Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The essence of the project proposal is in line with the EU strategy "Europe 2020" strategy for combating poverty, promoting social inclusion and higher employment. The approach is taken, relying this happen by creating a social enterprise to "Foundation for social change and inclusion" that will provide services of social value and benefits. The activities of the company will be divided into several main areas: Production, sale and delivery of hot meals, organization, delivery and catering service event organization and its partners (business and NGOs) with catering services.
The project proposal consists of the following activities:
-Activity 1 is aimed at creating a social enterprise "Outlet - Hope"
C implementation of Activity 2 design could be achieved substantive provision of the established social enterprise - will be purchased assets and rent a room that will be carried out;
-Activity 3 is connected with the appointment of 14 persons from socially vulnerable groups, some of them are young people who have undergone the program of the Foundation "Home Opportunity." The activity is also the last stage to the full functionality of the established enterprise.
C implementation of the "Activity 4" of this project proposal is intended to be assigned mentors who will support the daily work of individuals targeted for 4 hours every day for the first six months of their employment.
So constructed project implies a clear, sharp and successful implementation of the objectives of the procedure "Development of social entrepreneurship."
Objectives of the project and the results are consistent with the priorities and indicators on the procedure "Development of social entrepreneurship", respectively OPHRD 2014-2020. The successful implementation of planned activities rely on financial support from the ESF through procedure "Development of social entrepreneurship."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и функциониране на социално предприятие "Аутлет - Надежда": Със създаването на социалното предприятие"Аутлет - Надежда", като основен елемент на социалната икономика ще се разрешат основни проблеми, съществуващи и свойствени за определени членове на обществото, като бедност, социална изолация, невъзможност за професионална реализация. Фондацията работи от няколко години за намаляване на рисковете от социално изключване и изолация, на които са изложени лицата в неравностойно положение и най-вече младежи, излезли от социални институции. Като лицензиран от АСП и ДАЗД доставчик на социални услуги, фондацията е установила определени ограничения и липси, които са в интерес на социалните й дейности. Основни ограничения пред кандидата за развитието на дейността му: 1. Липсата на работни места за подсигуряване на повече младежи от целевата група, с която ФСПВ работи повече от 9 г. за достъп до пазара на труда, придобиване на практически опит в защитена среда, развитие на социални и трудови умения, обучение и други. 2. Създаването на достъпност на стоките и услугите до повече клиенти, които да се възползват от топла храна , чрез изнесени продажби в централната част на града и съответно от необходимостта от оборудвано помещение, което е на значимо място с нужния човекопоток и/или офиси. 3. Повишаване на стандарта, чрез доставка на топла храна за децата в Центъра за ранно детско развитие, който ФСПВ е открила в кв.Факултета още през 2015г. и бъдещият такъв, който е в процес на откриване. 4. Липса на човешки и финансов ресурс за осъществяване на вътрешна дейност по организиране, доставка и обслужване с кетъринг на събитията на фондацията и нейните партниращи организации С "Дейност 1" от настоящето проектно предложение се цели да се създаде социално предприятие с наименование "Аутлет - Надежда" с дейности в няколко основни посоки: 1. Производство и продажба на закуски в обекта на социалното предприятие, с цел самоиздръжка на предприятието; 2. Производство и доставка на храни за Центъра за ранно детско развитие на "Фондация за социална промяна и включване" (ФСПВ); 3. Производство и услуги по кетъринг на събития на фондацията и нейните партньори; 4. Интегриране и адаптиране на лица, попадащи в групата "неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица", включително младежи, напуснали домове за деца, лишени от родителска грижа. За успешното управление и администриране на дейностите на "Аутлет - Надежда", се предвижда да се формира екип на социалното предприятие, в който да се назначи едно лице, което не попада в дефиницията за безработни/неактивни лица, на длъжност "Административен секретар". Служителят ще изпълнява дейности свързани с обработката, архивирането и изготвянето на административни документи. "Аутлет - Надежда" ще бъде създаден чрез допълване на учредителния акт на фондацията. Ще се управлява прозрачно, ръководено от принципите и нормите, характерни за социалната икономика. За постигане на пълна функционалност на социалното предприятие ще бъдат наети 14 лица, като наред с това ще се наеме подходящо помещение и ще се закупи оборудване за дейността му. Структурата, функциите и други специфични черти на „"Аутлет - Надежда са детайлно описани в т. 11.3 от формуляра за кандидатстване. В резултат от социалното включване на лица, изложени на риск от изолация, се очаква да бъде подобрен техния жизнен статут и професионални и трудови умения, а също така, като следствие от социалното приобщаване се очаква да бъдат неутрализирани процесите на социална дезинтеграция, свойствени за представителите на уязвими групи. С изпълнението на дейността се осигурява постигането на "Специфична цел 1", "Специфична цел 6", "Специфична цел 7" и "Специфична цел 8" от настоящето проектно предложение. 0.00 3 718.12
