Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description



        
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изграждане и развитие на виртуална платформа за електронно обучение на възрастни (лица над 16 г.): създаването на виртуална платформа за електронно обучение, която ще предостави единна дигитална среда за провеждане на онлайн курсове за обучение за придобиване на степен на професионална квалификация или по част от професия и онлайн курсове за обучение за придобиване на ключови компетентности, за които това е възможно. Онлайн обучението ще се провежда чрез виртуални класни стаи, виртуални библиотеки, виртуални лаборатории за практическо обучение по професиите и виртуални лаборатории за изпълнение на практически задачи по ключови компетентности, за които това е възможно. Виртуалната платформа за електронно обучение ще съдържа електронни ресурси за учене (електронни учебни материали, електронни помагала, интерактивни уроци, електронни тестове, задания, и др.), които ще предоставят възможности и за самостоятелно учене от лицата. Заложените средства в размер на 3 365 316.07 лв. са разходи за управление на проекта. 3 365 316.07 237 526.46
Поддейност 1.1. Имплементиране на базови функционални модули: Модулът съдържа унифицирани инструменти за оценяване и сертифициране на базово и средно равнище на дигитални умения и компетенции, които генерират автоматично тестове и практически задачи за провеждане на изпити за оценка на съответното равнище на дигитални умения и компетенции, придобити в резултат на проведени обучения за базово/средно равнище на дигитални умения и компетенции или в резултат на самостоятелно учене. В модула се регистрират обучаващи организации, предоставящи обучение за базово/средно равнище на дигитални умения, както и ще се регистрира Единният сертификационен център. След регистрирането ще се създаде списък на обучаващи организации по дигитални умения. Лицата, желаещи да се обучават за придобиване на базово и/или средно равнище на дигитални умения и компетенции, ще трябва да се регистрират в модула с индивидуален профил. След проверка на идентичността и одобрение на лицето, то ще получи „електронен ваучер“ за обучение, който дава право за включване в обучение за съответното равнище на дигитални умения и компетенции, като лицето ще може да избере обучаваща организация от списък. За лицата, които нямат достъп до интернет или имат затруднения с регистрацията, ще се оказва съдействие на място в дирекции „Бюро по труда“. Лицата, желаещи да сертифицират дигитални умения и компетенции, придобити чрез самостоятелно учене, ще трябва да се регистрират в модула с индивидуален профил. След проверка на идентичността и одобрение на лицето, то ще получи право да се яви на изпит за оценка и сертифициране на базово или средно равнище на дигитални умения и компетенции, което ще се осъществи от Единния сертификационен център . Интеграция с националната схема за електронна идентификация и системата за е-автентификация, за да се гарантира, че всяко лице може да се регистрира само веднъж (невъзможност за повторна регистрация със същото ЕГН). Електронният модул ще води електронни списъци с пълна история на вписаните факти и обстоятелства за обучаващите организации, лицата, преминали обучения и лицата, които са сертифицирали базово/средно равнище на дигитални умения и компетенции, включително електронен архив с издадените сертификати. Модулът за управление на генерирането на електронни ваучери за включване в обучения за придобиване на базово/средно равнище на дигитални умения и компетенции съдържа и способ за регистриране на успешно преминато обучение чрез вписване на издадените сертификати за присъствие от обучаващите организации и способ за регистриране на успешно и неуспешно положените изпити за базово и средно равнище на дигитални умения и компетенции от Единния сертификационен център за цифрова компетентност.  достъп до пълните функционалности на платформата от всякакъв вид устройства;  достъп само до административни и справочни функционалности на платформата от мобилни устройства с операционни системи Android и iOS и др.  при избор на обучение от обучаемото лице, системата няма да позволява включване в обучение, за което вече има данни, че е преминато от лицето.  асинхронни обучения - обучения със собствено темпо и в собствено време, ограничени в рамките на предварително заложено време от обучаващата организация.  модули с възможност за персонализиране от страна на обучаващата организация.  определяне на минимално и максимално времетраене за всеки модул;  възможност за всяко обучаемо лице да си създаде личен образователен паспорт на платформата с информация за пълния статус на придобитите знания, умения и компетенции от лицето, вкл. дигитални умения, съхранение на сертификати и удостоверения, достъпни до евентуални работодатели или други заинтересовани страни за определен период от време, съгласно изискванията за GDPR. 3 911 748.48 0.00
