Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal includes creation of 32 new sustainable workplaces needed for the expansion of production volume - opening a new workshop of the company in Parvomay, District Plovdiv. Purchase of appropriate equipment for the implementation of work proces, recruitment and training of unemployed and/or inactive persons from target groups of newly created workplaces in the company: 1 office manager; 1 accountant, 1 secretary,1 technologist, 2 cutters textiles and 26 sewing machine operators.
Activities for implementation:
Activity 1: Selection of the target group and recruitment of 32 new employees to 12 months
Activity 2: Vocational training of newly recruited staff
Activity 3: Purchase of equipment for newly created workplaces
Activity 4: Project Management 
Activity 5: Information and publicity
Expected results from implementation of those activities will contribute to achieve the identified project indicators. The target group are unemployed and inactive persons. Over 50% of the target group will be composed of the following specific categories: Unemployed young people up to 29 years inclusive - 7; Unemployed persons aged over 54 - 10. The project contributes to the realization of higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion and contributes to creating conditions for permanent employment of unemployed persons who fall within the priority target groups of the program. It is aimed at the integration of some of the most vulnerable groups in the labor market. The project implementation will contribute to the achievement of the main challenges set in the OP HRD 2014-2020 namely higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion, skills and opportunities for lifelong learning and improving the adaptability of employees and the quality of workplaces.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подбор на целевата група и назначаване на 32 нови работници до 12 месеца: Дейността обхваща подбора и сключването на трудови договори с 32 безработни и неактивни лица. Подбора ще се извърши с помощта на ДБТ за безработните лица, неактивните ще бъдат обект на информационна кампания, като ще се използват личните контакти на служители на фирмата, както и планираните мерки за информация и публичност по проекта, които включват публикации, разпространение на брошури и др., при необходимост фирмата ще използва и други маркетингови похвати, като ден на отворени врати, публикации за сметка на Мезари ЕООД, така че да гарантира постигане на параметрите на целевата група, заложени в настоящия проект. С всяко от лицата ще се сключва договор след одобрението му, няма да се изчаква да бъдат подбрани всички лица, за да се настъпи към назначаване по едно и също време. След закупуването на оборудването по ще бъдат разкрити 32 нови устойчиви работни места и ще се сключат трудови договори с подбраните представители на целевата група по длъжностите: "Офис мениджър" с код по НКПД 3341 3004 - 1 служител, "Оперативен счетоводител" с код по НКПД 3313 3001 - 1 служител, "Изпълнителен секретар, офис" с код по НКПД 3343 3009 - 1 служител, "Технолог" с код по НКПД 31193024 - 1 служител, "Крояч текстил" с код по НКПД 75322002 - 2-ма и "Машинен оператор шиене" с код по НКПД 81532004 - 26-ма работници. На новоназначените служители ще бъде осигурена заетост за период до 12 месеца. Основните задължения на служителите включват: Офис мениджър: извършване на оперативна и административна дейност, осигуряване на стриктно спазване на всички срокове и процедури при изпълнение на задачите, установяване на професионални контакти, събиране данни и подготвяне периодични, специални и текущи справки и отчети, оперативния бюджет на офиса, осигуряване инвентарен и бюджетен контрол и други. Оперативен счетоводител: осчетоводяване на първични счетоводни документи в специализиран софтуер; осчетоводяване на движението по разплащателните сметки на дружеството; изготвяне на ежемесечни справки; извършване на счетоводно отчитане по дейността на дружеството с оглед спазване на процедурите и сроковете за отчети, баланси и справки, водене на оперативно счетоводство и др.. Изпълнителен секретар, офис: обработва кореспонденцията в офиса, организира телефонните разговори и срещи в офиса, приема и изпраща факсове и имейли, осигурява документооборота и деловодството. Технолог: контролира спазването на технологията на производството и работата на оборудването, участва при анализиране на качеството на продукцията, участва при внедряване на нови изделия или технологии, ново оборудване, нови инструменти и екипировка, контролира качеството на настройване, пренастройване и ремонта на оборудването и спазването на технологичната дисциплина. Крояч текстил: крои всички видове горен вълнен трикотаж съгласно дадената технология за съответния модел на ръка, взема шаблон съгласно ръста, очертава като следи за характерните особености на конструкцията на всеки модел, ръкавна извивка, деколте, конструкция на