Материално обезпечаване на дейността на социалното предприятие "Аутлет - Надежда": С настоящата дейност се цели да се осигури материалната обезпеченост на новосъздаденото социално предприятие "Аутлет - Надежда" чрез : 1. Наемане на подходящо за целите на дейностите помещение; 2. Закупуване и доставка на материални активи. 1. За целите на създаването на достъпност на стоките и услугите до повече клиенти, които да се възползват от топла храна, чрез изнесени продажби се налага да се наеме подходящо помещение в централната част на град София, което е на значимо място с нужния човекопоток и/или офиси. Конкретното помещение ще се използва за производство на закуски и продажба на топла храна, с което социалното предприятие ще се самоиздържа и след приключване на дейностите по проекта. Предвижда се заведението да има няколко маси за консумация на място, а също така да се дава възможност и да се поръчва храна за "вкъщи". В помещението ще се произвежда храна, с която ще бъде снабдяван Центъра за ранно детско развитие, както и кетъринга, необходим за събитията на фондацията и партньорите и. За първоначалната издръжка и нормалното протичане на работният процес, кандидатът предвижда да включи и режийни разходи в разходите за наем на помещение. Предвижда се наемът и режийните разходи да са за срок не повече от 12 месеца, докато "Аутлет - Надежда" достигне до възможността да се издържа от приходите си от директни поръчки в заведението и от доставка на храна за "вкъщи". 2. За нормалното функциониране на заведението за хранене ще бъде закупено и необходимото оборудване, с което да се обезпечи дейността на социално предприятие. Закупеното оборудване ще бъде в съответствие с дейностите, които ще се извършват от наетите служители на предприятието, а именно: 1. Производство на храна; 2. Продажба на място и за "вкъщи"; 3. Снабдяване на Центъра за ранно детско развитие с топла храна и храна за вкъщи; 4. Услуги по доставка и организиране на кетъринг; С изпълнението на дейността за материално обезпечаване на "Аутлет - Надежда", ще се осигури частична функционалност на социалното предприятие, като това ще доведе до изпълнението и на "Специфична цел 2" и "Специфична цел 3" от настоящето проектно предложение. 0.00 46 824.89
Осигуряване на заетост в рамките на социалното предприятие "Аутлет - Надежда": Чрез дейността ще се осигури заетост в рамките на социално предприятие "Аутлет - Надежда". Целта на дейността съвпада с целта на Процедура "Развитие на социалното предприемачество", а именно улесняване на достъпа до заетост, осигуряване на подкрепа за социалното включване на социално уязвими групи, чрез създаване на условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. След създаването на "Аутлет - Надежда" и материалното му обезпечение, ще бъдат назначени лица от целевите групи за извършване на специфичните дейности, които са планирани. Залагането на дейността е продиктувано от неравностойното положение на пазара на труда на различните социални групи. Ръководството и целият състав на "Фондация за социална промяна и включване" работят от години за удовлетворяване на потребностите за трудова ангажираност, професионална реализация, редовно и съответстващо на длъжността трудово възнаграждение, "легална" заетост, социално включване, себе утвърждаване и самочувствие от самостоятелно заработени доходи и др. на лица от социално уязвимите групи и най-вече на младежи, излезли от социални институции. Характерно за тези лица е, че поради различни проблеми, свързани с техния здравословен статус или социален произход, за тях е трудно или невъзможно да бъдат наети на работа от други предприятия. За целевите групи, социалните предприятия са сериозен шанс за професионална изява, изработване на трудово възнаграждение, придобиване на умения и навици, присъщи за трудовия процес и т.н. В рамките на дейността се предвижда да бъдат назначени 14 лица от целевите групи на следните длъжности: 1. 2 лица на длъжността „ Чистач/ Хигиенист“ с код по НКПД 2011 "9112 0004", чиито основни задължения са свързани с дейности по почистване и поддържане на добра хигиена в заведение за хранене. 2. 2 лица на длъжността "Помощник кухня, заведение за бързо хранене" с код по НКПД 2011 "9411 0002", чиито основни задължения са свързани с дейностите по производство на продукти и храни за целите на продажба, снабдяване на обекти на фондацията и подготовка на кетъринг. 3. 1 лице на длъжността „ Общ работник “ с код по НКПД 2011 "9622 0001", чийто основни задължения са свързани с дейности от общ характер за подпомагане на дейността на "Аутлет - Надежда". 4. 3 лица на длъжността "Снабдител, доставчик" с код по НКПД 2011 "4321 2015" - Едно от лицата, наети на съответната длъжност ще извършва дейности по доставка на продукти, необходими за производството на храна и доставка на храна до Центъра за ранно детско развитие в кв.