Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project is inherently innovative and aims at improving the quality of life and promoting the social inclusion of minimum 30 persons with partial or complete inability to take care of themselves in Boynitsa Municipality, thus the project fully complies with the Specific objective 1 from investment priority 3 “Improving the access of people with disabilities and people over 65 years of age, unable to take care of themselves to social inclusion and healthcare services”

According to data from the last census, 2/3 from the municipality population are people over 60 years of age. There is increasing demand for elderly care. The main problems of people with disabilities and elders living alone are the impossibility to organize their life and daily needs and the lack of social contacts. This project will improve the access of people with disabilities and people over 65 years of age, unable to take care of themselves to social inclusion and healthcare services, in order to achieve independence and social inclusion.
Integrated services will be propagated at home environment after the evaluation of the individual needs and complex approach.
The project realization will be accordingly to the Updated National Strategy for Demographic Development of the Republic of Bulgaria (2012-2030), The National Strategy for Long Term Care and the National Strategy for reducing the poverty and promoting social inclusion 2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Основната цел на дейността е създаване на добра организация за изпълнение и управление на проекта Ще се сформира екип, който ще организира дейностите по проекта, с цел ефективно им управление, екипът ще осъществява контрол на дейностите и ще доведе до успешно реализиране на проекта. Екипът аз организация и управление ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител. Разпределението на основните им задълженията се разпределят както следва: Ръководител – организира, разпределя, наблюдава и контролира работата на екипа. Ръководи изпълнението на всички дейностите по проекта. Представлява проекта на местно и национално ниво. Осигурява връзка със държавни институции, организации, външни експерти и др. Контактува с медиите. Участва в комисиите и екипните срещи по проекта. Отговаря за отчетността - подготвя междинни и окончателни отчети и доклади. Координатор – организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта при изпълнението на проектните дейности. Наблюдава за работата на наетия обслужващ персонал. Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. Той е пряко подчинен на Ръководителя на проекта и подпомага, както неговата, така и дейността на останалите членове на екипа. Счетоводител – Изпълнява финансовата и счетоводна дейност по проекта: оформя счетоводните операции и изготвя финансовите отчети; подпомага екипа при отчитането на проектните дейности; следи за правилното разходване на средствата, в рамките на проектния бюджет. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводителят на проекта е пряко отговорен за правилното осчетоводяване на разходите и ежемесечно информира останалите членове на екипа за тях. Екипът за организация и управление на проекта който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, отговаря за постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи процедура за вътрешен контрол и процедура за недопускане на двойно финансиране на дейностите. Той ще разработи и процедурите за подбор на персонала, оказваш услугите и на кандидат-потребителите. 27 920.40 27 448.65
Създаване и функциониране на екип към Звеното за услуги в домашна среда. Разработване на Методология за дейността на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда: С цел да се гарантира комплексност на интегрирания подход на услугите, предоставяни в домашна среда се създава екип към Звеното за услуги в домашна среда. Екипът към Звеното ще се състои от медицински специалист и педагог. Екипът ще подпомага организирането на цялостната дейност на Звеното; ще подготвя план-графици за дейността на личните и социалните асистенти, на домашните помощници, ще следи за спазването на графиците, ще извършва различни организационни дейности, свързани с предоставянето на социалните услуги в домашна среда. Екипа ще изготви Методология за дейността на Звеното за услуги в домашна среда. В Методология ще се разработят детайлни правила и изисквания за функционирането на комплекса от услуги, с цел гарантиране на тяхното качество и при прилагане на мултидисциплинарен подход. Медицинската специалист ще има основна задача да осигури достъп на потребителите до здравни услуги, ще осъществява връзка с личните лекари, придружаване до болнични заведения, ще извършва манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение (поставяне на катетър, поставяне на инжекция, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други). Педагогът ще предоставя консултации от социален характер на потребителите, ще води и съхранява досиетата им, ще изготви индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите индивидуални потребности. Екипът към Звеното за услуги в домашна среда ще извършат индивидуална оценка на потребностите на кандидат-потребителите в дома им. Цялостната дейност на Екипа към Звеното ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. 32 998.56 28 350.19
