Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims at establishing a social enterprise combining a cafe, shop and event space which will provide an opportunity for prof. development, integration and sustainable employment for inactive or unemployed disadvantaged youths up to 29 years old, and unemployed and inactive persons with a lower competitiveness on the labor market, having finished their higher education or lower and so and without a prof. qualification.According to the NSI, 17.4% of Bulgarians aged between 15 and 24 at the end of 2016 were unemployed and the percentage is rising. As per Step for Bulgaria Foundation’s longer than decade experience, the unemployment among disadvantaged youths is still higher, as is the need for employment. The project's implementation addresses the need for higher and better employment for at-risk youths by providing opportunities for acquiring work habits, professional qualification, skills for independent living, and employment for youths from protected and monitored housing, centers for family-type accommodation, orphanages and other social institutions which the organization has been working with since 2007.The project aims to provide employment for up to 12 months to 12 inactive or unemployed target , at least 6 of whom will remain employed for another 6 months after the end of the project's activities. The job openings will be revealed in 3 complementary economic activities. The cafe, which will offer fresh juices and other healthy food products, will provide the foundation for vocational qualification of the newly employed youths. The shop will extend the scope of the enterprise through the sale of certified bioproducts and products of other social enterprises. The event space will aid the youths' social integration, as well as that of other vulnerable groups, and will provide a venue for promoting socially significant causes upholding the principles of equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Целта на дейността е да се назначи експертен ръководен екип, който да гарантира социалната и професионална интеграция на новонаетите безработни или неактивни младежи в неравностойно положение от целевите групи успоредно с икономическия успех и устойчивостта на бизнес модела на предприятието. За да подкрепи ориентирането на работното място, обучението и изграждането на трудови навици и професионалното развитие и реализация на новонаетите лица от уязвими групи, предприятието ще назначи за период от 12 месеца от изпълнението на проекта квалифицирани ръководители и експерти с широк опит от следните длъжности: 1. Управител, магазин и място за събития (1 бр. длъжност "Мениджър продажби" с код 1221 на НКПД) - планира и ръководи дейностите на екипа на магазина и мястото за събития. Координира подбора, обучението и работата на младежите от целевата група; изготвя работен график и установява процедури за професионална реализация на новонаетите работници от уязвими групи; подпомага младежите в усвояването на умения за определяне на ценови листи и ефективното управление на ресурси, разходи и бюджети; ръководи и обучава младежите в организирането на програми за продажби и маркетинг; 2. Управител, кафене (1 бр. длъжност с код 1412 на НКПД) - планира и ръководи дейностите на екипа на кафенето. Координира подбора, обучението и работата на младежите от целевата група в кафенето; изготвя работен график и установява процедури за професионална реализация на новонаетите работници от уязвимите групи; подпомага младежите в усвояването на умения за определяне на ценови листи, менюта и стокови запаси; ръководи и обучава младежите в обслужването на клиенти; поддържането на кафенето в съответствие с наредби и изисквания; Както и, за да осигури оперативната отчетност на предприятието и, съответно, възможността за дългосрочна заетост на новонаетите лица: 3. Счетоводител (1 бр. длъжност с код 2411 на НКПД) - работи с ръководния екип на социалното предприятие и работниците от целевата група за да изготвя и сертифицира финансови документи и данъчни декларации; изготвя доклади и обучава младежите в изготвянето на доклади относно бюджети и прогнози за печалба; създава, контролира и обучава младежите в контрола на система за определяне на цената за единица продукция или услуга. Ръководният персонал в социалното предприятие ще има задачата едновременно да ръководи и обучава новонаетите младежи от целевите групи и да управлява успешната бизнес реализация на всяка от икономическите му дейности. Освен от установения опит на ръководителите в управлението на човешки ресурси, социалната и професионална интеграция на новонаетите младежите ще се възползва и от доказаната експертна помощ на екипа и доброволците на Фондация "Стъпка за България". Дейността включва: - Етап 1 (месец 1 до 4 на проекта): подготовка и разпространение на обявите за ръководни експертни работни места и изискванията за заемането им; разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжностите; наемане на ръководния екип на трудови или граждански договори и допълнителни споразумения за 12 месеца; -Етап 2 (месец 4 до 19 на проекта): управление и обучение на новонаетите младежи от целевите групи за успешната им социална и професионална интегрция и икономическата реализация на всеки от компонентите на социалното предприятие. 0.00 49 061.85