ръкав и др. Машинен оператор шиене: управление, контрол и работа на специални и универсални шевни машини, ушиване на различни по сложност изделия; подготвя за работа, настройва, проверява точността и работи с шевната машина; получава и зарежда с необходимите спомагателни материали шевната машина, следи за повредите в машината и за качеството на ушитите изделия, получава, установява, центова и съединява различните детайли, качествено ушиване на предоставените изделия. През последните две години се наблюдава слабо подобрение на пазара на труда в резултат от увеличените възможности за износ на предприятията предвид плавното възстановяване от кризата, което започна при основните ни партньори. Пътят към постигане на по-високи равнища на заетост зависи от това доколко хората в трудоспособна възраст ще бъдат по-адаптивни съм променящите се условия в икономиката и как по-успешно ще се реализират на трудовия пазар. 192 918.74 200 236.59
Дейност 2: Професионално обучение на новоназначения персонал: Основната цел на дейността е да се подобрят професионалните компетенции на 29 от новоназначените 32-ма служители на Мезари ЕООД, от които 3 на възраст до 29 години, чрез включването им в професионално обучение по съответните професии, както следва: Обучение за професионална квалификация за част от професия „Офис мениджър” с код 346010, специалност „Бизнес администрация” с код 3460101 - трета степен на професионална квалификация на 1 служител; Обучение за професионална квалификация за част от професия „Оперативен счетоводител” с код 344030, специалност „Оперативно счетоводство” с код 3440301 - трета степен на професионална квалификация на 1 служител; Обучение за професионална квалификация по професия „Офис секретар” с код 346020, специалност „Административно обслужване” с код 3460201 - втора степен на професионална квалификация, Обучение за професионална квалификация по професия „Шивач” с код 542110, специалност „Шивачество” с код 5421101 - първа степен на професионална квалификация на 26 служители. Планираните обучения целят да се запазят и изградят професионални знания, умения и способности, да се преодолеят известни квалификационни дефицити, да се приспособят професионалните квалификации на целевата към изискванията на работодателя и нуждите на пазара. Инвестициите в обучение ще повишат производителността и конкурентноспособността на служителите и ще осигурят качество на продуктите, предлагани от фирмата. Измеренията на ученето през целия живот са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателите, които са потребители на този ресурс. Европейските и световните тенденции за непрекъснато нарастване на изискванията към пригодността за заетост, определят необходимостта от продължаващо професионално обучение както във всички възрастови групи на работната сила, така и в териториален аспект. Натрупаните по време на обученията знания и умения и натрупания в рамките на заетостта по проекта трудов стаж в ще допринесат за повишаване на конкурентноспособността на крайните бенефициенти. Посредством изпълнението на тази дейност се създава основа за устойчива заетост и интеграция на представителите на целевите групи в контекста на основните политики на ЕС за учене през целия живот и икономика основана на знанието. Това от друга страна е важно условие за справяне с безработицата, насърчаване на социалното включване и развитие на човешките ресурси. Дейността цели осигуряване на възможности за обучение в реална среда за усвояване на практически умения, улесняване на прехода от образование към пазара на труда, подобряване участието на регионалния бизнес във всички етапи от процеса на обучение, насърчаване на партньорството и сътрудничеството с реалния сектор. 16 050.00 16 050.00
Дейност 3: Закупуване на оборудване за новосъздадените работни места: По проект е планирано създаването на 32 нови работни места, от които "Офис мениджър" - 1 брой, "Оперативен счетоводител" - 1 брой, "Изпълнителен секретар, офис" - 1 брой, "Технолог" - 1 брой, "Крояч текстил" - 2 броя, "Машинен оператор шиене" - 26 броя. Мезари ЕООД, където ще работят новоназначените служители и работници, разполага с материално-техническата база, да осигури планираната заетост, но е необходимо да се допълни наличното оборудване, което ще осигури и устойчивост на работните места. Планирано е закупуване на машини основно за 29-те нови работни места за технолог, кроячи текстил и шивачки, което включва: 1. Двуиглов четириконечен оверлог ,с автоматично вдигане на крачето с въздух и автоматично рязане на конеца - 8 бр. 2.Електронна едноконечна копчешиеща машина със суха глава - 1 бр. 3.Електронна машина за програмируеми шевове АМS с инверторна клема - 2 броя 4.Автоматизирана електронна машина за затваряне на чорапи- 1 бр. 5.Столове - средна или ниска облегалка.Плавно регулиране височината на седалката.Регулиране дълбочината на сядане.Механизъм за перманентен контакт-осигурява регулиране наклона на облегалката и заключване в произволна позиция. Без колела - 25 бр. Закупуването на оборудването е пряко свързано с длъжността и основните функции на работниците, които ще бъдат назначени по проекта - "Технолог", "Крояч текстил" и "Машинен оператор шиене". При изработването на облекло всеки един отделен артикул преминава през няколко процеса преди да бъде превърнат в готово изделие. Това налага използването на няколко вида машини от всички лица на длъжността машинен оператор шиене. Извън бюджета на проекта, фирмата ще осигури със собствено финансиране и допълнително оборудване, както за шивачите, така и за ефективното изпълнение на задълженията на другите пет длъжности. Оборудването ще бъде закупено след провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС 118. 106 000.00 105 894.00
