Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

KOME Ltd. is a retailer under the brand  CBA-KOME.
Successful management of the supermarkets of the company is based on the successful assortment management offered at outlets of the company. In this respect, there is a need of finding a new job position "Marketing Expert" to manage product mix and positioning of the items in the product categories of each supermarket with the help of specialized software.
KOME Ltd. is a retailer responsible to its customers in terms of protecting their health in the use of products purchased in its stores. This requires disclosure of new job position "Inspector, safety products."
Company lacks commercial staff to be assigned to existing jobs positions "Cashier" (7 persons) and "Shop assistant" (8 people).
The project is aimed at hiring unemployed and inactive persons, a total of 17 people, including 9 people from a specific group "Unemployed young adults up to 29 years". All of them will be hired for a period of 12 months. 15 of the employees will be given training in specialties included in List of professions for vocational education and training. The necessary work conditions will be created by equipping the new work places with computers and specialized software.
The implementation of this project will contribute to fulfilling the objectives of the EU strategy "Europe 2020" in the field of employment and combating poverty and social exclusion, as well as to fulfill: 
- an Investment Priority 1 of Priority Axis 1: Access to employment for job seekers and inactive people, including long-term unemployed and people distant from the labor market, and also through local employment initiatives and support for labor mobility 
- a specific objective 3 of the Investment Priority 3 of Priority Axis 1: Increase the number of unemployed young people aged up to 29 years incl with secondary or higher education included in employment, self-employment or training.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца на длъжност "Експерт, маркетинг": Тази дейност се извършва за постигане на общата и специфични цели на проекта. Настоящият проект предвижда да бъдат наети общо 17 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца. Конкретната цел на тази дейност е насочена към: - Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца - 1 брой от общо планираните 17 броя. Целта ще се реализира чрез откриване на едно НОВО РАБОТНО МЯСТО: - Работно място: Експерт, маркетинг, код по НКПД 24316002 - 1 човек; Необходимост от разкриването на работното място е, както следва: Наличието на широк асортимент от продукти, разположени по удобен за клиентите начин, както и предлагането на привлекателни и ясно определени промоции е един от факторите за изграждане на лоялни отношения между търговеца и клиента. В търговските обекти на дружеството се предлагат около 30 стокови групи, съставени от 24 000 артикула. Управлението на стоковия асортимент и позиционирането им в търговската зала на всеки обект се извършва чрез прилагане на съвкупност от техники, наречени "Мърчандайзинг". Мърчандайзингът е приложение на маркетинга, що се отнася до местата, на които се извършва дадена продажба. Целта на КОМЕ ООД е да създаде и поддържа определени фирмени стандарти в подреждането на търговските се обекти, както и да се формира продуктов профил на по конкретните рафтове. Това ще има следните ползи за дружеството: * допълнителни продажби; * максимално използване на търговските площи; * контрол върху заявките и доставките; * стандартизирано излагане на стоките; * поддръжка на стоки в промоция; * визия на стоките в магазина; * събиране на информация за ефективността на излагането на продуктите. За ефикасността на мърчандайзинга от значение са: * богатият асортимент от стоки * правилното местоположение за излагане на стоките * високото качество на стоките * точният момент на излагане на стоките * добра осведоменост на клиентите относно мястото на продажба Правилно организирания мърчандайзинг привлича клиентите и е в тяхна полза и улеснение при извършване на техните покупки. Развитието на ефикасен мърчандайзинг е част от стратегията за развитие на КОМЕ ООД и в тази връзка е и планираното по настоящия проект откриване на ново работно място за "Експерт, маркетинг". Към момента в КОМЕ ООД липсва такава позиция. Ще се извърши и оценка на риска на новото работно място с цел да се идентифицират опасностите на работно място, работния процес и работната среда, да се вземе решение за ограничаване или премахване на този риск и да се намали трудовия