Оборудване на новосъздадените работни места и в случай на необходимост, извършване на ремонт във връзка с дейността на социалното предприятие: Целта на дейността е да наеме помещение за социалното предприятие и да го ремонтира, оборудва и регистрира по подходящ за дейностите му начин. Предвидените дейности са необходимо условие за конкурентната пазарна реализация на кафенето, магазина и мястото за събития. Помещението (50-100 кв.м.) ще бъде наето в централна част на София с голям човекопоток и в близост до училища, за да подсигури едновременно успешна пазарна реализация и улеснен достъп до целевата група на социалното предприятие. Основен и текущ ремонт ще приспособят помещението за нуждите на всяка от икономическите дейности на социалното предприятие като кафене, магазин и място за събития. Вземайки предвид комерсиалната цел на стопанската дейност, другата основна цел на ремонта е да спомогне устойчивото развитие на бизнеса на предприятието като направи помещението му привлекателно за целевите групи клиенти, чиито потребности и нагласи ще бъдат определени посредством маркетингово проучване (описано в дейност 4 и бюджетен ред 3.2). Не на последно място, ремонтът цели да адаптира помещението за нуждите на новонаетите лица на работното място. Оборудването на новосъздадените работни места е основна предпоставка за функционалността и успеха на кафенето, магазина и мястото за събития. Дейността цели да използва стимулите от настоящата процедура за закупуването на цялостно, ново и качествено оборудване с дългосрочна възвръщаемост за всяка от специализираните дейности на предприятието. Социалното предприятие няма да разполага с друго оборудване към момента на учредяването си до закупуването му с помощта на проекта. Пълната регистрация на помещението за всяка от икономическите му дейности в отговорните частни и държавни структури ще позволи неговото ефективно и законосъобразно функциониране и сигурността на персонала и клиентите му. Дейността включва: - Етап 1 (месец 1-19): проучване на пазара на недвижими имоти и наемане на помещение за социалното предприятие; ежемесечно заплащане на наема; подготовка на документи за избор на изпълнител на ремонт и доставчик на оборудване с публична покана, изготвена от ръководния и координационен екип на проекта; подписване на договор за изпълнение на ремонт от подизпълнител и закупуване на оборудването; - Етап 2 (месец 2 и 3): ремонт на помещението и инсталация на оборудването - Етап 3 (месец 3 и 4): избор на изпълнител и сключване на договор със служба по трудва медицина и фирма за дезинфекция, дератизация и дезакаризация; регистриране на социалното предприятие в национална агенция за приходите, в общината и в областната дирекция по безопасност на храните. 0.00 17 027.30
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се назначат на откритите по проекта нови работни места безработни или неактивни младежи в неравностойно положение до 29 г.и безработни и неактивни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, завършили образованието си, или с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Работните места ще бъдат заети за 12 месеца от изпълнението на проекта като поне половината от тях ще бъдат запазени за поне още 6 месеца след това.. За да гарантира едновременно устойчивостта на стопанските си дейности и социалната си мисия, предприятието ще назначи работници от целевата група в следните позиции (вписани в т. 1.1 от бюджета): 1. Организатор, конференции и събития (3 бр. длъжност с код 3332 на НКПД) - координира провеждане на конференции, семинари, банкети, концерти, работилници и други събития за популяризиране на социалното предприемачество и други обществено значими каузи в мястото за събития. Рекламира събитията; отговаря на запитвания, свързани с предлаганите услуги в предприятието; организира осигуряване места, оборудване, настаняване, хранене, транспорт и социални програми за участници; договаря услуги и цени; координира дейности, изпълнявани от подизпълнители и описва поръчките; 2. Мениджър екип (2 бр. длъжност с код 3341 на НКПД) - съставя работни графици за служителите на предприятието и координира дейностите между кафенето, магазина и мястото за събития. Подготвя и представя отчети; подпомага в подбора на персонал, обучава служители по въпроси, свързани с техните служебни задължения, процедури за безопасност и фирмена политика; оценява работата им и прави съответните препоръки или разпоредби; 3. Продавач-консултант в магазин (3 бр. длъжност с код 5223 на НКПД) - обслужва клиенти на магазина. Съветва клиентите относно асортимента, цените, доставката, гаранциите и използването на предлаганите сертифицирани биопродукти, други здравословни продукти и продукти на други социални предприятия. Демонстрира, обяснява и продава стоки и услуги на клиентите; приема плащания, изготвя фактури и регистрира продажбите чрез касови апарати; прави инвентарни описи и участва в получаването на стоки; подрежда и излага стоки за продажба и опакова продадените стоки; 4. Продавач-консултант на хранителни продукти (4 бр. длъжност с код 5246 на НКПД) - обслужва клиенти на кафенето. Предлага здравословни и диетични храни и безалкохолни напитки (кафе, фрешове, смутита) на клиентите; приема поръчки и получава плащания; приготвя обикновени храни; порционира, затопля, опакова и сервира храните; зарежда хладилниците, салатните барове и баровете за напитки и води отчет за количеството на употребените продукти. Дейността включва: - Етап 1 (месец 2): подготовка и разпространение на обяви за новите работни места и изискванията за заемането им; - Етап 2 (месец 3): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидати за работа; - Етап 3 (месец 4 до 15): наемане на безработни и неактивни лица на трудови договори (2 бр. организатор конференции и събития; 2 бр. мениджър екип; 2 бр. продавач-консултант в магазин; 3 бр. продавач-консултант на хранителни продукти); -Eтап 4 (месец 5 до 19): преразглеждане на трудовите взаимоотношения със служителите на социалното предприятие - повишение на добре представящи се работници (1 бр. мениждър екип към управител; 1 бр. продавач-консултант към мениджър екип); прекратяване на трудови взаимоотношения с ниско-мотивираните служители и наемане на втора вълна безработни и неактивни лица от целевата група (1 бр. организатор конференции и събития; 1 бр. продавач-консултант в магазин; 1 бр. продавач-консултант на хранителни продукти). 0.00 79 159.81
