Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Regional differences exist among the various planning regions in Bulgaria.All planning regions experience a demographic decline with exclusion of the South-West region.This decline is mainly due to lack of job openings. The provision of qualitative social, health and educational services and the securing of adequate income is a way of integrating the socially weak part of the population which will enable the prevention of poverty.The objectives are to create a social enterprise and new working places for people at a disadvantage in the labour market. A candidate, according to this procedure, is a hospital. The activities of this social enterprise will namely be in the field of the Health Services.The execution of the project will secure the employment of 12 jobless people. They will be working for a period of at least 12 months. After that period they will be expected to obtain professional experience and work habits. The new structure will secure job openings and will generate profit, part of which will be reinvested into new social activities.The main objective will be the employment of 12 previously unemployed persons that are part of the socially vulnerable groups of the labour market. Mentors will also be employed as an addition to the group. Their responsibilities will include practical training and introduction of the work process.
Through the project, equipment and consumables will be purchased to ensure the functioning of a social enterprise. Equipment and consumables are necessary for the work of new employees. The project will also secure a specialised transportation vehicle. The beneficiaries of the Health service offered by the newly created enterprise will be from the group of people with disabilities. Thus the candidate will provide a very important link of the health care process, namely, equal access to the latter.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и включване в заетост на лицата от целевите групи: Дейността цели да осигури заетост на 12 безработни лица от целевата група. В КОЦ-Русе ЕООД ще се създаде социално предприятие, включващо "Кабинет за обслужване на пациенти на амбулаторно-домашен режим". Към кабинета ще функционират една манипулационна и две превързочни помещения, в които ще се извършват следните манипулации: оценка на общото състояние (арт. кръвно налягане, пулс, температура); електрокардиограма; венозна, мускулна и подкожна инжекция; асептична и септична превръзка; поставяне на абокат; инфузия на медикамент през абокат; хранене през сонда; вземане на венозна кръв и урина за лабораторно изследване и други. Манипулациите ще се извършват след лекарско предписание. При необходимост дейността ще се подпомага от висшият медицински персонал. Поради спецификата на дейността, която ще извършват новонаетите лица ще бъдат подпомагани от наставници с цел: - да придобият допълнителни знания и най-вече практически умения; - да придобият увереност в самостоятелното изпълнение на манипулациите. В дейността, КОЦ-Русе ЕООД /чрез новосъздадената структура/, ще включи в заетост 12 лица от цитираните приоритетни целеви групи безработни, както следва: -Младежи до 29г.,Майки с деца до 5-год възраст,Лица с увреждания, които: имат онкологично заболяване, са в добро общо състояние и длъжността не е противопоказна за тях съгласно експертното решение на ТЕЛК При сключване на трудовите договори, условията за всички длъжности ще бъдат съобразени с трудовото законодателство, а задълженията им – с Наредба № 1 от 08.02.2011 г. за професионалните дейности, които медицинските сестри, акушерките, асоциираните медицински специалисти и здравните асистенти могат да извършват по назначение или самостоятелно. Кабинетът ще работи на две смени. Предвижда се формиране на 4 екипа, които ще работят на ротационен принцип, с цел спазване на българското законодателство. Кандидатът предвижда да назначи следните лица: 1.На длъжност „медицинска сестра” – 4 лица. Те ще изпълняват следните задължения: предоставяне и събиране на здравна информация; промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите; медицински и здравни грижи и дейности; ресоциализация, реадаптация; манипулации; оказване на хуманитарни дейности; провеждане на обучения и изследвания в областта на здравните грижи. 2.На длъжност „санитар” – 4 лица. Санитарите ще оказват помощ на мед. сестри при провежданите от тях общи и специализирани здравни грижи за пациентите и при извършване на дейности, свързани с личната хигиена. Социалното предприятие ще предлага и услуги в домашен режим, които изцяло се извършват от санитар. Към основните задължения на санитарите ще бъдат и дейности на почистване и дезинфекция на помещенията, които се използват от Кабинет за обслужване в амбулаторно домашен режим. 