Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The proposal aims at supporting 209 students from the 1st to the 12th degree from 2 schools the Municipality of Cherven bryag with a majority of children from the Roma ethnicity during their development as complete citizens for a successful social and job realization. Creating an opportunity for equal access to education, supporting in the adaptation of students from minorities, enhancing their motivation to participate in the educational process and forming tolerant attitude toward others. The activities for the development of the students’ abilities through the use of IT, learning new skills in the areas of civic education, local history, ecology, arts, local crafts, customs and traditions of the different ethnos; changing the community attitude; knowing each other and forming a tolerant behavior.During the implementation of the project encourages the teachers to apply interactive methods of education of the children in a multicultural environment. Giving conditions for everyday presence in class and an adequate vacation of the students during the summer. During the implementation of the project the model will be accumulated in order to enhance the motivation of 30parents of students from the Roma ethnicity and the Bulgarian majority for participation in the educational process, created by partner No 2.The implementation of the project will contribute to reaching the aim of the scheme – supporting students from the ethnical minorities to develop as a complete citizens and to achieve successful professional, social and creational realization in a tolerant way and to acknowledge students and parents from different ethnical groups. The following results will be achieved 179 students integrated in the educational system; education that will be fully realized by 209 students and 30 parents as a value and a prerequisite for a successful start in life, reduced number of absences with no reason; increased motivation for participation in the school life in a tolerant way.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по информиране и публичност: Целта е да се популяризира финансовата подкрепа от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020, съфинансирана от ЕСФ и българското правителство, целите, дейностите и постигнатите резултати от изпълнението на проекта за целевите групи. Екипът на проекта ще извърши подбор на фирма за изработване на информационни материали като приложи разпоредбите на ЗОП. Офертите ще се оценяват по икономически критерии. Изпълнението на поръчките за изработване на информационните материали ще става по етапно съгласно плана на дейностите. Ще се подготвят за възлагане на класираната фирма образци на : - флаер с кратка информация за популяризиране на проекта: цели, целеви групи, дейности и очаквани резултати; информация за финансиращия орган и оперативната програма; - информационни табели за сградите на двете учебни бази на СОУ „Христо Смирненски”- град Койнаре и на ОУ ”Христо Ботев”- село Чомаковци; - банери за залите, в които ще се провеждат занимания с целевите групи; - стикери за оборудване и други стоки с дълготрайно прпедназначение - рекламни тениски и шапки за учениците с наименованието и лого на ОП „НОИР” и ЕС, съгласно изискванията за визуализация на финансовата подкрепа; - диплянка с резултати от изпълнението на проекта; - рекламни папка и химикалка с наименованието и лого на ОП „НОИР” и ЕС, съгласно изискванията за визуализация на финансовата подкрепа; - стикери за оборудване, за български носии, ромски костюми, спортни екипи и други. При подготовката на образците на информационните материали и при тяхното изпълнение ще се спазват всички изисквания за визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се организират три пресконференции за представяне на проекта – в началото, по средата и в края на изпълнение на проектните дейности. На журналистите ще се предостави и прес лист с информация за проекта, изпълнението и постигнатите резултати. Участниците ще попълват анкетна карта за обратна информация за оценка качеството на информационното събитие. В началото на проекта ще се организира среща с родителите за запознаване с възможностите за участие на тях и децата им в проектните дейности. Два пъти през срока на изпълнение на проекта родителите ще бъдат информирани за постигнатите резултати. Ще се обобщават резултатите от анкетни карти за оценка качеството на предоставената информация и удовлетвореността на родителите от участието на децата им в проектните дейности. Ще се подготвят 6 публикации за местни и регионални печатни медии /вестник "Посоки" и "Век 21"/, от които 2 платени със съответната визуализация. Ще се излъчат 6 предавания по РКТ „ЕТА” - Червен бряг, от които 2 платени репортажа. Ще се поддържа актуална информация за изпълнението на проекта на сайтовете на кандидата и неговите партньори. Дейността на всички целеви групи периодично ще бъде документирана. Ще се създаде фото и аудио архив. Всички групи ще имат възможност да поддържат актуална информация