Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания-К2, 3 и 4. Продължителността на дейността е 13 месеца /в т.ч. 1 м. подготвителен/, но предоставянето на патронажната грижа ще се осъществява за период от 12 месеца. Тя ще подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Мед. сестра-2 бр. - Домашен санититар-12 бр., шофьор-1 бр., координатор на услугите-1 бр. и сътрудник, социални дейности-2 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 ч. на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите и сътрудника, социални дейности, които ще осъществяват мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превозът на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажна грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Прогнозният брой потребители са 108 лица от целевите групи. 0.00 525 486.36
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Горна Оряховица функционират следните социални услуги, ДДД: 1. ДПЛФУ- с капацитет 50 места. Основните дейности в дома са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и ваз-можно най-пълноценен начин на живот. Персоналът на ДПЛФУ е съставен от 30,5 служители. 2. ДПЛУИ- с капацитет 80 места. Предоставя комплекс от соц. услуги на лица с умерена, тежка или дълбока умствена изостаналост, установена с ЕР на ТЕЛК. Персоналът на ДПЛУИ е съставен от46 служители. 3. ЦНСТМУ- с капацитет 14 места. Социална услуга от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната на младежи от 18 до 35-г. възраст, за които не е възможно да бъдат подкрепяни в семейството. Персоналът на ЦНСТ е съставен от 13 служители. 4. ЗЖЛУИ с капацитет 8 места. Услугата се предоставя от външен доставчик. Предоставя социални услуги на хората, за да водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. Потребителите са пълнолетни жени и мъже, изведени от специализирани институции за възрастни. Персоналът на ЗЖЛУИ е 5 служители, 5. ЦОП с капацитет 30 места. Предоставя комплекс от социални услуги за деца и техните семейства. Персоналът на ЦОП е съставен от 7 служители. 6. ДЦПЛУ с капацитет 40 места. ДЦПЛУ е комплекс от социални услуги, които създават условия за цялостно обслужване през деня на пълнолетни лица с различни увреждания, установени с ЕР на ТЕЛК. Персоналът е съставен от 19,5 служители. 7. ДЦДУ- с капацитет 40 места. Предоставя комплекс от социални услуги, които създават условия за ця-лостно обслужване през деня на деца с физически, ментални и множествени увреждания, на възраст от 0 до 18 г., техните родители и близки. Персоналът на ДЦДУ е 20 служители. Доставчик на услугите е общината, а ЗЖЛУИ се предоставя от външен доставчик. Настоящият персонал на 7 социални услуги, ДДД, възлиза на 141 човека. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в допълнително назначен персонал в социалните услуги. С назначаването на допълнителен персонал, ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес, координация на човешките ресурси, съобразена с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазване на необходимата дистанция. За подкрепа на назначения, персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За седем социални услуги ще бъдат закупени 7 преносими компютъра, които ще бъдат използвани при осъществяване на работа дистанционно от домашна среда. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).