Поддейност 1.2. Имплементиране на управленски функционални модули:  Ще бъде реализирана функционалност за Виртуална класна стая с виртуални бели дъски за провеждане на синхронни обучения с преподавател/ инструктор:  Затворена видео-конферентна система, която позволява провеждане на онлайн курсове с контрол на присъствието и вниманието на участниците;  Споделяне на екрани от страна на преподавателя и на обучаемите лица;  Възможност за групиране на обучаемите лица за групови упражнения;  Организиране на онлайн ресурсите и съдържанието чрез шаблони с предварително подготвени интерактивни екрани за виртуални бели дъски;  Възможност за индивидуален и групов контрол над камерите и микрофоните на обучаемите лица от страна на преподавателя;  Синхронни обучения с преподавател, които да се провеждат в точно определени дни и часове по графици - за целта ще се използват функционалностите за виртуална класна стая и виртуални бели дъски, в която да могат да участват преподавателите и обучаемите лица.  Рейтинг система за обучаващи организации, преподаватели и обучителни ресурси и съдържание, която се актуализира автоматично, на база попълнени електронни карти за обратна връзка от участниците в процесите (преподаватели, обучаеми лица, работодатели, администрация, одитори)  Модул за билинг система на отчитане на електронните ваучери и за заплащане (или доплащане на самоучастие) за съответните обучителни програми / курсове; Интеграция с националната система за е-Разплащания и други инструменти за онлайн разплащания;  Онлайн достъп на експертите по наблюдение и контрол до платформата за електронно обучение, от където да е видно в реално време минимум следното:  Наблюдение в платформата и пълен достъп до регистър на логовете на лицата, включени в обучението, както и имената и/или уникален код на всяко от лицата, които присъстват в заложеното по график обучение, с възможност да се визуализира дневник на събитията и действията за всяко отделно лице, както и конкретното IP, от което е влизало обучаемото лице, както и достъп на администраторите в реално време до изпитите/тестове и оценката;  Наблюдение в платформата и пълен достъп до продължителността (прогресията) на всеки потребител поименно, с конкретна дата и час, в който лицето влиза и прекарва в платформата, като същото е съобразено с определения график на занятията (конкретен брой часове за обучение за всеки модул, ако е приложимо);  Автоматично генериране на видео-архив от всяка потребителска сесия на обучаемото лице или преподавател при работа във виртуална класна стая, включващ видео-потоците, споделените екрани и виртуалната бяла дъска, от гледна точка на всеки обучаем в групата;  Възможност да се визуализира поименно за всяко обучаемо лице: общ прогрес на времетраене, спрямо заложените часове за всеки модул -визуална прогресия в проценти, спрямо заложените от 1 до 100 (Пример: ако модулът е заложен за изпълнение 100 часа от 01 до 31 март, и до 28 март няма лог/или има лог, но няма изискуемите часове присъствие, няма как да покрие минимума от 100 часа за оставащите 3 дни), както и постоянен достъп на Управляващия орган в реално време до цялата статистика (за целия период на обучение, съгласно графика) за присъствие в платформата, преминатите обучения/нива и постигнатите резултати/обучителния напредък на обучаемите лице, оценяване и издадени сертификати/удостоверения 3 842 364.96 0.00
Поддейност 1.3. Изграждане на електронен портал с каталог за обучения: Разработване на електронен портал, предоставящ следните възможности:  Публичен достъп до информация за предлаганите онлайн курсове за обучение и електронно съдържание за самообучение, включително и информация за графиците за провеждане на обучителни курсове, рейтинги на обучителните курсове и обучаващи организации. Порталът ще бъде интегриран с виртуалната платформа за електронно обучение и ще съдържа публично достъпна извадка на данните за насрочените онлайн курсове и данни за обучаващите организации, като по този начин ще се избегне нуждата от ръчна актуализация на една и съща информация в две системи;  Инструменти за търсене на информация от заинтересованите лица (безработни лица, заети лица, работодатели, и др.), които ще бъдат организирани на принципа „Епизоди от живота“ (напр. „повишаване на квалификация“, „покриване на изискванията за длъжностен компетентностен профил“, „преквалификация“, и алтернативно с възможности за пълнотекстово търсене, комбинация с прилагане на филтри по локации, форми на обучение, времеви периоди и др.: o Лесно и удобно търсене на информация и регистрация за участие в предстоящи онлайн обучения, с автоматична проверка за налични свободни места в обучителните групи; o Лесно и удобно търсене на информация за обучения в процес на провеждане (тема и учебна програма на курса за обучение, обучаваща организация0, място на провеждане, дата на стартиране, период на провеждане, документ за удостоверяване на успешно завършване и др.);  Абониране за автоматични нотификации за предстоящи онлайн обучения или за предстоящи курсове по обучителни програми, в процес на провеждане;  Достъп до потребителска помощ за използване на портала, регистрация във виртуалната платформа и други 740 517.12 0.00
