Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

A candidate under the "New Workplace 2015" procedure for granting financial assistance is "Richmart" Ltd., whose principal activity is manufacture of outerwear except work clothing in the field of men's suits and children's clothing. 
The current project proposal includes a set of activities aimed at creating new job opportunities for unemployed and/or inactive people, including those from high-risk categories, in the clothing industry in the city of Rousse. In general, the project aims to contribute to their sustainable integration in the labor market in a long term period of time. In particular, the project envisages the hiring of 35 unemployed and/or inactive persons, 18 of which young people aged up to 29 years at the position "Machine operator, sewing" for a period of 12 months. After completion of the project activities, the company will retain 18 of the newly open workplaces for an additional period of 12 months.
As part of the project it is envisaged a purchase of equipment necessary for the creation of new workplaces for the unemployed and/or inactive persons. Additionally, occupational medicine will be provided to the newly hired employees, in order to conduct a safe work.
The objectives of the current project fully correspond to the objectives and priorities for higher and better employment set in the "Development of Human Resources" Operational Programme. Their successful implementation will contribute to the increase in the production capacity of the enterprise and to the expansion of its product portfolio on the one hand, and to the creation and retention of new workplaces for unemployed and/or inactive people, including representatives of vulnerable groups, on the other. Ensuring employment to these persons will enable their social and labor realization and thus will eliminate the risk of falling into disadvantaged position, poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да създаде условия за успешното управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане на заложените цели и търсените резултати. Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за администриране на проекта, който се състои от: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Основната квалификация и отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Задълженията на останалите двама членове на екипа са, както следва: Счетоводител: Квалификация: релевантно за позицията образование, стаж по професията и опит в работа с първични и вторични счетоводни документи. Отговорности: - отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта; - осъществява контрол за законосъобразното и целесъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно изискванията на Управляващия орган и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; - отговаря и следи за правилното оформяне на първичните и други счетоводни документи по проекта; - отговаря за съхранението на счетоводните документи; - следи за правилното движение на паричните средства по банковата сметка на проекта; - следи и текущо информира ръководителя на проекта за финансовото изпълнение на договора; - подготвя авансови, междинни и окончателни искания за плащания; - изготвя междинни и финален финансови отчети по проекта; - извършва предварителен и последващ контрол върху всички плащания по гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители; - участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за работа по проекта; - участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители; - има задължение да оповестява финансовия принос на ОП "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнението на проекта Технически сътрудник: Квалификация: релевантно за позицията образование, предишен опит, умения за водене на кореспонденция, умение за работа с офис техника. Отговорности: - подпомага ръководителя и останалите членове на екипа при контрола върху техническото и административно изпълнение на проекта; - изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта; - води протоколи от обсъжданията и взетите решения на работните срещи на екипа на проекта; - участва в подготовката на междинните и окончателния доклади по проекта; - отговаря за поддържането на изрядно проектно досие; - подготвя договорите с избраните кандидати за работа и външни изпълнители; - докладва на ръководителя на проекта при откриване на нередност; - участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за работа по проекта; - участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители; - подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността. - оповестява финансовия принос на ОП "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта. При стартирането на проекта, екипът ще разработи план за външно възлагане, в който ще бъдат описани дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. В хода на реализирането на проекта управлението ще се осъществява чрез месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, следването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за актуализиране и промени, при необходимост. 8 314.84 0.00
Закупуване на оборудване, необходимо за новите работни места: Дейността цели осигуряване на необходимите условия за откриване на новите 35 работни места за безработни и/или неактивни лица във фирма „РИЧМАРТ“ ЕООД. Към настоящия момент фирмата не разполага с необходимо оборудване, за да обезпечи новите работни места за позицията „Машинен оператор шиене“ и поради това се налага да бъдат закупени прави шевни машини, с които те да работят. Придобитото оборудване ще бъде запазено от „РИЧМАРТ“ ЕООД за минимум 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. Дейност 2 включва няколко под-дейности, както следва: 1. Провеждане на търг за избор на изпълнител/и за доставка на оборудване, съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. и сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик/ци на оборудване, необходимо за откриване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет „Доставка на шевно оборудване“. Доставката ще включва 35 прави шевни машини. С оглед на предвидената стойност на оборудването в бюджета на проекта ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител/и чрез избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение от страна на Управляващия орган, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от оценителната комисия и документацията по проведената процедура от Управляващия орган, ще бъде сключен договор с избрания/те кандидат/и и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността. 2. Закупуване, доставка и инсталиране на новото оборудване След сключването на договор с изпълнител за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на 35-те нови служители във фирма „РИЧМАРТ“ ЕООД, се предвижда да бъде закупена следната шивашка техника - 35 бр. прави шевни машини, които ще бъдат необходими за работата на новите 35 служители, назначени на позицията „Машинен оператор шиене“. С тях те ще изпълняват поръчки за мъжки костюми и детски облекла, като „РИЧМАРТ“ ЕООД предвижда с тяхна помощ да бъде увеличен цялостния производствен капацитет на компанията. Този вид машини са подходящи за изработка на прав шеф, най-характерна и основна операция при шевното производство на мъжки костюми и детски облекла, в което ще бъдат включени представителите на целевата група по проекта. Шевните машини ще притежават съвременни характеристики, които са съобразени с отговорно отношение към околната среда и подобряване на ресурсната ефективност в предприятието. След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. на закупеното оборудване по проекта ще бъдат поставени на подходящо място, информационни стикери, визуализиращи подкрепата от ЕС, съфинансиращия фонд, логото на програмния период и номера на договора. Освен закупуването на шевни машини, проектът предвижда и сключването на застраховка върху закупените машини с цел осигуряване на дълъг живот на оборудването и безопасната и безпроблемна работа на новите служители с него. 19 725.82 0.00