травматизъм и професионалните заболявания. Тя ще се извърши в съответствие с изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 5 за реда, начина и периодичността за извършване на оценка на риска на Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните етапи, като индикативните срокове за изпълнение са съобразени с последователността на наемане на лицата: Етап 1. Разработване на правила за подбор и избор на кандидатите за новите работни места; Етап 2. Набиране на кандидатите; Етап 3. Предварителна проверка на документите ; Етап 4. Провеждане на среща с кандидатите за запознаване с настоящия проект и условията по него ; Етап 5. Избор на кандидати; Етап 6. Подписване с одобрения кандидат на трудов договор ; Етап 7. Изготвяне на оценка на риска на работното място ; Етап 8. Приключване на субсидираната заетост . 14 772.00 15 789.37
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца на длъжност "Инспектор, безопасност на продукти": Тази дейност се извършва за постигане на общата и специфични цели на проекта. Настоящият проект предвижда да бъдат наети общо 17 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца. Конкретната цел на тази дейност е насочена към: - Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца - 1 брой от общо планираните 17 броя. Целта ще се реализира чрез откриване на едно НОВО РАБОТНО МЯСТО: - Работно място: Инспектор, безопасност на продукти, код по НКПД 32573007 - 1 човек; Необходимост от разкриването на работното място е, както следва: КОМЕ ООД изгражда лоялни отношения с клиентите си и чрез отговорността си към тяхното здравето. В тази връзка се изпълняват следните дейности: - проверки на работните места за спазване на хигиенно-санитарните нормативни и фирмени изисквания; - проверки на търговските помещения, местата за обработка, транспорт, складиране, съхраняване и продажба на продукти за осигуряване на съответствие с нормативни и фирмени изисквания; - поддържане и подобряване на санитарно-хигиенни условия в търговските обекти; - предприемане на превантивни и противодействащи мерки: срещу разпространение на болестотворни организми, за спазване на санитарно-хигиенни стандарти за хранителни продукти, събиране на отпадъци и почистване на обществени места. Към момента в КОМЕ ООД липсва специално длъжностно лице, което да отговаря за изпълнението на тези дейности. По тази причина и поради важността и отговорността на дейността по осигуряване на безопасността на продаваните стоки, дружеството планира в настоящия проект откриването на ново работно място за "Инспектор, безопасност на продукти". Той ще бъде отговорен за: - Предотвратяване възникването на опасност за здравето на хората, свързана с консумацията на суровини и храни от животински и неживотински продукти. - Контрол на вида, състава и безопасността на суровините и храните от животински и неживотински произход, страничните животински продукти, получени от тях. - Гарантиране спазването на нормативните изисквания за производство и търговия с храни с оглед защита на здравето и интересите на потребителите. - Разработва фирмени документи, свързани със спазване на санитарно-хигиенни норми, чистота и качество на суровини на храните и продуктите; Ще се извърши и оценка на риска на новото работно място с цел да се идентифицират опасностите на работно място, работния процес и работната среда, да се вземе решение за ограничаване или премахване на този риск и да се намали трудовия травматизъм и професионалните заболявания. Тя ще се извърши в съответствие с изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 5 за реда, начина и периодичността за извършване на оценка на риска на Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните етапи, като индикативните срокове за изпълнение са съобразени с последователността на наемане на лицата: Етап 1. Разработване на правила за подбор и избор на кандидати за новите работни места; Етап 2. Набиране на кандидатите ; Етап 3. Предварителна проверка на документите ; Етап 4. Провеждане на среща с кандидатите за запознаване с настоящия проект и условията по него; Етап 5. Избор на кандидати; Етап 6. Подписване с одобрения кандидат на трудов договор; Етап 7. Изготвяне на оценка на риска на работното място; Етап 8. Приключване на субсидираната заетост. 13 060.00 14 192.38