Поддейност 1.4. Реализиране на интеграции с външни национални системи и регистри: Реализиране на интеграции за осъществяване на автоматизирани проверки на обстоятелства и изтегляне на структурирани данни в реално време от външни информационни системи и регистри, при съблюдаване на принципа за еднократно събиране и многократна употреба на данни, регламентирани в АПК и ЗЕУ. Ще бъдат реализирани интеграции чрез приложни програмни интерфейси със следните информационни системи и регистри:  Национална база данни на пазара на труда (система на Агенция по заетостта);  Информационната система за оценка на компетенциите My Competence;  Платформата за доставчиците на обучение на Агенцията по заетостта;  Електронния регистър на центровете за професионално обучение на Националната агенция за професионално образование и обучение и др.  За по-сигурна електронна идентификация ще се реализира и сравнение на идентификационни и биометрични данни, чрез автоматизирана справка в националната база данни „Български документи за самоличност“. 540 282.24 0.00
Поддейност 1.5. Реализиране на интерфейси с външни системи за „Сериозни игри“ и виртуални лаборатории: Реализиране на интеграции по стандарта xAPI за осъществяване на интеграции със стандартизирани външни системи и инструменти с отворен код, които осигуряват възможност за управление на „Сериозни игри“ и виртуални лаборатории, и интегрирането им в обучителния процес. 1 666 264.32 0.00
Поддейност 1.6. Осигуряване на ресурс за постоянно развитие на платформата: Осигуряване на експертен капацитет и ресурс за развитие и обновяване на платформата, след първоначалното й въвеждане в експлоатация до края на срока на проекта:  Поетапно реализиране на допълнителни функционалности и усъвършенстване на всички модули на платформата, за покриване на промени в бизнес-нуждите, нормативната уредба и за подобряване на потребителския интерфейс за използваемост;  Подобрения в архитектурата с цел увеличаване на производителността и мащабируемостта на платформата, включително и съдействие на изпълнителя на дейностите по осигуряване на системна среда при извършване на миграции на услуги, възстановяване на данни при бедствия и аварии и др.;  Регулярно обновяване на компонентите и библиотеките, разработени от трети страни и вградени в платформата, за отстраняване на установени пропуски в сигурността, дефекти, недостатъци или за осигуряване на достъп до по-нови версии на международни технически стандарти и протоколи или версии на операционни системи и браузъри, използвани от потребителите. 5 100 134.40 0.00
Дейност 2: Разработка на методики и електронно съдържание: Дейността ще се изпълни посредство; поддейности 2.1 - 2.4 0.00 0.00
Поддейност 2.1. Разработка на методически ръководства за преподаватели: Разработване на методически ръководства за онлайн преподаване и оценяване на придобитите знания, умения и компетентности. 33 091.20 0.00
Поддейност 2.2. Разработка на обучителни материали за преподаватели:  Разработване на учебни програми за организиране на електронни обучения за професиите и ключовите компетентности, за които това е възможно;  Разработване на шаблонни електронни ресурси за обучение (електронни учебни материали, електронни помагала, интерактивни уроци, електронни тестове, задания, шаблони на виртуални бели дъски и др.), които да могат да бъдат използвани от обучаващите организации за интегриране в обучителните им програми и курсове. 49 636.80 0.00
Поддейност 2.3. Разработка на обучителни материали за самообучение:  Разработване на електронни ресурси за самообучение (електронни учебни материали, електронни помагала, интерактивни уроци, електронни тестове, задания, шаблони на виртуални бели дъски и др.). 37 227.60 0.00
Поддейност 2.4. Разработка на обучителни материали за потребители на платформата:  Разработване на материали, предназначени за обучение за работа със самата платформа и усвояване на знания и умения за използване на пълния инструментариум и функционалности на платформата, за съответните потребителски роли:  Администратор;  Преподавател / обучител;  Одитор;  Експерт по наблюдение и контрол;  Обучаемо лице. 0.00 0.00
Дейност 3: Провеждане на обучения за обучители: Обучение на представители на Министерството на труда и социалната политика за управление на виртуалната платформа и на представители на Агенция по заетостта, Националната агенция за професионално образование и обучение, Министерство на образованието и науката за работа с виртуалната платформа във връзка с упражняването на контролни функции. 0.00 0.00
