Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Company Alpetrans Bulgaria was established in April 2013 with headquarters in Plovdiv. The main activity is the international transport of goods and cargo within the European Union and is part of Alpe Holding, leading back to the 1980s. Primary mission is to deliver high quality services at competitive prices in Bulgaria and Europe. With a team of professionals the company meets the needs of each client. As specialists in the transport of goods at controlled temperatures and isothermal protection, the company provides a link between the most important areas of production and sales. Thanks to the synergy with the Italian group now has the ambition to become a competitive and qualified transport operator.Za this purpose now invest in modern and high-tech fleet in Plovdiv, consisting of 91 vehicles and 179 employees. For the company it is important to provide good and safe conditions in the working environment of the employees. This is a prerequisite for achieving greater competitiveness, increase profits and strengthening of market position. With the implementation of the project, "ALPETRANS BULGARIA" Ltd. provides the following activities: Action 1: Development, adaptation and implementation of methods processes for human resource development in the enterprise; Activity 2: Provide organized transport to and from the workplace of employees; Activity3: Providing resources for collective defense; Action Service4: Purchase of special clothing and personal protective equipment; Deynost5: Training of employees regarding the specific risks to health associated with the workstation; Activity 6: Provision of benefits - recreation room and meals, and room for sports and movement of workers; Activity 7: Acquisition of a standard for good and safe working conditions; Activity 8: Provision of information and publicity; Action 9: Forming a team, organization and management of the project;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на методи процеси за равитие на човешкия ресурс в предприятието.: Реалната бизнес среда изисква и отговорно бизнес поведение на участниците в реалните процеси. То трябва да бъде стимулирано не само чрез строг контрол, а и чрез създаването на социално икономическа среда, която да мотивира и предполага създаването и поддържането на качествени, здравословни и безопасни условия на труд. За създаването на тази среда е необходимо в следващите години натрупването на достатъчно на брой добри практики и знания в сферата на безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка анализa на състоянието и разработване на стратегия за управление на човешките ресурси с цел удължаване на професионалния живот и въвеждане на практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работещите във фирма "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ" ООД е важен елемент за развитието на човешките ресурси в бъдеще. Иновативните практики за управление на ЧР осигуряват както компетентността, така и съпричастието на служителите по всички нива на организацията. Основната цел на тази дейност е постигането на оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. В предприятието има ? внедрена електронна система за контрол на достъпа, отчитане на работа при гъвкаво работно време и развитие на човешките ресурси. Чрез реализацията на тази дейност ще се създаде възможност и решение за въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, което кореспондира със целите на настоящата процедура. Чрез системата ще има възможност да се въвеждат работни карти и работни графици с цел отчитане на заетостта на лицата с гъвкаво работно време. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители ( лицата над 54 години). Дейността включва разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, а именно: 1.1.Въвеждане на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси (гъвкаво работно време, ротация на работното място) с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители, въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Възможностите за гъвкаво работно време и ротация на работните места ще бъдат описани в специално разработени Вътрешни правила, утвърдени от ръководителя на предприятието. 1.2. Обезпечаване на предприятието с нов софтуер – сървър за управление на информацията на човешките ресурси в предприятието във връзка с увеличаване обема в Алпетранс България. 1.3. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; 1.4. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; 1.5. Въвеждане на мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, кариерно развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; 1.6. Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; 1.7. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 26 000.00 25 866.00
Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място на заетите;: Разширявайки комплекса от мерки, насочени към насърчаване на географската мобилност на работната сила в България и стимулирайки лицата да запазят своята заетост и доходи от труд, "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ" ООД ще осигури на персонала социални придобивки под формата на съобразен с работно време и местоживеенето на лицата транспорт. Изпълнението на дейността ще се извърши чрез осигуряване на организиран транспорт от и до работното място на служителите с два ? служебни автомобила . На база разписана транспортна схема , която включва броя на лицата, за които ще се извършва, ще бъде подробно описан маршрута в километри от началната точка, през местата , от които се качват/слизат служителите до работното място и обратно. 9 322.00 4 510.56
Осигуряване на средства за колективна защита.: След подробен анализ на състоянието на здравословните и безопасни условия на труд в "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ" ООД, Службата по трудова медицина , с която работи предприятието,е установено , че трябва да се осигурят и закупят средства за колективна защита - eргономични офис столове. 4 800.00 4 800.00
Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства;: Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ" ООД в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа, съгласно Наредба 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001г., след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и лични предпазни средства за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят нови и по- ефективни и предпазващи работно облекло и ЛПС осигуряващи по - висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За целевата група, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността - "Шофьор - товарен автомобил", който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят: 1. Предпазно работно облекло 1.1.Лятно работно облекло ( яке и полугащиризон)- Защита от пръски вода и мокри повърхности; прах, механични въздействия и изработено от нетоксичен плат. 1.2.Работен костюм зимен (яке и полугащиризон)- Материал: лицев плат 100% памук.Защита: ниска температура от +12 ºС до – 20 ºС; пръски вода и мокри повърхности; изработено от нетоксичен плат. 1.3.Тениска/зимна и лятна/- 100% памук с площна маса 150 g 1.4. Работен елек- Защитава тялото от ниска температура на въздуха, вятър, влага, пръски вода и нетоксични замърсявания. 2. Предпазни обувки кожа гума. 2.1. Летни- Универсален модел, с композитно бомбе, издържащо на удар при енергия 200 J, противопрободна стелка от метал, масло- киселиноустойчиви. Модел, изработен от цяла висококачествена естествена кожа, език изработен от естествена кожа. Влаго-абсорбация, държи ходилата сухи. Ходилото е двуслойно. Вътрешният слой е изработен от полиуретан с по-ниска плътност. Външният слой изработен от полиуритан с висока плътност, модела е подходящ за работа, както в офиси така и в тежки индустриални производства. Ходилото е със самопочистващо се оребряване, което не позволява запълване и задръстване на грайферите; енергоабсорбираща ергономична пета; Лицева част от обработена естествена кожа - дебелина min 2 mm, импрегнирана, издържаща на топлинни, химически, механични въздействия и абразия, пръски нефт, нефтопродукти и минерални масла, вода, токсични твърди субстанции и прах; комфортна “дишаща”, студ, топлоизолираща подплата, антистатична, абсорбираща потта; Анатомична стелка, термоформираща – приема формата на крака, антистатична и антибактериална, абсорбираща потта,противохлъзгащи.Подметка устойчива на горива, антистатична . 2.2. Обувки зимни- Комфортни, боти с двоен омекотяващ маншет на глезена за по добър комфорт при трудни терени, с метални връзководи, масло-киселиноустойчиви, с олекотено композитно бомбе, противопрободна стелка от композитен материал. Анатомична стелка, термоформираща – приема формата на крака, антистатична и антибактериална, със висока абсорбация на влага и пот. Страничен дизайн против навехване. Противохлъзгащо антистатично ходило от 2 слоя полиуретан Термоустойчиво до 2000С. Подплата – текстил, устойчив на скъсване, високи абсорбиращи свойства и усещане за мекота,проветрива еластична тъкан, трипосочно тъкана за осигояване на ефективна вентилация на кожата,пропуска влагата от кожата и подпомага нейното изпаряване.. Табан – специална изработка, която придава енергоабсорбиращ и ергономичен ефект. Енергоабсорбираща ергономична пета . – противохлъзгащи. Подметка, устойчива на горива, антистатична 3. Ръкавици предпазни- От цепена телешка кожа и плат, цяла длан. 4. Наметка с качулка водозащитно облекло от PVC- Наметало с качулка от ПВХ/полиамид- защита при дъжд и порои 5. Предпазни антирефлексни очила- срещу ултравиолетови лъчи по време на работа ; 3.6. Светлоотразителен елек 79 000.00 56 544.84
