Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project "GREATER ENTREPRENEURIAL CAPACITY - THE ROAD TO ACTIVE SOCIAL INCLUSION" is aimed at unemployed, inactive and employed people, willing to start their own business. Objectives of the project are: 1. Increasing the motivation and awareness of unemployed, inactive, young people up to 29 years of starting a self-employed business, informing about the benefits and advantages of entrepreneurship, the essence of business planning and management, and acquaintance with good examples and successful practices . To achieve this goal, different channels of online and offline communication, innovative tools and face-to-face meetings will be used. 2. Increasing the capacity of unemployed, inactive, young people up to 29 years old, willing to start their own business in order to start their own business and self-employment by providing a complex of services (trainings and consultations) tailored to the individual needs of the representatives of the target groups . The services are designed to help potential entrepreneurs develop ideas into viable business plans, support them when starting up businesses (including seeking funding opportunities) and provide consultancy support at the start of the business. 3. Encouraging entrepreneurship as one of the most effective methods of tackling unemployment (mostly youth) and as a way of professional and personal development. Activities include information days, online campaigns, trainings and consultations of those wishing to start independent business. As a final result of the project, 120 participants are expected to have been trained, 350 - through consultations and at least 600 people should be informed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Основната цел на дейността е представителите на целевата група да бъдат мотивирани за стартиране на самостоятелна стопанска дейности и да бъдат информирани за възможностите, които стоят пред тях в тази насока. Информационната кампания е необходимата стъпка, която ще доведе до включване на целевата група в следващите дейности и затова се планира тя да започне да се изпълнява възможно най-скоро след стартиране на проекта. В настоящето предложение са включени 3 инструмента за привличане на целевата група и ефективно й информиране. При започването на проекта ще бъдат организирани "информационни срещи" на всички места, на който се предвижда изпълнението на проекта. В срещите ще бъдат включени обучителите и консултантите по предприемачество, които по места ще работят с представители на целевата група за мотивирането им за включване в следващите дейности. Целта на тези срещи е да се достигне до широк кръг хора, които биха имали полза от обучения и консултации по предприемачество. Второто основно направление за информиране и мотивиране е активната работа в социалните мрежи и ползване на средствата на дигиталния маркетинг за мотивиране на целевата група. Тази поддейност е включена с цел да се достигне до младите хора (тези под 29 г.), които прекарват голяма част от времето си онлайн и които не припознават институциите (като Бюро по труда) за източник на достоверна и навременна информация. Включва създаването и поддържането на страница в социални мрежи (фейбук, LinkedIn и др., където да се публикува актуална информация за предстоящи дейности по проекта, да се споделят мотивационни и обучителни материали (вкл. видеа, статии и т.н.), да се търси непосредствен контакт с целевата група чрез публикуване в тематични групи и на подходящи страници. Третото направление, в което ще се работи за информиране и мотивиране, е заснемането и разпространението на кратки видеа - до 5 минути, в които по атрактивен начин ще се представят различните аспекти на предприемачеството - от това какво е да си предприемач, до детайли от управлението на малък и среден бизнес. Видеата ще се разпространяват по каналите, които управлява организацията и ще се търси излъчване в партньорски електронни и онлайн медии. 10 452.80 15 142.49
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Основната цел на дейността е да се създадат знания и умения у желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност за разработване на бизнес идеи, планове и управление на малка или средна фирма. За провеждане на обученията фондация "Каузи" предлага следната програма (подробно разписана е в приложен файл): Тема 1 - Понятие за малка /средна/ компания. Икономическа същност на неголемите компании в пазарната икономика-1 час. Тема 2 - Роля и място на малките фирми в развитите пазарни икономики- 1 час Тема 3 - Състояние, проблеми и перспективи за развитие на сектора на МСП в България - 1 час Тема 4 - Обща характеристика на понятието “предприемач” - 2 часа Тема 5 - Роля на предприемачеството за икономическото развитие - 2 часа Тема 6 – Предприемачески