Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Creation of a new social enterprise,regenerating and extending the traditions of typical crafts for the region in carpet weaving and pottery,will satisfy the public needs in the Northwest part of Bulgaria for professional implementation and integration of disadvantaged people in the labor market.The target groups,this project is aimed at,are inactive and unemployed people,including unemployed youths under 29 years;unemployed over 54;long-term unemployed and those with primary or lower education without any professional qualification.The objectives of the project are:facilitating the access to employment;support of vulnerable groups for social inclusion through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the field of social economy;establishing a new social enterprise, which will provide sustainable jobs and inclusion in employment of 25 disadvantaged people in the labor market;participation in trainings for acquiring the necessary qualifications and experience.The activities for realization of the specified objectives under the project are:motivating people from the target groups for inclusion in employment;social and professional orientation of representatives of vulnerable groups toward integration in the social economy sector;professional training for acquiring qualifications,knowledge and experience required for the specific job;training in key competence 4"Digital competence";equipment for the newly created jobs;employment of trained people;Social marketing and promotion of the social market economy and social entrepreneurship.The expected results are:creation of a new social enterprise to Municipality of Chiprovci;conducted motivational meetings and professional orientation of 30 people, 25 people participating in professional training courses in 2 professions,3 equipped and renovated rooms and 25 employed persons on labor contracts in the social enterprise;conducted market research for realization of the goods and services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в обучение и заетост: Дейността ще включва идентифициране на участниците от целевата група от двете общини и провеждане на мотивационни обучения на лицата. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на необходимите умения за активно поведение на пазара на труда, към придобиване/повишаване на професионалната квалификация, с цел включване в заетост.Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или успешно справяне на работното място. В мотивационните обучения ще бъдат с продължителност 6 работни дни и в тях ще бъдат включени 30 лица, представители на следните уязвими групи: безработни младежи до 29 г.,безработни над 54-годишна възраст, продължително безработни лица и такива с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Идентифицирането е процес, който включва различни етапи и предполага разнородни по характер действия, които имат за цел активиране на лицето на пазара на труда. Дейността по идентифицирането ще се провежда на територията на общините Чипровци и Георги Дамяново. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Намиране на лицето Намирането на лицата ще се осъществи чрез информационни кампании и сътрудничество с институции (общини, социални служби, ДБТ, училища, религиозни общности, местни НПО, РД на МВР, детски педагогически стаи, младежки медиатори и др. Фондация "Пътят на траките" ще осъществява контрол върху дейностите по информационните кампании. Информационните кампании ще се осъществяват посредством следните методи: - изготвяне на информационни табла за кампанията. Таблата ще се поставят в/ пред съответното община/ кметство, училище, читалище, търговски обекти, поща и пр.; - изготвяне на дипляни с информация за кампанията, които ще бъдат поставени на достъпно място в обществени сгради – търговски обекти, поща, училища, кметства, църква, пазарища, местен транспорт и пр.; - създаване на Фейсбук страница за кампанията. 2. Провеждане на мотивационни обучения. Организирането на мотивационни обучения е изключително важно предвид особеностите на целевата група на проекта, а именно лица без стимули за търсене на работа и умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/ или заетост.Те ще бъдат проведени с цел придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Обученията ще предоставят възможност за: • придобиване на на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. придобиване на професионална квалификация; • получаване на знания и усвояване на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; • придобиване на познания и усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; Съдържанието на всяко мотивационно обучение ще бъде съобразено със спецификата на групата. Формирането на групата ще стане при съблюдаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и равенство на половете. 0.00 20 035.54
