Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims are to promote the social inclusion of persons with disabilities and carers for dependent family members (including children) on the territory of the municipality of Gotse Delchev by providing integrated cross-sectoral services to support personal and professional realization. The specific objectives are:
1.	Increasing the skills for social adaptation, personal realization and active behavior on the labor market of people with disabilities and inactive / unemployed people, by implementation of integrated integrated measures and services for individual support.
2.	Increasing the possibilities for professional realization of disabled people and other disadvantaged persons through their inclusion in specialized training on key competencies, professional and business orientation and support for access to employment.
The project will include 40 people, inhabitants of the municipality Gotse Delchev, representatives of the following target groups: people with disabilities over 18 years old and their families; families with children, incl. at risk and with disabilities, as also ten employees of the candidate/ partner.
The project objectives will be achieved through the following main activities:
•	Providing services for adults with disabilities or at risk based on individual approach and needs;
•	Motivational, psychological and other support for the target groups according to their individual needs;
•	Providing training to acquire key competences under the European Qualifications Framework for Lifelong Learning;
•	Support for employment and other support services to improve access to employment for people with disabilities and carers for dependent family members, including through the provision of supportive innovative social services in the community for people with disabilities;
•	Information campaigns to inform employers and the public about the opportunities of people with disabilities and their positive role for the public as a whole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на услуги за социално включване за лица с увреждания или в риск, основани на индивидуален подход и потребности: Цел на дейността: Да се осигури качествено предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им и създаване на възможности за лицата, които полагат грижи за тях да бъдат отново включени в трудова заетост. Описание на дейността: Дейността ще стартира през втория проектен месец с подбор на персонал, който да предоставя почасови услуги за социално включване на пълнолетни лица, включително и в домашна среда. Ще бъдат изработени критерии и ще бъде проведена процедура за избор на персонал за работа с целевите групи по проекта, който включва: управител на социални услуги в общността - 1; социален работник - 1; консултант подкрепена заетост - 1; социални асистенти - 11. Подборът на персонал ще се извършва от комисия, определена от кандидата, при ясни критерии, прозрачност и недопускане на дискриминационни практики.С избрания персонал ще бъдат сключени трудови договори по реда на КТ. Ще бъде определен офис за изпълнение дейностите по проекта, който ще бъде подходящо технически оборудван и обзаведен и ще позволява провеждане на индивидуална и групова работа с участниците от целевите групи, както и поддържане на необходимата работна документация от персонала. Назначените управител, социален работник и консултант подкрепена заетост имат основната задача задача да контактуват с потенциални потребители на услугите, да предоставят информация и да проучват възможностите на кандидатите от определените целеви групи за включване в проекта, като изготвят оценка на потребностите им. Дейността ще се изпълнява на два етапа: 1. Подготвителен (през 3-ти проектен месец): - Разработване на Правила/методология за функциониране на услугите и работна документация – регистър на потребителите, лични досиета на потребители и персонал, процедури, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугите, изискванията на приложимата нормативна база и финансиращата програма. -Подбор на потребителите на услуги - ще се извърши по предварително изработени критерии и при спазване на принципите за информираност, прозрачност, равни възможности и недопускане на дискриминация. 