3.На длъжност „административен секретар” – 4 лица. Тези служители ще организират работата на мед. сестри, отговарят за кореспонденцията на соц. предприятие, ще подпомагат изготвянето на работните графици и отчети, и други конкретни възложени задачи. 4.На длъжност "Експерт, организация на труда" – 1 лице. То ще организира работата в социалното предприятие, екипите и техните смени, както и ще отговаря за цялостната дейност на предприятието пред управителя на КОЦ-РУСЕ ЕООД. Дейността ще се развие в три етапа на изпълнение. Първият етап е свързан с информиране на обществеността за изпълнението на проекта и възможностите за заетост в него, подготовка на критериите за избор на лицата, които ще бъдат включени в заетост. Вторият етап е свързан с организацията и провеждането на процедури за избор на лицата при спазването на всички изисквания за равнопоставеност, както и подготвяне на нужните документи за назначаването им в КОЦ-Русе ЕООД.Третият етап е свързан с включване в трудова заетост на новоназначените лица и поддържането на заетостта им за период от 12 месеца. Предвижда се дейността на започне през първия месец на проекта, а нейното изпълнение да обхване целия период на проекта-17 месеца. 0.00 120 358.69
Назначаване на наставници за срок от 6 месеца: Дейността цели да осигури спокойна работна обстановка и начална професионална помощ чрез напътствия и препоръки към лицата от целевата група след започване на работата им с онкологично болни пациенти и техните семейства. Необходимостта от наставници е породена и от специфичната сфера на дейност на лечебното заведение – онкологично болни пациенти. Обслужването на този вид пациенти, лечението като цяло и манипулациите, които ще се прилагат изискват използване на специфични похвати (имат определена специфика). Кандидатът ще определи 4 лица за наставници на новонаетите служители от целевата група, за експерта по организация на труда няма наставник. Предвижда се тези лица да бъдат служители на КОЦ-Русе ЕООД. С тях ще се сключи трудов договор за полагане на допълнителен труд при същия работодател по чл. 110 от КТ. В него ще са регламентирани задълженията и отговорностите им, които са свързани с проекта. Наставниците трябва да бъдат с релевантно образование и поне 6 месеца професионален опит по специалността в КОЦ-Русе ЕООД. Наставниците ще запознаят лицата с Правилника за вътрешния ред на лечебното заведение, установените правила и норми на работа. Наставниците ще извършват контролни, обучителни и спомагателни функции, като през определени часове от деня ще подпомагат лицата от целевата група и ще провеждат практическо обучение. Предвидени са 2 лица за наставници на новонаетите медицински сестри и санитари – едното лице наставник ще следи работата на мед. сестри, а другото лице – на санитарите. Броят на тези наставници е продиктуван от изискването, че един наставник може да отговаря максимум за 7 лица.Наставниците ще им дават съвети, насоки и препоръки, както и ще поемат функциите им за определено време, ако се налага (поради отсъствие) или ако те не се чувстват готови да извършат самостоятелно някоя конкретна манипулация. Част от лицата, които ще са назначени на тези длъжности е предвидено да бъдат младежи до 29 год., които са завършили наскоро висше учебно заведение и не са придобили нужната увереност и рутина при самостоятелна работа. Наставникът ще дава съвети и препоръки. Предвидено е назначаване на 2-ма наставника за административните секретари. Броят на тези наставници е продиктуван от това, че кабинета ще работи 7 дни в седмицата. Кандидатът преценява, че не е възможно 1 лица да върши тази работа, лицата ще имат задължения и по основния си трудов договор, а трябва да се спази и правото им на почивка. За всяка смяна ще отговаря по един наставник за двама административни секретари. Наставниците ще им дават съвети и насоки за работа при изпълнение на конкретните задължения и отговорности. Необходими са наставници на тези лица, защото е възможно да нямат опит в работата с медицинска документация, а ще работят с такава. Работното време на наставниците ще бъде съобразено с трудовото законодателство. Дейността ще се реализира в 2 етапа на изпълнение. Първият е свързан с избора на лицата и подготовка на допълнително споразумение във връзка с тяхното наставничество. Този етап ще протече в рамките на 1 месец. Вторият етап е свързан със самото наставничество и той ще продължи 6 месеца. Общата продължителност на дейността е 7 месеца, като се предвижда тя да стартира 1 месец преди включване на лицата от целевата група в заетост, което означава на 2-тия месец от началото на проекта. 0.00 6 079.63
