Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims at promoting the development of the startup “3DS BG” EOOD by developing an innovative, for the world market, product in one of the thematic areas of ISIS "New technologies in creative and recreational industries" - namely, a new complex service in the field of design, based on photogrammetric 3D digitalization and 3D printing - 3D PHOTORELIEFS. Its essence is related to the creation of 3D photorealistic relief panels of cultural and historical heritage, natural landmarks and works of art. The innovativeness of the service is expressed in its complexity, which is not available on the world market and also that it integrates advanced technological solutions in the field of three-dimensional scanning and materialization in the most optimal and efficient manner.
The project is implemented through research, testing, measurement and analysis activities,  related to the development of innovative products, as well as with the creation and testing of 3 prototype samples (photoreliefs). With a view to planning further implementation of the new product, the development of economic and financial evaluation of the innovation is provisioned, as well as development of a marketing plan for market realization of the innovative product.

The project is implemented in the Northwest region – city of Pleven and city of Sofiq and will lead to the creation and supply of innovative complex service in the field of creative industries, which will help to promote the innovation potential of the start-up company and its perspective imposing on the world market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 6 бр. експерти и придобиване на ДМА (8 бр.) и ДНА (11 бр.): Изпълнението на настоящата дейност включва следните етапи на експертна работа по множество проучвания, тествания, измервания, експерименти, анализ на резултати и последващо подобряване и оптимизиране на процесите и процедурите по създаване на иновативния продукт: ЕТАП 1: Генериране на фотореалистичен цифров 3D модел от физическия обект с оптимално геометрично и фото-качество. Стъпки на изпълнение: 1/ Заснемане в съответствие със заложени изисквания на множество цифрови снимки на обекти; 2/ Обработка на снетите снимки на ниво 2Д фотографии; 3/ Генериране на фотореалистичен цифров 3D модел от множеството от снимки. Този етап е свързан с разработването на изходна база данни, която включва множество цифрови снимки на различни обекти. Експертите ще са ангажирани с проучването, изследването и оценяването на множеството фактори (ъгъл на заснемане, осветеност, сенки, качество на текстурата, баланс на цветове, др.), влияещи върху процеса по получаване фотореалистичен цифров 3D модел. Към момента екипът разполага с първоначална база данни, която може да се ползва докато бъде закупено новото оборудване. ЕТАП 2: Обработване на фотореалистичния цифров 3D модел до модел на релеф (пано) с максимално фото-качество и оптимална геометрия при оптимално вложено време и усилия. Включва: - Проучване и разработване на процедури за премахване на геометрични и текстурни (цветови) дефекти при обработката на 3D цифровия модел и при създаването на 3D релефите от фотограметричните 3D модели; - Изследване на съществуващи алгоритми за конвертиране на 3D данни на обекти към релефни 3D модели, както и проучване и експериментална разработка на собствени такива алгоритми чрез използване на закупените специализирани софтуери. Създаване на процедури, с които да бъдат конвертирани бързо и ефективно 3D моделите до техни фотореалистични 3D релефи. ЕТАП 3: Подготовка на фотореалистичния 3D цифровия модел на релефа за 3D принтиране - включва виртуалното разрязване на модела на целия релеф на отделни елементи с оптимални за скалиране размери, които да отговарят на изискванията за 3D принтиране. Това изисква пълно запазване на съответствието между геометрия и текстура по новосъздадените ръбове на елементите, за да може всеки един елемент след сглобяване да пасва максимално добре като фото-текстура. За изпълнението на дейността са необходими следните инвестиции: 1) Комплект фотографско оборудване (1 бр.) – за Етап 1 за създаването на максимално качествени фотографии. 2) Интегрирана система за въздушна фотография (1 бр.) – за пълностранно заснемане на целевите обекти от възможно най-много гледни точки от заобикалящото ги пространство; допълнително дава възможност да се автоматизира процеса на заснемане на обекти, което пести технологично време и средства, свързани с ангажирането на цял снимачен екип. 3) Настолни компютърни конфигурации (4 бр.) и преносими компютри (2 бр.), предназначени за работа като графични станции, работещи с голям обем данни – необходими на екипа за работа с различните специализирани софтуери. 4) Специализирани софтуери, които са необходими в цялостния работен процес от предварителната обработка на фотографиите до финализиращата обработка на 3D моделите: - за обработка фотографски изображения - 2 бр. - за генериране на 3D фотореалистични модели от множество снимки на обекта - 3 бр. - за обработка на 3D геометрия на текстурирани 3D модели - 2 бр. - за обработка на 3D текстура - 2 бр. - за разрязване и подготовка за 3D принтиране на текстурирани 3D модели - 1 бр. - за пре-рендериране и скалиране на текстури на 3D модели - 1 бр. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал (1-ви месец) 2.Период на заетост на наетия персонал (от 2-ри до 18-ти месец) 3.Избор на изпълнител за доставка на ДМА и ДНА (от 2-ри до 5-ти месец) 4.Сключване на договор/и и доставка на активите (от 5-ти до 7-ми месец) 353 643.40 282 485.48
