Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

HEMIMOND AD is a company that deals with computer programming, provides cloud services, collocation of client servers and disk space. The company has a data center in Sofia and the project is aimed at high-tech cloud services, including collocation of client servers and provision of disk space. The project proposal envisages putting into operation a digital system for monitoring and detecting incidents in server cabinets and electrical panels, which the company does not currently have.
The investment intention complies with the requirements of the principle of "not causing significant damage" to the environment and contributes to the ecological transition of the country.
The purpose of the project proposal is to increase the efficiency of the process for providing cloud services, to ensure its continuity, to guarantee the quality of services at reduced costs.
The expected effect on the candidate enterprise is to restore the economic potential of a medium-sized enterprise from Sofia from the period before the COVID pandemic and create conditions for its growth and development through digitization of production processes with the aim of expanding its activity.
The need for the activities envisaged by the project is determined by the currently defined main problems: lack of a unified system to issue an early warning in the event of a technical equipment incident that could lead to service interruption.
The project proposal is in line with the principles of equality between women and men and ensuring equal opportunities for all.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на процеса на предоставяне на облачна услуга с оглед на разширяване на капацитета на предприятието, посредством въвеждане в експлоатация на Цифрова система за мониторинг и детекция на инциденти в сървърни шкафове и електро табла, с каквато в момента фирмата не разполага.: ХЕМИМОНД предлага на своите клиенти високотехнологични облачни услуги, осигуряващи по-бързи, по-ефективни и по-сигурни изчилителни процеси, както и по-голям капацитет на съхранение на данни. Поставени са високи зисквания по отношение на: сигурност и цялост на данните; поддържане параметрите на микроклимата; непрекъсваемост; интернет свързаност и др., които трябва да се поддържат 24/7. Основен проблем пред предоставянето на облачна услуга е превенцията на проблемите, които водят до нейното прекъсване - технически проблеми, породени от дефектирали компоненти, недостатъчно охлаждане, опасност от пожар и др. Възникването на някой от тези проблеми водят до прекъсване на услугата, което изисква много ресурси за възстановяването и - време и експертна работа. С цел превенция на критичните точки, които са от ключово значение за осигуряване на непрекъснатост на предоставяне на услугата, ХЕМИМОНД предвижда инвестиция в Цифрова система за мониторинг и детекция на инциденти в сървърни шкафове и електро табла, с каквато в момента не разполага. Системата ще допринесе зе цифровизацията на процеса в компанията по следния начин: Цифровата система за мониторинг и детекция на инциденти в сървърни шкафове и електро табла е активна система от хардуер и цифрово управление, от софтуер за анализ на средата, в която работи електронното оборудване (сървърен шкаф), контрол на параметрите й, по отношение на температура, отделяне на фини прахови частици под формата на дим, както и предотвратяване на евентуално запалване. Тъй като всеки сървърен шкаф съдържа различно по вид оборудване и има нужда от различно температурно охлаждане (студова мощност), чрез цифровата системата се съставя в реално време „топлинна карта“ на всички сървърни шкафове в залата, като по този начин може всеки сървърен шкаф да бъде преконфигуриран, за да работи при оптимална температура за оборудването в него. Така всеки сървърен шкаф се контролира от прегряване и едновременно с това се осигурява оптимална работна температура, което предотвратява възможността за настъпване на инциденти и спиране на услугата към крайните клиенти. Системата ще допринесе за разширяване на капацитета на компанията по следния начин: Тя контролира изходящия въздушен поток от сървърния шкаф, чрез засмукваща сонда или няколко сонди на аспираторен принцип, разположени на вратите на шкафа. При отклонение от нормалните параметри за топлина и/или дим системата реагира в рамките на 8 до 20 секунди и чрез системния софтуер в устройството се генерира звукова и светлинна сигнализация, като едновременно с това се получава и точна идентификация на проблемния сървърен шкаф на потребителския софтуер. Тази изключително бърза детекция и точното местонахождение на потенциален инцидент дава възможност на обслужващия персонал за бърза и навременна реакция и неговото предотвратяване. Потребителската част на управляващия софтуер създава архив на микроклимата и работата на всеки сървърен шкаф, чрез който може да се правят анализи и статистика с цел оптимизация на работата им. Въвеждането на системата в експлоатация ще елиминира изцяло потенциални прекъсвания на услугата, породени от дефектирали компоненти (проблем със захранване, изгорели платки и др.), недостатъчно охлаждане, опасност от пожар и др., защото тя известява за проблема изключително бързо и посочва точното място. Това дава възможност да навременно отстраняване на възникналия проблем без риск от прекъсване на услугата към крайния клиент. Допълнително данните от системата позволяват увеличаване на плътността на инсталираното оборудване, следствие на прецизния мониторинг на ниво шкаф, водещ до по-голяма процесорна производителност и драстично увеличение на плътността на системите за съхранение на данни (увеличение на дисково пространство и добавяне на ГПУ ускорители за подобряване на изчислителната мощност). Разширяването на капацитета е резултат от по-голяма гъвкавост и оптимизация на процеса, очаква се ръст с 50% дисков капацитет и 30% процесорен. 376 740.00 372 524.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).