Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In connection with the unprecedented challenges associated with a pandemic outbreak of COVID 19, a great need for support services has been identified. The activities are aimed at the most vulnerable groups of people: Persons without income or low income below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation in the country, people who due to their age or disability are at higher risk of infection and unfavorable course of the infection, Persons placed in quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them and persons subject to social assistance for whom the need for additional support has been identified and in the conditions of emergency epidemic, are unable to meet their basic living needs. Through the implementation of the activities under the program the measures will be supported during the introduced epidemiological situation and the accompanying period of social isolation on the territory of the whole country. 19 and will provide support to meet the basic food needs of people in need of social protection to the highest degree. and limited access to secure it. Vulnerable groups are exposed to particular risks and additional difficulties during the crisis due to the emergency measures introduced to limit the spread of the virus. In the context of the pandemic emergency, the provision of a hot lunch has proved to be a significant aid, as it provides a real opportunity for the poorest and most vulnerable people to continue to have food, on the one hand, and on the other. they also get it at home when anti-epidemic measures require it.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Основните целеви групи, които ще бъдат включени са: Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията,лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности;лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. По настоящата програма Общината ще използва всички налични ресурси за идентифициране на нуждаещите се лица. Ще се приемат сигнали от граждани, от кметове на малките населени места, информация постъпила от институции, от отворената телефонна линия, наличната база данни. Социалната услуга ще се предоставя по местоживеенето на одобрените потребители, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място.Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Попово, въз основа на регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална оценка и други за всеки отделен случай.При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Дейността ще стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации ще се приемат в Община Опака. С цел недопускане разхищение на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на определени като резерва потребители лица.С тях ще бъдат сключени договори и те ще се подписват при предоставянето на обяда в отделен списък. Заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) ще се приемат в сградата на Община Опака. Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение ще се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (гореща телефонна линия, електронна поща и др.). 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Услугата ще се предоставя, чрез външен изпълнител с опит при доставката на Топъл обяд по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г. В сключеният договор преди 01.01.2021г., т. е. преди започване на предоставяне на топлия обяд по настоящия проект, е заложено да се осигури топъл обяд на максимален брой от 300 най-нуждаещи се потребителя. Толият обяд ще се предоставя за 300 потребителя за периода от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г., през работните дни от месеците. В представена Декларация на кандидата /Приложение III/ от 08.12.2021г. е деклариран нов сключен договор №32 от 13.10.2021г. с външния изпълнител, като същата е част от допълнително споразумение към ДБФП, в сила от 10.12.2021г. с краен срок на изпълнение до срока на исканото удължаване. Ежедневно ще се предоставя супа, основно ястие, хляб и и поне веднъж седмично десерт, като стойността на предоставяния топъл обяд в делничните дни е определена за единица продукт в размер на 2,70 лв. до 28.02.2022г. вкл. и от 01.03.2022г. на 2,90 лв.за единица продукт. Приготвянето на храната ще е съобразено с възрастта и нужните на лицата. В приготвената храна ще присъстват храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в еднократни пластмасови кутии и опаковки за храна, които ще са индивидуално пакетирани за всяко лице. Приготвената храна ще бъда доставяна ежедневно в работните дни от месеца в пунктове и ще се получава лично от лицата или от нарочно упълномощени лица. С цел запазване здравето на лицата, предотвратяване на разпространение на коронавирусната инфекция ще бъдат спазвани всички препоръки и заповеди на МЗ. Лицата ще полагат ежедневен подпис за получената храна. Обект Кухня на изпълнителя в гр. Опака (приложено удостоверение от БАБХ) отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания и необходимите противоепидемични мерки.Всички лица включени в предоставянето на услугата ще бъдат задължени да спазват санитарно-хигиенните норми и изисквания, както и ще им бъдат раздадени лични предпазни средства. Възможно е в малките населени места топлия обяд да бъде доставян до дома на потребителя.Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица гарантират осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. В случай, че бъдат използва различни рецепти от посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, в това число касаещи вложени видове хранителни продукти и/или количества, то те ще бъдат изготвени от специално наето лице и ще бъдат утвърдени от кмета на общината или от упълномощено от него лице. 358 669.90 358 669.90
Предоставяне на топъл обяд: Предвиждаме обяда да бъде доставян в пунктове за раздаване на храна.Допускаме възможността за малките населени места на територията на общината при определен малък брой потребители или при липса на подходящ обект обяд да бъде доставян до дома на потребителите. Във всеки пункт ще има определено лице, което ще отговаря за предоставяне на обяда на потребителите и ще следи същият да бъде получен лично и срещу подпис.Получаването на обяд ще се основава на предварително подписан договор между Община Опака и потребителя. Пунктовете са регистрирани в БАБХ (приложени удостоверения) и разполагат със съответните разрешителни/удостоверения. Ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания на контролните органи. Ще се спазват изискванията за дистанция и дезинфекция произтичащи от създалата се ситуация от разпространението на коронавирусната инфекция.Всички лица свързани с предоставяне на топлия обяд ще разполагат със лични предпазни средства. При възникване на ситуация аналогична с тази от месец март и бъде обявено ново извънредно положение или бъдат дадени предписания от националните органи за спазване на противо-епидемичните мерки в хода на изпълнение на договора, както и при определен малък брой потребители в дадено населено място ще създадем необходимата организация за доставяне на храната до домовете на потребителите аналогично на изпълнявания до края на 2020 година проект от Община Опака по Целевата програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020" с транспортни средства, за които са спазени изискванията на Закона на храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. При такава ситуация потребителите ще полагат подписите си в Приложение № 23 Дневник на потребителя. 17 933.50 17 933.50
Реализиране на съпътсващи мерки: Изпълнението на дейността ще бъде изпълнявано от Община Опака. При реализация на дейността ще се водим от приложеното към изискванията за кандидатстване Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ като дейностите ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. 17 933.49 17 933.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).