Поддейност 3.1. Обучение на наставници в дигитални клубове: Обучение на наставници от дигиталните клубове за работа с виртуалната платформа във връзка с оказване на съдействие на обучаваните лица 48 241.20 0.00
Поддейност 3.2. Обучение на обучители: Обучение на преподаватели от обучаващите организации за придобиване на дигитални умения за създаване на дигитално съдържание на учебния процес, работа с дигиталната платформа за електронно обучение, провеждане на онлайн курсове за обучение. 110 402.40 0.00
Дейност 4: Изграждане и администриране на системна среда: Провеждане на процедура по ЗОП за осигуряване на доставчик на облачни услуги и поддържане на облачна среда за виртуална платформа. Предвижда се да се използва готово решение за осигуряване на облачната среда, което да притежава необходимата сървърна мощност, достатъчно място за съхранение на информацията и съответния капацитет за обезпечаване на трафика на данни с които ще оперира виртуалната платформа. Сред потенциалните доставчици на облачната услуга са Министерство на образованието и науката, Държавната агенция за електронно управление, както и търговски дружества, специализирани в тази сфера. 0.00 0.00
Поддейност 4.1. Изграждане на системна среда: Провеждане на процедура по ЗОП за осигуряване на доставчик на облачни услуги и поддържане на облачна среда за виртуална платформа. Предвижда се да се използва готово решение за осигуряване на облачната среда, което да притежава необходимата сървърна мощност, достатъчно място за съхранение на информацията и съответния капацитет за обезпечаване на трафика на данни с които ще оперира виртуалната платформа. Сред потенциалните доставчици на облачната услуга са Министерство на образованието и науката, Държавната агенция за електронно управление, както и търговски дружества, специализирани в тази сфера 6 631 027.20 0.00
Поддейност 4.2. Управление и администрация на системна среда: Предвижда се да се използва готово решение за осигуряване на облачната среда, което да притежава необходимата сървърна мощност, достатъчно място за съхранение на информацията и съответния капацитет за обезпечаване на трафика на данни с които ще оперира виртуалната платформа. 5 087 023.00 0.00
Поддейност 4.3. Осигуряване на потребителска помощ: Осигуряване експертен ресурс и технически средства за организация и предоставяне на потребителска помощ при използване и/или администриране на Платформата за следните категории потребители:  Администратори и преподаватели (обучители, инструктори);  Наставници в дигитални клубове;  Администратори, одитори и потребители от МТСП, възложители на обучения, институции, упражняващи контролни функции;  Граждани, които са потребители или биха искали за станат потребители на Платформата. 8 994 067.20 0.00
Дейност 5: Изграждане на мрежа от дигитални клубове: Ще бъдат изградени/адаптирани „дигитални клубове“ („точки за достъп“) по места на цялата територия на страната, които ще бъдат разположени в сгради на общини, областни информационни центрове, библиотеки, читалища, дирекции „Бюро по труда“, и др. Дигиталните клубове ще бъдат със свободен безплатен достъп за всички заинтересовани лица, като с предимство ще се ползват лицата в неравностойно положение, вкл. лица от ромски произход, жени, възрастни лица и др., които не притежават собствено компютърно оборудване и интернет свързаност и в друг случай не биха имали достъп до виртуалната платформа и онлайн курсовете за обучение. В дигиталните клубове ще има обучени наставници, които ще подпомагат лицата в неравностойно положение, особено лицата от ромски произход, възрастните лица и др., които нямат необходимите дигитални умения за пълноценно участие в онлайн курсове за обучение. Ще бъде създадена интерактивна карта на дигиталните клубове, която ще бъде публикувана на виртуалната платформа за електронно обучение. 0.00 0.00
Поддейност 5.1. СМР - ремонт и адаптация за 50% от дигитални клубове: В зависимост от състоянието на материалната база, ще бъде извършен ремонт и/или адаптация на 50% от дигиталните клубове в страната. 4 081 200.00 0.00
Поддейност 5.2. Доставка и инсталация на оборудване и обзавеждане: Дигиталните клубове ще бъдат оборудвани със съвременна модерна компютърна техника, адаптирана за работа с виртуалната платформа за електронно обучение, достъп до широколентов интернет и обзавеждане на зала/специално място, при необходимост, където лицата ще могат да ползват техниката, подпомагани от наставници, за достъп до виртуалната платформа и участие в онлайн обучение/самообучение. 7 775 694.00 0.00