Оборудване на Звеното за услуги в домашна среда: Целта на дейността е да се осигурят технически средства за работа на екипа на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда – две компютърни конфигурации и едно мултифункционално устройство. Оборудването е пряко свързано с предоставянето на услугите и ще се използа от специалистите на Звеното за изготвяне и отпечатване на социалните оценки на потребителите, за изготвяне на Методологията за предоставяне на услугите, индивидуалните планове на потребителите, докладите и отчетните документи на извършваната от тях медицинска и социална подкрепа на потребителите. Община Бойница ще осигури самостоятелно помещение за работен офис на екипа на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда. Осигуреното помещение е подходящо обзаведено за полване от персонала за предоставяне на услугите и потребителите на услугите, както и за провеждане на работни срещи и индивидуални консултации с потребителите и с личните и социални асистенти и домашните помощници. Комунално-битовите разходи на работния офис ще бъдат за сметка на община Бойница през целия период на извършване на дейностите по проекта. 4 255.20 3 546.00
Подбор и обучение на персонала за предоставяне на услугите: Целите на дейността са: 1.Провеждане на прозрачна и ясна процедура за подбор на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощника. 2.Придобиване на теоретични и практически познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора; 3.Надграждане знания и умения на персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда Подборът и назначаването ще бъде извършен чрез провеждане на конкурс на два етапа – административно съответствие и интервю С тази дейност се цели да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за изпълнение на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и с хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знания и умения на персонала, нает в рамките на операция “Нови алтернативи“. Подборът и наемането на персонал на трудов договор, предоставящ услуги в домашна среда, ще се осъществи чрез провеждане на ясна и ефективна процедура по подбор. Избраните кандидати ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период до 21 месеца. Предвижда се да бъдат наети 8 лични асистенти, 2 социални асистенти и 18 домашни помощника. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения и ще се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 3 дни, в което ще се включат около 30 лица. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично по ОПРЧР. Всички назначени лични асистенти (вкл. наетият в рамките на операция “Нови алтернативи“, след приключването й), социални асистенти и домашни помощници ще се включат в две двудневни поддържащи обучения. 1 360.00 1 386.46
Избор на потребители, които ще ползват услугите в домашна среда - подаване на заявления, оценка, класиране и сключване на догоовори: Целта на тази дейност е да се проведат ефективни процедури по подбор на 48 кандидат-потребителите, основана на ясни критерии и въз основа на индивидуалните им потребности. Дейността включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на социални услуги „личен асистент”, „социален асистент“ и „домашен помощник“ към Звеното могат да кандидатстват: - Лица с увреждания с пълна или частична невъзможност за самообслужване, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Бойница, - Възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Бойница Екипът по управление и организация ще направи окончателен подбор, като за целта изработва предварително процедура за подбор, която ще включва: • подготовка на пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; • извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; • класиране и подбор на потребителите на услугите. Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от назначените експерти в екипа към Звеното. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа при достъп до здравни услуги. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител. Оценката на потребностите ще се осъществи на два етапа: • При стартирането на проекта през 2 и 3 проектен месец. • През месец март ще се извърши второ оценяване на кандидат потребители, които са били обслужвани в рамките на операция “Нови алтернативи“ и след нейното приключване. 0.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, съобразно индивидуалните потребности на потребителите и при прилагане на индивидуален подход : Целите на дейността са преодоляване на последиците от социално изключване и бедност, подобряване качеството на живот и на достъпа на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване до услуги за социално включване и здравеопазване, при прилагане на индивидуален подход. Услугите се предоставят при зачитане на личния избор и личното достоинство на потребителите. Акцентите при предоставянето на услугата са поощряване самостоятелността на потребителя и насърчаването му при вземане на решения, относно начина му на живот и контролиране на финансовите му средства, както и подпомагане за развиване на силните му страни. Личният/социалният асистент и домашният помощник ще гарантират поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Комплектът от услуги, които ще бъдат организирани и предоставяни, ще даде възможност на потребителите да живеят в семейната си среда. Ще им бъде оказвана помощ, с цел подобряване начина им на живот и социализация на личността, без оглед на етнически произход, увреждане, пол, доходи