Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Under this project an innovative product (cyber platform for gesture control of robotic systems like vehicles, flying devices, submarine devices, etc.) will be developed on the basis of cyber glove for gesture control of robotic arm. The innovation developed under the project falls within priority "Robotics and automation of processes, incl. 3D modelling of robotic automatic systems" of thematic field "Mechatronics and clean technologies" of the Innovation Smart Specialization Strategy. The innovation is being developed by Creative Technologies Ltd. start-up.

The project will be implemented in the North Western Region (Pleven), and the fact should be noted, that for the North Western Region thematic field "Mechatronics and clean technologies" has been approved as the top priority field. The implementation of the project will support the regional specialization of the region, specified in the Innovation Smart Specialization Strategy.

The project will be implemented through 6 activities:
1. Applied scientific research, testing and measurements (incl. the creation of programs and methodologies), related to the development of the innovative product or process (activity will be implemented through hiring qualified experts and acquiring tangible assets - 2 computing systems for parallel real time data processing and disk system for storing large data sets)
2. Creation and testing of prototypes and pilot lines (activity will be implemented through hiring qualified experts and purchase of materials)
3. Development of economic evaluation, financial evaluation and technical evaluation (incl. investment business plan) for the innovative product
4. Development of market analysis and research,marketing plans for market realization of the innovative product
5. Organization of promotional events in Bulgaria, related to the innovative product promotion
6. Project visualization
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал и придобиване на оборудване - 2 бр. изч. системи за обработка на данни в реално време и Дискова система за съхранение на големи обеми данни): Тази дейност се състои от три основни подетапа, които ще се изпълняват паралелно за постигане на синергичен ефект. Подетап 1 ще се изпълнява от 1 до 10ти месец включително, подетап 2 ще се изпълнява от 1 до 4ти месец включително, а подетап 3 - от 2 до 6ти месец включително. 1.1 Реализиране на научни и технологични проучвания и анализ на предметната област, в която се предлага иновативния продукт Целта на проучванията е да се натрупа значителна по обем информация относно научните и технологичните постижения в областта на жестовото управление с кибер ръкавица и идентифициране на същностните характеристики на предлагания продукт. В екипа на проекта са включени експерти (Експерти 1, 3 и 9) с дългогодишен опит в научноизследователската дейност, което е предпоставка за качественото и навременно изпълнение на този подетап. Резултатите от проучванията и последващия анализ ще бъдат използвани за взимане на решения относно хардуерната конфигурация, софтуерната архитектура, функционалните и нефункционалните изисквания към разработвания продукт. Допълнително ще бъдат извършени проучвания сред потенциалните потребители на продукта с цел идентифициране на функционалните и нефункционалните изисквания към него. 1.2 Изготвяне на техническа и функционална спецификация на продукта Резултатите от проучванията и анализа ще бъдат използвани при изготвянето на техническата и функционалната спецификация на продукта. Ключов експерт в изпълнението на дейността ще бъде Експерт 2, който има доказан опит в проектирането и разработването на прототип за жестово управление на роботизирана ръка. В дейността ще бъдат включени още 3 експерта, при което ще бъдат оформени две групи – една за изготвяне на техническата спецификация и втора за изготвяне на функционалната спецификация. 1.3 През този етап е планирано придобиването на ново оборудване и хардуерни компоненти (2 бр. изчислителни системи за обработка на данни в реално време и Дискова система за съхранение на големи обеми от данни от разнородни източници) за разработване и тестване на продукта, обект на настоящето проектно предложение. В изпълнението на дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация предвидените в бюджета на проекта ДМА, с които ще бъде обезпечено изпълнението на основните проектни дейности, свързани с разработването и тестването на предложения продукт. Софтуерната реализация на предложената роботизирана система включва разработване на приложен програмен интерфейс за събиране на данни от разнородни източници, като сензори, камери и др. Тяхното съхранение в „суров“ вид изисква наличието на дисково пространство, което позволява натрупване на големи по обем данни. От друга страна е необходимо да се осигури обработка на данните в реално време, което обуславя необходимостта от високопроизводителна изчислителна система. Тя също така ще бъде използвана за изпълнение на алгоритми за извличане на информация и знание от данни, резултатите от които ще се използват за взимане на решение относно ефективността на управлението на роботизираната система. Предвидената за закупуване втора високопроизводителна изчислителна система ще бъде използвана при верификацията и валидацията на роботизираната система. На нея ще бъдат изпълнявани заложените в Дейност 2 тестове на различни нива. Изпълнение на дейността изисква избор на доставчик съгласно условията и реда, предвидени в Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и подзаконовите актове по прилагането му. Екипът от страна на Кандидата, който ще бъде ангажиран в управлението на проекта ще подготви техническата спецификация и ще организира избора на доставчик. Период на заетост за наетия персонал: 10 месеца за експерти 1, 3 и 9; 4 месеца за експети 2, 5, 6 и 8 Избор на изпълнител за доставка на ДМА - от 2ри до 4ти месец Сключване на договор и доставка на активите - от 4ти до 6ти месец Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на проекта. 183 982.40 182 662.14
