Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aim is to provide access to employment and the opportunity for social inclusion of persons from vulnerable groups on the labor market by creating of Sustainable Social Enterprise (SE) “Car Wash Station and Cafe "Saglasie" - Shumen. The SE will be a new business activity to the existing company "Mavista" Ltd. Activities:1.Creation of the "Car wash and Cafe"Saglasie";2.Psychological support and motivation of persons from vulnerable groups for inclusion in employment;3.Selection and appointment of a SE team and support staff;4.Assessment, selection and appointment of persons from the target groups and mentors;5.Supply of equipment, materials and consumables for the activity of the SE;6.Support for the employment process and functioning of the SE;7.Social and professional integration of the employees from vulnerable groups. The target group is: long-term unemployed;unemployed youths;unemployed over the age of 54;unemployed with basic or lower education,without a profession. In order to achieve the primary motivation, 20 persons from the target group will be trained. After selection, 13 of them who passed the motivation course will be appointed to the SE for 12 months as follows: 8 Workers in Car Wash,2 Bartenders,2 Waiters,1 Hygienist. Two experienced people from the target group will be involved as mentors-one for the Car Wash and one for the Cafe. In the SE will also be appointed: Manager, Accountant, Technical Support, Consultants-Lawyer, Psychologist and Social Work Expert. "Mavista" Ltd. will provide own equipment for the activity of the SE, which includes: 4 separate cells for Car wash, a machine room, a changing room, a personal room for the staff, a cafe, lavatories, a store-room, 2 offices and a conference hall. The necessary equipment, materials and consumables will be purchased by the project, for the activity of SE. After the project completion, the SE will continue its activity, with a minimum of 7 people from the target group at least 6 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на социално предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ - гр. Шумен. Управление, публичност и комуникация.: Дейност 1 включва всички процедури по създаване, регистрация, подготвителни и организационни действия за стартиране работата на новото социално предприятие и обезпечаване цялостното изпълнение на проекта. За дейността ще отговаря назначеният Ръководител на проекта, който ще работи през целия период на изпълнение - 16 месеца. Цели на дейността: - Да се създаде ново социално предприятие (СП) „Автомивка и кафене „Съгласие“ - гр. Шумен, което да наеме на работа уязвими групи безработни лица в сферата на социалната икономика; - Да се обезпечи успешната реализация на проекта с човешки ресурси за добра организация, управление, контрол и отчетност; - Да се назначат Консултанти по проекта - Юрист, Психолог и Специалист социални дейности; - Да се информират целевите групи и обществеността за проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 1.1. Назначаване на Ръководител на проекта и Консултант - Юрист. Веднага след сключване на Договора за БФП, Управителят на „Мависта“ ЕООД ще назначи Ръководител на проекта и Юрист. Те ще инициират създаването и регистрацията на социалното предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ - гр. Шумен като нова стопанска дейност към фирмата. Ръководителят на проекта ще отговаря за точното изпълнение, отчитането на заложените дейности и комуникацията с Управляващия орган до приключването на проектните дейности. 1.2. Вземане на Решение от Управителя на „Мависта" ЕООД за създаване на социално предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“, като нова стопанска дейност към дружеството. 1.3. Изготвяне на необходимите документи за създаване на новото социално предприятие и вписването им в Търговския регистър. Създаването на социалното предприятие има за основна цел постигането на измеримо, положително социално въздействие, а не генерирането на печалба за своите собственици. Предвижда се поне 51% от печалбата, реализирана по време на изпълнението на проекта, да бъде реинвестирана за постигане на основните цели на предприятието - създаване и поддържане на заетост за лица от уязвими групи на пазара на труда. Социалното предприятие ще се управлява по предприемачески, отчетен и прозрачен начин. 1.4. Наемане на трудови договори на консултанти - Психолог и Специалист социални дейности, необходими за обезпечаване качественото изпълнение на проекта и задоволяване потребностите на целевата група. Ръководителят на проекта и Юриста ще подготвят процедурите и документите за назначаване на консултантите. 