за дейността си като поставят снимки и документи върху коркови табла с необходимата визуализация. Всички документи, отразяващи изпълнението на проектните дейности, презентации и материали за обучение, изходяща кореспонденция и др. ще имат необходимата визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Етапи на изпълнение: Подготовка: - изработване на образци на информационни материали за възлагане - I проектен месец; - провеждане на процедура за избор на фирма за изработване на информационни материали - I проектен месец; - сключване на договор с класираната фирма - I. Изпълнение: - изработване на информационни и рекламни материали - I, IX, XXVIII; - пресконференции - II, XXIV, XXIX; - публикации - III,XIII , XXII, XXIX; - провеждане на родителски срещи - IV-V; XVI; - поддържане на актуална информация на сайтовете на кандидата и партньорите. 3 180.00 3 077.05
Организиране и провеждане на мотивационни дейности в клуб „Ученолюбие” за задържане на учениците в училище.: Дейността е насочена към 72 ученика от 6 до 9 клас от 2 учебни заведения, които не осъзнават образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота си. 70% от ромския етнос.При подбора ще се спазват 3-те хоризонтални принципа. Целта е да се създаде благоприятна среда за пълноценна социализация и интеграция на учениците от ромския етнос в учебния процес чрез въвеждане на нови и доразвиване на съществуващи извънурочни форми на работа и развиване на техните потенциални способности, заложби и умения в областите на гражданското образование, екологията и спорта.Според възрастта и интересите си учениците ще имат възможност да участват в една от тематичните секции на учредения Клуб „УЧЕНОЛЮБИЕ”: За първи път в двете училища ще се работи по направленията: ●"МЛАД ЖУРНАЛИСТ"-1 група от 12 ученика от VIII-IX клас от СОУ с добри познания по български език и литература, изявен изследователски интерес и креативно поведение. Участниците ще се запознаят с етичните правила за работа на журналистите; ще усвоят умения за провеждане на интервю; ще правят проучвания и разследвания на училищния живот; ще организират срещи с изявени личности; ще се запознаят с технологията за графичен дизайн на печатно издание; ще издават месечен електронен училищен вестник "Случи се!". ●"ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ"-1 група от 12 ученика от VI клас от ОУ. Учениците ще се запознаят с правата и задълженията си като граждани на България и Европейския съюз; с функциите на институциите в България; символите на ЕС; ще усвоят умения за работа в екип, за разрешаване на конфликти; ще се обучават в дух на толерантност, уважение и разбиране. Ще дискутират въпроси за агресията сред младите хора, противообществените прояви и др. Мултиплицира се опит от работа с ученици от минали випуски и се разширява учебното съдържание за занимания в секциите: ●"ЕКОЛОГИЯ И ЗДРАВЕ"-3 групи по 12 ученика от IV и IX клас от СОУ. Учениците ще участват в дискусионни форми по проблеми на опазване на здравето и околната среда; ще се срещат със специалисти–еколози и медицински персонал; ще провеждат акции за опазване на околната среда и залесяване; за поддържане на тревните площи в училищния двор и града и др. Особено внимание ще се обърне за формиране на екологична култура. ●"ВЕЛОТУРИЗЪМ"-1 група от 12 ученика от IX клас от СОУ. За нуждите на учениците ще се ползват наличните в училище велосипеди. Участниците ще имат беседи за запознаване с правилата за безопасно движение по пътищата. Ще се срещат със специалисти. Ще се организират велопоходи до исторически и природни забележителности на територията на община Червен бряг и състезания по спазване правилата за движение. Учениците ще укрепнат физически За обезпечаване качественото провеждане на интеграционните дейности с учениците ще се приложат разпоредбите на ЗОП за избор на фирми за доставка на необходимите материали, помагала и принадлежности. Документацията ще се разработи от екипа на проекта с активното участие на експерти от Община Червен бряг. При необходимост документацията ще се съгласува предварително с експерти от ГД "СФМОП" преди публикуването й на сайта на АОП и на СОУ - Койнаре. С учениците ща работят учители от двете училища в извън установеното работно време въз основа на трудови договори по чл.110 или чл. 111 от КТ Дейността ще се осъществи на следните етапи: Подготовка:1. Подготовка и провеждане на процедура по ЗОП, сключване на договор и доставка –I-IV месец. 2. Сключване на трудови договори по чл. 110 / чл. 111 от КТ с учителите. Подготовка на учебни програми - III-IV месец. 3. Подбор на участниците и сформиране на групите - IV и XIII месец. Изпълнение:1. Провеждане на занимания по групи -I етап – 3 часа седмично; Вътрешен мониторинг–IV - XI, 2. Продължаване на занимания по групи –II етап - 3 часа седмично. Вътрешен мониторинг–XIV-XXIII, 3. Продължаване на занимания по групи –III етап - 3 часа седмично. Вътрешен мониторинг– XXVI-XXVIII 32 510.64 24 196.35