Предоставяне на обучения на лицата от целевата група: 2.1. Професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място, и обучение по ключова компетентност 4 Дигитална компетентност: Проектната дейност изисква организиране и провеждане на професионално обучение на 25 лица - първа квалификационна степен за професиите "Килимар", "Бродировач". При изготвянето на учебните програми се вземат предвид основните характеристики и спецификата на всяка професия. Те ще съдържат по 300 учебни часа за всяка професия. Професионалното обучение ще се провежда съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение. Учебните планове се разработват от обучаващата институция и се утвърждават от нейния директор. Учебните програми се конкретизират и разработват въз основа на държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по предвидените професии. Графиците на учебното време се определят от обучаващата институция. Те ще се съгласуват с Кандидата. Учебната програма и всекидневното разпределение по часове за всяка професия ще бъде зададена от изпълнителя. В края на обучението ще бъде проведен изпит, съгласно ЗПОО, след който успешно завършилите ще получат Свидетелство за първа квалификационна степен за: - Професия 542130 "Килимар, специалност 5421301 "Ръчна изработка на килими, професионално направление" ,професионално направление 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи. Брой обучаеми лица - 17. - Професия 542150"Бродировач", 5421501 специалност "Бродерия", професионално направление 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи. Брой обучаеми - 8. Обучаемите по всички професии трябва да познават методите за екологично третиране на отпадъците и да спазват изискванията за здравословни и безопасни условия на труд. 2.2.Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” Целта на дейността е 6 лица от целевата група да преминат обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" и да се повишат техните умения при работа с компютри и стандартен офис пакет. Обучението ще бъде осъществено в рамките на 48 учебни часа. Обучаваща организация ще бъде отговорна за изготвянето на програмата, материалите за обучението, както и за осигуряване на лектори, които да имат съответния опит за обучение в модулите. Обучението ще е организирано в една група. Между обучаващата организация и кандидата ще бъде сключен договор за обучението, с посочени цена, времетраене, начин на плащане. За извършване на дейността ще се проведе процедура за избор на външен изпълнител. 0.00 20 077.02
Оборудване на новосъздадените работни места: 3.1. Целта на тази дейност е да бъде доставено оборудване за новосъздаденните работни места в социално предприятие. Всеки един от новонаетите служители трябва да има работно място, предоставящо необходимите условия като техника и активи, съобразени с функциите и дейностите, за които е нает както и за стартиране и развитие на предлаганите стоки и услуги. За прилагане на занаятите по килимарство, за изработване на сувенири, е необходимо закупуване на следните технически средства и машини: - Принтираща машина – 1 бр. – многофункционална, професионална, дигитална, специализирана машина, с вградена преса за директен печат върху различни повърхности. Ще бъде поставена в цеха в Чипровци и ще се ползва от предварително обучени и определени за работа на нея лица от длъжностите бродировач и килимар, за изработване на различни изделия и сувенири от текстил. - Машина за бродиране – 1 бр. дигитална с възможност за програмиране и препрограмиране -необходима е за извършване на остовната дейност на бродировачите. - Машина за бродиране – 1 бр., с възможност за програмиране и препрограмиране -необходима е за извършване на остовната дейност на бродировачите. - Машина за оверлог - средство за окрайчване, почистване и естетично оформяне на изработените изделия и аксесоари – за работа на бродировачи и килимари; - Тъкачни станове - 7 бр. Становете са предназначени за изработване на килими и ще оборудват работните места на килимарите, като 4 от тях ще са разположени в Чипровци и 3 в с. Копиловци, община Георги Дамяново. На един стан може да работи повече от едно лице, така че те ще са за всички 17 килимари /евентуално на сменен режим/. - Компютър /преносим – 2 бр. – Компютрите са с добри технически характеристики, предвид това, че на тях ще бъдат извършвани дейности по програмиране , изработка на автентичен дизайн, мотиви и цветове, модели и др. приложни програми. Компютрите ще бъдат по един за помещенията в Чипровци и Копиловци. Необходими са и ще се използват от дизайнера и всички работещи в социалното предприятие, за нуждите на дейността, която извършват. На тях ще работят и преминалите обучение по ключова компетенност 4 Дигитална компетентност". 