Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal aims at complementing and further developing the results of the project “Improving the Social Infrastructure of Municipality of Plovdiv”, implemented under the grant procedure BG16RFOP001-1.001-039 “Implementation of the Integrated Plans for Urban Revitalization and Development 2014-2020” of the Regional Development Operational Programme. A temporary accommodation center for persons will be established under the project. 
The project interventions will contribute to improving the quality of life of people from vulnerable groups by encouraging equal opportunities for all as well as by widening the scope of social services provided in the community. 
The team of the Center will consists of the following positions: 1 manager, 2 social workers and 1 cleaner. The selection of staff will be carried out taking into account the specifics of the work of the future employees and the needs of the target group.
The temporary accommodation center will provide home-like environment to persons who are temporary or permanently deprived of their homes. The social service will be available to all homeless persons for a maximum of 3 months within a calendar year. In addition to providing shelter, the Center will also be a place for social integration and adaptation of people who have experienced a difficult life. 
The personnel will assist the clients of the Center to: 
-	 choose a GP and have access to other healthcare services;
-	submit their documents to the National Social Security Institute, Territorial Expert Medical Commissions, and other government and municipal institutions and services.
-	Get registration in the Employment Office;
-	Get enrolled in various training courses and programmes;
- 	Start a new job;
-	Overcome social isolation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите, координацията и управлението му имат значение за предоставянето на качествена социална услуга. Целта на дейността е да се осигури професионална грижа за потребителите на услугата от мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. Подборът, управлението и професионалното развитие на персонала допринасят пряко за постигане на целите на Центъра за временно настаняване (ЦВН). Екипът, предоставящ социалната услуга ЦВН ще се състои от: 1 директор/ управител, 1 социален работник, 1 домакин и 1 хигиенист. Целта на тези специалисти е комплексно въздействие, водещо до повишаване качеството на живот на потребителите, съдействие за решаване на социално-битовите им проблеми и включване в различни курсове и програми за квалификация и преквалификация. Центърът за временно настаняване се управлява от директор/управител, който утвърждава правилник за вътрешен ред и извършва ежедневен контрол върху всички дейности, осъществявани в Центъра за временно настаняване, както и периодични проверки на документацията. Той/тя също така следи за спазване на критериите и стандартите по предоставяне на социалната услуга. Разпределя и контролира поставените задачи. Управителят отговаря за организирането на всички дейности в Центъра, включително консултирането и работата с потребителите, изготвя графици, разпределя, координира и контролира цялостната дейност на Центъра за временно настаняване. Социалният работник разработва индивидуални и групови програми. При необходимост ще съдейства на потребителите за избор на личен лекар, както и получаване на доболнична, неотложна или спешна медицинска и стоматологична помощ, поради което не се налага назначаването на медицинска сестра в Центъра (както е указано в Методиката за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Център за временно настаняване“). В задълженията на социалния работник влизат също: организиране на индивидуални или групови, правни, социални, медицински и други консултации; съдействие при издаване на документи за самоличност; устройване с жилище; подготовка и подаване на документи пред НОИ; подготовка на набора от документи за ТЕЛК/НЕЛК; съдействие при намиране на работа и/или при регистрация в дирекция „Бюро по труда”; придружаване на потребителя до различни институции. Домакинът организира снабдяването, съхраняването и отпускането на стоки и материали, инвентар, обзавеждане, работни облекла и канцеларски принадлежности. Той/тя води картотека на постъпилите материали, инвентар, обзавеждане, работно облекло, канцеларски материали, както и на лицата, на които са предадени за ползване. Изучава нуждите от закупуване на материали, приема и оформя поръчки и организира закупуването им. Отчита месечно разхода на материали, които не са дълготрайни материални активи. Контролира качеството на доставените материални ценности, организира товаро-разтоварните и преносните работи и оформя съпровождащата документация. Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността. Хигиенистът се грижи за поддържане на социално-битовите условия и материалната база в Центъра за временно настаняване. Също така подпомага на потребителите в развиването на уменията им за спазване на лична хигиена и поддържане на личното пространство, поради което не се налага назначаването на домакин, както е указано в Методиката за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Център за временно настаняване“. С избраните кандидати ще се сключат съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни разпоредби в Република България. В договорите ще се уреждат: вид и обем на предлаганите социални услуги и ще се определи работната им заплата. Екипът от назначените служители ще осигури ефективното функциониране на Центъра и предоставяне на социалната услуга, предвидена в проекта. Заложено е дейността да се реализира през първите 3 месеца. 9 198.00 3 118.41
РАЗКРИВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СОЦИАЛНАТА УСЛУГА ЦЕНТЪР ЗА ВРЕМЕННО НАСТАНЯВАНЕ: Изграждането на нова сграда за Център за временно настаняване (ЦВН) е предвидено в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Община Пловдив още през 2012 г. подари нарасналата потребност от предоставянето на тази социална услуга. Фактът, че Пловдив исторически се е утвърдил като икономически, културен и образователен център на Южна България го прави естествено привлекателен за вътрешната миграция на големи групи от хора на различни възрасти и с различен социален и образователен статус. Ако загубят своята работа или изпаднат в сложна житейска ситуация, тези наскоро установили се в Пловдив хора, без собствено жилище в града, биха могли да се окажат без дом. Често и местни жители, особено такива в преклонна възраст, са с ниски доходи, недостатъчни за наемане на собствено жилище. Всичко това прави крайно наложително разкриването на нова социална услуга – Център за временно настаняване. ЦВН има за цел да предоставя близка до семейната грижа за лица, временно или трайно лишени от дом. Услугата ще бъде предоставяна на бездомни лица за срок не повече от 3 месеца в рамките на календарната година. Дневният капацитет на услугата ще бъде 26 места. Социалната услуга ЦВН ще се разкрие с Решение на Общински съвет –Пловдив и последваща Заповед на кмета на Община Пловдив. Лицата, които желаят да ползват услугата подават писмено заявление – молба по настоящия си адрес съответно до кмета на Общината (съгласно чл. 40 от ППЗСП). Специално назначена от кмета на Община Пловдив Комисия, състояща се от представител/и/ на Дирекция Социална политика, Управителя на ЦВН, ръководителя на ЕУП, ще определя потребителите след разглеждане на тяхната индивидуална социална оценка. Комисията ще заседава при постъпили нови молби за настаняване. Въз основа на направената оценка ще се разработи индивидуален план за работа с всеки конкретен потребител на социалната услуга, с формулиране на целите, които трябва да бъдат постигнати. Индивидуалният план ще бъде адаптиран за всеки потребител и неговото осъществяване ще изисква съобразяване с конкретните потребности на лицето, неговият личен ритъм и възможности. Освен че ще осигурява подслон, ЦВН ще бъде и място за социална интеграция и адаптация на хора, които са изпаднали в труден житейски момент. Съжителството в ЦВН ще подобри социалните и битови умения на потребителите. Те ще бъдат включвани в общи дейности като почистване на помещенията, приготвяне на храна, изготвяне на празнични украси и др. Eкипът на ЦВН ще оказва съдействие на потребителите за насочване и съдействие за избиране на личен лекар, достъп до медицински услуги; съдействие за подготовка и подаване на документи пред НОИ, ТЕЛК, и др.; придружаване до различни институции; регистрация в Бюрото по труда, включване в курсове за квалификация и преквалификация и други обучителни курсове и/или за намиране на работа, както и за социалната адаптация на потребителите. Екипът на ЦВН ще разработи документацията на социалната услуга, която ще бъде надлежно съхранявана в Центъра. Специалистите ще разработват обучителни, индивидуални и групови планове. Действията на екипа ще бъдат насочени към изграждане на изгубените социални умения и навици, придобиване на трудови и битови умения чрез ангажиране активността на потребителите в различни дейности. 476 291.80 361 306.69
Обучение и супервизия на персонала: Дейността включва провеждане на въвеждащo обучение на лицата, пряко ангажирани с предоставянето на социалната услуга, както и провеждане на супервизия с цел допринасяне за поддържане високото ниво на компетентност на персонала и предоставянето на качествена социална услуга на ползвателите. Целта на въвеждащото обучение е оптимизация на процесите, свързани с предоставянето на социалната услуга, детайлно запознаване със спецификата на работа с представителите на целевата група, запознаване с естеството и предизвикателствата пред екипа във връзка с осъществяване на преките му задължения и други. Дейността включва и предоставяне на супервизия за персонала. Нейната цел е осигуряване на експертно наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на социалната услуга, при съблюдаване нормативните изисквания и критериите за предоставяне на сходен вид услуги, предоставяне на професионално ориентирано консултиране и методическа подкрепа, оказване на контролни и мониторингови функции върху работата на персонала и оптимизиране на служебните процеси, повишаване на уменията за взаимодействие с потребителите и други. Персоналът ще получава екипна и индивидуална супервизия. Чрез екипната супервизия се проверява качеството на работата на целия екип от служители. Индивидуалната супервизия се провежда при необходимост и според конкретния случай и потребности, като целта й е фокусирана върху предоставянето на самостоятелни консултации, свързани с работата на отделни членове на ЦВН. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).