Създаване и тестване на прототипи (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 6 бр. експерти, придобиване на ДМА (1 бр.) и консумативи).: В рамките на тази дейност ще бъдат изработени 3 броя пилотни фотореалистични 3D релефни модели. Въз основа на постигнатите резултати от първата дейност, се преминава към настоящата дейност по създаването и тестването на прототипите, като експертната работа се състои в следните етапи на действие: ЕТАП 1: Експериментално 3D принтиране. След подготовката на модела за 3D принтиране (етап 3 от дейност 1) се извършва експерименталното 3D принтиране, посредством залагане на различни ъгли на изграждане на пластовете на използвания от принтера материал, спрямо основата на елементите. Целта е установяване на визуалния и качествения ефект от различните варианти и избиране на най-подходящите от тях. Осъществява се различна подредба и тестване на няколко елемента в работния обем на 3D принтера, за да се установи най- подходящият вариант от гледна точка на бързина и ефективност на 3D принтиране. След това се извършва геометрична и/или графична маркировка на цифровите модели на отделните елементи, което ще позволи бързо и лесно подреждане на принтираните 3D елементи в краен прототип. ЕТАП 2: Пост-обработка на 3D принтираните елементи на фотореалистичния 3D релеф. Експертите са ангажирани с физическа, химична и/или други видове обработка на продукта (3D принтирания релеф) за целите на подобряване качеството и устойчивостта му във времето и въздействието на средата, в която ще се намира. Целта на този етап ще е установяването на основните производствени дефекти при ползването на 3D принтирането за изработка на отделните елементи и след сглобяването им в едно цяло, и намирането на начини на премахването им в крайния продукт. Също, ще бъдат установени подходящи химични или други видове обработка на принтирания 3D релеф, които да удължават устойчивостта и живота му (напр. методи за консервация на мастилото при печат, евентуална обработка с материали против пожар или за устойчивост на външни условия (студ, дъжд, вятър). ЕТАП 3: Асемблиране на обработените 3D принтирани елементи в прототипни образци. Тестване на прототипните образци. На този етап се осъществява механично асемблиране на обработените 3D принтирани елементи, като се създават различни варианти и тестове при сглобяването с цел да се изберат най-оптималния начин на многократно сглобяване и разглобяване на прототипните образци (3 бр.) с цел улеснено транспортиране на релефите. За изпълнението на настоящата дейност, е необходимо придобиването на допълнителни ДМА: - Пълноцветен 3D принтер (1 бр.), с помощта на който ще се материализира 3D цифровия модел. Чрез този 3D принтер, екипът ще може да принтира чрез материализиране на части (елементи) целия модел в разнообразни количества и размери. За да бъдат създадени оптимални 3 прототипни образци, за целите на експерименталното 3D принтиране, се предвижда да бъдат създадени общо около 140 елемента. В тази връзка, се планира използването на определени консумативи в следните обеми: - 3D принтерна хартия ролка - 126 бр., необходими на 3D принтера за принтирането на фоторелефните елементи. - 3D принтерно лепило - 35 литра, необходимо на 3D принтера за 3D принтирането на фоторелефните елементи. - 3D принтерно мастило (черно + CMY) - 10 литра, необходимо при 3D принтирането на качествени цветни елементи, на база на които се определя фотореалистичността на 3D релефните модели. - Разтвор за допълнителна обработка - 14 литра, необходим при пост-обработката на повърхността на вече принтираните релефните елементи. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал (1-ви месец) 2.Период на заетост на наетия персонал (от 12-ти до 18-ти месец) 3.Избор на изпълнител за доставка на ДМА и консумативи (от 2-ри до 5-ти месец) 4.Сключване на договор/и и доставка на активите и консумативите (от 5-ти до 10-ти месец) 52 143.00 114 834.75