3.2. Кандидатът предвижда да извърши ремонт на собствени общински помощения в Чипровци и Георги Дамяново, с. Копиловци, във връзка с дейността на социалното предприятие и създаването на подходящи условия за работа. Помещенията, определени от общините за нуждите на социалното предприятие се намират в гр. Чипровци и в с. Копиловци. Състоят се от основни помещения за осигуряване на дейностите по килимарство и грънчарство в Чипровци и килимарство в Копиловци. Към тях има и необходимите сервизни помещения - санитарни възли, стая за отдих на работници и за съхранение на материали . Те се нуждаят от ремонт, така че да отговарят на изискванията за извършване на дейностите и разкритите работни места. Ремонтните работи ще включват смяна на дограма, подмяна на подови настилки и плочки, ремонт на ел. инсталации, освежаване , подмяна на осветление и др. Ремонтът е с цел създаване на нормални и приветливи условия за работа на лицата от целевата група, както и за намаляване на разходите на енергия. 0.00 42 242.32
Осигуряване на заетост на лицата от целевата група: Целта на дейността е в рамките на проекта да бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 25 лица от целевата група – хора в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в новоразкритото социално предприятие. Наемането на човешките ресурси е пряко свързано с процеса на стартиране на новото предприятие по създаване на производство за ръчна изработка на килими, грънчарство и изработване на сувенири. Възможностите, които предприятието ще предлага на пазара, са за наемане на нови служители и кореспондират пряко с идеите на общините за развитие на дейността им.Стратегията за развитие общините е свързана с развитие на предприемачеството и повишаване на квалификацията на работната сила чрез обучение и осигурена заетост. Наемането осигурява на лицата повишени умения за работа по новите професии.Чрез предприятието и наетите в него лица се възраждат стари занаятчийски традиции, които са неатрактивни на пазара на труда в региона. Социалното предприемачество има следните положителни страни: осигуряване на достойни условия на труд, обучение и интеграция на пазара на труда и осигурява възможност за успешно социално включване на уязвимите групи граждани на трудовия и обществен живот в региона. Социалото предприемачество насърчава лицата да търсят самостоятелни решения за подобряване на социалния им статут. Кандидатът предвижда наемането на: 25 лица от целевата група на следните длъжности: Бродировач - 8 бр; по КИД75331001; Килимар - 17 бр; по КИД 73181004; *Наетите лица от целевата група ще бъдат описани в ред 1. Разходи за Персонал/целева група За стартиране и управление на новоразкритото социалното предприятие се предвижда и наемане на персонал от 3 лица, които са извън целевата група. Съображенията за това са, че този екип и изключително важен, ще бъде пряко ангажиран и отговорен за стартиране , организация и управление на предприятието, за неговото развитие и утвърждаване. Ще бъде в състав: Ръководител на предприятието - 1 бр. по КИД 13446005 - лице, което ще организира, ръководи и контролира целия процес по функциониране на предприятието. Ще назначава и управлява персонала му и ще носи отговорност за дейноста му; Офис мениджър - 1бр. по КИД 33413004 - лице, което ще подпомага ръководителя, ще извършва оперативната работа по организацията на работния процес,документооборота, ще води счетоводната и фанансова отчетност и други възложени от ръководителя дейности. Дизайнер - 1бр. по КИД 21636005- разработки на дизайнерски проекти; художествено-конструкторски проекти на изделията; изучава изискванията към проектираните изделия и техническите възможности на предприятието за тяхното производство; участва в отделните етапи на експерименталните работи по внедряване на изделието; разработва техническа и художествена документация на моделите; изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността. *Наетите лица за управление на социалното предприятие ще бъдат описани в ред 3 от бюджета на проекта - Разходи за управление на предприятието Наемането на лицата ще се случи в рамките на пети проектен месец. Продължителността на дейността е в рамките на дванадесет месеца. Кандидатът следва да осигури заетост за период до 12 месеца на лица от допустима целева група – хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (неактивни и безработни лица). Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата се наемат по трудово правоотношение. 0.00 205 887.19
