Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This  proposal is being developed alongside  the Integrated Plan for Urban Reconstruction and Development of Varna for the period 2014-2020 and offers complementary interventions to the activities funded by the Operational Program Growing Regions 2014-2020 for renovation and furnishing of buildings, private municipal property intended for the provision of social services.
The expansion of the network of social services in the community and the improvement of their quality is a priority in the municipalitys social policy. One of the main challenges in its implementation is related to the continuous increase in demand for social services, especially those offering shelter. More than 220 people are registered as homeless in the Social Assistance Directorate. In support of these individuals, in 2013 we opened the "Shelter for temporary accommodation of homeless and socially disadvantaged people", which has a delegated  budget within the accounting framework of  the Municipality of Varna. More than 100 homeless people and an average of 33 marginalized families, who cannot provide even the minimum living conditions for their children during the winter, are the temporary residents every year.
Due to the lack of social housing and their insufficient number in the fund "Accommodation of citizens with established housing needs", owned by the Municipality, the homeless and families are offered temporary shelter, which is extended many times during the calendar year until the housing problems are solved. There is also an increase in people with mental health problems not covered by the health system, as well as people who acquire other disabilities and are rejected by their relatives. They have no means of subsistence and have not acquired the right to a pension. This project proposal aims to meet the basic needs for shelter, food and comprehensive social services for more people at risk by creating a new social service "Shelter" with a capacity of 50 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонала, ангажиран за предоставяне на социалната услуга и подбор на потребители.: Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще предоставя услугите в Приюта ще се състои от 10 щатни длъжности, в т. ч.: Ръководител; Социален работник; Медицинска сестра; Хигиенисти; Домакин; Пазачи. Общият брой на служителите на Приюта и длъжностите са подбрани, с оглед предоставяне на комплексни социални и здравни услуги. Подборът на персонала е на базата на длъжностните характеристики, в които са описани задълженията на всеки един конкретно и ясно, както и техните отговорности, очакваните задължения и отчетност. След стартирането на проектните дейности, на 01.03.2022 год., екипът за управление на проекта ще организира и извърши подбора на специалистите и помощния персонал, които ще предоставят услугата. Персоналът трябва да отговаря на следните изисквания: 1. Да притежава подходяща професионална квалификация за всяка конкретна длъжност; 2. Да са налични личностни качества и социални умения, необходими за ефективно извършване на конкретната дейност (позитивно и конструктивно отношение към социалната работа в подкрепа на бездомните лица и такива в неравностойно социално положение , умения за работа в екип, емпатия, работа под напрежение ); 3. Професионален опит. Видът и числеността на персонала са определени съгласно Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социални услуги в общността. Приютът работи в тясно взаимодействие и координация с администрацията на община Варна, дирекции за социално подпомагане, РДСП, с институциите в свързаните сектори – здравеопазване, образование, заетост, с действащите социални услуги, предоставяни на територията на община Варна и в цялата страна. В рамките на дейността ще се извърши и подбора на потребителите, който ще бъдат организиран от екипа за управление на проекта. На всяко лице кандидат-потребител ще се изготвя оценка на потребностите и предложение за подходящи социални услуги от мултидисциплинарен екип, състоящ се минимум от социален работник и медицинска сестра, които вече ще бъдат назначени за работа в услугата. 8 616.29 17 077.45
