Организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване на условия за успешно изпълнение и управление на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане на заложените цели и търсените резултати.
Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за администриране, в състав ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Всеки член ще има ясно разпределени задължения и отговорности, свързани с неговата специфична роля. Основната квалификация и отговорности на ръководителя са описани в т. 9 от настоящия формуляр. Задълженията на останалите са:
Счетоводител:
Квалификация: релевантно средно или висше образование, стаж по професията и опит в работа с първични и вторични счетоводни документи.
Отговорности:
- отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи;
- отговаря за сключването на договори с новоназначените по проекта лица;
- отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект и представянето им на Управляващия орган;
- подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители;
- осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството и изискванията на ОП "Развитие на човешките ресурси";
- организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта;
- при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да било етап от изпълнението на проекта, докладва на Ръководителя.
Технически сътрудник:
Квалификация: релевантно средно или висше образование, предишен опит, умения за водене на кореспонденция, умение за съхранение на документация, умение за работа с офис техника.
Отговорности:
- подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото и административно изпълнение на проекта;
- изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта;
- води протоколи от обсъжданията и взетите решения на работните срещи на екипа на проекта;
- подпомага екипа при избор на изпълнители, организиране и доставка на оборудване;
- подпомага екипа при подбора на бенефициенти по проекта;
- участва в подготовката на междинните и окончателния доклади по проекта;
- отговаря за поддържането на изрядно проектно досие, съдържащо цялата необходима документация по изпълнението на дейностите по проекта;
- подготвя договорите с избраните бенефициенти и изпълнители;
- докладва на Ръководителя на проекта при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта;
- отчита се пред Ръководителя на проекта за извършената работа;
- сканира, размножава и разпечатва документи по указание на Ръководителя на проекта;
- участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители;
- подпомага Ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността.
- оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта.
В началото на проектното изпълнение екипът ще разработи План за външно възлагане на дейности по реда на ПМС 118/20.05.2014 г.. В хода на реализирането на проекта ще се провеждат месечни екипни срещи, където ще се обсъждат напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и спазването на план графика, ще бъдат давани и предложения за актуализиране и промени.
Във връзка с успешното изпълнение и управление на настоящия проект екипът за организация и управление ще изготвя и представя междинни и окончателен технически и финансови отчети. |
35 884.80
|
40 614.83
|
Закупуване на оборудване за обезпечаване на 40 нови работни места: Дейността има за цел да осигури необходимите условия за създаване на новите работни места за 40 безработни и неактивни лица, които ще бъдат наети във фирма "ОЗЕКС" ЕООД в рамките на проекта. Към настоящия момент фирмата не разполага с необходимо оборудване, за да обезпечи новите 40 работни места за длъжността „Машинен оператор шиене“ и поради това се налага да бъдат закупени шевни машини, с които новите служители да работят. Придобитото оборудване ще бъде запазено от "ОЗЕКС" ЕООД за минимум 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства.
Дейност 2 включва следните под-дейности:
- Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител за доставка на оборудване съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г.
Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик на оборудване, необходимо за създаване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет Доставка на шевно оборудване. Доставката включва 40 броя прави шевни машини, които съставляват основната професионална техника в производството на мъжки панталони.
С оглед на предвидената бюджетна стойност на оборудването ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител чрез Избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение на Управляващия орган, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от оценителната комисия и документацията по проведената процедура от Управляващия орган, ще бъде сключен договор с избрания изпълнител и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността.
- Закупуване, инсталиране, въвеждане в експлоатация на новото оборудване.
След сключването на договор с изпълнител за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на 40-те нови служители във фирма "ОЗЕКС" ЕООД, се предвижда да бъде закупена следната шивашка техника: 40 броя прави шевни машини.
След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане.
- Застраховане на придобитото оборудване
След придобиването, инсталирането и въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще бъде сключена застраховка за движимо имущество със застрахователна фирма за период от една година.
Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. |
111 400.00
|
111 400.00
|
Извършване на подбор на 40 безработни и неактивни лица: Дейността има за цел създаване на условия за наемане на 40 безработни и неактивни лица на длъжност „Машинен оператор шиене“ в "ОЗЕКС" ЕООД и осигуряване на най-подходящите кандидати за новоразкритите работни места в предприятието. Тази дейност е подготвителна и ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на следващата дейност по проекта, свързана с реално наемане на работа на представителите на целевата група.
С оглед спецификата на целевата група по проекта се предвижда набирането на кандидати за работа да се осъществи по няколко начина, а именно:
- със съдействието на Дирекция „Бюро по труда“ - Габрово и Русе;
- посредством обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в местен или регионален вестник;
- обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа.
Изборът на разнообразни канали за оповестяване на информация относно свободните работни позиции в "ОЗЕКС" ЕООД има за цел популяризиране на проекта сред максимално широк кръг от представители на целевата група.
Средствата за анонсиране на свободните работни места са избрани и въз основа на проучване за предпочитаните и използвани начини за търсене на работа според данни на НСИ от наблюдение на работна сила през второто тримесечие на 2015 г. Сред тях най-популярни са изучаване на обяви за работа във вестници, списания и други; контакт с държавни бюра по труда; даване или отговаряне на обяви за работа.
