Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This is an application of GOPLER Ltd., a software company founded in 2008 by the IT specialist Hristian Kostov. The company provides software development outsourcing and IT support services. The main markets are US and Britain.

The financial results review a positive trend towards revenue and profit growth until 2013.  In 2014 the company fell into crisis because of big client withdrawal. Old customer recommendations helped the owner to overcome the crisis. This situation, however, forced him to think how to reorganize the company and create conditions for sustainable growth in the future.

At present, there are various serious challenges to the possibility for competitive and sustainable development of GOPLER Ltd:
-  Need to modernize the business management;
-  Need to create middle management level;
-  Improving the processes that create value;
-  Developing powerful company brand;
-  Professional marketing to promote the company achievements and benefits;
-  Establishing professional sales team;
 - Finding new sales channels;
-  Establishing people management process to easily find new people, motivate them to grow professionally  and achieve high individual results.

All the above listed challenges could be met by the means of the BG16RFOP002-2.002 call. The project scope includes:
 - Business process re-engineering; 
-  Introducing quality and other standards that are appropriate for the software business;
-  Deployment of integrated software solution to manage the business processes with the help of the latest information technologies. 

The planned duration is 18 months. The project will take place in the city of Sofia.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията - Услуги за реинженеринг на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 1 е да се подобрят основните бизнес процеси в "Гоплер" ЕООД и показателите за ефективност на компанията, като се извърши реинженеринг на процесите с помощта на консултант. Ще бъдат подобрени ключови показатели за ефективност на отделните бизнес процеси, включени в обхвата на реинженеринга, както и показатели на цялата компания 1. Производителност 2. Приходи, включително приходи от износ 3. Печалба С помощта на консултант ръководството на "Гоплер" ЕООД направи предварителен анализ на необходимостта от организационна промяна, който установи, че реинженерингът на основните бизнес процеси във фирмата е ключов фактор за бъдещото й устойчиво и конкурентно развитие. Като резултат от предварителния анализ на състоянието, е идентифицирана необходимост от коренна промяна и подобрения на процесите: - Планиране и вземане на решение; - Организация на ресурсите; - Организация на процесите по разработване на софтуер и предоставяне на услуги за отдалечена ИТ поддръжка; - Реализация на продукта / услугата; - Интернационализация. В процеса на планиране и реализиране на организационната промяна се ръководим от определението за организационна иновация, дадено в Наръчника от Осло (Manuel d’Oslo 3e édition © OECD/EUROPEAN COMMUNITIES 2005). Предвиждаме организационна иновация със следния обхват: - Подобряване на процеса на управление на бизнеса чрез разработване и въвеждане на организационна структура и организация на работните места, отговарящи на спецификата на софтуерния бизнес и на разбиранията на собственика; - Подобряване на процеса по управление на ресурсите, с фокус върху най-важния ресурс за всяка софтуерна компания - хората; - Реинженеринг и промяна на процеса по създаване на стойност - разработването на софтуер и предоставянето на отдалечени ИТ услуги; - Реинжереринг и промяна на търговския процес, разширяване на каналите за продажба; - Реинженеринг и промяна на начина на интернационализация, чрез активен маркетинг. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител - консултант, предоставящ услуги за реинженеринг на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД 2. Реинженеринг на бизнес процесите УЧАСТНИЦИ: В реализацията на Дейност 1 ще участват избрания консултант за реинженеринг на бизнес процесите и всички служители на "Гоплер" ЕООД, включени в екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите Изпълнението на Дейност 1 ще се ръководи от Христиан Костов. 29 900.00 26 688.00
ДЕЙНОСТ 2: Развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията - Услуги за въвеждане и сертифициране на система за управление в "Гоплер" ЕООД в съответствие с изискванията на международно признати стандарти: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да се регламентират и устойчиво подобрят процесите по Управление на качеството и Управление на сигурността на информацията в компанията, чрез изграждане на Система за Управление и сертификация по международно-признатите стандарти ISO 9001: 2015, ISO 27001:2013 и ISO 14001:2015. Планира се изграждане и сертифициране по международно-признати стандарти, разработени и утвърдени от Международната организация по стандартизация (International Standardization Organization, ISO). Въвеждането на система за управление