2. Същински етап - предоставяне на интегрирани почасови услуги за социално включване или в домашна среда (стартира през 4 проектен месец). В рамките на 12 месеца на одобрените и включени в проекта потребители ще се предоставят както социални услуги за лична помощ („социален асистент“), така и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.) и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.). Услугите ще се предоставят както в домашна среда, така и извън нея, с цел максимално задоволяване индивидуалните потребности на лицата от целевите групи. Изборът на вида услуги и тяхната продължителност ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите и възможностите на проекта. Посредством услугите на личните асистенти хората с увреждания ще получат помощ за включването им в другите дейности по проекта, участието им в мероприятия в общността и осъществяване на контакти с потенциални работодатели. Чрез предоставяне на почасови услуги в домашна среда за зависимите от грижи пълнолетни възрастни в семействата от целевата група ще се реализира възможност за неактивните/ безработни членове на семейството да се включат в планираните по проекта дейности за подкрепа за включване в трудова заетост. По време на изпълнение на дейността ще бъде осъществяван мониторинг върху качеството на работа на назначените социални асистенти и медицинска сестра от управителя на услугата и от социалния работник посредством директен контрол на работното място, разговори с персонала, разговори и анкети за обратна връзка от потребителите на услугите. 0.00 165 080.32
Мотивационна, психологическа и друг тип подкрепа за целевите групи, според тяхната индивидуална потребност: Цел на дейността: Оказване на специализирана помощ на лицата от целевите групи за преодоляване на негативните последици, породени от тежките здравословни проблеми, липсата на условия за личностна и професионална реализация и съпътстващите бедност и социална изолация. Описание: Дейността включва провеждане на индивидуални и групови сесии за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа на лицата от целевите групи, ползващи интегрирани междусекторни услуги и включени в дейностите по проекта. Сесиите за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа, ще се провеждат както в офиса, определен за изпълнение на дейностите по проекта, така и при необходимост в домашната среда на участниците от целевите групи - потребители на услуги. За целта ежемесечно ще бъде изготвян работен график, в който приоритетно ще бъдат включвани лицата, за които необходимостта от оказване на определена психологическа /мотивационна/ друга подкрепа е отразена в оценката на потребностите им и изготвения план за подкрепа. Оказването на психологическа подкрепа е допустимо и извън ежемесечния график, при внезапно възникнал проблем или промяна в състоянието/ житейската ситуация на потребителите, която промяна изисква оказването на своевременна и компетентна помощ от специалист психолог. В сесиите за оказване на психологическа и мотивационна подкрепа ще бъдат засягани въпроси, свързани с емоционалното състояние на потребителите и опазване на психичното здраве, преодоляване на ограниченията от физическите увреждания и последиците от социалната, както и изграждане на перспективи за личностно развитие. С оглед изпълнение целите на проекта на лицата от целевите групи група ще бъде оказвана и мотивационна подкрепа за повишаване на социалната активност и мотивиране за включване в различни форми на трудова заетост съобразно ресурсите и компетентностите на лицето. Изпълнението на дейността ще даде възможност хората с увреждания и неактивните/ безработни лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството (деца или възрастни) да получат повече увереност в собствените сили и възможности за планиране и справяне с ежедневните трудности, както и мотивация за по-активно социално общуване и включване в трудова заетост. Дейността включва и оказване на психологическа и мотивационна подкрепа, а при необходимост и консултиране и супервизия на целевата група служители на бенефициента и партньора в качеството им на доставчици на социални услуги. Сесиите за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на назначените по проекта 10 социални асистенти ще се провеждат в офиса, определен за изпълнение на дейностите по проекта, по изготвен ежемесечен график. Включването на служители в сесии за подкрепа ще се извършва от управителя или от социалния работник и както за лица, депозирали заявки за потребност от консултиране по собствена преценка, така и лица, при които е възникнала необходимост от подкрепа и консултиране, по преценка на екипа по проекта, определени като резултат от извършен мониторинг върху качеството на предоставяните от тях услуги, комуникация с потребителите на услугите и др. В сесиите за подкрепа, консултиране и супервизия на служителите основно ще бъдат засягани проблеми и ситуации, свързани с методологията и спецификата на предоставяните услуги, ще се извършва проследяване и проверяване на работата на консултираното/ супервизираното лице, с оглед осигуряване качествена грижа за потребителите и избягване на професионалното прегаряне. Ще бъдат коментирани и въпроси, касаещи перспективата за дългосрочна професионална реализация на лицата като социални асистенти, с оглед постигане на устойчивост на предлагането на услугите след приключване на проекта. Изпълнението на дейността ще даде възможност на персонала да повишава качеството на работата си, да получи повече увереност и мотивация при предоставянето на услуги на потребителите, своевременно да се справят с възникнали трудности и проблемни ситуации. 0.00 11 132.00
Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот: Цел на дейността: Подпомагане интегрирането на хората с увреждания, безработните и неактивни лица от целевите групи на пазара на труда, чрез активиране на неактивните и обучение в основни умения, необходими за успешна трудова реализация. Описание: Ключовите компетенции представляват комбинация от знания, умения и нагласи, които са от решаващо значение за развитието на човека, за социалното му включване, за развитие на конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Дейността включва провеждане на 6 обучения по ключови компетентности: -Обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на тема "Начална компютърна грамотност" - предоставя възможността да се придобият основни умения за работа със най-разпространените софтуерни продукти. Помага да се разбере ролята на технологиите и на “информационното общество” за подпомагане на творчеството и новаторството, както и осигуряването на сигурност на всякакъв тип информация. Общ брой учебни часове - 48. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. - Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Работа в екип" - предоставя възможност да се придобият основни знания за това какво е екип, принципи при формиране на екипи за изпълнение на определена трудова дейност, организация на работата в екипа – разпределение на задачите, взаимодействие, разпределени отговорности; развиване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поведението на участниците в екипа и др. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Мотивация за личностно и професионално развитие" - развива умения за активно поведение на пазара на труда, за професионална изява в нова среда, за адаптация – управление на промяната, за опознаване на потребностите и способностите на личността за саморазвитие, повишаване на квалификацията и реализиране на личностния потенциал. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Ефективни стратегии за търсене на работа" - предоставя възможност участниците да придобият умения за активно поведение на пазара на труда. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. - Обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности“ на тема "Управление на конфликти" - предоставя възможност за развиване на умения за справяне с конфликтите и управление на собственото поведение. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 7 "Инициативност и предприемачество“ на тема "Предприемачество" - предоставя възможността да се придобият или разширят уменията в областта на икономиката и предприемачеството, да се изградият умения за планиране и развиване на стопанска дейност, за поемане и оценка на риск, както и знания за ефективно лидерство. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. 0.00 3 960.00
Подкрепа за намиране на работа и други подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания и на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството, вкл. и чрез предоставяне на подкрепящи иновативни социални услуги в общността за лицата с увреждания: Цел на дейността: Оказване на подкрепа на лицата от целевите групи на проекта, по отношение на тяхната успешна трудова реализация, социална интеграция и развиване на уменията им за търсене, намиране и задържане на работа в сферата на пазарната икономика. Описание на дейността: Изпълнението на тази дейност е изключително важно за преодоляване на тежките социални ефекти от дълготрайната безработица и обществена изолация в която съществуват по-голямата част от хората с увреждания и лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството в домашна среда. Реализирането на дейността ще даде възможност на участниците, включени в проекта чрез професионална помощ и подкрепа (съобразно индивидуалните им потребности, интереси и възможности) да получат и да запазят получената работа на пазара на труда. Тази подкрепа може да включва обучение в конкретната работа, обучение за придобиване на социални умения и работа в екип, развитие на различни базови умения за организиране на задачите в ежедневието, изпълнение на възложената работа отговорно и качествено, помощ при пътуването от и до дома, както и друга подкрепа, необходима, за да бъде наемането успешно както за работодателя, така и за служителя с увреждане. Дейността включва: оценка на специфичните потребности от консултиране и подкрепа за включване в заетост на лицата от целевата група; разработване на индивидуални трудови и/или интеграционни планове за всяко лице и съдействие за тяхното изпълнение; професионално/ кариерно ориентиране и съдействие за намиране на подходяща работа съобразно личните качества и предпочитания; предоставяне на компетентни съвети и актуална информация, свързани с търсенето, намирането и задържането на работа; придружаване при контакти с потенциални работодатели