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Дейността цели да анализира възможностите за успешна пазарна реализация на предприятието и да напътства устойчивото пазарно развитие на бизнеса му от самото начало, както и да обучи новонаетите младежи от целевите групи в анализ на пазара, изготвянето на бизнес план и реализацията му. За целта, предприятието ще наеме с акт за назначаване или допълнително споразумение консултант по реклама и маркетинг, а именно: - Експерт, маркетинг (1 бр. длъжност с код 2431 на НКПД) - установява пазарните възможности и обучава заинтересованите новоназначени лица от целевите групи в анализа на възможностите за пазарна реализация на здравословни хранителни продукти и продукти на социални предприятия. Обучава работниците и ги наставлява в разработването на пазарна стратегия и рекламни кампании според проучване на съществуващите потребителски нагласи. Обучава наетия персонал от целевите групи и консултира ръководителите на кафенето, магазина и мястото за събития относно предлагане на тенденциозни продукти и достигане на целеви пазари, ценообразуване и предлагане на информиран продуктов микс. Ръководи работниците от целевите групи в събирането и анализа на информация относно настоящи и бъдещи потребителски предпочитания и изготовлението на съответни стратегически препоръки. Сътрудничи с проектант, уеб сайт (описан в дейност 5 "Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество") за да обучи част от новонаетите младежи от целевите групи в сферата на маркетинга и конкретно, в изготовката на реклами и медийни продукти, вкл. уеб сайт за всеки от компонентите на социалното предприятие, интернет реклами, брошури, плакати, продуктово позициониране и др, Дейността включва: - Етап 1 (месец 2 на проекта): подготовка и разпространение на обявата за Експерт, маркетинг и изискванията за заемането на позицията; - Етап 2 (месец 2 и 3 на проекта): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжноститта; Етап 3 (месец от 3 до 19 на проекта): наемане на консултант и провеждане на дългосрочно обучение на персонала и проучване на търсенето и възможностите за текуща пазарна реализация на стоките и услугите, предлагани от социалното предприятие и разработване на маркетингови методи за реализацията им. 0.00 6 492.45
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на дейността е осигуряване на публичност за стартиралия проект и каузата на социалната икономика и социалното предприемачество. Дейността ще подпомогне обучението в маркетинг на новонаетите безработни или неактивни младежи от целевите групи и ще осигури по-голяма клиентска база на кафенето, магазина и мястото за събития на предприятието. За да способства постигането на всяка от целите, предприятието ще наеме с акт за назначаване или допълнително споразумение консултант, който да обучи част от новонаетите младежи, търсещи развитие в сферата на маркетинг, и, заедно с тях да изработи и реализира на пазара уеб сайт и онлайн реклама за кафенето, магазина и мястото за събития, а именно: - Проектант, уеб сайт (1 бр. длъжност с код 2513 на НКПД) - обучава заинтересованите работници от целевите групи в анализа и разработването на интернет сайтове и рекламни кампании, включително дигитални. Заедно с младежите, проектира уеб сайт за всеки от бизнесите на предприятието и координира безопасни му хостинг и разработва рекламни кампании с дигитални анимации, изображения, презентации, игри, аудио и видео клипове и интернет приложения. Обучава, наставлява и помага на работниците от целевите групи при анализиране, определяне и разработване на интернет стратегии. Постигането на целите на дейността ще способства обучението на част от новонаетите работници в социалното предприятие в сферата на маркетинга и същевременно изработката и разпространението на уеб сайт и интернет реклами, рекламни тениски и салфетки, табела, плакати, брошури и публикации в социалните и специализирани медии за всеки от бизнесите на предприятието, включително на здравословна тематика, тематика за социално предприемачество или други обществено значими каузи. Дейността включва: - Етап 1 (месец 2 на проекта): подготовка и разпространение на обявата за Проектант, уеб сайт и изискванията за заемането на позицията; - Етап 2 (месец 2 и 3 на проекта): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжността; -- Етап 3 (месец от 3 до 19 на проекта): наемане на консултант, дългосрочно обучение на персонала в сферата на маркетинга и изработка и разпространение на уеб сайт и интернет реклами, рекламни тениски и салфетки, табела, плакати, брошури и публикации в социалните и специализирани медии за всеки от бизнесите на предприятието 0.00 4 370.78

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).