в съответствие с изкванията на ISO-стандартите e стратегическо решение за всяка компания, което й помага да подобри своята ефективност и дава стабилна основа за устойчиво развитие. Избрани са стандартите ISO 9001:2015 за управление на качеството и ISO 27001:2013 за управление на информационната сигурност, тъй като те са с широка разпознаваемост /клиентите на "Гоплер" ЕООД работят в различни индустрии/ и същевременно са за спецификата на софтуерния бизнес. Избран е стандартът ISO 14001:2915, тъй като той въвежда социално-отговорни практики за опазване на околната среда в бизнеса. Чрез ISO 9001:2015 ще се създаде процесно-базиран вътрешен регламент за планиране и управление на качеството във всяко звено на компанията, който ще доведе до по-добро спазване на клиентските изисквания и по-висока клиентска удовлетвореност и при разработката на софтуер, и при отдалечената ИТ поддръжка. Чрез ISO 27001:2013 ще се регламентира процеса по информационна сигурност, като ще се повиши конфиденциалността на работа с клиентите, опазване сигурността на техните данни и документи, и сигурността на вътрешната чувствителна по отношение на сигурност информация, до която служителите на "Гоплер" ЕООД имат достъп. Чрез ISO 14001:2015 ще се дефинират политика за опазване на околната среда и ще утвърди имиджа на "Гоплер" ЕООД като социално-отговорна компания. Изграждането на Системата за управление ще се извършва паралелно с Дейност 1 "Реинженеринг на бизнес процесите", като по този начин ще се осигури интеграция на резултатите от работата на консултанта по бизнес реинженеринг и консултанта по системи за управление, както и по-добра възвръщаемост на инвестицията в консултантски услуги. Така ще бъде спазен процесния подход за управление на качеството и сигурността на информацията, който е заложен в последните версии на двата ISO стандарта. Разработената Система за управление ще бъде обвързана с бизнес целите и общата стратегия за развитие на компанията. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на консултант за изграждане на Система за управление 2. Избор на сертифицираща организация 3. Изграждане на Интегрирана Система за Управление в съответствие с международно признати стандарти 4. Сертификация по стандартите ISO 9001: 2015, ISO 27001:2013 и ISO 14001:2015 УЧАСТНИЦИ: В изпълнението на Дейност 2 ще участват избраните консултант за изграждане на интегрирана Система за управление в "Гоплер" ЕООД и сертифицираща организация, както и всички членове на екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите Изпълнението на Дейност 2 ще се ръководи от Иван Иванов - Мениджър по качеството. 22 100.00 11 900.00
ДЕЙНОСТ 3: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - Инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, допринасящ/и за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 3 е да се осигури необходимото хардуерно оборудване за инсталирането и експлоатацията на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "ГОПЛЕР" ЕООД. ОПИСАНИЕ: Ще бъде доставено следното хардуерно оборудване: 1. Компютърен сървър - 1 брой Сървърът е предназначен за инсталиране на приложението и базата данни. Ще бъде разположен в офиса на фирмата. 2. Преносими персонални компютри / Лаптопи - 5 броя Лаптопите са предназначени за: - Управителя - 1 брой Управителят пътува непрекъснато в САЩ, Великобритания и др. с цел провеждане на срещи с потенциални клиенти и разговори за представяне на фирмата. Лаптопът ще позволи отдалечена работа със системата, управление на бизнеса и наблюдение на процесите в реално време. - Ръководителя на звеното за софтуерна разработка /такъв ще бъде упълномощен при реорганизацията на бизнеса/ - 1 брой Ръководителят на звеното за софтуерна разработка също ще пътува често за работа на място при клиенти. С лаптопа ще може да наблюдава работата на програмистите отдалечено, както и да се отчита за извършената работа по време на командировки. - Специалисти, които работят в звеното за предоставяне на отдалечена поддръжка - 2 броя Специалистите от звеното за отдалечена поддръжка често получават искания от клиенти извън нормално установеното работно време в България, тъй като клиентите са локализирани в САЩ и Великобритания. С лаптопа ще могат да получават новите си задачи и непрекъснато да отчитат изпълнението им, което ще позволи на управителя да следи за състоянието на процесите в реално време. - Специалист, който ще се занимава фокусирано с маркетинг и продажби /такъв ще бъде назначен при реорганизация на бизнеса/ - 1 брой Специалистът по маркетинг и продажби ще работи над 80% от времето си извън офиса, включително ще има чести пътувания в чужбина. Лаптопът ще позволи отдалечено да въвежда данни за потенциални клиенти, да издава оферти и да проследява развитието на отношенията с настоящите клиенти. 3. Архивиращо дисково устройство - 1 брой Предназначено е за архивиране на базата данни и приложението, както и за документите и справките, които ще бъдат генерирани от ИКТ базираната система за управление на бизнес процесите. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител за доставка на ДМА 2. Доставка на ДМА - хардуерно оборудване УЧАСТНИЦИ: 1. Христиан Костов 2. Мелиха Телипова - ще отговаря за изпълнението на Дейност 3. 24 853.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - Услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирана софтуерна система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 4 е с помощта на външен изпълнител да се разработи и въведе ИКТ базирана управленска система, създадена по изискванията на "Гоплер" ЕООД и съобразена със спецификите на софтуерна компания, работеща проектно-ориентирано за външните пазари чрез принципа на аутсорсинг на софтуерни разработки, и предоставяща отдалечени ИТ услуги. С помощта на външен консултант ръководството на "Гоплер" ЕООД направи анализ на състоянието на бизнес процесите в компанията и на начина, по който се организира дейността на компанията и се управляват фирмените ресурси. Беше установена необходимост от подобрение на бизнес процесите и от въвеждане на по-ефективен и модерен начин за проследяване на тяхното изпълнение, и за анализ на постиганите резултати в проектите, екипите и от всеки един служител, със средствата на интегрирана софтуерна система за управление. Бяха установени проблеми, породени от начина на събиране и обработване на бизнес данни, и начина на контрол на изпълнението на процесите: 1. Липса на практика и софтуер за планиране на дейността на компанията и очакваните приходи от двете основни дейности 2. Няма автоматизирано средство /софтуер/ за планиране на проектите на едно място, поради което оценката на времето и усилията, необходими за изпълнение на нови проекти, е в голяма степен субективна. Няма възможност лесно да се прави съпоставка на подобни проекти и да се използва натрупания опит по планиране до този момент. Знанието за планиране на проектите е съсредоточено в собственика и в негово отсъствие трудно се обработват искания за нови проекти от други служители в компанията. 3. Няма единен софтуерен инструмент за отчитане на извършената работа и отработените човеко-часове от програмистите и от специалистите по предоставяне на отдалечени ИТ услуги. Не се отчита в детайли извършената работа. Анализа на напредъка по всеки един проект се прави в индивидуални разговори между управителя и отделните служители, което е времеемко и неефективно. 4. Няма надеждна база за оценка на екипния принос и на индивидуалния принос на всеки от служителите за постигнатите бизнес резултати от компанията. Липсват данни затова. 5. Финансовите данни за проектите, приходите и разходите се следят от управителя в Excel, няма връзка между отчетените дейности и време, и реализираните приходи от проекти. Затруднен е анализът доколко са печеливши проектите, правилно ли се ценообразува и др. 6. Планирането и управлението на проектите, предприемани от компанията, се прави еднолично от собственика, което ограничава възможностите за предприемане на нови проекти, бизнес преговори, развитие на фирменото ноу-хау и други. Целта е с въвеждането на интегрирана софтуерна система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД е да се отстранят тези проблеми, като се осигури база от бизнес данни и софтуер за обработката и анализирането им. Това ще подобри ефективността на процеса на управление и възможностите за растеж на бизнеса и по-нататъшна успешна интернационализация. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител за разработване и въвеждане на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД 2. Разработване и въвеждане на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД УЧАСТНИЦИ: В изпълнението на Дейност 4 ще участват избрания изпълнител за разработване и въвеждане на ИКТ базирана управленска система, специализирана за софтуерен бизнес и създадена по спефицикация на "Гоплер" ЕООД, както и следните членове на екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите За успешната организация и приключване на Дейност 4 ще отговаря Кирил Цветанов. За проследяване на качеството на разработваната софтуерна система и съответствията с изискванията на "Гоплер" ЕООД ще отговаря Иван Иванов. 154 500.00 149 420.57
ДЕЙНОСТ 5: Визуализация на проекта: ЦЕЛ: Изпълнението на Дейност 5 има за цел да осигури необходимата публичност и визуализация на финансирането на проекта по линия на оперативната програма чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. ОПИСАНИЕ: Ще бъде направен дизайн и принтиране на стикери и табели. С тях ще бъдат обозначени помещенията, в които се изпълнява проекта и доставеното хардуерно оборудване. Публичност и визуализация ще бъдат осигурени и чрез регулярно публикуване на фирмената уеб страница на новини, свързани с подписването на договор за безвъзмездна помощ и с изпълнението на проекта. Всички обозначителни материали и документи ще включват задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на ЕС. ЗАДАЧИ: 1. Дизайн и принтиране на визуализационни стикери и табели 2. Публикуване на новини за проекта на уеб страницата на фирмата УЧАСТНИЦИ: ДА СЕ ДОПЪЛНИ!!! 500.00 150.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).