Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In this project will be optimized manufacturing activity in "Boshkov-Bild" Ltd. through the purchase of new, highly efficient Crawler Excavator larger Crawler Excavator compact, construction of high efficiency energy-saving mechanical ventilation system to recover the residual heat in the production premises , reducing energy costs by introducing an automated system for monitoring energy consumption:
• Crawler Excavator larger number -1 (Measure 1 of the Energy Audit);
• Compact tracked excavator - 1 (Measure 2 by the Energy Audit)
• ventilation with heat recovery to heat recovery (Measure 3 from the Energy Audit);
• A system for monitoring energy consumption (CME) (Measure 4 by the Energy Audit);
After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will lead to taking more orders and expansion of the enterprise, as well as lower energy consumption per unit of production.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен Верижен Багер-голям - 1 брой: Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. Тя предвижда интегриране в производствения процес на фабрично нов, високоефективен Верижен Багер-голям, който да спомогне на фирмата да повиши производителността и конкурентоспособността си на пазара. Старият Багер, с който Бенефициента работи към момента е морално и технически остарял, произведен е преди повече от 12 години. Само благодарение на опита и рутината на оператора се постига „приличната” производителност. Експлоатацията му е затруднена поради чести повреди (спукани хидравлични маркучи, заварки по багерната кофа и т.н.), което пък води до нежелателни престои и неефективност, като цяло и силно редуцирана годишна часова използваемост. Основното му предназначение е свързано с т.нар. „масови изкопи”. Скоростната му кутия е с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение с мощност (дизелов ДВГ) 158 kW, обемът на кофата му е 1,3 [m³], а маневреността не особено висока. Вследствие гореизложените факти, средната производителност на старата машина за 1 работен час не надвишава 30 [m³/h]. Или на годишна база това е около 52 800 m³/yr. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария багер е малко под 18 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността и съответната производителност. Техническото състоянието на машината е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи,масла, ремъци и заварки по кофата) е завишен. Средно-годишните разходи за енергия (дизелово гориво) на стария Багер, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост (1760 h/год.). Изчисленията показват, че въпросните разходи са 66 844 лв./год. Новият багер е с по-голяма единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) - 180 kW. Средната производителност на новото оборудване за 1 час, по експертна оценка, ще е в пъти по-голяма ( 60 m³/h). Или на годишна база това е около 105 600 m³/h, което ще доведе след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Средният разход на гориво дизел за 1 работен час, с което ще се реализира тази средночасова производителност ще е значително по-нисък (около 15 l/h). Средно- годишните разходи за енергия (дизелово гориво) ще възлизат на 55 704 лв./год. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото технологично оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, средногодишните икономии на енергия се предвижда да възлизат на 364 795 kWh/yr., енергийните спестявания за единица продукция се предвиждат да възлизат в размер на 3,455 kWh/m³., фактор енергийни спестявания (ESR) -58,3%. Те ще са резултат от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване след въвеждане на мярката. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 97,4 t/год. Годишните разходи за работни заплати и поддръжка на Багера се предвижда (отново по експертна оценка) да не надхвърлят сумата от 10 700,00 лв./год.; Инвестиционните разходи по настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 357 300 лв. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец) 357 300.00 357 300.00
Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на фабрично нов, Компактен верижен Багер - 1 брой: Старият компактен верижен Багер на Бенефициента, който предстои да бъде подменен с нов компактен верижен багер, е морално и технически остарял. Работата му е съпътствана от чести повреди (спукани хидравлични маркучи, заварки по багерната кофа и т.н.), които пък водят до нежелателни престои и неефективност, като цяло. Основното му предназначение е свързано с т.нар. „изкопи за канализация” (плътността на материала, с който работи е 1,6 [m³/t]). Това е и дейността, която е заложена при сравнителния анализ на старата и новата машина. Старият компактен (малък) Багер е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 67,3 kW, а собственото му тегло е почти 8 t. Старата Машина е произведена преди повече от 9 години. Скоростната й кутия е с ръчна смяна на предавките, двигателят й e от по-старо поколение, обемът на кофата е едва 0,2 [m³], а маневреността не особено висока. Вследствие гореизложените факти, средната производителност на старата машина за 1 работен час не надвишава 20 [m³/h]. Средният разход на енергия (дизелово гориво) за 1 мото час на стария компактен верижен Багер е малко около 9 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността и съответната производителност, посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи,масла, ремъци и заварки по кофата) е доста висок. Средно-годишните разходи за енергия (дизелово гориво) на стария Багер, са пресметнати на база средно-годишната му часова използваемост (2 904 h/год. – двусменен режим на работа). Изчисленията показват, че въпросните разходи за горепосочения часови период за 1 календарна година, са 27 573.48 лв./год. Новата, компактна верижна машина е с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 43 kW. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде окло 24 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде значително по-малък-не повече от 5 l/h. Средно- годишните разходи за енергия (дизелово гориво) ще възлизат на 20 424,80 лв./yr. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото технологично оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, средногодишните икономии на енергия се предвижда да възлизат на 110 828 kWh/yr., енергийните спестявания за единица продукция се предвиждат да възлизат в размер на 2,385 kWh/m³., фактор енергийни спестявания (ESR) -53,7%. Те ще са резултат от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване след въвеждане на мярката. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 29,59 t/год. Годишните разходи за работни заплати и поддръжка на машините се предвижда (по експертна оценка) да не надхвърлят сумата от 9 650 лв./год.; Инвестиционните разходи по настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 140 700 лв. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец) 140 700.00 140 700.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 брой: Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Мярката предвижда изграждане на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, в които работи производствения персонал на компанията, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 300 m3/h. - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Самоков ул. „Ястребец“ 17 (климатична зона 7). - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 5 m х 5 m - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71% Всички тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Основните параметри и необходима входна информация за изчисляване на разхода на енергия, след въвеждане на рекуперацията и параметрите на външният въздух са взети за климатична зона 7 гр. Самоков. На база старите и новите параметри са направени предварителни изчисления, как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 4 996 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 4.09 t/yr., което намаление е значително спрямо базовата линия. Предвижда се средногодишните икономии на ел. енергия да възлизат на 2584,79 kWh/год., енергийните спестявания за единица продукция се прeдвижда да възлизат в размер на 7.18 kWh/m3/h., фактор енергийни спестявания - 34.10 %. Спестените емeсии СО2 ще са в размер на 2.12 t/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 6 050.00 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 6 050.00 6 050.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението -1 брой: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина за целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Верижен Багер (ВБ) представлява: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБЧ. - с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство. - с възможност да чете данни от борд-компютрите чрез FMS, LCV и J1708 интерфейси, - с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно. - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Верижен Багер), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. Конкретната автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1 – закупуване на високоефективен Верижен Багер. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 6% намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление и е установено, че Годишните спестявания на енергия от въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението по отношение на багера ще възлизат на 15 634 kW/h., а енергийното потребление за свързаните със СМЕ дейности след закупуването на багера ще възлиза на 260 568 kWh/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 16 000.00 15 850.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Божков- Билд" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: - По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; - Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентноспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; - Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; - Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител (1 месец); 2. Извършване на услугата (1 - 2 месец). 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление; - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител(от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител(от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 14 000.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проекта. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Божков-Билд" ЕООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител(от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).