Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

"Bonev" Ltd. exists on the Bulgarian market since 2007 and its main activity is in the construction sector. The company appreciates its staff, and so it has highly qualified workers who are encouraged to perform and that  makes their employment in the company very sustainable. The objectives of this project proposal are related to the improving of the quality of work and minimizing the risk factors through the implementation of the planned activities.
The specific objectives of the project are related to the introduction of mechanisms for effective management of the staff to the achievement of individual and collective protection of employees of the company to reflect and will lead to effectively increase the productivity of labor. Formulated specific targets meet the factors determining the level of productivity of employees.
Implementing a system for managing human resources will lead to significant optimization of a number of administrative and organizational processes in the enterprise, which will also help to effectively identify the needs of workers in the enterprise.
Provided personal protective equipment, special clothing and means of collective protection will provide better and safer working conditions for workers and that directly affects the improvement of the quality of jobs and reflects positively on the productivity.
Promoting employment through the provision of social benefits for workers now necessary due to the dynamic competitive environment and retain skilled and experienced personnel is a key priority.
Implementation of activities will contribute to the implementation of the development strategy of "Bonev" Ltd. for efficient management of human resources, and to ensure safe and healthy workplaces.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление, наблюдение и контрол по проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира три членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. За ефикасното изпълнение на проекта част от екипа по управление ще бъде възложено на външни експерти за фирмата, като те ще имат грижата за мониторинга и контрола, както и за изготвянето и съхранението на документацията по проекта. Позициите, които ще заемат лицата ще са, както следва: ръководител по проекта; координатор по проекта и счетоводител по проекта с вменена финансова отговорност. В рамките на проекта те ще поемат следните отговорности и задължения: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта;да организира счетоводната отчетност по проекта; да изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган; да следи за целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; да координира финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап. 9 213.06 9 110.92
Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Целта на дейността е разгласяне на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "Бонев" ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 1 831.00 2 066.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуване на ЛПС и СРО: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по-ефективни лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в "Бонев" ООД. Поради предмета на дейност на фирмата, на повечето работещи се налага съвместяване на множество функции, извън обхвата на класификатора на професиите и длъжностите. Често се налага да посещават външни обекти извън фирмата, на които трябва да бъдат направени оценки, огледи и други дейности във връзка с дейността. В голяма част от времето работниците извършват своите задължение на строителните обекти, намиращи се извън фирмата, като при изпълнението на подобни служебни задължения и функции се налага ползване на специфични ЛПС и СРО по показание, според конкретните условия на посещаваните обекти. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата. Също така предвидените по дейността за закупуване нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Предвидената подмяна на ЛПС и СРО е необходима, поради факта, че наличните са с изтичащ срок за експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Видът, материалите и характеристиките им ще бъдат подробно разписани при изпълнението на дейността, за да отговарят на нуждите на конкретното работно място, като също така ще бъдат в съответствие с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 21 211.26 21 211.26
Осигуряване на средства за колективна защита: Изпълнението на дейността ще допринесе за оптимизиране на работния процес и повишаване на здравословните и безопасни условия на труд. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. "Бонев" ООД извършва своята дейност в голяма степен на строителни площадки извън пределите на града. Основно работниците работят на височина и идентифицираните им нужди по проекта са свързани с превенцията от злополуки и наранявания в тази насока. Настоящата необходимост на осигуряването на укрепващи елементи за скелета и средства за колективна защита е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места. По дейността се предвижда, като част от колективните предпазни средства да се закупят предпазни елементи (парапети, стойки за парапети, надлъжни и странични бордове, нивелиращи пети и други) за съществуващите скелета. Към настоящия момент съществуващите елементи са стари, амортизирани и износени. Като съществен риск за всички заети в дружеството е системната работа на височина, предимно на скеле, което изисква надеждното обезопасяване, с цел предотвратяване на подхлъзване, залитане и падане на работниците от високо. В тази връзка се предвижда обновяването на съществуваш амортизирани елементи с нови такива. Във връзка с работата на височина са предвидени също така закупуването на телескопичен алуминиев борд, подпора за борд и удължител за борд, които ще спомогнат обезопасяването на работещите. 37 970.00 37 970.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Бонев" ООД: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социална придобивки за работници и служители, под формата на многофункционален контейнер за отдих, хранене и почивка. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвиденият за закупуване по дейността многофункционален контейнер за отдих, хранене и почивка ще допринесе за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в "Бонев"ООД ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда за работещите в дружеството. Възможности за хранене и отдих на работното място и по специално на строителните обекти, където е съсредоточен около 95% от персонала, води да създаването на предпоставки за повишаване производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост в "Бонев" ООД. Към настоящия момент дружеството не разполага с места за отдих, почивка и хранене на служителите, както в самото дружество, така и по строителните обекти, където работят представителите на целевите групи. Чрез закупуването на многофункционален контейнери за отдих, хранене и почивка ще бъде чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците в тях. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. Строителните дейности осъществявани от дружеството са разнородни и разнообразни като местоположение и изцяло са изложени на променливи климатични условия. Основната част от работещите в "Бонев" ООД са разпределени по различни строителни обекти. Необходимостта от закупуване на контейнер за отдих, хранене и почивка се обосновава от обстоятелството, че работещите в дружеството кандидат са позиционирани на различни строителни обекти и така ще бъдат осигурени равни възможности на всички работници да се възползват от социалната придобивка в дружеството, осигурена чрез настоящия проект. Социалната придобивка ще се използва от служителите в близост до местоположението на строителните обекти в различно часово време, съобразно спецификата на технологичния процес на различните строително-монтажни работи и ще бъде достъпен ежедневно за хранене и почивка и отдих. 10 450.00 10 450.00
Разработване и внедряване на система за управление на човешките ресурси: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "Бонев" ООД. Понастоящем в дружеството работят 22 души, от които 3 лица са над 54-годишна възраст и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на предприятието, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на заплащането на труда. Разработването и въвеждането на система за управление на човешките ресурси е пряко ориентирана към потребностите на "Бонев" ООД и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаване на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г., за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. В допълнение за лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труд. Към момента в "Бонев" ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 12 970.00 12 970.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).