Поддейност 2.1.1. Разработване на единни учебни програми за придобиване на базово и на средно равнище на дигитални умения и компетенции: Ще се разработят две учебни програми: за придобиване на базово равнище и за придобиване на средно равнище на дигитални умения и компетенции в съответствие с Европейската рамка за дигитални компетенции DigComp2.1Това ще се осъществи от работна група с участието на експерти от МТСП, МОН, външни IT специалисти и др. Всяко от обученията за придобиване на базово и на средно равнище на дигитални умения и компетенции ще бъде с продължителност от минимум 45 учебни часа и ще покрива като миниум следните модули/теми за придобиване на умения и компетентности:  Използване на персонален компютър и други устройства; създаване и управление на файлове и директории;  Търсене на информация и дигитално съдържание в Интернет; анализ, подбор и критично ползване на информация, данни и дигитално съдържание;  Използване на референтни източници на информация и самообучение (wikis, полезни информационни портали и др.), откриване и различаване на достоверни и надеждни източници на информация;  Използване на дигиталните технологии и инструменти за общуване и сътрудничество; използване на социалните мрежи като информационен канал;  Използване на електронна поща; изпращане/споделяне на информация и дигитално съдържание;  Използване на приложения за разговори и видео-конференции;  Електронна текстообработка;  Работа с електронни таблици;  Създаване на писма и документи;  Сигурност и защита на електронната информация;  Използване на облачни технологии и др. В учебната програма за придобиване на базово равнище на дигитални умения и компетенции ще бъде включен и модул/тема от 10 учебни часа за придобиване на знания и умения за използване на електронни услуги за граждани, предоставяни от институциите (Национална агенция по приходите, Национален осигурителен институт, Агенция по заетостта, общини и др.), и използване на мобилни устройства за достъп до електронни услуги. В резултат от обученията лицата следва да придобият умения и компетентности относно дигиталните технологии и как тези технологии могат да подпомагат общуването, какви възможности предоставят, какви са техните ограничения, последиците от тях, възможни рискове и др. Те следва да разбират общите принципи, механизмите и логиката, които стоят в основата на развиващите се дигитални технологии, и да познават основните функции и употреби на различните устройства, социални мрежи и др. Лицата следва да имат критичен подход към валидността, надеждността и въздействието на информацията и данните, достъпни посредством дигиталните средства. Лицата следва да могат да ползват дигиталните технологии за информиране, намиране на работа, в процеса на работа, за учене, за ползване на дигитални услуги, за да подпомогнат активното си гражданско участие и социалното си приобщаване, да комуникират с други хора, и др. Уменията включват способност за ползване на дигитално съдържание, достъп и филтриране на дигитално съдържание, създаване и споделяне на дигитално съдържание. В съответствие с Европейската рамка за дигитални компетенции DigComp2.1: - на базово равнище, лицата сами с подходящо насочване/подкрепа при необходимост ще могат: да определят потребностите си от информация; чрез търсене в дигиталното пространство да намират данни, информация и съдържание за решаване на елементарни, рутинни въпроси; да намират начин как да оценят и използват данните, информацията и съдържанието; да си избират свой собствен начин/подход за търсене и навигиране в дигиталното пространство; - на средно равнище, лицата самостоятелно и независимо, според техните потребности и с цел разрешаване на ясно определени от тях, нерутинни въпроси, ще могат: да дефинират потребностите си от информация и данни, да организират търсене и проучване на данни, информация и съдържание в дигиталното пространство; да знаят как да оценят и управляват данните, информацията и съдържанието, да навигират в дигиталното пространство; да определят и организират своя стратегия/подход за търсене и навигиране в дигиталното пространство. 0.00 0.00
Поддейност 2.1.2. Разработване на единни ресурси за обучение и на инструменти за оценка:  Разработване на единни ресурси за обучение (учебни материали) за придобиване на базово и на средно равнище на дигитални умения и компетенции в съответствие с разработените програми за обучение по Поддейност 1.1 – 2 броя комплекти от ресурси/ учебни материали. Ще бъдат разработени специализирани учебни ресурси, адаптирани към потребностите на лицата с ниско равнище на образование и без дигитални умения, в т.ч. лицата от ромски произход, по-възрастните лица и др., за да се осигурят възможности и на тези лица за участие в онлайн обучение за придобиване на дигитални умения.  Разработване на единни инструменти за оценка на базово и на средно равнище на дигитални умения и компетенции съгласно Европейската рамка за дигитални компетенции DigComp2.1 – 2 броя комплекти с инструменти. 41 520.00 69 304.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).