1.5. Информиране на Дирекция „Бюро по труда“, целевите групи и обществеността за дейностите по проекта. На този етап се предвижда Ръководителят на проекта да осъществи контакти с бюрото по труда и да информира експертите за целевата група, към която е ориентиран проекта, за да се започне подготовката и подбора на участници в проектните Дейности. На този етап ще се информират и представителите на избраната целева група - чрез медиите, Интернет, обяви за предстоящото набиране на участници в проектните дейности и възможността за осигуряване на заетост. Ще се информира и обществеността за проекта и финансовата помощ на ОПРЧР и ЕСИФ. 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвими групи за включване в заетост: Дейност 2 включва провеждане на обучение за психологическо подпомагане и мотивиране на 20 безработни лица от целевите групи по проекта, както следва: продължително безработни лица; безработни младежи; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Мотивационното обучение е необходимо за подобряване на емоционалното състояние на лицата от уязвимите групи, за повишаване на самочувствието, увереността и мотивацията им за водене на независим живот и трудова реализация. Без преодоляване на липсите в социално-емоционалното си развитие и психологическа подкрепа, хората от рисковите групи няма да придобият мотивация за развитие на трудови и професионални умения. Цели на дейността: Да се осигури психологическа подкрепа и да се мотивират безработни лица от уязвимите групи за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост; Да се повиши самооценката на безработните лица и способността им за справяне със стреса; Да придобият лицата от целевата група знания и умения за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията и изискванията на трудовия пазар. След подбор, извършен в Дейност 4 на проекта, 13 от тези лица ще бъдат наети на работа (Дейност 6) за 12 месеца в новото социално предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ - гр. Шумен. Подборът на лицата, които ще бъдат включени в дейностите за психологическо подпомагане и мотивиране ще бъде извършен при спазване на предварително определени критерии и подход. Обучението ще се проведе в рамките на 40 учебни часа–10 дни по 4 учебни часа на ден. Лекторите ще бъдат назначените по проекта консултанти - Дипломиран Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. Те ще участват и в подбора на участниците. Целта на обучението е да повиши дисциплината и ангажираността на безработните като им даде знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и засили мотивацията им за активно поведение в търсенето на работа. В лекционния курс ще бъдат застъпени следните теми: Формиране на социални умения при търсене на трудова заетост; Повишаване на самооценката на търсещите работа лица; Изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодатели; Подготовка на документи за кандидатстване за работа; Трудово-правни отношения; Здравословни и безопасни условия на труд; Роля на осигуряването при социална изолация и бедност; Влияние на планирането на месечните приходи и разходи върху начина на живот; Лицата ще бъдат обучавани в умения за организация на времето на работното място, ще изслушат лекции за решаване на междуличностни конфликти в работния процес и др. По време на обучението ще се решават казуси и ще се проведат ролеви игри. В края на обучението участниците ще попълнят тестове за индивидуална оценка на получените знания, умения, мотивация за работа и анкетни карти за обратна връзка, в които ще посочат степен на удовлетвореност от проведения курс и лекторите. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 2.1. Провеждане на информационни срещи с лица от целевата група със съдействието на Бюрото по труда. В срещите ще участват Психолог и Специалист социални дейности. 2.2. Подаване на Заявления от лицата по предварително изготвен образец, в който ще се посочват задължително: трите имена, възраст, професия, квалификации, продължителност на регистрацията в Бюрото по труда, професионален опит/трудов стаж и друга информация. 2.3. Оценка на подадените заявления и подбор на 20 лица, които да бъдат включени в мотивационното обучение. Предимство ще имат лицата с опит в дейности и длъжности, съответстващи на дейността на създаденото ново социално предприятие в двете му направления - „Автомивка“ и „Кафене“. 2.4. Провеждане на интервюта с всички одобрени участници за установяване на тяхната мотивация и нагласите им за включване в заетост. 2.5. Изготвяне на обучителни материали и презентации от Консултантите - Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. 2.6. Провеждане на мотивационното обучение. 0.00 0.00
