Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The goal of the project is sustainable employment, better career and career development in SELERA TEXTILES LTD. and the promotion of lifelong learning for disadvantaged workers by introducing flexible forms of employment and their inclusion in training to improve skills and key competencies.
Specific objectives:
1. Increasing the quality of the workforce of 20 employees by training in "Operator in clothing industry" and providing opportunities for career development and better income.
2. Adapting workers to changes in society and sustainable employment through training in key competence 4 "Digital Competence" of 60 employees.
The target group is 60 disadvantaged workers over the age of 54, incl. people with a low level of education and with disabilities.
As a result of the project activities, innovative flexible employment will be introduced in one enterprise of the tailoring sector with a view to providing conditions for lifelong learning and sustainable employment for 60 employees after completion of key competence and professional training. There will be a training of 60 persons under KC 4 "Digital Competence" with the title "Computer literacy and working with ready-made software" lasting 45 hours. Training for the second degree of professional qualification in the profession "Operator in the clothing industry", code 542050, specialty "Manufacture of textile apparel", code 5420501 with a duration of 660 study hours which 20 employees will graduate. All graduates will acquire certificates of key competences and certificates of professional qualification.
Inclusion in the project ensures sustainable employment and career development of over 50% of the target group for a minimum of 6 months after the completion of the activities.
The duration of the project is 14 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Прилагане на гъвкави форми на заетост в предприятието : Цел: Приспособяване на работниците и на дружеството към промените чрез прилагане на гъвкави форми на заетост за 60 заети лица на възраст над 54 години. Така ще се създадат условия за повишаване качеството на работната сила и адекватността на уменията спрямо изискванията на работните места чрез прилагане на европейския принцип за учене през целия живот, като всички 60 лица придобият дигитална компетентност, необходима за работа с нововъведени ИКТ в производството, а 20 лица придобият и необходимите за работното място професионални умения. Същевременно ще се осигури гъвкавост на предприятието и запазване на заетостта на целевата група по време на обучението и ще се гарантира устойчива заетост след проекта. Обосновка: Стратегията ни е насочена към разширяване на дейността и на пазарите и високо качество на продукта. Инвестираме в политики по управление на околната среда, които водят до икономия на ресурси, удовлетворение в работниците и повишен имидж. Целим подобряване условията на труд и мотивиране на персонала за увеличаване производителността на труда. Дружеството работи в гр. Бяла Слатина, Берковица и Чипровци, при голяма конкуренция в шивашкия сектор и недостиг на квалифицирани работници. Стремим се към качествени работни места, които да привличат и задържат персонала. Анализът ни доказва нужда от системен подход и изграждане на последователна и прозрачна фирмена политика по управление на производствените процеси и човешките ресурси. В дружеството са заети по трудов договор на 8 часов работен ден над 160 лица, в т.ч. 60 л. над 54г. Производствените процеси са монотонни и специализирани. По данни на СТМ, 50% от отсъствията по болест са при възрастните работници. Това налага оптимизиране на работните процеси и въвеждане на гъвкава заетост. Предприятието въведе ИКТ в производството, чрез ERP-система за управление на процесите, която ще допринесе за бързото въвеждане и управление на гъвкавата заетост. Етапи: 1. Въвеждане и прилагане на гъвкава заетост. В предприятието ще се въведе прилагането на гъвкава заетост със заповед на работодателя и при спазване Кодекса на труда. На заетите лица ще се предложи избор на подходяща за тях гъвкава форма за заетост, а именно: почасова работа; работа на непълно работно време; работа на плаващо работно време или гъвкави работни часове за определен период. Всяко лице чрез заявление ще направи своя индивидуален избор на гъвкава форма на заетост. Екипът за управление ще обобщи резултатите от заявленията и с нова заповед ще се въведат избраните от работниците гъвкави форми на заетост. При спазване на трудовото законодателство ще се