Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at receiving financial grant aid by AS Systems OOD (leading software developper and information services provider in Bulgaria) for investments in tangible and intangible fixed assets (delivery, assembly, installation, testing and commissioning of equipment and software) related to the capacity expansion of existing business site. 

The project aims at achieving the following two main objectives - Increase production capacity and Enhancement of export potential of the candidate. Target groups: The project is implemented in one business site - in Montana (Northwestern Region), and besides, the project includes activities for introduction of new technologies for improvement of the resources effectiveness and efficiency in the production process. 

The project proposal includes activities for improvement of production processes, activites for adding new features or for improvement of existing products or services and activities for introduction of new technologies for improvement of the resources effectiveness and efficiency in the production process. 

The expected results of the project are: improving existing web-based and cloud software services; increase in production capacity for web-based and cloud software services by 219% for the enterprise as a whole and in the business site in Montana; increase in the sales revenue of the company by around 20% in the medium term; starting export and achieving 8% share of exports in total revenue, as for web-based and cloud software services - 13,63%; in the medium term to achieve an internal rate of return of the project -17,51%; increase productivity by 15,06%; increase in the average revenue generated by exports by 25,55% and increase the efficiency of production costs by 16,24%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена посредством придобиване на следните ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр.): Като част от дейността за подобряване на производствените процеси ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр., които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. През последните години дейностите на кандидата значително нараснаха и компанията почти е изчерпала свободния технологичен (производствен) капацитет на наличното оборудване и софтуер, което ограничава възможностите за разширяване на предлагането на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги. С най-голям потенциал за развитие измежду перспективните софтуерни услуги, в които дружеството се е специализирало, са уеб-базираните и облачни услуги, които са наследник на десктоп-базираните продукти и представляват предлагането на традиционни софтуерни продукти под формата на уеб-услуги като съхранението и обработката на данните не се извършва на устройства на клиента, а на отдалечена външна инфраструктура (компютърен облак) като връзката се осъществява посредством интернет. Наличното оборудване и софтуер свързани с предоставянето тези услуги са с недостатъчен капацитет, ниска производителност и скорост на работа (бързина), съпътствани от прекъсвания поради хардуерни и софтуерни повреди и сривове в електрозахранването и невъзможност за обслужване на по-големи клиенти, което налага извършване на дейности за подобряване на производствените процеси насочени към инвестиции в ДМА (ново оборудване) и ДНА (софтуер) с по-висока производителност, капацитет и скорост на работа, които работещи взаимосвързано ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект в гр. Монтана и увеличаване на износа. Конкретно използваните при предвидения за закупуване дисков масив нови технологии (SSD дискове в комбинация с твърди дискове вместо сега използваните само с твърди дискове) са с няколко пъти по-висока производителност и скорост на работа при работещо като единна система оборудване и софтуер с 30% по-малко консумация на електроенергия и без прекъсвания на технологичния процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. 489 300.00 244 650.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (посредством придобиване на следните ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр.): Като част от дейността за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр., които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. Част от наличните в момента оборудване и софтуер са амортизирани, а поради това предлаганите уеб-базирани и облачни услуги са с непостоянно качество, което отблъсква редовните клиенти и е пречка за привличането на нови такива, както и за стартиране на износ. Освен това са налице прекъсвания на електрозахранването в стопанския обект в Монтана при липса на надеждно дублиране. Използваните софтуерни лицензи водят до риск от спиране на услугите или загуба на информация; недостатъчна защитеност от външни въздействия; липса на единна система за архивиране и гаранция за непрекъснатост на технологичния процес. По проекта е предвидена дейност за добавяне на нова характеристика "Репликиране на критична инфраструктура" към съществуващите уеб-базирани и облачни услуги с цел поддържане на постоянно качество и тяхното подобряване. Тя е свързана със създаването на резервни архивни копия и представлява дублиране на реална сървърна машина върху облак и нейното възстановяване при хардуерно дефектиране, загуба на данни или софтуерен срив. Тази характеристика ще бъде въведена чрез Софтуер за облачна инфраструктура, която ще позволи всички потребители да са разположени на централизиран дисков масив с висока резервираност, а понеже натоварването се разпределя между няколко сървъра едновременно, отпадането на един или повече сървъри няма да повлияе на качеството услугата или нейното прекъсване. Освен това този софтуер ще осигури поемането на по-големи натоварвания, минимизиране на риска от грешки при инсталиране и конфигуриране, функционирането на единна система за архивиране (бекъп) на данни и подобрена защита на информацията. Като допълнение непрекъсваемото токозахранване ще осигури непрекъсваемост на услугата при срив в електроснабдяването. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (посредством придобиване на ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив- 1 бр., Сървърна система за архивни копия- 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване- 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура- 1бр.): Като част от дейността ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр. , които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. Тясно място в технологичния процес на уеб-базираните и облачни услуги представляват операциите свързани с репликиране на сървъри (бекъп) за подготовка на архивни и резервни копия и гарантиране на непрекъснатост на работата, високите производствени разходи за суровини (електроенергия), генерирането на шум и електромагнитно излъчване, както и отделяне на вредни газове в околната среда от използвания дизелов генератор за ток срещу сривове в електрозахранването. Всичко това налага извършването на инвестиции в придобиване на нови ДМА и ДНА, чиято комплексна работа се характеризира с подобрена ресурсна ефективност и ефикасност в производствения процес, нуждаят се от по-малко сервизно обслужване, гарантират непрекъснатост на технологичния процес, позволяват минимизиране на разходите за електроенергия и отделяните вредни газове. Предвиденото за закупуване оборудване работи средно с около 30% по-малко ток за единица предложена услуга, а заедно с предвиденият за придобиване софтуер (позволяващ централизирана и синхронизирана работа на оборудването) въвеждат нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност известна като "Репликиране на критична инфраструктура", която представляваща дублиране на реална сървърна машина върху облак и нейното възстановяване при хардуерно дефектиране, загуба на данни или софтуерен срив, с което също се постига значително намаляване на използвания ток. Освен това предвидената за внедряване нова технология за осигуряване на независимост на технологичния процес от сривове в електропреносната мрежа чрез покупка на непрекъсваемо токозахранване заменящо използвания досега дизелов генератор за ток ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност, т.к. ще прекрати използвания дизел като суровина и отделяните вредни газове в околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).