Закупуване и доставка на оборудване и консумативи: Основната цел на дейността е да създаде условия за работа на лицата от целевата група. Целта ще се постигне чрез закупуване на оборудване и консумативи, необходими за функционирането на соц. предприятие. Липсата на предвиденото за закупуване оборудване ще обезсмисли услугата, защото лицата от целевата група няма да могат реално да извършват трудова дейност. Чрез техниката и инструментите, описани в настоящата дейност ще се извършват манипулациите от медицинските сестри. Чрез доставка на посоченото оборудване и консумативи ще се осигурят част от условията за работа на лицата от целевата група. В кабинета ще се записват пациенти с различни здравословни състояния, породени от болестта. Броя на оборудването и инструментите е съобразен със средния брой на пациентите, които се очаква те да бъдат обслужени и най-често извършваните манипулации на този тип пациенти. Кандидатът предвижда следното оборудване: 1. Комплект инструменти за септична превръзка и асептична превръзка - 25 броя 2. Терие за поставяне и сваляне на катетър - 5 броя. 3. Работно облекло, който включва сестрински туника и панталон, топла зимна връхна дреха - яке, външни зимни обувки, медицинска чанта. Изискване на закона е медицинските сестри да имат работно облекло. Предвидени са 8 броя комплекти. 4. Инфузионна помпа за ентерално хренене - 1 брой. 5. Термометър, електронен, необходим при проследяване на основните показатели на пациента - 3 броя. 6. Апарат за домашно дишане/концентратор/- 3 броя. 7. Вакуумни матраци - 3 броя и вакуум помпа 2 броя. 8. Антидекубитални дюшеци - 3 броя. 9. Стойка за инфузия - 4 броя. 10. Мобилен ЕКГ-апарат - 1 брой. 11. Механичен апарат за кръвно налягане - 3 броя. 12. Автоклав 1 брой. Предвидено е да се закупят следните консумативи, необходими за работа на служителите с оборудването и обслужване на пациентите (това е нужното количество за срок от 1 год.): 1. ръкавици за еднократна употреба - 130 опаковки. 2. калцуни за еднократна употреба - 100 опаковки. 3. хартия за ЕКГ апарат - 14 броя. 4. консумативи за апарат за домашно дишане (концентадор) - 4 броя Дейността ще се проведе на два етапа. През първият етап ще се проведе процедура за избор на изпълнител за доставка на нужното оборудване и консумативи. През вторият етап ще се извършат доставките. При започване на работа на новонаетите лица всичко необходимо ще бъде доставено. 0.00 22 338.79
Наем на оборудване - специализирано транспортно средство: Дейността цели да осигури другата част от условията за предоставяне на здравните услуги от социалното предприятие. Кабинетът ще разполага с две превързочни и една манипулационна, но в извънредни ситуации ще обслужва пациенти на амбулаторно-домашен режим. Този режим предполага извършване на медицинските манипулации върху пациента в неговия дом. За да бъдат извършени манипулациите е необходим транспорт на медицинските специалисти до местонахождението на пациента. За постигането на тази цел е необходимо да се наеме специализирано транспортно средство - линейка. Превозното средство ще се използва единствено от социалното предприятие, когато трябва да се осигури транспорт на специалистите до определен пациент или да се доведе пациент до лечебното заведение. Линейката ще се управлява от шофьор, който няма да е част от лицата, които ще вземат участие в дейностите по проекта. Линейката ще бъде на разположение на социалното предприятие 7 дни в седмицата и ще бъде наета за период от 12 месеца, в който лицата от целевата група ще изпълняват задълженията си. Специализираното превозно средство ще се използва за курсове в рамките на града, където се намира седалището на онкологичния център. Предвидени са и извънградски курсове на територията, която се обслужва от онкологичния център - областите Русе, Разград и Силистра. Голяма част от пациентите в тежък стадий на онкологично заболяване са неподвижни или с допълнителни физически увреждания, породени от болестта. Повечето от тях нямат придружител, който да им помогне да стигнат до болницата. Линейката ще даде възможност на специалистите да обслужват тези пациенти в техния дом. Чрез прилагането на допълнителния амбулаторно - домашен режим, социалното предприятие цели да осигури достъпност на тези лица до здравни грижи, когато те се нуждаят от тях. В това се изразява същността на социалното предприятие. Линейката ще служи за транспорт на медицинските сестри до местонахождението на пациента. По този начин се цели подобряване достъпността до здравни грижи за онкологично болни лица. Дейността ще се осъществява в продължение на 16 месеца и ще се реализира в 2 етапа. 0.00 5 678.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).