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца на длъжност "Касиер" и "Продавач-консултант": Тази дейност се извършва за постигане на общата и специфични цели на проекта. Настоящият проект предвижда да бъдат наети общо 17 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца. Конкретната цел на тази дейност е насочена към: - Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца - 15 броя от общо планираните 17 броя. Целта ще се реализира чрез откриване на наемане на лица от целевата група на съществуващи работни места: - Работно място: Касиер, код по НКПД 52301001 - 7 човека; - Работно място: Продавач - консултант, код по НКПД 52232001 - 8 човека. Необходимостта от наемането на персонал е свързана с нарастване на броя на търговските обекти на КОМЕ ООД. В основата на това развитие е изграждането на лоялни взаимоотношения с клиентите, като слогана "Нека Ви бъдем полезни" е изписан върху работното облекло на всички търговски работници. В основата на лоялността е отношението на търговските работници (продавач-консултанти и касиери) към клиентите, изразяващо се в приветливо отношение, комуникативност, бързо обслужване, готовност да помогнат и консултират клиента при избора на стока. Предвидената за реализиране стратегия в областта на мърчандайзинга също изисква достатъчно на брой персонал за нейното физическо реализиране, т.е. подреждане на стоките на съответните места в търговската зала и по рафтовете чрез спазване на изработените от "Експерт, маркетинг" планограми. КОМЕ ООД се стреми да разполага във всеки търговски обект с достатъчно на брой и обучен персонал за обслужване на клиентите, както на местата за продажба, така и в касовата зона. В тази връзка е и конкретната необходимост от наемането на посочения по-горе персонал, а именно: - Касиер - 7 човека; - Продавач - консултант - 8 човека. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните етапи, като индикативните срокове за изпълнение са съобразени с последователността на наемане на лицата: Етап 1. Разработване на правила за подбор и избор на кандидати за новите работни места ; Етап 2. Набиране на кандидатите; Етап 3. Предварителна проверка на документите; Етап 4. Провеждане на среща с кандидатите за запознаване с настоящия проект и условията по него; Етап 5. Избор на кандидати ; Етап 6. Подписване с одобрените кандидати на трудов договор ; Етап 7. Приключване на субсидираната заетост 116 622.00 120 521.97
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа или втора квалификационна степен и обучение по част от професия по първа, втора или трета квалификационна степен на вече наетите по проекта лица.: Дейността предвижда да бъде предоставено професионално обучение на 15 човека от наетите по проекта лица по професии съгласно Списък на професиите за професионално образование и обучение, както следва: 1. Обучение за придобиване на професионална квалификация първа степен Професионално направление 345 Администрация и управление Код на професията: 345060 Наименование на професията: Касиер Код на специалността: 3450601 Наименование на специалността: Касиер Продължителност на обучението: 300 учебни часа (45 минути), разпределени, както следва: - Теория - 90 учебни часа - Практика - 210 учебни часа Брой обучавани лица: 7 броя новоназначени лица на работни места "Касиер" Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Необходимост от обучението: Обучението е необходимо във връзка с придобиване на знания и практически умения на новоназначените лица, свързани с обслужване на клиенти в касовата зона и маркиране на техните покупки. Освен отраслова и специфична професионална подготовка, обучаемите ще получат и подготовка, свързана с конкретните фирмени изисквания на КОМЕ ООД. Необходими средства: 7 човека х 600 лв. или 4 200 лева. 2. Обучение за придобиване на професионална квалификация втора степен Професионално направление 341 Търговия на едро и дребно Код на професията: 34102 Наименование на професията: Продавач консултант Код на специалността: 3410201 Наименование на специалността: Продавач консултант Продължителност на обучението: 660 учебни часа (45 минути), разпределени, както следва: - Теория - 264 учебни часа - Практика - 396 учебни часа Брой обучавани лица: 8 броя новоназначени лица на работни места "Продавач - консултант" Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Необходимост от обучението: Обучението ще се проведе с цел придобиване на отрасловата и специфична професионална подготовка на новоназначените лица. Успоредно с тази подготовка, те ще получат и обучение, свързано с конкретното работно място в КОМЕ ООД. Необходими средства: 8 човека х 1 200 лева или 9 600 лева. Предвижданото по проекта обучение ще има принос за изпълнение, както на конкретните цели на проекта, така и на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. за по-висока и по-качествена заетост. Предвиденото включване в целевата група на лица от специфична група "Безработни младежи до 29 г. вкл." ще има принос към реализирането на инвестиционен приоритет 3, специфична цел 3 "Увеличаване броя на включените в заетост, в самостоятелна заетост или в обучение безработни младежи на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование". Получаването на документ за професионална квалификация открива възможности за нарастване на конкурентоспособността на лицата на пазара на труда и за професионалното им развитие. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните етапи: Етап 1. Избор на ЦПОО, който да извърши обучението на новоназначените лица Етап 2. Провеждане на обучението Етап 3. Визуализация 13 800.00 13 530.00
Закупуване на работно облекло, лични предпазни средства, оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани с новите работни места и наетите по проекта лица: Настоящият проект предвижда за наетите лица да бъде закупено работно облекло и лични предпазни средства в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, утвърден от Управителя на КОМЕ ООД. За наетите лица на длъжност "Касиер" и "Продавач-консултант" ще бъдат закупени: 1. Ортопедични обувки - 15 броя 2. Тениска - 30 броя; 3. Козирка - 15 броя; 4. Престилки - 15 броя 5. Елек - 15 броя. С цел минимизиране на въздействието на неблагоприятните условия на работната среда на наетите лица ще се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло. Личните предпазни средства и специалното работно облекло предпазват от злополуки и заболявания, създават условия за по-спокойна и продуктивна работа и служат като допълнителни мерки за безопасност. Насърчаването на здравето на работното място представлява съвместните усилия на работодателя, служителя и службата по трудова медицина за подобряване на здравето и благосъстоянието на трудещите се хора. За създаването на новите работни места и изпълнение на задълженията според заеманата длъжност е необходимо да бъде закупено следното оборудване (дълготрайни активи и стопански инвентар): 1. Специализиран софтуер за управление на асортимента и рафтовото пространство - 1 бр. Описание: Специализирания софтуер трябва да извършва: Анализ на асортимента; Разработване на планограми ; Анализ на възможностите; Доклади и графики; Финансова оценка. Работно място: Експерт, маркетинг Необходимост: За изпълнение на служебните задължения, свързани с реализиране на стратегията на КОМЕ ООД за провеждане на ефикасен мърчандайзинг: изчисление на нужния асортимент, базирано на информацията за търсенето, продажбите и доставките; разработване на планограми – разпределение на продуктите (брой лица / пространство) по един критерий: движение, продажби, печалба или нужен инвентар; анализи на пространство за продукт спрямо представянето на продукта (печалба, продажби в стойност, бройки и други индикатори); анализ на потенциалната ефективност на цялата планограма или на определено ниво, като подкагеория, производител или продукт и др. Доставката на специализирания софтуер е основен инструмент за работа на работно място "Експерт, маркетинг". 2. Компютърна конфигурация - 2 бр. Описание: Процесор (3.5GHZ, 3MB), 4GB 1600MHZ DDR3, 500GB 7200RPM, DVD RECORDABLE, KB, MOUSE, монитор, ОС Работно място: Експерт, маркетинг Необходимост: За работа със специализирания софтуер за управление на асортимента и рафтовото пространство Работно място: Инспектор, безопасност на продукти Необходимост: Изготвяне на фирмени документи, свързани с безопасността на храните - инструкции, предписания и др. 3. UPS - 1 бр. Описание: 1000VA / 600W Работно място: Експерт, маркетинг Необходимост: за защита на информацията при спиране на ел. захранването 4. Цветен лазерен принтер - 1 брой Описание: Памет:128 MB, Процесор:750 MHz, Скорост на цветен печат:14 стр/мин. Работно място: Експерт, маркетинг Необходимост: За отпечатване на материали (планограми, анализи, диаграми, таблици и др.), свързани с извършваната работа 5. Офис обзавеждане - по 2 бр. Описание: Компютърно бюро, Стелаж/Контейнер, Стол, Закачалка Работни места: Експерт, маркетинг и Инспектор, безопасност на продукти Необходимост: За оборудване на работните места Закупуването на работното облекло и ЛПС, дълготрайните активи и стопанския инвентар ще си извърши на следните етапи, като индикативните срокове за изпълнение са съобразени с последователността на откриване на новите работни места: Етап 1. Определяне на техническите и функционалните изисквания към предвиденото за доставка по настоящия проект активи. Етап 2. Избор на доставчик и доставка. Етап 3. Визуализация. 47 035.00 44 167.00
