Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Glassproject EOOD is a modern production company with main activity manufacturing of glass insulating units. In connection with its plans to increase its resource efficiency and extend its capacity, the company plans to introduce a process innovation in the production of glass, which is a pilot novelty for Bulgaria, namely production of insulating glass units by direct extrusion of the separation frame between the glasses after their preliminary edging. Under the project for the implementation of innovation, Glassproject EOOD envisages to implement the following activities:
1) Performance of emission measurements in wastewater by an accredited laboratory (performed prior to project submission)
2) Performance a resource efficiency audit (performed before project submission)
3) Delivery of a complete line for the production of insulating glass units by direct extrusion of the separation frame
4) Carry out an public event to disseminate the results of the project
5) Publications in traditional and digital media about the project
6) Visualization of the project
7) Financial audit of the project.
The implementation of the foreseen process innovation will contribute to a significant improvement of the resource efficiency in Glassproject EOOD by reducing the consumption of raw materials and the generated waste for the production of a unit of output, reducing the use of hazardous chemicals (CC) and waste paper streams, reducing emissions into waste water and increasing the cost efficiency of the production process. From manufacturing and technological perspective, the introduction of the new production line will lead to an increase of the production capacity and an overall improvement of the efficiency of the company's production activities.
With the implementation of the project, the company will considerably improve its activity in technological, economic and environmental aspects, which will ensure a sustainable increase of its competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на измервания на показателите за емисии в отпадни води от акредитирана лаборатория: Дейността включва извършването на измервания от акредитирана лаборатория на показателите на емисии във формирания от "Гласпроект" ЕООД поток производствени отпадни води, свързани с използването на вода за охлаждане на стъклата при рязането им и за измиването им преди сглобяване в стъклопакет. Дейността бе възложена на Лаборатория за екология и технически изпитвания „АКВАТЕРАТЕСТ“ при „ИССЕ“ ООД, сертификат за акредитация рег. № 130 ЛИ/31.01.2017, издаден от ИА „БСА“. В съответствие с изискванията по настоящата процедура за безвъзмездна помощ, измерванията на базовите показатели за емисии в отпадъчните води на "Гласпроект" ЕООД бяха извършени през м. април 2018 г., като резултатите от извършените измервания са описани в Протокол от изпитване № 166/13.04.2018 г. (приложен към одита за ресурсна ефективност на проекта). Протоколът от извършените измервания установи, че в изследваните отпадни води от канализационната система за отпадни води на производствения участък, ползван от „Гласпроект“ ЕООД, се съдържат „нефтопродукти“ (С10-С40) с концентрация 1,45 mg/dm3. Тази емисия е един от замърсителите, изрично посочени в Приложение №2 към Наредба № 7 от 14 ноември 2000 г. за условията и реда за заустване на производствени отпадъчни води в канализационните системи на населените места, за които са определени пределни допустими норми. Налице е емисия на замърсител в отпадните води, макар и под максималната допустимата норма от 15 mg/dm3 на замърсяване за производствени отпадни води, зауствани в канализационна система със селищна пречиствателна станция. Разходите по дейността са финансирани от "Гласпроект" ЕООД извън проекта. 0.00 0.00
Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта: Дейността включва извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец - Приложение Е към Условията за кандидатстване по процедурата. В съответствие с изискванията по настоящата процедура за безвъзмездна помощ, одитът за ресурсна ефективност има за цел да извърши преглед на внедряваното по проекта технологично решение за оптимизиране на производствените процеси с оглед планираното намаляване на използваните суровини и образуваните отпадъци съгласно специфичната методика, утвърдена от Управляващия орган на ОПИК в Приложение Е към Условията за кандидатстване по Процедурата. Изборът на изпълнител на одита за ресурсна ефективност бе извършен по указания на УО без провеждане на процедура, чрез събиране на 2 оферти за услугата по изготвяне на одита за ресурсна ефективност по образец. Събрани бяха две оферти от фирми с опит в ресурсни и икономически анализи, като за изпълнител на услугата бе избрано "Финвера