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал и закупуване на материали): Тази дейност се състои от два основни подетапа, които ще се изпълняват паралелно за постигане на синергичен ефект. Подетап 1 ще се изпълнява от 4 до 19 месец включително, а подетап 2 ще се изпълнява от 8 до 19 месец включително. 2.1 Хардуерна и софтуерна реализация на продукта кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи Наличието на прецизна техническа и функционална спецификация на продукта, като резултат от изпълнение на Дейност 1, е предпоставка за качественото и навременно изпълнение на тази дейност. Реализацията на продукта включва изпълнение на следните поддейности: • Запознаване с техническата спецификация на хардуерните компоненти, които ще бъдат използвани за изграждане на роботизираната система (Експерти 2, 4, 5, 6, 7, 8 и 9); • Запознаване със спецификациите на комуникационните протоколи за сензорите и устройствата, които ще бъдат използвани за изграждане на роботизираната система (Експерти 2, 4, 5, 6, 7, 8 и 9); • Конструиране на роботизираната система (Експет 2); • Реализация на приложен програмен интерфейс за жестово управление с кибер ръкавица (Експет 5); • Реализация на приложен програмен интерфейс за събиране на данни от сензори и апарати (Експерт 6); • Реализация на приложен програмен интерфейс за събиране на данни апарати (Експерт 8). • Реализация на потребителски интерфейс за настройка на жестови команди (Експерт 9). Реализация на приложните програмни интерфейси за жество управление и за събиране на данни ще бъдат разработени като набор от софтуерни пакети. Всеки пакет ще предоставя възможност за комуникация със специфичен компонент на роботизираната система (сензор, камера, роботизирана ръка и т.н.). За постигане на по-висока ефективност в процеса на реализацията на продукта ще бъде използван софтуер за управление на проекти, предоставящ общо работно пространство, в което ще се съхранява и управлява цялата документация, свързана с разработването (софтуерни и хардуерни спецификации, софтуерни библиотеки, програмни версии на продукта и др.) Ключов експерт в изпълнението на дейността ще бъде Експерт 2, тъй като той има доказан опит в проектирането и разработването на прототип за жестово управление на роботизирана ръка. Предвид големият обем на дейността, в нея ще бъдат включени още 6 експерта от екипа. 2.2 Верификация и валидация на продукта кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи Верификацията и валидацията на продукта включва проверка на крайния продукт за съответствие с потребителските изисквания и техническата и функционална спецификации. Тук се включва планиране и провеждане на тестове на различни нива – Тестване на ниво програмна единица - тестване на интерфейси (Експерт 1), Функционално тестване (Експерт 4), Тестване на системната интеграция - тестване на интеграцията, системно тестване (Експерт 3). Нефункционалното тестване и тестовете за удобство за ползване от крайния потребител ще бъдат извършени от Експерт 7. Нефункционалното тестване валидира изисквания за бързодействие, производителност, отказоустойчивост и др. качествени характеристики. В края на дейността ще бъдат проведени тестове за приемане на продукта. Успешното им изпълнение ще бъде индикатор за стартиране на Дейност 3. Във верификацията и валидацията на продукта ще бъдат включени 4 експерта, които ще бъдат разделени в две групи – една за хардуерната (Експерти 4 и 7) и втора за софтуерната (Експерти 1 и 3) реализация. Период на заетост за наетия персонал: 15 месеца за експерти 2, 4, 5, 6, 7, 8 и 9; 11 месеца за експети 1 и 3. Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на проекта. 206 925.05 156 964.43
Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт или процес (кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи): Необходимостта от разработването на инвестиционен бизнес план се определя от обстоятелството, че производството на нов продукт изисква значителни инвестиции и възвращаемостта им във времето е от съществено значение за жизнеспособността на предприятието. Необходимо е постигане на убеденост, че средствата, които ще бъдат инвестирани, ще се възвърнат в приемливи срокове. Реализацията на предложения иновативен продукт е свързана с риск. С разработката на инвестиционен бизнес план той няма да бъде елиминиран, но може да бъде анализиран, оценен и сведен до възможния минимум. Дейността ще стартира след приключване на успешното разработване на новите функционалности на системата и предвидените по проекта прототипи и след верификация от страна на Управляващия орган - за което предвиждаме срок от три месеца - месеци - 20, 21 и 22 от проекта. Избор на изпълнител за извършване на услугата - 23ти месец Сключване на договор и извършване на услугата - 24ти месец. Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на проекта. 18 000.00 18 720.00
Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт или процес (кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи): Тази дейност се състои в провеждане на пазарен анализ и проучване за пазарна реализация на иновативния продукт кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи. Целта на проучването е да предостави подробна информация за коректността при позиционирането на продукта в сферата на роботизираните системи с жестово управление, при което да се определи мястото му сред наличните на пазара продукти. Тази информация ще допълни предварително направеното от Кандидата проучване и ще се ползва за развитие и повишаване на качеството на продукта и за прогнозиране на реализацията му на националния и международните пазари. Резултатите от проучването на актуалното състояние на пазара и нагласата на потребителите ще позволи да се вземат адекватни решения за успешно предлагане на продукта на потенциалните потребители. Дейността ще стартира след приключване на успешното разработване на новите функционалности на системата и предвидените по проекта прототипи и след верификация от страна на Управляващия орган - за което предвиждаме срок от три месеца - месеци - 20, 21 и 22 от проекта. Избор на изпълнител за извършване на услугата - 23ти месец Сключване на договор и извършване на услугата - 24ти месец. Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на проекта. 14 000.00 18 720.00
Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи: С цел успешна пазарна реализация на иновативната кибер платформа за жестово управление на роботизирани системи ще бъдат организирани две кръгли маси с представители на индустрията и браншови организации в два големи български града. На кръглите маси ще бъде демонстриран предлагания продукт. Планирана е подготовка на безплатни демонстрационни пакети, които ще бъдат разпространени сред заинтересованите страни. Участниците и местата за провеждане на кръглите маси ще бъдат избрани на база на предварителния пазарен анализ за пазарна реализация на платформата. На събитията ще бъдат поканени собственици и управители на фирми, както и представители на браншови организации в следните сектори: • Здравеопазване - производство на рехабилитационно оборудване, където роботизираната система да предложи изпълнение на повтарящи се и прогресивно усложняващи се процедури от пациентите при дистанционна намеса на рехабилитатора. • Земеделие Платформата може да осигури и подобрения във въздействието върху околната среда, като например прецизно дозиране на пестициди, намалени нива на земно уплътняване и по-високи равнища на използване на земята. Събирането на данни за времето, почвата, качеството на въздуха, степента на зрялост на продукцията и дори за разходите, направени за оборудване и труд може да се използва за извършване на прогнозни анализи, подпомагащи взимането на ефективни решения. • Логистика и транспорт Роботизирането в големите складове навлиза в широк мащаб. Внедряването на платформата ще доведе до намаляване на разходите в складовете и мрежите за доставка. • Спорт и образование Кибер платформата може да бъде използвана за реализация на тенис тренажор, при което управляемият обект да са топките за тенис, а управляващия тенисиста. Предимство е събирането на данни за сила на удар, ротация на топката, наклон на тенис ракетата при удар и др., което може да осигури мигновена обратна връзка на тенисиста за техниката на игра. Платформата има приложение и в редица други спортове, в които прецизността на движение на ръката е от първостепенна важност. • Военно оборудване Жестово управляемите роботи намират приложение в критични военни мисии - откриване и обезвредяване на взривоопасни средства, проучване на терени по време на битка и др. Иновативният контрол посредством кибер ръкавица избягва необходимостта от използване на тежка апаратура. • Борба с природни бедствия Получаването на информация за параметрите на околната среда при пожари, наводнения и др. бедствия е предпоставка за навременното справяне с тях и в същото време живото застрашаващо при директна намеса на човека. • Провеждане на научни изследвания и експерименти Натрупването на данни с цел последващ анализ е базова стъпка при провеждането на фундаментални научни изследвания и експерименти. Тяхното събиране често пъти е възпрепятствано поради физическа недостъпност на източника, риск за човешкия живот, недостатъчна прецизност на използваното оборудване и др. • Интелигентни домове Разработената кибер ръкавица позволява отдалечено управление на уреди и устройства в дома като телевизор, компютър, осветителни тела и др. • Астронавтика Прецизното отчитане на движенията на ръката позволява платформата да бъде използвана за управление на електроника и устройства, подпомагащи ежедневната работа на космонавтите. Дейността ще стартира след приключване на успешното разработване на новите функционалности на системата и предвидените по проекта прототипи и след верификация от страна на Управляващия орган - за което предвиждаме срок от три месеца - месеци - 20, 21 и 22 от проекта. Период на заетост за наетия персонал: 2 месеца за експерти 4 и 7 Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на проекта. 9 193.60 2 400.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълнява проекта. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение (2) разпространение на създадени материали (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: • Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; • Подготовка на информационни табели, промотиращи 1600 листовки, 1800 брошури и 40 плакати за проекта и тяхното редовно разпространение в средите на целевите групи и мероприятия. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Креативни технологии ООД задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; • Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, организирани индустриални семинари, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; • Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от Експерт 4 и Експерт 7. Дейноста води до изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на проекта. 2 000.00 1 124.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).