Изработване на икономическа оценка и финансова оценка на разработвания иновативен продукт: Дейността включва изработването на икономическа оценка и финансова оценка на създавания по проекта иновативен продукт с цел да се планира и осигури една рентабилна инвестиция, реализирана от стартиращо иновативно предприятие. Изготвянето на икономическата и финансови оценки на иновацията ще включват следните основни елементи: - Анализ и оценка на разработената иновация. - Анализ и оценка на икономическата приложимост на иновацията. - Анализ на икономическата ефективност на инвестицията. - Анализ и оценка на финансовата целесъобразност на инвестицията. В рамките на дейността ще бъде изготвен доклад, отразяващ икономическата и финансовата оценка по разработвания иновативен продукт. В резултат на тази оценка ще се постигне акуратна преценка на ефективността и ефикасността на реализираната инвестиция. Икономическата и финансова оценка ще позволи на компанията да планира своевременно и по-ефективно бъдещата пазарна реализация на иновацията, а именно – предлагането на иновативна услуга по изработка на фотореалистични 3D релефи на културно-исторически ценности, природни забележителности и произведения на изкуството. Дейността ще се извърши от външен независим изпълнител с необходимите квалификации и опит. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (от 21-ви до 22-ри месец) 2.Сключване на договор и извършване на услугата (от 22-ри до 24-ти месец) 12 000.00 11 500.00
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт: За всяка стартираща фирма с потенциал за разрастване на бизнеса е от изключителна важност постигането на планирани и устойчиви в дългосрочен план резултати. Това налага необходимостта от провеждане на организирани и обмислени маркетингови дейности, представени в маркетингов план. В него се съдържа информация за пазарните сегменти и техния потенциал, дава се характеристика на потребителите и конкурентите, описват се бариерите пред проникването на чуждите пазари, формират се маркетинговите стратегии, дават се прогнозни оценки за обемите на реализация за няколко години напред и др. Поради това ръководството на фирма „Три Ди Ес БГ” установява необходимост от изработване на стратегически маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (услуга). Разработването на маркетингов план ще спомогне за дефинирането на основните фактори и сили, които се очаква да въздействат на фирмата и пазарната реализацията на услугата, която ще се предлага. Този план ще включва дългосрочните цели и главните маркетингови стратегии, като същевременно определя ресурсите, необходими за тяхната реализация. Маркетинговият план включва в себе си разрешаването на следните въпроси: - Маркетингови изследвания – проучване на целевия пазар, целевите групи потребители и потенциалните клиенти; - Продуктова политика; - Ценова политика – определяне на цена на услугата, в съответствие с нейната позиция на пазара; - Дистрибуторска политика – дефиниране на каналите, посредством които услугата ще се предоставя на потребителите; определяне на нивото на следпродажбено обслужване на потребителите; - Комуникационна политика. Въз основа на проучванията и анализа на резултатите от тях, ще бъдат дефинирани ясни, измерими и реалистични цели, които да бъдат постигнати вследствие изпълнението на маркетинговия план. Те ще бъдат насочени към: удовлетворяване на потребностите на потребителите; завоюване на конкурентни предимства; ръст на продажбите; увеличаване на пазарния дял на фирмата. Дейността ще се извърши от външен независим изпълнител с необходимите квалификации и опит. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (от 21-ви до 22-ри месец) 2.Сключване на договор и извършване на услугата (от 22-ри до 24-ти месец) 16 000.00 15 500.00
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да се осигури необходимата информация и публичност за резултатите от реализирането на проекта. Част от ангажиментите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта в рамките на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ са свързани с осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и осигурения финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. В тази връзка всички планирани дейности за визуализация са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. За осигуряване на необходимата публичност относно изпълнението на проекта, „Три Ди Ес БГ” планира следните мерки: 1) Поставяне на информационен плакат на видно място в офиса на изпълнение на проекта в гр. Плевен. 2) Поставяне на цветни стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 3) Всички писмени материали и документи, изготвени за нуждите на проекта ще информират за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС. Стъпки на изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител за изготвяне на материалите за информация и публичност (от 2-ри месец до 4-ти месец); 2) Сключване на договор и извършване на услугата по изготвяне на материалите за информация и публичност (от 5-ти до 6-ти месец). 3) Информиране на обществеността за изпълнението на проекта и на постигнатите резултати чрез визуализацията върху всички писмени материали в хода на проекта, поставения информационен плакат на видно място в офиса на фирмата и поставените цветни стикери върху доставеното оборудване (от 2-ри до 24-ти месец). 340.00 240.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).