подходи и иновации - 1 час Тема 7 - Генериране на предприемачески бизнес идеи - 1 час Тема 8 - Съдържание и последователност на предприемаческия процес – от бизнес идеята до стартиране на реалния бизнес - 4 часа Тема 9 – Форми на търговска дейност - 3 часа Тема 10 – Основни елементи на предприемаческия бизнес план - 5 часа Тема 11 – Персонал, правни отговорности и застраховка - 5 часа Тема 12 – Финансиране на предприемачески инициативи. Видове източници на финансиране - 5 часа Тема 13 – Отговорни бизнес практики. Теория на заинтересованите страни - 3 часа Тема 14 – Социално предприемачество -2 часа Тема 15 – Стартиране на бизнеса - 4 часа ОБЩО: 40 ЧАСА САМОСТОЯТЕЛНА РАБОТА: 10 ЧАСА ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА Основна литература: 1. Тодоров, К. Предприемачество и мениджмънт, Мартилен, 2015 Допълнителна литература: 1 Стефанова М., Томс Ж., КСО и комуникации за устойчиво развитие на бизнеса, ИК Сиела, 2004 2 Тийл, П. От нула до едно – размисли върху стартъпите или как да изградим бъдещето, Книгомания, 2014 ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕТО 1. Състав и структура на крайната оценка: • аудиторна заетост - 50 %; • междинен тест – 10 %; • извънаудиторна заетост – 20 %; • краен изпит (писмен) - 20 % В дейността ще бъдат включени участници от целевите групи от 6-тте населени места, в които ще се извършват дейностите - София - 50, Нови Искър - 10, Банкя - 10, Благоевград - 20, Кюстендил - 20, Гоце Делчев - 10 - общо 120 души, от които не по-малко от 85 ще са неактивни или безработни лица, минимум 10 - с увреждания и 75 ще са млади хора под 29 години. Обучаемите ще бъдат разделени на групи по 10 човека. Така в София ще се организират обучения за 5 групи, в Банкя - за 1, в Нови Искър - 1, Благоевград - 2, Кюстендил - 2 и Гоце Делчев - 1. Всяка група ще премине през обучение от 40 лекторски часа. Тази дейност е в пряка зависимост с дейност 3 като се предполага, че всички участници преминали през обучение по предприемачество, ще получат индивидуални консултации и подкрепа за разработване на бизнес план, маркетингов план и т.н. 35 428.00 39 704.88
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Основната цел на тази дейност е от една страна да надгради резултатите от дейност 2 като предостави индивидуални (или групови) консултации по предприемачество на представители на целевата група, преминали обучение, а от друга - да включи други безработни или заети лица, които не са участвали в обучение, но въпреки това имат желание и идея за започване на самостоятелна стопанска дейност. Консултациите ще се предоставят от 4 броя експерти на организацията, на място във всички градове и след предварително проучени индивидуални нужди на всеки от участниците. Основните теми, по които ще се провеждат консултациите са: 1. Жизнеспособност на идеята 2. Разработване на бизнес план и маркетингов план (вкл. дигитален маркетинг) 3. Финансиране на малък и среден бизнес. 4. Регистрация на фирма, финанси и счетоводство за МСП 5. Други теми, идентифицирани като важни при проучване на индивидуалните нужди. Като основен резултат от консултациите ще се цели разработването на бизнес план, който да бъде приложим при кандидатстване за финансиране по различни финансови инструменти, вкл. и тези, които предлага ОП РЧР. Консултантите ще насочват кандидатите към различните варианти - банки, фондове за рисково финансиране, специфични програми (например за стартиране на стопанска дейност за хора с увреждания към Агенцията за хората с увреждания), програми за финансиране на социално предприемачество и НПО, възможностите на ОП РЧР. Опитът на фондация "Каузи" показва, че най-ефективният начин за достигане до крайната цел - стартиране и успех в първата година на стартиращ бизнес, е личната среща с инвеститорите. Затова при възможност и желание от страна на двете страни потенциалните предприемачи ще бъдат консултирани и от представители на институциите и организациите, които управляват финансиращи програми. Консултациите ще бъдат давани под формата на "Консултантски дни" - за всяко населено място ще бъде определен график, в който на място в рамките на цял работен ден консултантите ще са на разположение за срещи с потенциалните предприемачи. Този график ще се обявява по време на информационните дни, посредством партньорската мрежа, в социалните мрежи и по други канали, които ще бъдат идентифицирани в процеса на изпълнение. При необходимост от спешна консултация предвид краен срок на програма или друго обстоятелство, консултациите биха могли да се провеждат онлайн според възможностите на консултирания и консултиращия. Предвижда се дейността да се изпълнява от края на третия триместър (когато ще са приключили тръжните процедури) до края на проекта. 54 807.60 55 958.05

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).