и други. Услугите са насочени към оставане на потребителите в общността, поддържане на хигиена, социални и медицински услуги, промяна на отношението на общността към хората с увреждания и самотните възрастни хора, както и към алтернативните социални услуги. Методологията за предоставяне на услугите ще бъде основана на холистичния подход с идеята, че всяка личност трябва да бъде възприемана като цяло, което обединява биологически, психологически и социални страни. Основен елемент в процеса по предоставяне на услугите ще бъде включването на потребителя и близките му в процеса по взимане на решение и планиране на услугите. Услугите ще се предоставят по графици, които ще се изготвят от екипа на Звеното. Ще се изготви Дневник на потребителя, в който ке отразяват извършените дейности и времетраенето им. Личните и социалните асистенти и домашните помощници ще предоставят социални услуги на потребителите. Медицинският специалист ще осигурява достъп до здравни грижа на потребителите, посещения при личен лекар и лекар-специалист, консултации относно заболяванията, приемането на лекарства и диета, осигуряване на медицински изделия и други. Педагогът ще предоставя услуги, свързани с административни услуги и услуги за социално включване, ще съдейства на потребителите при осигуряване на технически помощни средства, при подаване на заявления до общинската администрация и местни структури на държавната власт и други. 360 771.72 360 626.75
Мотивационна и психологическа подкрепа и подкрепа за социално включване на потребителите на услугите, в зависимост от индивидуалните им потребности : Целта на дейността е подобряване качеството на живот на потребителите, преодоляване на социалното изключване на целевите групи, чрез оказване на социално-психологическа и мотивационна подкрепа и подкрепа за социално включване. Потребителите ще получават мотивационна и психологическа подкрепа от психолог и подкрепа за социално включване от педагога от екипа на Звеното за услуги в домашна среда, съобразно индивидуалните им потребности и при личен избор. Психологическа подкрепа на потребителите ще се предоставя при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях - „личен асистент”, „социален асистент“ или „домашен помощник“, при конфликти с роднини и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, при които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот, при влошаване на здравословното им състояние и др. подобни. Мотивационната подкрепа ще е насочена и за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Подкрепата за социално включване ще се състои в организиране на различни мероприятия за потребителите, свързани с национални и църковни празници, местни празници и инициативи и други. Ще се оказва подкрепа на потребителите, свързана с осигуряване на достъп до различни административни услуги, консултиране, придружаване, подаване на документи за пенсии, социални помощи, плащане на такси, данъци и комунално-битови разходи и други. 900.00 899.98
Предоставяне на супервизия, консултиране и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалните услуги : Целта на дейността е подобряване психологическия и емоционалния комфорт на личните и социалните асистенти и домашните помощници, повишаване качеството на предоставяните услуги и повишаване на възможностите на персонала за предоставяне на качествени услуги на потребителите, чрез оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия. Видове професионална подкрепа, която ще получава персонала: - Супервизия – групова супервизия - 2 групи по 2 часа по 3 супервизии, общо 12 часа. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. - Групово консултиране - 2 групи по 1 дни по 8 часа, общо 16 часа; - Индивидуално консултиране - 30 консултации по 1 час; общо 46 часа. - Психологическа подкрепа на персонала - 30 часа; общо 88 часа. Консултациите ще се отнасят до затруднения в работата с потребителите и в работата с институции и необходимост от допълнителни знания и умения за работа. След всяка консултация ще се представя в едноседмичен срок отчет. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите и консултациите. Продължителността на една групова супервизия ще бъде два часа. След всяка супервизия, се представя отчет, като в него очертава споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. 880.00 880.00
Популяризиране на комплексната услуга/информиране и публичност на проекта: Главната цел на тази дейност е поляризиране на проектните дейности и на приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020.. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: -Брошури – общо 300 бр. за оповестяване на дейностите на проекта; -Табели по проекта- 2.бр., които ще се поставят на сградата на общината и на Домашен социален патронаж. -банер 1 бр. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция, на която ще бъдат поканени представители на социалните служби, общинска администрация, медии, местната общност. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно съществуване на Звеното за услуги в домашна среда на територията на Община Бойница. Предвижда на всички 30 участници в конференцията ще се раздадат информационни материали - папки, химикали и тефтери. Планираните разходи са свързани с отпечатването и изготвянето на всички информационни и рекламни материали – информационни табели, плакати, брошури. 939.00 782.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).