Подбор и наемане на 35 безработни и/или неактивни лица в „РИЧМАРТ“ ЕООД: Дейността има за цел осигуряване на заетост на 35 безработни и/или неактивни лица, 18 които младежи на възраст до 29 г. включително, във фирма „РИЧМАРТ“ ЕООД и тяхното устойчиво интегриране на пазара на труда. Тази дейност включва следните под-дейности: 1. Подбор на 35 безработни и/или неактивни лица Тази под-дейност е подготвителна и има за цел създаване на условия за наемане на 35 безработни и/или неактивни лица като „Машинен оператор шиене“ в „РИЧМАРТ“ ЕООД и осигуряване на най-подходящите кандидати за новооткритите работни места в предприятието. Проектът предвижда набирането на кандидати за работа да се осъществи по няколко начина, а именно: - със съдействието на Дирекция „Бюро по труда“, гр. Русе; - посредством обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в местен или регионален вестник; - обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа. Изборът на разнообразни канали за оповестяване на информация относно свободните работни места в „РИЧМАРТ“ ЕООД има за цел популяризирането на проекта сред максимално широк кръг от представители на целевата група. Предвидените за изработване информационни материали (брошури и плакати) също ще допринесат за изпълнението на тази дейност, чрез популяризиране на проекта и възможността за заетост, която той предлага за безработни и/или неактивни лица от гр. Русе. С цел да се осигурят оптимални условия за успешно провеждане на подбор и максимално съответствие на профила на кандидатите към предвидената позиция, целевата група по проекта включва участници със различен статут на пазара на труда от различни възрастови групи, включително и младежи на възраст до 29 години включително. Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа на проекта в два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с одобрените след първата фаза кандидати. След проведената оценка, ще бъдат избрани общо 35 безработни и/или неактивни лица, 18 от които ще бъдат от рисковата група на безработните младежи до 29 г. вкл., които ще бъдат наети на работа в „РИЧМАРТ“ ЕООД. Подборът на преки участници ще се осъществи от 4-ти до 6-ти месец от изпълнението на проекта включително. 2. Наемане на 35 безработни и/или неактивни лица С одобрените в предходния етап на дейността 35 безработни и/или неактивни лица, ще бъдат сключени трудови договори за период от 12 месеца (от 7-ми до 18-ти месец вкл. от изпълнението на проекта) за длъжността „Машинен оператор шиене“ (код от НКПД 2011 - 81532004). Изборът на горепосочената длъжност е продиктуван от конкретната нужда на предприятието да повиши своя производствен капацитет, както и да разшири своя продуктов асортимент. Наемането на нови работници и закупуването на оборудване, с което „РИЧМАРТ“ ЕООД не разполага към настоящия момент, ще осигури необходимите човешки и материални ресурси за ефективното осъществяване и разширяване на основната дейност на предприятието - производството на мъжки костюми и детски облекла. Новите служители ще бъдат назначени на работа във фирмата по трудово правоотношение за срок от 12 месеца. Трудовите и осигурителните отношения с тях ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. С цел поддържане на здравословни и безопасни условия на труд, за новоназначените 35 лица в „РИЧМАРТ“ ЕООД са предвидени разходи за осигуряване на трудова медицина. След приключване на дейностите по проекта, фирмата ще запази работните места за допълнителен срок от минимум 12 месеца на 18 от наетите по проекта лица. По този начин след приключването на проекта над 50% от тях ще имат работа за период от минимум 1 година. Изпълнението на тази дейност, в допълнение към цялостния комплекс от мерки по проекта за активиране участието на пазара на труда и насърчаване на заетостта сред безработни и/или неактивни лица, ще допринесе за постигане на неговите общи и специфични цели. 55 569.28 0.00
Информиране и публичност: Цел на дейността е да информира и популяризира сред целевата група, заинтересованите страни и широката общественост проектните цели и резултати, както и подкрепата от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта. Тази дейност включва изработката и разпространението на следните информационни материали: - Информационни плакати /формат А3/ – 10 бр., които ще информират местната общественост в гр. Русе и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. Предвижда се поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС и който ще бъде поставен на входа на сградата на „РИЧМАРТ“ ЕООД, преди поставянето на информационната табела. Останалите плакати ще бъдат използвани при изпълнението на дейността, като ще бъдат поставяни на видни обществени места с цел привличане на представители на целевата група за участие в проекта. - Информационна табела – 1 бр., която ще бъде поставена на входа на сградата на „РИЧМАРТ“ ЕООД, където ще бъдат назначени на работа новите служители. Табелата ще уведомява настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други лица относно подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект. - Информационна брошура – 200 бр., която ще представя целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. Брошурите ще бъдат използвани и като средство за разпространяване на информация относно възможността, която проектът предоставя за безработни и/или неактивни лица в гр. Русе. - Информационни стикери за закупеното оборудване – 35 бр., които ще бъдат поставени върху повърхността на всички машини, закупени по проекта за откриване на новите работни места за представителите на целевата група. - Платена публикация в местен или регионален вестник – 1 бр., свързана с подбора на кадри за новооткритите работни места. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията с цел популяризиране на свободните работни места и възможността за започване на работа в „РИЧМАРТ“ ЕООД за представители на целевата група. Изработването на информационните материали ще бъде възложено на външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ПМС №118/20.05.2014 г. Всички информационни материали по визуализацията ще бъдат изработени в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 331.56 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).