Факултета, а също така и на по-големи, като обем доставки на кетъринговите поръчки до събитията на фондацията. Другите две лица, наети на длъжността "Снабдител, доставчик" ще правят по-малките доставки на територията на града със закупените за тази цел велосипеди. 5. 1 лице на длъжността „ Касиер“ с код по НКПД 2011 "5230 1001", чийто основни задължения са свързани с дейности от финансов характер, в т.ч. приключване на касата, отчитане на обороти, заявки, разходи и други финансови документи. 6. 2 лица на длъжността „Организатор, конференции и събития“ с код по НКПД 2011 "3332 3001", чиито основни задължения са свързани с организирането на услугите по кетъринг, в т.ч. приемане на заявка, подготовка на кетъринг, мониторинг на изпълнението на услугата и други. 7. 3 лица на длъжността "Сервитьор" с код по НКПД 2011 "5131 2004", чийто задължения са свързани с услуги по сервиране и обслужване на участниците в конкретните събития, за които е заявена кетъринг услуга от "Аутлет - Надежда". Лицата назначени на длъжност "Чистач/ Хигиенист" ще бъдат заети на 4 часов работен ден. Лицата назначени на останалите длъжности ще бъдат заети на 8 часов работен ден. След приключване на проекта ще бъде осигурена устойчива заетост на минимум 50% от наетите лица за период от най-малко 6 месеца. 0.00 90 938.50
Подкрепа и наставничество за новоназначените служители в социалното предприятие "Аутлет - Надежда": Основната цел на дейността е да се осигури по-лесна интеграция и адаптация, относно политиката на работа, отговорностите и йерархичната зависимост на новонаетите лица при изпълнение на техните задължения в работната среда на социалното предприятие "Аутлет - Надежда", като се назначат двама наставника, служители на фондация "Фондация за социална промяна и включване" и две лица на длъжност "Консултанти, подкрепена заетост". Необходимостта от такава дейност произтича и от съществуването на специфични проблеми пред целевите групи, а именно: - невъзможност за организация и координация на работния процес; - липса на професионални умения и опит; - липса на опит в специфичните дейности на социалното предприятие; - липса на модел на работа в социалното предприятие; - липса на стандарт за качество на предлагана услуга; - липса на време, средства, увереност или интерес; - липса на информация относно възможности за обучение; - проблеми свързани със спазване на График (Планиране на времето); - трудности свързани с грижи за деца/или транспортиране; - всекидневни грижи/трудности; Наставниците ще имат задължения: - Да направят подходящата организация на работния процес при различните видове служители; - Да въведат определен модел, начин и стандарт на работа, който ще продължи да съществува и след приключването на техните ангажименти; Наставниците ще следят внимателно какво е разбираемо и какво не е за техните наставлявани. Те ще споделят своите умения, изградени техники, методи на работа, ще задават насочващи въпроси, ще обясняват и дават примери, за да може наставляваните да възприемат правилно всички аспекти на знанията, уменията, схващанията, работните процеси и навици и др., които им се преподават. Чрез подкрепата и директните напътствия, наставниците ще осигурят връзката между теоретичното обучение и практическото прилагане на наученото на работното място, като по този начин ще подпомагат наставляваните при изследването на нови възможности, нови технологии и установяване на нови контакти. "Консултантите подкрепена заетост" имат следните задължения: - социално-психологическа работа с целевата група - анализ на потребностите - индивидуално консултиране - подпомагане на процеса на оваладяване на социални умения и трудови навици - пренасочване и придружаване до здравни и социални услуги - участие в групови дискусии/работа в малка група "Консултантите подкрепена заетост" ще използват следните фактори за интегриране и адаптиране на новонаетите лица от целевата група: Социални фактори: - социални взаимодействия: създаване на нови приятели; - да се повишат уменията за работа в екип; - възможността да се създадат или да се поддържат вече създадени социални взаимоотношения; - да се отговори на очаквания на ръководството на фондацията; Личностни фактори: - Професионално развитие; - Професионален интерес; - Професионален напредък; - Постигане на по-висок статус на работното място; - Осигуряване на професионално развитие; - Запазване на конкурентоспособността; За целите на тази дейност се предвиждат двама наставници, както следва: Наставник 1: Ще отговаря за работата на лицата, назначени на длъжност "Снабдител, доставчик", "Касиер", „Общ работник“ и "Чистач/хигиенист" – общо 7 лица. Наставник 2: Ще отговаря за работата на лицата, назначени на длъжност "Помощник кухня, заведение за бързо хранене", „Организатор, конференции и събития“ и "Сервитьор" – общо 7 лица. Наставниците ще бъдат обвързани с допълнително споразумение към трудовият си договор към Фондация "Фондация за социална промяна и включване" за период от 6 месеца, а консултантите за период от 12 месеца. За предвиденото време, те ще подпомагат наетите в социалното предприятие лица при организацията на работния процес, при изпълнение на трудовите задължения, при вътрешната комуникация и др. в рамките на 4ч от работният ден. С реализирането на "Дейност 4" се изпълнява "Специфична цел 5", заложена в настоящето проектно предложение. 0.00 22 405.59

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).