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие и помощен персонал: Дейност 3 включва назначаване на Управител на СП, подбор и назначаване на служители на СП, извън целевата група както следва: Екип на СП - Управител, Счетоводител и Помощен персонал - Техническа поддръжка. Цели на дейността: - Да се обезпечи социалното предприятие с човешки ресурси, лица извън целевата група - екип на СП и помощен персонал; - Да се гарантира постигането на поставените цели, чрез добро управление, контрол, отчетност и цялостна организация на дейността на СП. Всички служители ще са назначени за 12 месеца, каквато е и продължителността на задължителната Дейност-6 в проекта. Назначаването на екип на СП и помощен персонал произтича от необходимостта да се осигури нормалната работа на предприятието - ръководство и организация на дейността; счетоводна отчетност и архив на документи; техническо, физическо и практическо осигуряване и подпомагане на основните дейности и ежедневната работа на лицата от целевата група, които ще бъдат избрани и наети в Дейност 4 и ще работят в Дейност 6. Екипът на СП и помощния персонал ще отговарят за създаване на добра организация на дейността, разпределение на ежедневните задачи между работниците, обезпечаване на необходимите материали и консумативи, техническа поддръжка на оборудването и други дейности. Персоналът нает в СП по Дейност 3 ще подпомогне приспособяването на лицата от целевата група към новото им ежедневие, придобиване на практически опит и трудови навици, пълноценното им социално включване, личностна и професионална реализация. След създаването и регистрацията на СП, Управителят на „Мависта“ ЕООД ще назначи Управител на социалнота предприятие, Счетоводител и лице за Техническа поддръжка. Документите за назначаване и трудовите договори ще бъдат изготвени от Юриста, съгласувано с Ръководителя на проекта. Управителят на „Мависта“ ЕООД, заедно с Юриста и Ръководителя на проекта ще осъществят подбора и назначаването на служителите в СП. Минималните изисквания за заемане на съответните длъжности и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 3. След подаване на документите за обявените свободни позиции, кандидатите ще бъдат поканени на интервю, оценени и класирани, като предимство за назначаване ще имат лицата с по-високо образование, повече опит за дадената работа и по-добра мотивация, показана на събеседването. Дейност 3 ще се изпълнява в 4-ти проектен месец. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Обявяване на свободни работни места за следните длъжности: Управител, Счетоводител и Техническа поддръжка. 3.2. Подаване на документи, оценка, подбор и събеседване с кандидатите за заемане на посочените длъжности. 3.3. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответните длъжности: Управител, Счетоводител и Техническа поддръжка. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 0.00
Оценка, подбор и наемане на лица от целевите групи за работа в социалното предприятие и осигуряване на наставници: Дейност 4 включва извършване на подбор по предварително определени критерии, индивидуална оценка и наемане на работа в социалното предприятие на 13 от 20-те лица, преминали мотивационно обучение в Дейност 2 на проекта. Лицата ще работят на срочни трудови договори за 12 месеца в задължителната Дейност 6 на проекта „Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ - гр. Шумен“. Цели на дейността: Да се осигури достъп до заетост, социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица; Да се подобри качеството на живот на лица от целевата група, чрез наемането им на работа в сферата на социалната икономика; Да се обезпечи социалното предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие““ с човешки ресурси - работници. Целевата група по настоящия проект включва: продължително безработни лица; безработни младежи; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Изборът на целева група е обоснован от факта, че сред регистрираните лица в Дирекция „Бюро по труда“ - гр. Шумен преобладават тези уязвими групи и те се нуждаят от подкрепа за реинтеграция на пазара на труда и социално включване. Подборът ще се извърши от Комисия, в която ще участват: Управителя на „Мависта“ ЕООД, Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. След като бъдат обявени свободните работни места и изискванията за длъжностите, желаещите ще подават заявления/молби за наемане на работа по предварително изготвен образец. Предвижда се 8 лица да бъдат назначени на длъжност „Работник в автомивка“, от които 2 жени и 6 мъже. Единият работник в автомивката ще съвместява и ролята на Наставник за останалите 7 лица за 6 месеца. В кафенето ще бъдат назначени 2 лица /мъже/ на длъжност „Барман“ , 2 лица /жени/ на длъжност „Сервитьорка“ и 1 лице /жена/ на длъжност „Хигиенист“. Едно от лицата на длъжност „Барман“ или „Сервитьор“ ще съвместява и ролята на Наставник за останалите работници в Кафенето за период от 6 месеца. Минималните изисквания за заемане на длъжностите и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 