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Дейността за проучване и търсене на възможности за пазарна реализация на произвежданите в социалното предприятие стоки и услуги има за цел да даде базисна оценка на състоянието на пазара, предлагане и търсене на ръчно изработени килими, грънчарски изделия и сувенири. В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, които кандидатът предоставя. Анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Потребностите на потребителите са динамична категория, отразяваща развитието на обществото, производството и търговията. Те са изходно начало на всяка 4 производствена и търговска дейност. С развитието на обществото, техниката и технологиите, потребностите се усъвършенстват, обогатяват и изменят. Информацията за потребностите и поведението на потребителите обслужва интересите на търговските фирми за по-ефективен маркетинг и по-добри икономически резултати, на потребителите - за успешни покупки на желани стоки, и на обществото - за регулиране и защита на потребителските и социалните очаквания и нагласи. За целта ще бъде изработена Продуктова стратегия, която включва група от дейности, насочени към определяне вида на стоките, които ще се произвеждат от предприятието, съобразно изискванията на пазара с оглед осигуряване производството и реализацията на конкурентоспособни продукти, а също и с оглед на удовлетворяване на основните цели на фирмата изобщо, и в частност - маркетинговите й цели. Продуктовата политика може да се раздели условно на няколко потока от дейности. Основният поток от дейности е свързан с планиране асортимента на продукцията, а вторият по значение - със създаване на нови стоки. Изхождайки от тази презумпция, разгърнатата дефиниция на понятието “продуктова стратегия” е: 1. Информационно-проучвателни дейности. Свързани са както с чисто маркетингови проучвания, така и с проучвания в областта на научно-техническото развитие, производството, материално-ресурсното осигуряване, проучванията по повод на конкуренцията и законодателството в съответната страна и т. н. 2. Дейности по планиране асортимента на стоките, в т.ч. кои стокови групи следва да се развиват, в какви основни модификации, кои продукти трябва да отпаднат от производствената програма и кога, тяхното количество, мероприятия в областта на обслужването на клиента, диференцирано по стокови групи. 3. Дейности, свързани с планиране на новите стоки. 4. Дейности, свързани с координация и контрол в областта на продуктовата стратегия. Формирането на продуктова стратегия е сложен управленски процес, който се състои в установяване на връзки между сегашното и бъдещото съответствие на структурата и обема на производството и структурата и обема на потребителското търсене. Маркетинговият подход при осъществяване на този процес е свързан с намаляване на степента на неопределеност, която произтича от непрекъснатото изменение на пазарните фактори и условия, динамичното развитие на научно-техническия процес и съответно от вероятностния характер на оценката на бъдещето. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: В рамките на дейността ще бъдат реализирани мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки и услуги. Следвайки идеята за създаване на социалното предприятие, което с дейността си да съхранява и опазва културно – историческото наследство на региона и в частност на включените в дейността му занаяти. Същевременно това предоставя възможност и за развитие на креативния туризъм. По данни на СОТ – ООН, креативния туризъм е част от най-динамично развиващата се индустрия, а туризмът в световен мащаб дава възможност за развитие на изостаналите райони, какъвто е северозападния. Голямо внимание ще отделим на популяризирането на предприятието и възможностите, които предлагат занаятите за развитие на предприемачеството в тази област и развитието на малките населени места чрез креативния туризъм.Предвиждаме организиране, провеждане и участие в следните мероприятия: - Организиране на творчески работилници в Чипровци през лятото – поне 10 бр. Тези работилници ще представят от една страна етапите за производство на килими от преденето на вълна, през багренето до тъкането. Керамиката и разработването на собствени сувенири и др. - Представяне на занаятите на Северозапада на различни фестивали и събития, провеждани в Жеравна, Котел, Враца, Чипровци, Бургас и др , поне - 5 на брой в рамките на проекта. - Представяне и участия във временни експозиции и арт инсталации в етнографските музей на София, Пловдив, Котел, Видин, Белоградчик и др. - Изработка на интерактивен сайт за представяне на занаятите и дейността на предприятието, както и предоставяне на възможност на потребителите сами да дават свои заявки на модели за поръчка и изработка на килими, дрехи, сувенири и др. Ще предприемем различни активности за достигане на потенциалните потребители чрез разпространение на рекламни материали в София, Пловдив, Варна, Бургас, както и на туристическите борси в страната. В рамките на дейността ще се акцентира върху социалната и икономическа стойност на предприемачеството. Чрез събитията, които се планират да се организират ще се наблегне на: - представяне на модела за социално предприемачество и икономическите ефекти от него - както за лицата от целевата група, така и за предприемачи от региона. - възраждане на занаятите като възможност за бизнес дейност; - създаването на заетост и социалните ползи от нея за хората, бизнеса и региона. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).