.
- Оборудване на работните места
- Управление и отчетност на Социалното предприятие.
За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва директор на социалното предприятие, младши счетоводител и технически координатор. Директорът на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, наредбите и решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината. Директорът утвърждава длъжностните им характеристики и урежда трудовите правоотношения с тях съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си директорът ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Кмета на Общината. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за озеленяване и зацветяване и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви ноември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие.
Младши счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието.
Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие.
|
0.00
|
22 620.31
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика: Промотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното:
1. информиране на населението в Община Котел за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез предоставяне на информация на страницата на общината, както и предоставяне на информация в кметствата в населените места от общината, различните социални услуги, бюрото по труда, учебните заведения.
2. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития на открито в различни населени места на Община Котел. Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места.
3. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства - градинки в населените места на Община Котел. Събитията ше бъдат проведени във втората част на проекта между 9 и 15 месец като всеки месец ще има по едно събитие. Всяко събитие по предварително изготвен сценарий ще включва интерактивна част и предоставяне на информация и материали. |
0.00
|
0.00
|