Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to create a special social enterprise Landscaping in Kotel Municipality. This will facilitate access to employment and provide support for the social inclusion of vulnerable groups by creating the right conditions for their professional integration in the sphere of the social economy.

The specific objectives of the project are:
To create a social municipal enterprise Landscaping in Kotel Municipality
Facilitate access to employment for vulnerable groups
To create suitable opportunities for the implementation of vulnerable groups included in employment
Promote social enterprises.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (32 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно: Хора с увреждания - лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото, равноправно с останалите; Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докуемнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. Предвижда се дейността да бъде проведена на следните етапи: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. В подбора ще се включат и представители на Община Котел, които имат опит в работата с уязвими групи. Предвижда се да бъдат назначени 32 представители на уязвими групи, за да се обезпечат следните позиции на новосгормираното социално предприятие. Работник озеленяване - 14 Код по НКПД 9214-0015 Работник в строителството - 14 Код по НКПД 9312-0003 Техник озеленител - 2 Код по НКПД 3112-3020 Дърводелец - 1 Код по НКПД 7115-2002 Домакин/снабдител – 1 Код по НКПД 4321-2014 Избраните лица ще бъдат назначени на трудови договори за 12 м. 0.00 241 147.50
Осигуряване на наставници за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назанчени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията, които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и ще бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да се постигнат целите на социалното предприятие. В рамките на проекта ще се осигурят 6 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (32 лица) и дейностите, които ще извършват по групи. Работата на наставниците ще подкрепи целевата група в адаптирането ѝ към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции. Дейността ще бъде извършена на два етапа: 1. Подбор на наставниците едновременно с подбора на целевата група 2. Назначаване на наставниците 3. Осъществяване на процесите по наставничество. 0.00 11 004.41
Оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места: Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните поддейности: 1. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и 2. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие. Социалното предприятие ще функционира в помещение, собственост на община Котел - част от училищна сграда (108 кв. м), което ще бъде приспособено за нуждите на социалното предприятие - помещения и санитарни възли за персонала, както и помещения за съхранение на оборудването и инвентара, които ще бъдат използвани от работниците. Етап 1 предвижда доставката на оборудване и инвентар, необходими за двата вида дейности, които ще бъдат осъществявани от социалното предприятие - благоустройство и озеленяване и поддържане на зелените площи и ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар: Самоходна косачка /шир. Косене 90-100/, Трактор /15-20 к.с./ с прикачен инвентар, - фреза с изместваща секция /шир. 850мм./, - свредел/ямокопател, Резачка „Щил” /270 с шина 40 см./ - 1 бр.; Храсторез – 1 бр., Моторна косачка /захват 50/70 см./, Ножица лозарска /гелотина/ – 10 бр., Гребло за листа /регулируемо/, Ножици за клони /гелотина/ - 5 бр., Ножица за жив плет /вълнообразна/ - 5 бр., Гребло голямо /32 зъба, 60 см./ - 5 бр.; Лопатка широка – 5 бр., Комплект сита за пресяване на тор и почва – 2 бр., Прави лопати – 15 бр. ; Обикновени лопати – 20 бр.; Ръчна количка /с едно колело/ - 5 бр.; Лейки за поливане /с цедки/ - 20 бр.; Щипка за отпадъци /дължина 70 см./ - 12 бр.; Гребла /за сняг/ - 10 бр.; Пръскачка /гръбна/ - 5 бр.; Тесла /с дървена дръжка/ - 8 бр.; Ваничка /за боя/ - 8 бр.; Мотичка /плоска трирога/ - 20 бр.; строителна количка, мистрия; Етап 2. включва доставка на материали и консумативи за нуждите на социалното предприятие, за да може то да функционира пълноценно: Семена за трева и озеленяване, разсад за цветя, храсти и декоративна растителност, Гипс, Цимент, вар, Гипсокартон; Плочи гранитогрес; Лепило за гипсокартон; Силикатна мазилка външна; Латекс интериорен бял; Грунд, Силикатна мазилка вътрешна, Латекс – цветен, Гипсово лепило; Полимерна циментова смес за корекции; Фина циментова шпакловка; Лепилно- шпакловъчна смес; шпакловъчна смес; Оцветител за латекс; Гориво автомобил; Етап 3 включва доставката на Работно облекло и ЛПС. 0.00 0.00
Осигуряване на екип на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост.С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Директор (код по НКПД 1321-3001) , младши счетоводител (код по НКПД 2411-4006) и технически координатор (код по НКПД - 4419-3010). Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО - Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 32 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва директор на социалното предприятие, младши счетоводител и технически координатор. Директорът на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, наредбите и решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината. Директорът утвърждава длъжностните им характеристики и урежда трудовите правоотношения с тях съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си директорът ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Кмета на Общината. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за озеленяване и зацветяване и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви ноември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие. Младши счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието. Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие. 0.00 22 620.31
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика: Промотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното: 1. информиране на населението в Община Котел за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез предоставяне на информация на страницата на общината, както и предоставяне на информация в кметствата в населените места от общината, различните социални услуги, бюрото по труда, учебните заведения. 2. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития на открито в различни населени места на Община Котел. Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места. 3. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства - градинки в населените места на Община Котел. Събитията ше бъдат проведени във втората част на проекта между 9 и 15 месец като всеки месец ще има по едно събитие. Всяко събитие по предварително изготвен сценарий ще включва интерактивна част и предоставяне на информация и материали. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).