изготвят графици и списъци с лицата, преминали на гъвкаво работно време. Ще се направят допълнения към длъжностните характеристики и споразумения към трудовите договори, за формите, при които се изисква от закона. Ще се водят форми за явяване и неявяване на работа, ще се изплащат в срок трудовите възнаграждения, осигурителните вноски и данъците на заетите лица. Въвеждането на гъвкава заетост за целевата група, в която са включени само лица над 54 години е иновативна система за управление на възрастта, която дава възможност на лицата, от една страна да участват ефективно в обученията по проекта, а от друга да разполагат с време, за да се погрижат за здравето си и за семейството си, както и за посещение на институции. 2. Планиране: Ще се изготви график за прилагане на гъвкава заетост за времето на обученията. Ще се извърши разпределение в рамките на дейността на групите за обучения, съобразно формата на гъвкава заетост, избрана от лицата. При съчетаване на подходящи форми на гъвкава заетост ще се определят периодите от дейността, в които ще се проведат обученията. За обучението по КК4 ще се планира разпределение на 45 часа в рамките на 2 месеца обучение за всяка група. Обученията ще стартират по етапно за всяка от 5-те групи с 6 до 15 лица. Професионалното обучение от 660 часа ще се планира паралелно за 2 групи по 10 лица в продължение на 10 месеца. 24 054.40 0.00
Провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : Цел: Придобиване на дигитална компетентност от целевата група, с оглед адаптиране към промените в предприятието и развиване на адекватни умения за планиране и отчитане на работата чрез въведените персонални компютри и специализиран софтуер на всяко работно място, а от тук подобряване на управлението и комуникацията на всички нива в дружеството и устойчива заетост на 60 заети лица, с ниска или липсваща компютърна грамотност. Обосновка: Въвеждането на ИКТ в производството е ключов елемент за имиджа на компанията; за оптимизиране на производствените процеси; за правилното планиране и отчитане на работата. Това е от значение за мотивация на персонала, за справедливото и реално отчитане на резултатите и определяне на възнагражденията. Управлението скоро се извършваше основно по метода вертикално ­надолу, често се вземаха решения „случай за случай“. Тези проблеми рефлектираха негативно върху мотивацията на заетите, което води до текучество и намаляване производителността на труда. По тази причина дружеството въведе ERP-система, която да отговори на нуждите за по-добро планиране, изпълнение и отчитане, както и за подобряване нивото на вътрешен и външен обмен на информация. Системата трябва да се използва ефективно от всички работници, за да постигне своите цели. Налице е затруднение за работниците над 54 години за работа с въведените персонални компютри, поради липса или ниска компютърна грамотност. Те не могат да се справят с програмния продукт за планиране и отчитане на личното изпълнение; трудно работят с модула, в който са зададени сроковете и обемите и не правят заявки за суровини. Това пречи на ефективната работа на системата, както и на правилното отчитане на постигнатите резултати от тези работници. Често те не въвеждат и не ползват данни от системата или прекъсват работа, за да потърсят помощ от специалистите по поддръжка. Това нарушава производствения процес, намалява производителността на труда и поставя под риск пълното въвеждане на ERP-системата за управление на процесите, в която дружеството е инвестирало сериозни ресурси и намерения. Налице е опасност 60 лица от фирмата да загубят работните си места, поради невъзможност да откликнат своевременно и адекватно на промените в дружеството и въведените ИКТ. Това са хора на възраст над 54 години, за които оставането без работа би довело до трайна безработица и социална изолация. Необходимо е включването на тези 60 работници в обучение за КК, което е в съответствие с целите на процедура УМЕНИЯ на ОПРЧР и с фирмената политика, насочена към развитие на корпоративна социална отговорност, увеличаване мотивацията и производителността на труда на работниците, подобряване на доходите и кариерно развитие. Кандидатът проведе със собствен ресурс обучение за дигитална компетентност на 50 лица, но все още остава не обхванат персонал. Етапи: 1. Организиране: Провеждане на входящ тест с целевата група и разпределение на 60 заети в 5 групи с 6 до 15 лица, според входящото ниво и в зависимост от избраната форма на гъвкава заетост. Изготвяне на поименен списък на всяка група и разпределение със заповед на управителя на всички групи в реално време за обученията по КК, съобразно изготвения в дейност 1 план-график за прилагане на гъвкава заетост по време на обученията. 