Дейности за организация и управление на проекта: Тази дейност се извършва с цел успешното изпълнение на настоящия проект, а именно: - Наемане на безработни и неактивни лица - 17 броя, от които от специфични категории "Безработни младежи до 29 г. вкл." - 9 броя - Запазване на работните места за минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица - 9 броя; - Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа - 9 човека - Верифициране на извършените разходи и получаване на договорената БФП. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1: Сформиране на Екип за организация и управление на проекта. Състав: 1) Ръководител на Екипа (посочен в т.9 от настоящото проектно предложение); 2) Координатор; 3) Счетоводител. Членовете на Екип ще притежават административен капацитет, както и опит в управлението на подобни проекти. 1) Ръководител на Екипа Отговорности: Общо ръководство и управление дейностите на Екипа; участва в планирането и изпълнението на самите дейности; представлява дружеството по въпроси, свързани с проекта, пред институции и медии; извършва цялостно наблюдение и управление на дейностите и процесите за постигане на резултатите по проекта. Ръководителят на Екипа отговаря за своите действия пред Управителя на КОМЕ ООД. 2) Координатор Координация на дейностите по проекта, участие в планирането и изпълнението на самите дейности, текущо наблюдение и мониторинг на дейностите и процесите за постигане на резултатите на проекта. Поддържа контакти с членовете на целевата група, идентифицира проблемите и ги представя за решаване на заседания на Екипа и им съдейства за навременно получаване на необходимата им информация във връзка с изпълнение на техните договорни задължения 3) Счетоводител Участва в заседанията на Екипа по организация и управление на проекта. Отговаря за документооборота и осчетоводяване на всички счетоводни документи по проекта; изготвя необходимите финансови отчети; осигурява одитна пътека за проверка на изпълнението на дейностите и други. Изплащане на възнагражденията на членовете на Екипа ще се извършва след представяне на отчетен доклад за извършената работа и отработените часове, поотделно за всеки член. Етап 2: Управление и изпълнение на дейностите по проекта: При изпълнение на този етап, членовете на Екипа ще се ръководят от: 1) Подписаният с ДО договор за предоставяне на безвъзмездна помощ 2) Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015” 3) Указания на Договарящия орган 4) Плана за действие Етап 3: Заключителни дейности във връзка с изпълнението на проекта: Всеки месец и при необходимост ще се провеждат координационни срещи на Екипа за предоставяне на актуална информация за протичането на дейностите, постигнатия напредък, ниво на осъществяване на заложените по проекта резултати. Екипът за организация и управление на проекта ще приложи необходимите мерки за осигуряване на отчетност в изискуемите формати, според сроковете, заложени в договора за безвъзмездна помощ 17 587.00 13 984.82
Дейности по информиране и публичност: Тази дейност се извършва с цел ефективно представяне на информация за изпълнявания от КОМЕ ООД проект и комуникиране на приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта. Ще бъдат приложени подходящи мерки за визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. В рамките на дейността ще бъдат предприети мерки за: 1. Информиране на обществеността и целевата група за приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта, в т.ч.: - провеждане на срещи с членове на целевата група при постъпване на лицето на работа; - поставяне на информационен плакат на видно място в офиса и в част търговските обекти на дружеството; - публикуване на информация за проекта на фирмената интернет страница www.cba.bg; - поставяне на стикери върху оборудването на подходящи за целта места; - излъчване на информационно съобщение по вътрешния рекламен радио канал във всички търговски обекти за настоящия проект, приноса на ОП “РЧР” и финансирането от страна на ЕС. - изработване на подходящо визуализирани и разпространяване на промоционални материали (химикалки). 2. Визуализация на всички материали, издавани във връзка с изпълнението на проекта, в т.ч.: - присъствени списъци, изготвяни по време на обучение; - свидетелство за професионална квалификация за обучението на "Касиер" и "Продавач-консултант"" ; - всички отчети за изпълнение на договора; - материали за информиране и публичност; - информацията за изпълнението на проекта, публикувана на фирмената интернет страница www.cba.bg. 4 500.00 3 625.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).