консулт" ЕООД, с което бе сключен договор на стойност 10 000 лв., без ДДС. Одитът бе изпълнен в периода м. март - април 2018 г., като докладът от одита за ресурсна ефективност беше предоставен и приет от "Гласпроект" ЕООД на 19.04.2018 г. В доклада от одита е извършен комплексен анализ на потреблението на ресурси и образуването на отпадъци при базова година 2016 г., въз основа на предоставените от "Гласпроект" ЕООД счетоводни справки и други документи, като е под внимание и извършеното през м. април 2018 г. по време на одита измерване на емисиите в отпадни производствени води. На тази база, като са изискани и взети пред вид прогнозите на ръководството на дружеството за потреблението на ресурси и образуването на отпадъци, и прогнозния обем продукция по отделни продукти, обект на одита, през годината, следваща годината на приключване на проекта след внедряването на иновативното технологично решение, в одита са направени и обосновани детайлни разчети в натурално и стойностно изражение за прогнозното намаление на използваните ресурси (вкл. ОХВ) и на образувани отпадъците на единица продукция (вкл. на специфичните отпадъчни потоци) и на емисиите в производствените отпадни води. С това одитът за ресурсна ефективност изпълни задачата си да определи и изчисли прогнозните ефекти от изпълнението на проекта за подобряване на ресурсната ефективност на "Гласпроект" ЕООД. 10 000.00 5 000.00
Придобиване на линия за производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери (TPA Line), позволяваща намаляване на използваните суровини и на образуваните отпадъци на единица продукция: В рамките на дейността ще бъде закупена и въведена в експлоатация на линия за производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери (TPA Line)- 1 бр комплект. Планираната инвестиция съответства на Дейност 1 "Придобиване на иновативна линия за производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери (TPA Line)- 1 бр комплект" от извършения одит за ресурсна ефективност на проекта (Приложение Е). Дейността включва придобиване и въвеждане в експлоатация на линия за производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери (TPA Line), при която стъклата предварително се кантират (шлайфат), а рамката, разделяща двете стъкла в конструкцията на стъклопакета, се екструдира директно под формата на термопластичен уплътнител върху стъклата при сглобяването им в стъклопакет. Към настоящия момент (преди придобиването на новата поточна линия) производството на стъклопакет се осъществява от „Гласпроект“ ЕООД на поточни линии, които прилагат традиционния метод за производство на стъклопакет чрез алуминиеви дистанционерни рамки, които следва предварително да бъдат изрязани и оформени, напълнени със сушител и обмазани отстрани с първичен уплътнител, като след монтажа на рамката стъклата се сглобяват конструктивно в стъклопакет, който е залива с вторичен уплътнител. Съгласно одита за ресурсна ефективност, закупуването на новата линия за производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери (TPA Line)- 1 бр комплект. ще допринесе за подобряване на ресурсната ефективност на дружеството, увеличаване на производствения му капацитет и цялостно повишаване на неговата конкурентоспособност. В частност, внедряването на новата линия ще доведе до намаляване употребата на суровини и спомагателни материали за производство и до по-ефективно управление на производствените отпадъци на единица продукция, както следва: 1) Намаляване използваните суровини за производство на м2 стъклопакет поради: (i) отпадане на дистанционерната рамка от алуминий и на свръзките за нея като суровини за производство; и (ii) намаляване на потреблението на плоско стъкло за производството на единица готов стъклопакет поради съществено намаляване на процента на счупените стъкла (производствен брак) в рамките на производствения процес, благодарение на предварителното шлайфане на стъклата. 2) Намаляване на използването на спомагателни материали при производството на единица стъклопакет поради: (i) пълно отпадане на сушителя и първичния уплътнител; и (ii) намаляване потреблението на вторичен уплътнител поради по-ниската разходна норма на вторичния уплътнител при производството на единица стъклопакети при директното екструдиране на разделителната рамка. 3) По-ефективно управление на производствените отпадъци, изразяващо се в намаляване на образуваните отпадъци на единица продукция стъклопакет, както следва: (i) намаляване на отпадъците от стъкло, свързано с въвеждането на предварително кантиране (шлайфане) на стъклата след рязането им, което води до премахване на повърхностните напрежения и намалява съществено счупванията на стъкло в процеса на производство; (ii) намаляването на отпадъците от стърготини, стружки и изрезки от цветни метали, произтичащо от отпадането при новия метод на производство на използването на алуминиевите дистанционери и свръзките към тях; (iii) намаляване на отпадъците от хартиени и картонени опаковки, служещи за опаковане на дистанционерите и свръзките към тях,, поради отпадането на последните като суровини при новия метод на производство. Стъпки при изпълнението на дейността: 1. Избор на доставчик (от 1-ви до 6-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания доставчик (от 6-ти до 7-ми месец). 