4. Критерии за подбор: 1) Лицето да е преминало мотивационното обучение по Дейност 2 на проекта; 2) Лицето да има минимум начално или основно образование; 3) Лицето да покрива минималните изисквания за заемане на длъжността по длъжностна характеристика. Опита в длъжността, за която кандидатства лицето ще се счита за предимство. Допълнителна тежест при подбора на лицата, които ще бъдат назначени на работа ще имат точките, получени на тестовете за индивидуалната им оценка, поставени в края на Мотивационното обучение (Дейност 2). От тези оценки е видна мотивацията на лицето, желанието за трудова заетост и изпълнение на служебни задачи, готовност за работа в екип с други работници под ръководството на общ наставник, стабилност в поведението и способност за справяне със стреса. След подбора, първите 13 класирани кандидати ще бъдат поканени за събеседване с Комисията и сключване на трудови договори за назначаване на работа в СП. Ако някое от лицата се откаже или Комисията прецени, че няма да се справи с работата, ще бъде поканено следващото лице от списъка. Дейност 4 ще се изпълнява в 4-тия месец от план-графика. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 4.1. Определяне на Комисия за оценка и подбор на лица от целевата група. 4.2. Обявяване на свободни работни места за изброените длъжности. 4.3. Подаване на Заявления/Молби за наемане на работа от лицата преминали мотивационен курс по Дейност 2. 4.4. Подбор на лицата по предварително определени критерии и събеседване. 4.5. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните 13 лица на съответните длъжности. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 0.00
Доставка на оборудване, материали и консумативи за дейността на социалното предприятие: Дейност 5 включва избора на доставчик, закупуването, доставката и монтажа на професионално оборудване, машини и техника, които ще се използват за нуждите на персонала и работниците в Автомивката, както и доставката на необходимите материали и консумативи за функциониране на СП. Главната цел на тази Дейност 5 е да се осигури необходимото професионално оборудване и техника за функциониране на новото социално предприятие, най-вече в направлението - „Автомивка“. Дружеството „Мависта“ ЕООД разполага със собствено оборудване и обзавеждане за дейността „Кафене“, което ще предостави за новата стопанска дейност. Необходимостта от закупуване на оборудване и техника за автомивката се обуславя от предмета и предвиждания обем на работата на социалното предприятие. Автомивката ще разполага с 4 клетки и машинно отделение, в което ще бъде разположено закупеното оборудване - автоматична система за измиване на автомобили, пароструйки, прахосмукачки и други. Планираното за закупуване оборудване и техника като видове и количества ще гарантира качественото изпълнение на посочените дейности и ще обезпечи нормалната работа на наетите лица в социалното предприятие. За нуждите на ежедневната работа в автомивката и кафенето ще бъдат закупени и необходимите материали и консумативи. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 5.1. Избор на изпълнител за доставката на професионално оборудване и техника. 5.2. Доставка, монтаж и тестване на оборудването и техниката. 5.3. Описване на закупеното оборудване и техника в инвентарната книга на новото социално предприятие. 5.4. Осигуряване на необходимите материали и консумативи за дейността на СП. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ : Дейност 6 включва практическото осъществяване на трудова заетост от наетите лица от целевата група и функциониране на социалното предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие“ за период от 12 месеца. Цели на дейността: - Да се осигури защитена заетост за 12 месеца на 13 лица от уязвими групи на пазара на труда в сферата на социалната икономика; - Да се подобри качеството на живот и намали бедността на лицата от целевата група и техните семейства; - Да се придобият трудови навици от рискови групи безработни лица; - Да се създаде устойчиво работещо социално предприятие „Автомивка и кафене „Съгласие““ в гр. Шумен. Наетият в Дейност 3 екип на СП и помощен персонал, заедно с наетите в Дейност 4 лица от целевата група ще започнат работа в СП в 5-тия проектен месец и ще работят до 16-сти месец включително. Дейност 6 започва да се изпълнява от първия работен ден на наетите на работа в СП уязвими групи лица. При постъпването на работа всяко лице ще получи длъжностна характеристика, изготвена от Юриста и одобрена от Управителя на „Мависта“ ЕООД. Всички лица ще бъдат инструктирани за правилата за безопасност на труда. Ще бъде изготвен Правилник за вътрешния трудов ред в СП. Ще бъде извършено наблюдение, анализ и оценка във връзка с условията на труд на всички работещи от Служба по трудова медицина, с цел осигуряването на безопасни условия на труд и превенция на риска за здравето. За нормалното функиониране на СП ще се извършват периодични доставки на консумативи, материали и стоки за двете направления - автомивка и кафене. Отговорни за тези дейности са Управителя на СП и Счетоводителя. За осигуряване на благоприятна работна среда кафенето, офисите и съблекалнята ще се отопляват с климатици, като режийните разходи за ел.