Дейност 4: Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган и добрите управленски практики. За успешното изпълнение на проекта и постигането на планираните резултати е от първостепенна важност осигуряването на качествени ресурси за изпълнение на дейностите и управлението на проекта. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който включва ръководител проект, координатор и счетоводител. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с УО ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Пълната документация по проекта ще се съхранява от Мезари ЕООД за срока, упоменат в договора. Всички документи ще подлежат на проверка от Възложителят или други одиторски органи на Европейския съюз. Мезари ЕООД ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща счетоводна система за документация и счетоводство. Фирмата ще предоставя на УО и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образци на УО. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период. Към доклада ще се приложи опис на разходооправдателните документи, придружен с копия от същите за всички разходи, направени по проекта през периода, за който се отнася докладът. УО ще получава всяка допълнително поискана информация, свързана с изпълнението на проекта. Вътрешна оценка на проекта ще се извършва периодично при осъществяването на отделните етапи на проекта. Ръководителят на проекта ще следи и контролира реализацията на всички предвидени дейности. Предвижда се провеждането на ежемесечна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите и изготвяне на финансово – счетоводен отчет. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за действие”. Степента на изпълнение на всяка от дейностите ще се оценява чрез т.нар. “обективно проверими показатели”. Ще се изготвят и лични месечни отчети от координатора, счетоводителя и ръководителя на проекта. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Ръководителят ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати и ще го представя на Управителя на Мезари ЕООД. Дейността цели осигуряване на добро управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Тя ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта и по-конкретно включва: цялостно управление на дейностите по проекта; наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнение на проекта; финансова и техническа отчетност; координация между членовете на екипа. 34 841.98 34 835.59
Дейност 5: Информация и публичност: Основната цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Мезари ЕООД ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. При изпълнение на проекта, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се указва съфинансирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, изписване на Европейски социален фонд и общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност . Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността и участниците в него, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд на всеки продукт по проекта. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Информационна табела - 1 бр. В периода на изпълнение на проекта офиса на фирмата ще бъде обозначен с информационна табела, която упоменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Табелата ще е с размер минимум А3 2. Брошура за изпълнението на проекта. Планирано е изработването и разпространението на 1000 броя информационни брошури за изпълнението на проекта. Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 3. Публикации в регионален вестник. Бенефициентът ще изготви две публикации, две в началото и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 4. Стикери - 37 броя. Закупеното по проекта оборудване за създаване на нови работни места ще бъде обозначено с 37 броя стикери, поставени на видими места. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от стана на всички заинтересовани страни на обществото за висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския социален фонд. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от стана на всички заинтересовани страни на обществото за висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския социален фонд. 3 533.00 3 533.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).