Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The objective of project is to create a social enterprise "Beautiful Municpality" with which to promote social inclusion and social integration of vulnerable groups through execution of repair and reconstruction works of public facilities within Sredets Municipality.

Thus the access to employment will be facilitated and support provided for the social inclusion of vulnerable groups through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy.
The specific objectives of the project are:
To create a social enterprise "Beautiful Municpality" of non-profit association "Dialog"
To facilitate access to employment for vulnerable groups
To create appropriate opportunities for vulnerable groups included in employment
To promote social enterprises

Non-profit association "Dialog" will achieve its objectives, taking into consideration the extensive experience of working on various projects in the municipality associated with providing social services and seeking opportunities to support vulnerable groups. 

The deficiency in vacancies and the limited number of new opportunities for work, the high rate of unemployment as well as the large number of individual without occupation and poor or no compenecies and qualifications – all these highlight the need to create opportunities for particularly vulnerable groups in the labor market that are placed at a disadvantage.

By creating a social enterprise the non-profit association "Dialog" will provide opportunity for the target group, social and psychological support and will make the utmost possible employment of members of vulnerable groups in the activity for which they have the necessary qualities and abilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (32 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно Хора с увреждания - лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото, равноправно с останалите; Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докумeнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. Предвижда се дейността да бъде проведена на следните етапи: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Предвижда се да бъдат наети следните лица от целевата група: Работник строителство 10.00 бр. Код по НКПД 9312-0003 Шпакловчик 3.00 бр. Код по НКПД 7123-2004 Гипсаджия 3.00 бр. Код по НКПД 7123-2001 Бояджия 3.00 бр. Код по НКПД 7131-1001 Електротехник 2.00 бр. Код по НКПД 7411-2005 работник почистване 2.00 бр. Код по НКПД 9215-003 зидар 3.00 бр. Код по НКПД 7112-2001 Дърводелец 2.00 бр. Код по НКПД 7115-2002 Домакин/снабдител 1.00 бр. Код по НКПД 4321-2014 Шофьор 2.00 бр. Код по НКПД 8322-2007 Строителен техник 1.00 бр. Код по НКПД 3112-3010 С тях ще бъдат сключени трудови договори за 12 м. 0.00 233 779.23
Осигуряване на наставници за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 5 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назначени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Описание Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 5 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назанчени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трдуови навици на служителите от целевата група.Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и да бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да постигнат целите на социалното предприятие. В рамките на проекта ще се осигурят 5 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (32 лица) и дейностите, които ще извършват по групи. Работата на наставниците ще подкрепи целевата група в адаптирането й към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции. Дейността ще бъде извършена на два етапа: 1. Подбор на наставниците едновременно с подбора на целевата група 2. Назначаване на настваниците 3. Осъществяване на процесите по наставничество. 0.00 8 852.97
Ремонт на помещения и оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места: Целта на тази дейност е да се приспособят помещения за нуждите на социалното предприятие и да бъдат доставени оборудване, инвентар и материали за неговото функциониране. Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните етапи: 1. Ремонт на помещения, предвидени за социалното предприятие; 2. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и 3. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие. Етап 1. Предвидено е помещение, собственост на община Средец, което ще бъде приспособено за нуждите на социалното предприятие - помещения и санитарни възли за персонала, както и помещения за съхранение на оборудването и инвентара, които ще бъдат използвани от работниците. Предвижда се ремонтът да включи следното: Подмяна на електрическата инсталация – предвижда се подмяна на съществуващото електрическо табло, на контактната, звънчевата, осветителната и мълниезащитната инсталация при необходимост; Ремонт на фасади - подмяна на външната дограма с PVC – стъклопакет; Ремонт на помещения - шпакловка, запазване, подмяна на подови настилки и прочие; Ремонт на санитарни възли - обособяване на помещения за санитарни възли - настилка от теракотни плочи; облицовка с фаянсови плочки; подмяна на санитарни прибори; подмяна на вратите с PVC. След преценка на специалист и при необходимост ще бъдат извършени ремонтни дейности и на покрива.За нуждите на предприятието ще бъдат закупени компютърни системи - 2 бр и мултифункционално устройство - 2 бр. и други; Етап 2. Включва доставка на оборудване и инвентар, необходими за двата вида дейности, които ще бъдат осъществявани от социалното предприятие - благоустройство, ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар. Ъглошлайф за профес. Употреба, лайф за стена, полирна машина 1 бр. , виброшлайф - 1 бр. , професионална алуминиева стълба - 4 бр., маламашка - 16 бр х, машина за шлайфане на бетон и други; Етап 3. Доставка на материали и консумативи за нуждите на социалното предприятие, за да може то да функционира пълноценно: С, Гипс, Цимент, вар, Гипсокартон; Плочи гранитогрес; Лепило за гипсокартон; Силикатна мазилка външна; Латекс интериорен бял; Грунд, Силикатна мазилка вътрешна, Латекс – цветен, Гипсово лепило; Полимерна циментова смес за корекции; Фина циментова шпакловка; Лепилно- шпакловъчна смес; шпакловъчна смес; Оцветител за латекс; Гориво автомобил и други; 0.00 105 085.35
Осигуряване на екип на социалното предприятие: ЗС финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (кодпо НКПД 1321-3001) , счетоводител (код по НКПД 2411-6004) и технически координатор (код по НКПД - 4419-3010). Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 32 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва управител на социалното предприятие, счетоводител, и технически координатор. Управителят на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, Управителят ще урежда трудовите правоотношения с работниците съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си управителят ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Председателя на СНЦ Диалог. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за благоустройство и реконструкция и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви декември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие. Счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието. Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие. 0.00 18 615.19
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика: ППромотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното: информиране на населението в Община Средец за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез средствата за масова информация и фонтално информиране. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития на открито в различни части на Община Средец Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства. Събитията ше бъдат проведени във втората част на проекта между 9 и 15 месец като всеки месец ще има по едно събитие. Всяко събитие по предварително изготвен сценарий ще включва интерактивна част и предоставяне на информация и материали. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).