2. Провеждане: Обучението ще се проведе от кандидата на работните места на включените лица, с продължителност 45 уч. ч. за всяка група. То ще протича при частично откъсване от производствения процес или без откъсване от производството когато въведената гъвкава форма на заетост позволява това. Ще се ползват въведените компютърни конфигурации и софтуер, тъй като се цели придобиване на умения за работа с наличния програмен продукт и запазване на работното място. Ще се осигурят двама преподаватели от дружеството. Ще се раздадат срещу подпис учебни материали. Ще се водят списъци за всеки присъствен ден. Обучението завършва с практически изпит. На всички завършили лица ще бъдат издадени удостоверения от бенефициента. 15 000.00 0.00
Провеждане на обучение по професия "Оператор в производството на облекло": Цел: Повишаване квалификацията на 20 лица от персонала с неактуално професионално образование или без професия, насърчавайки тяхното професионално и кариерно развитие, едновременно с което се стимулира участието им в гъвкави форми на заетост. Обосновка: 1. В последните години шивашкият сектор бележи развитие, което води до нарастване търсенето на квалифицирани работници и специалисти. По данни на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил у нас производството на облекло обхваща около 5% от индустриалното производство и създава близо 8% от добавената стойност в индустрията. Броят на фирмите в сектора е около 5000, като преобладават малките и средни предприятия. По отношение на заетостта в сектора през 2015 г. общият брой на заетите в производството на текстил и облекло у нас възлиза на над 110 хил. души, което прави бранша втория по големина работодател в България (след държавната администрация). 2. Непрекъснато нарастват изискванията на клиенти и партньори към качеството на произвежданата продукция, което налага обучение на персонала на предприятието за придобиване знания и умения в шивашката професия, с което да повишат производителността на труда и качеството на произвеждания продукт и да запазят устойчиво заетостта си. 3. Част от работниците на позиция "Машинен оператор, шиене на облекла" не притежават необходимата професионална квалификация, което води до затруднения при трудовото изпълнение. Тези хора имат по-ниска производителност на труда, срещат затруднения при въвеждането на нов продукт и имат по-малки заработки, а от тук и по-ниски трудови възнаграждения. Налице е риск от загуба на работното място, тъй като неизпълнението на нормата от едно лице намалява резултатите на цяла бригада, което намалява ефективността на целия трудов процес и се отразява негативно на психологическия климат в предприятието. Това налага провеждане на обучение по професия Оператор в производството на облекло, код 542050, специалност Производство на облекло от текстил, код 5420501. В обучението ще се включат 20 лица, заети в предприятията на дружеството в гр. Бяла Слатина, които в рамките на дейност 1 са преминали на гъвкаво работно време. Етапи: 1. Организиране: Ще се изготви поименен списък, с разпределение на лицата в 2 групи по 10 участника, с оглед качественото протичане на учебния процес. Съгласно изготвения план-график в рамките на дейност 1 групите ще бъдат разпределени със заповед на управителя за обучение в продължение на 10 месеца, съобразно избраната от лицата гъвкава форма на заетост. Ще се направи избор на външна обучаваща организация, с лицензия в НАПОО за конкретното обучение, при спазване на действащото ПМС. От организацията ще се изиска утвърден план и програма за провеждане на обучението и график по дни и часове, с разпределени 660 часа в период от 10 месеца. Ще се изискат минимум двама преподавали за обезпечаване на паралелното обучение на 2 групи. Ще се сключи договор с избраната организация. 2. Провеждане: Ще се осигурят подходящи условия за провеждане на обучението в цеховете на дружеството, а именно: зала за обучение по теория, 20 машини прав шев и специализирани шевни машини. Обучаващата организация ще осигури необходимите учебни материали и пособия, раздадени срещу подпис на целевата група. Ще се водят присъствени форми с подписи на обучаемите и преподавателите. След успешното полагане на изпити по теория и практика обученията ще завършат със свидетелства по образец на МОН за придобита втора степен на професионална квалификация по професия Оператор в производството на облекло. 24 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).