Обучения на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място; : След извършена оценка на риска на работните места и определяне на основните рискове на база специфичната дейност в "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ" ООД ще бъдат проведени обучения, свързани с възможните рискове на индивидуалното работно място на 179 работещи в предприятието. Темите за обученията ще бъдат следните: 1. Планиране.Идентифициране на опасностите, оценяване на рисковете и определяне на мерки. Подготвяне на персонала да се справя по- добре с непредвидени обстоятелства. 2. Действащи рискове. Идентифициране и предотвратяване на психосоциалните рискове в транспортните фирми. 3.Проблеми за здравето и безопасността при работа в предприятията от икономическата дейност. Характерни и присъщи рискове за здравето и безопасността в бранша- умствено и емоционално напрежение- стрес, повишено внимание и концентрация, принудителна работна поза и натрупванет на умора, нездравословен начин на живот, влошен здравен статус на водачите сърдечно-съдови заболявания, мускулно-скелетни смущения. 4.Изисквания на безопасност към оборудването. Причини за нещастни случаи. 5. Психичното здраве на работещите- ценна инвестиция. Успешни мерки за психично здраве на работното място- значително намалени разходи, свързани с чести отсъствия и свързаното с тях време за управление. В зависимист от работните позиции и рисковете, които отделните работни места обусляват, служителите на "АЛПЕТРАНС България" ООД ще преминат специфични обучения. Обучителните методи в рамките на проекта ще бъдат определени и следвани от страна на избрания изпълнител на обучителните дейности притежаващ необходимата компетентност за извършване на предвиденото обучение. 25 000.00 20 587.71
Осигуряване на социални придобивки - стая за отдих и хранене на работещите на длъжност " Шофьор" и стая за спорт и физическа почивка за " Шофьори" и административен персонал; : В изпълнението на тази дейност "АЛПЕТРАНС БЪЛГАРИЯ"ООД ще предостави на служителите си 2 помещения за отдих и хранене и стая за спорт и физическа почивка, както за административният персонал, така и за водачите. Помещението, което ще бъде приспособено за стая за отдих и хранене е под наем и се намира в парка на фирмата, където са разположени офис помещенията . Помещението за спорт и физическа почивка се намира в административната сградата на базата на гр. Пловдив, ул. Рогошко шосе 6 Б . Осигуряването на социални придобивки от този тип, ще даде възможности на служителите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и комфортна обстановка при хранене, както и възможност за разпускане и разтоварване. За да се използват максимално по предназначение помещенията ще бъдат напълно оборудвани и обзаведени.. 16 000.00 15 920.00
Придобиване на стандарт за добри и безопасни условия на труд.: Внедряването и сертифицирането на стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа - BS ОНSAS 18001: 2007 ще осигури изграждането и поддържането на безопасна и здравословна работна среда. Чрез сертифициране на стандарта "Алпетранс България" ООД ще се подобри управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа, ще се подпомогне спазването на законовите задължения за безопасност на труда, както и ще се намалят разходите по злополуки в дружеството, в резултат на което ще се намалят производствените загуби и ще се увеличи производителността на труда. Внедряването и сертифицирането - ; на стандарта за безопасно условия на труд ще се извърши от външни изпълнители. Елементите на стандарта включват политика на ангажираност на дружеството, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието, законови съответствия. Изготвят се цели и програми, наблюдения и измервания, внедряване и интегриране на стандарта. Чрез сертификат OHSAS 18001:2007 ще се въведат система за управление и процедури за идентифициране, намаляване, предотвратяване и контрол на ситуации, свързани със здравето и безопасността на труда. Самият стандарт е насочен към усъвършенстване на системата за управление чрез ориентирането й към превенция, а не само идентифициране и реакция на възникнали ситуации. Ще бъде извършено обучение на всички служители от различните отдели в предприятието за стандарта за безопасни условия на труд. След приключване на обучителната дейност ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения. Обучението ще се извърши от външна организация, която притежава необходимия опит, квалификация и лиценз да извърши обучението. 15 900.00 15 900.00
Осигуряване на информираност и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработка и монтаж на информационна табела на местата за изпълнение на проекта - гр. Пловдив. Ще бъдат закупени стикери за новозакупеното оборудване и емблеми на работното облекло. Иформационната табела ще отговаря на всички изисквания, относно материалите за публичност и визуализация и ще оповестяват основните данни по проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. 3 000.00 2 924.00
Сформиране на екип, организация и управление на проекта;: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип от служители на предприятието , който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното провеждане на цялостната процедура по проекта. Дейността ще се изпълнява през целия период на проекта. Предвижда се екипът да се състои от ръководител, координатор и счетоводител . В разходите за дейността е предвидено само тяхното заплащане на база, сключени граждански договори. В съответвстие с плана за действие по проекта Екипът разработва подробен план за изпълнение. В него ще са посочени задачите, тяхната последователност, както и ще се утвърди график за изпълнението им. Задачите се утвърждават окончателно, както и отговорниците за тяхното изпълнение. Създава се структура за управление с точно поставени задачи и отговорности. 11 130.00 6 554.87

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).