В допълнение, "ОЗЕКС" ЕООД има установени добри партньорски отношения с Дирекция „Бюро по труда“ - Габрово и Русе във връзка с насочване и подбор на кандидати за работа в шивашкото предприятие досега. Обичайно подборът на персонал във фирмата се извършва посредством публикуване на обяви за работа в електронни и печатни медии. Натрупаният опит в тази област ще се използва за успешното изпълнение на тази дейност от проекта. Предвидените за изработване информационни материали (брошури и плакати) също ще допринесат за изпълнението на тази дейност, чрез популяризиране на проекта и възможността за заетост, която предлага за безработни и неактивни лица от гр. Габрово и гр. Русе.
С цел да се осигурят оптимални условия за успешно извършване на подбора и максимално съответствие на профила на кандидатите към предвидените позиции, целевата група по проекта включва участници със различен статут на пазара на труда от различни възрастови групи.
Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа на проекта в два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с одобрените след първата фаза кандидати. След проведена оценка на кандидати ще бъдат избрани общо 40 безработни и неактивни лица, като 22 от тях ще попадат в групата на безработни младежи до 29 г. включително, които да бъдат наети на работа в "ОЗЕКС" ЕООД. |
0.00
|
0.00
|
Назначаване на 40 безработни и неактивни лица в ОЗЕКС ЕООД: Дейността има за цел създаване на устойчиви работни места за 40 безработни и неактивни лица в "ОЗЕКС" ЕООД и тяхното успешно интегриране на пазара на труда, превенция на социалната изолация и изпадането в състояние на бедност.
Тази дейност включва наемане на избраните в предходната дейност 22 безработни младежи на възраст до 29 години включително и 18 безработни и неактивни лица.
Новите служители ще бъдат наети на длъжността „Машинен оператор шиене (код по НКПД 2011 - 8153 2004)“.
Изборът на горепосочените позиции е продиктуван от конкретна нужда на предприятието да поддържа и да разшири своя продуктов асортимент чрез стартиране на производство на нови артикули като спортни и ежедневни панталони. Наемането на нови работници и закупуването на оборудване, с което "ОЗЕКС" ЕООД не разполага към настоящия момент, ще осигури необходимите човешки и материални ресурси за ефективно осъществяване и разширяване на основната дейност на предприятието - производство на мъжки панталони.
Новите служители ще бъдат назначени на работа във фирмата по трудово правоотношение за срок до 12 месеца. Трудовите и осигурителните отношения с тях се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. С цел поддържане на здравословни и безопасни условия на труд за новонаетите 40 лица в "ОЗЕКС" ЕООД в изпълнението на дейността и бюджета на проекта са предвидени разходи за осигуряване на трудова медицина.
След приключване на дейностите по проекта фирмата ще запази поне 21 от създадените по проекта работни места за минимум 12 месеца. По този начин след приключването на проекта над 50% от наетите лица ще имат работа за период от минимум 1 година. Изпълнението на тази дейност в допълнение към цялостния комплекс от мерки по проекта за активиране участието на пазара на труда и насърчаване на заетостта сред безработни и неактивни лица, ще допринесе за постигане на неговите общи и специфични цели, а именно създаването на устойчива заетост и подобряване достъпа до и качеството на работните места за безработни и неактивни лица. |
226 776.00
|
245 330.21
|
Информиране и публичност: Дейността има за цел осигуряване на публичност относно подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта.
Тази дейност включва изработката и разпространението на следните информационни материали:
1. Плакати – 20 бр., които ще информират местната общност в гр. Габрово и гр. Русе и участниците в проекта за ролята на ЕС и българската държава за осъществяването на проекта. Поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, ще бъде поставен на входа на цеха на "ОЗЕКС" ЕООД в гр. Габрово и гр. Русе, преди поставянето на информационната табела. Останалите плакати ще бъдат използвани при изпълнението на дейността за подбор на бенефициенти, като ще бъдат поставяни на видни обществени места с цел привличане на представители на целевата група за участие в проекта.
2. Информационна табела – 1 бр., която ще бъде поставена на входа на цеха на "ОЗЕКС" ЕООД в гр. Русе, където ще работят 30 от новите служители. Табелата ще уведомява настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други относно подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект.
3. Информационна брошура – 300 бр., която ще представя целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. Брошурите ще бъдат използвани и като средство за разпространяване на информация относно възможността, която проектът предоставя за безработни лица и неактивни лица от гр. Габрово и гр. Русе.
4. Информационни стикери за закупеното оборудване – 40 бр., които ще бъдат поставени върху повърхността на всички машини, закупени по проекта за създаване на новите работни места за представителите на целевата група.
5. Платена публикация в местен или регионален вестник – 1 бр., свързана с подбора на бенефициенти. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията с цел популяризиране на свободните работни места и възможността за намиране на работа в "ОЗЕКС" ЕООД за представители на целевата група.
Предвид размера на предвидените разходи за информационни материали по проекта в рамките на 1% от общите допустими разходи, "ОЗЕКС" ЕООД ще проведе "Избор без провеждане на процедура" съгласно разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. в срок до 12 месеца от стартирането на проекта и ще осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител.
Изработката на информационните материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. |
1 490.00
|
1 032.00
|