енергия и вода са за сметка на кандидата „Мависта“ ЕООД. С постъпването на работа, 13-те лица от целевата група ще бъдат разпределени в двете направления -„Автомивка“ и „Кафене“ и ще се запознаят със своите наставници. Управителят на СП ще изготвя ежемесечни отчети за дейността на предприятието, които ще представя на Уравителя на „Мависта“ ЕООД и Ръководителя на проекта. Основната дейност на Социалното предприятие е насочена към: предоставяне на услуги по цялостно почистване, измиване, полиране и пастиране на моторни превозни средства, пране на килими, пътеки и друг текстил, обслужване на клиентите на Автомивката и други клиенти в Кафене към обекта, сервиране на топли и студени напитки. Дружеството кандидат ще предостави собствена материална база за дейността на социалното предприятие, която включва: Автомивка с 4 клетки, машинно отделение, кафене с основна търговска зала и помощни помещения, офиси, конферентна зала, санитарни възли, съблекалня и битова стая за персонала. Етапите за изпълнение на Дейност 6 са следните: 6.1. Стартиране и организиране на работата на СП „Автомивка и кафене „Съгласие““ в гр. Шумен. 6.2. Функциониране на СП „Автомивка и кафене „Съгласие““ в гр. Шумен. При функционирането на социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. Дейността на СП гарантира и спазването на принципа за устойчиво развитие и опазване на околната среда. 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи: Дейност 7 включва работата на Консултанта - Психолог и Консултанта - Специалист социални дейности с наетите на работа в СП 13 лица от целевата група за период от 12 месеца. Подкрепата на работното място чрез социална работа и психологическо консултиране ще се базира на потребностите на всеки отделен индивид от целевата група като се цели да се постигне комплексно въздействие, водещо до реализирането на пазара на труда и повишаване качеството на живот на лицата. Консултациите с двамата специалисти ще се осъществяват по предварително одобрен план-график от Ръководителя на проекта и Управителя на СП. На всяко лице от целевата група, на база на оценката от преминатото в Дейност 2 мотивационно обучение и проведено събеседване ще бъде изготвена индивидуална трудово-терапевтична и интеграционна програма, съобразена с неговите нужди и потребности. Цели на дейността: - Да се подпомогне социалната и професионална интеграция на наетите лица от целевата група в работата на СП; - Да се поддържа трудовата мотивация на лицата от целевата група и да се насърчава и контролира спазването на трудовата дисциплина; - Да се осигури психологическа помощ и социална подкрепа на лицата от рискови групи по време на заетостта при индивидуален подход. Консултациите ще се предоставят индивидуално като всеки от Консултантите ще работи минимум по 1 час на месец с всяко лице в изпъление на индивидуалната му трудово-терапевтична и интеграционна програма. По този начин всеки работник от целевата група, нает в СП ще има по 1 час работа с Психолога и 1 час работа със Специалиста по социални дейности на месец. При необходимост ще се провеждат и групови консултации, ролеви игри за решаване на междуличностни конфликти, работа в екип, общуване в група и други на мястото на упражняване на специфичната трудова дейност. За изграждане на добри отношения в екипа на СП, ще се организират различни занимания в свободното време на лицата - излети, пикници със семействата им, посещения на културни събития и спортни състезания и други. Необходимостта от тази последваща психологическа и социална подкрепа на лицата произтича от техните специфични проблеми, нужди и потребности. Работата с Консултантите ще им помогне да развият умения за самостоятелен живот, да се интегрират в колектива на СП, да усвоят упражняваната професия и да формират трайни трудови и социални навици за явяване на работа, спазване на трудовата дисциплина и правилата за безопасност на труда, развитие на уменията за общуване и работа в група и други. Етапите за изпълнение на Дейност 7 са следните: 7.1. Изготвяне на индивидуални трудово - терапевтични и интеграционни програми. 7.2. Провеждане на индивидуални и групови консултации за изпълнение на интеграционните програми и оказване на психологическа и социална подкрепа на наетите в СП лица от целевата група. При работата с целевата група по Дейност 7 ще се спазват хоризонталните принципи на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).