или за интервю и др. Срещите за оказване на подкрепа и консултиране на трудовата реализация ще се провеждат в индивидуална и групова форма, съобразно спецификата на обсъжданите теми и конкретните потребности на всеки участник. Индивидуалните сесии за подкрепа и консултиране ще се изпълняват по месечен график, в който ще се включват както участници от целевата група, заявили желание за среща, така и лица, насочени от социалния работник. Срещите ще се провеждат в офиса, определен по проекта, а при необходимост за лицата с двигателни нарушения и в домашната им среда. Консултирането ще засегне както проблеми и трудности, свързани с търсенето и намирането на подходяща работа, така и конкретни проблеми и ситуации, свързани с упражняването на конкретната трудова дейност на лицата от целевите групи, които са започнали работа по време на изпълнение на дейността. В груповото професионално консултиране е предвидено предоставяне на информация и подкрепа свързана с: професионалното ориентиране и избора на подходяща професия; източници и средства за търсене на работа; подготовка на автобиография, мотивационно писмо, молба за постъпване на работа и др. документи; планиране на важните житейски събития и личностната реализация в професионален и социален аспект; необходим минимум от знания в определени области - трудово право, социална интеграция, личностно развитие, образование и квалификация и др. Изпълнението на дейността ще даде възможност на лица от целевите групи да формират умения за избор и търсене на подходяща работа, да получат увереност при предприемане на стъпки за кандидатстване за свободна длъжност, да се научат да разпознават силните си страни и да могат да ги превърнат в конкурентни предимства пред бъдещите си работодатели или бизнес партньори. 0.00 10 367.87
Информационни кампании за информиране на работодателите и обществото за възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло: Цел на дейността: Изпълнението на дейността ще допринесе за разчупване на стереотипите спрямо възможностите на хората с увреждания за икономическа активност, промяна на нагласите на обществото и в частност на работодателите към тях, чрез информиране за добри примери за успешна трудова реализация на лица от уязвимите групи. Описание на дейността: В изпълнение на дейността ще бъдат организирани две информационни кампании, чиято цел е представяне на възможностите на хората с увреждания за участие в пазара на труда. Информационните кампании ще бъдат фокусирани върху тезата, че по-голяма част от хората с увреждания не са болни в медицинския смисъл, а са носители на дефицити (двигателни или сензорни) и се нуждаят от прилагане на мерки и условия за компенсиране на техните дефицити. Очаквания ефект е работодатели и общественост да се обединят в разбирането на необходимостта от активното социално включване и интеграция на хората от уязвими групи и в неравностойно положение като предпоставка за личностната им и професионална реализация. Дейността ще стартира със създаване и подържане на структирирана информационна база данни на работодатели от региона на община Гоце Делчев с данни за контакт (и-мейли, телефони и адреси и т.н.). Основните поддейности, които ще се изпълняват са: 1. Информиране на потенциални работодатели по различни комуникационни канали (електронен път, телефон, лично и т.н.) по следните примерни теми: - Брой на хората с увреждане и възможните сфери на тяхната реализация; - Разяснение на закона за хората с увреждания и правилника за неговото прилагане; - Разяснение на ползите за работодателя от назначаване на служител с различни възможности (качества на служителите, разнообразие на работното място, добра фирмена репутация и др.) - Разяснение на предизвикателствата при навлизане в пазара на труда за хората с увреждания; - Специфики при работа с хора с функционални различия / Добри практики; - Специфики при комуникация и работа с хора с функционални различия / Добри практики и др. 2. Създаване и подържане на структирирана информационна база данни включваща: - Информация от АХУ за броя и вида на хората с увреждания от региона; - Анализ на медицински специалисти за възможностите да работят различните групи от хората с увреждания; - Информация от агенцията по заетостта и работодателските организации за нуждата от работна ръка в региона. 3. Изготвяне на комуникационен план за популяризиране на възможностите на хората с увреждания да бъдат пълноценни участници в икономическия живот. - Осъществяване на контакти с регионалната преса; - Осъществяване на контакти с регионални радиостанции; - Осъществяване на контакти с онлайн медии; - Ефективно използване на социални мрежи и платформи; - Използване ефективно на интернет страниците на всички заинтересовани страни. 4. Организиране и провеждане на две работни срещи на работодатели и участници от целевите групи, търсещи работа. 0.00 3 880.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).