3. Доставка на оборудването в предприятието и подписване на приемо-предавателния протокол (от 7-ми до 18-ти месец). 4. Тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването, и подписване на финалния приемо - предавателен протокол (19-ти месец) 4 615 760.00 4 441 689.93
Организиране и провеждане на пресконференция за мултиплициране на резултатите от проекта : Дейността включва организирането и провеждането на едно официално събитие - пресконференция след приключване на изпълнението на проектните дейности. Събитието е предназначено да представи пред бизнес-аудиторията постигнатите цели и резултати в следствие от изпълнението на проекта, с цел да бъде постигнато мултиплициране на неговите резултати. На събитието ще бъдат поканени представители на медиите, на бизнес организации, както и представители на производствени предприятия от сектора обработка на стъкло и производство на стъклопакети, на които ще бъде представена внедрената по проекта на "Гласпроект" ЕООД процесова иновация по автоматизирано производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери. Дейността ще демонстрира пред заинтересованата бизнес-публика страната ефектите и ползите от въвеждането и при тях на технологичното решение, внедрено от "Гласпроект" ЕООД по проекта, като по този начин се стреми да стимулира и други предприятия от секторите производство на дограма, стъклопакети и други продукти от стъкло да се запознаят с ползите от внедрената иновация за подобряване на ресурсната си ефективност, и евентуално също да въведат подобни процесови иновации. 1 000.00 850.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта : Дейността включва 2 бр. публикация в традиционна медия и 2 бр. публикации в дигитални медии с бизнес насоченост след приключване на изпълнението на дейностите по проекта. Материалите ще бъдат публикувани в две традиционни и в две дигитални медии с бизнес насоченост, като ще целят да запознаят аудиторията с внедрената по проекта на "Гласпроек" ЕООД процесова иновация по автоматизирано производство на стъклопакет чрез термопластични дистанционери. Основната цел на публикациите е да бъдат представени пред заинтересованата бизнес общност постигнатите цели и резултати от изпълнението на проекта, с което да бъде постигнато широко медийно мултиплициране на неговите резултати и ползите от внедряването на модерни решения за подобряване на ресурсната ефективност, като по този начин да стимулира и други предприятия да се запознаят и евентуално също да въведат подобни технологични решения. 1 000.00 950.00
Дейности по публичност и визуализация на проекта : Предвидените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани сред широката общественост, като за целта ще бъдат спазвани стриктно изискванията на "Националната комуникационна стратегия" 2014-2020 г. и на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. В съответствие със задълженията си за осигуряване на визуализация и публичност, произтичащи от изпълнението на Договора за БФП, "Гласпроект" ЕООД ще изпълни следните дейности, необходими за популяризиране на приноса на ЕС и на получената безвъзмездна финансова помощ по проекта: 1. Поставяне на стикери за визуализация върху новозакупеното по проекта оборудване; 2. Поставяне на постоянна информационна табела (1 бр.) на видно място в предприятието, съдържаща данните на проекта и включваща всички задължителни реквизити с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му. 500.00 120.00
Финансов одит на проекта : В рамките на дейността, след приключване изпълнението на дейностите по проекта и изготвяне на Финалния отчет ще се извърши одит на разходите по проекта от одитор, регистриран от института на дипломираните експерт - счетоводители. За целта на одитора ще бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на проектните дейности и извършените за това разходи. Одитният доклад ще бъде представен като приложение към Финалния отчет на Управляващия орган. Дейността по финансовия одит на проекта от регистриран одитор е предвидена за изпълнение през цялото времетраене на проекта, във връзка с изискването на добрите одиторски практики за текущо наблюдение на правилното и законосъобразно изпълнение и отчитане на дейностите по проекта през цялото му времетраене. 5 000.00 4 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).