Провеждане на обучение (въвеждащо и надграждащо) и супервизия на персонала, пряко ангажиран с предоставяне на услугите.: С назначаването на персонала в началото на втори проектен месец ще се проведе въвеждащо обучение, съгласно програмата за въвеждащо и надграждащо обучение на служителите, разработена от екипа за управление на проекта. Основна цел на въвеждащото обучение ще бъде не само да запознае служителите със спецификата на работата с хората от целевата група, но и да ги научи да работят в екип за постигане максимален ефект в работата с потребителите. В задълженията на фирмата, с която ще бъде сключен договор за провеждане на обучението е да разработи детайлна програма, включваща: нормативни изисквания и задължителна документация в предоставянето на услуги за бездомни лица. Изискванията към Изпълнителя ще бъдат изписани в техническата спецификация на поръчката. В рамките на дейността ще бъдат проведени и надграждащо обучение, както и индивидуална и групова супервизия, с честота: до 3 индивидуални супервизии на служител в рамките на предоставяне на услугата по проекта, с продължителност 1 астрономически час и 3 групови супервизии на целия персонал, с продължителност 1.5 астрономически часа всяка от тях. Въвеждащото обучение, което ще бъде проведено преди началото на предоставянето на услугата, ще бъде обезпечено със средства от единната ставка, в размер на 40% от стойността на преките разходи за персонал, а надграждащото обучение и супервизия на персонала ще са в рамките на ЕРС и ще се проведат след стартиране на услугата. Също в рамките на тази дейност, новоназназначеният екип ще разработи правилата и процедурите от задължителната документация за предоставянето на услугата и утвърждаването им ще бъде извършено от ръководителя на екипа за управление на проекта, преди стартиране на услугите. 6 000.00 0.00
Разкриване и функциониране на социалната услуга "Приют": Социалната услуга "Приют" ще се предоставя 17 месеца. Проектът ще се осъществява в напълно реновирана сграда, частна общинска собственост, намираща се на ул. „Петко Стайнов“ №7. Блок "А" на сградата ще бъде решен изцяло и самостоятелно като място за предоставяне на подслон на бездомни лица и семейства. Той е на 5 етажа със сутерен. В сутерена ще бъдат осигурени помощни складови помещения за бельо, консумативи и др. В северния край на сутерена ще бъде оформена зона за техническо обслужване и технически персонал с ограничен достъп. Ще бъде обособено помещение за издаване на готова храна (разливочна), която ще бъде консумирана в дневните. Към разливочната ще бъдат осигурени прилежащи помещения за миене на съдове, складове за помощни материали, посуда и хранителни продукти. Предвиден е външен асансьор, долепен непосредствено до съществуващата фасада., а на нивото на сутеренния етаж ще бъде осигурено достъпно влизане по маршрут без стъпала, откъм ул. "Петко Стайнов". На първо надземно ниво ще бъдат обособени лекарски кабинет, кабинет за управителя, стаи за социални работници и за административен персонал, а на 2-и и 3-и етаж ще бъде разположен "Приют" за бездомни лица и семейства. На всеки етаж са предвидени дневни стаи, които ще бъдат използвани и за столова, помещения за самоподготовка и тихи дейности, служебно помещение и 14 стаи за настаняване. 12 от стаите, с квадратура 11 кв.м всяка, ще бъдат с по 2 легла. Ще бъдат осигурени и по 2 срещулежащи, достъпни за хора с увреждания стаи на етаж, възможно най-близко до асансьора, с прилежащи достъпни санитарни възли. Община Варна ще осигури безопасна среда на потребителите и персонала в услугата. Ще бъде разработен Правилник за вътрешния ред, Методология за предоставяне на услугата, правила за осигуряване на здравето и безопасността на потребителите и персонала, които включват: 1. Оценка на риска на работните процеси и факторите на околната среда; 2. Планиране на конкретни мерки , съобразно направената оценка за предотвратяване на рисковете; 3. Наблюдение и контрол на изпълнението на планираните мерки. Дейностите, които ще бъдат предоставяне на потребителите на услугата са свързани с: - Задоволяване на неотложни базови потребности като подслон, храна, хигиена, социално консултиране и информиране и други; - Оказване на индивидуална подкрепа за трайно включване в общността – връщане при близки, настаняване в подходяща социална услуга, включване в заетост; - Оказване на съдействие за издаване на лична карта, за освидетелстване от ТЕЛК, избор на личен лекар, регистрация в дирекция „Бюро по труда“, посредничество пред дирекциите за социално подпомагане за отпускане на помощи, оказване на съдействие за настаняване в лечебно заведение и други; - Взаимодействие с БЧК за отпускане на хуманитарни помощи; - Съдействие за настаняване на нуждаещите се в психиатрични клиники и други за оказване на подходящо медицинско лечение според индивидуалните потребности; - Взаимодействие с фондация „SOS – семейства в риск“ за настаняване в кризисен център на жени и деца, жертви на насилие и трафик; - Съдействие и насочване към всички социални услуги, разкрити на територията на община Варна; - Оказване на съдействие за подаване на документи в районните администрации за настаняване в жилища от фонд „Настаняване на лица с установени жилищни нужди“ на община Варна. За предоставените социални услуги потребителите няма да заплащат такси. 317 889.36 122 470.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).