Подобряване на образователната среда за интегрирано обучение в СОУ "Христо Смирненски" град Койнаре и ОУ "Христо Ботев" село Чомаковци. : Целта на дейността е да подпомогне обучението на 75 ученика/ 90% от малцинствата/ от СОУ „Христо Смирненски”-Койнаре и ОУ „Христо Ботев”-Чомаковци, чрез въвеждане на иновативни образователни средства като част от процеса на модернизация на българската образователна система, осигуряване на равен достъп до училищно образование, намаляване на безпричинните отсъствия и повишаване мотивацията на учениците за учене и за задържането им в училище. Дейността включва: ● Допълнителни занимания за надграждане на знанията по задължителната програма на МОН по всички предмети за II - ІV клас чрез експериментално въвеждане на електронни уроци. Дейността е предназначена за 36 ученика, разпределени в 3 групи, от II и III клас от двете учебни заведения, които имат сериозни пропуски при усвояване на учебния материал. Електронните уроци са иновативно средство за повишаване качеството на учебния процес, за повишаване мотивацията за учене. Въвеждането им като извънурочна форма на работа ще изравни възможностите на учениците от етническите малцинства с тези на връстниците им. Ще се повиши качеството на учебния процес по предметите български език и литература, математика и човек и общество, ще се повиши мотивацията на учениците за учене с цел подобряване подготовка за НВО. За провеждане на електронните уроци е необходимо да се оборудва зала с лаптоп и проектор в двете училища. ● Допълнителни занятия за надграждане и разширяване на знания по информационни технологии. - В СОУ ще се работи с две групи по 12 ученика от VII и IX клас. Заниманията ще се провеждат в зала с наличен безжичен интернет, оборудвана в рамките на проекта с лаптоп, проектор и 12 таблета за учениците. Дейността е за усъвършенстване уменията за ползване на съвременни информационни технологии: затвърждаване и развитие на ученическите компетенции за работа с компютър; придобиване и развитие на умения за работа в глобалната мрежа Интернет. Учениците ще придобиват знания, умения и компетенции за екипна работа по учебен проект, при създаване и презентиране на мултимедийни и интерактивни материали и продукти. Ще се отдели внимание за запознаване със здравни, безопасни и етични норми при работа с компютър, за спазване на авторски права в мрежата и превенция на плагиатството. Ще се презентират електронни уроци за надграждане задължителното обучение по биология и здравно образование с цел подобряване подготовка за НВО и ДЗИ - В ОУ 15 ученика от V- VI кл. ще работят в наличен компютърен кабинет по програма, съобразена с възрастта им. Те ще усвоят умения за ползване на компютър, ще се запознаят с основните компютърни програми, как да ползват интернет. Ще се отдели внимание как да се пазят от кибертормоз. Ще развият специфични компютърни умения, ще придобият умения за изработване на презентации. Етапи: Подготовка: 1.Подготовка на документация за доставка на технически средства и литература като част от обща процедура по ЗОП за доставка; Оценка на оферти; Сключване на договор; - I-IV проектни месеци; 2.Доставка на технически средства /3 лаптопа, 3 проектора, 12 таблета/ - ІІІ –IV проектни месеци; 3.Сключване на трудови договори с учителите - III месец 4.Разработване на учебни програми –III и XIII проектни месеци Изпълнение: 1.Провеждане на занимания с всички групи по специално разработени учебни програми - I модул, отговарящи на възрастта и за надграждане на съответните знания по задължителните учебни програми - 3 учебни часа седмично –IV - XI 2.Продължаване на занятията с всички групи по учебните програми - втори модул, надграждане на съответните знания от първия модул и задължителните учебни програми - 3 учебни часа седмично –пр. месеци XIV-XXIII 3. Продължаване на занимания по групи – трети етап - 3 часа седмично. Вътрешен мониторинг– XXVI-XXVIII 25 301.89 31 263.13
Организиране и провеждане на дейности в клуб „Толерантни в разнообразието”.: Целта е да се съхрани, популяризира и развие културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници; да се насърчи развитието на творческите им способности в интеграционна мултикултурна среда; да се формира толерантно отношение към другите. Дейността е насочена към 156 ученика /13 групи/ от I до IX клас от двете училища, отговарящи на критериите: застрашени от отпадане от училище и/или с голям брой безпричинни отсъствия; с прояви на агресивно поведение; проявяващи интерес към културата, изкуствата и традициите на етносите; с толерантно отношение към връстниците си от различни социални и етнически групи. 70 % от участниците са от ромския етнос. 20 % от учениците са с голям брой безпричинни отсъствия. В двете учебни заведения ще се създаде клуб „ТОЛЕРАНТНИ В РАЗНООБРАЗИЕТО" с няколко ателиета: 1. „ИЗОБРАЗИТЕЛНО И ПРИЛОЖНО ИЗКУСТВО"–по 1 сборна група от 12 души от I-II и от VII-VIII клас от СОУ “Христо Смирненски”. Те ще изработват рисунки и изделия с подръчни материали, пресъздаващи традициите и обичаите на различните етноси; ще рисуват костюми и носии от различни периоди от живота на местното население. Периодично участниците ще представят пред родители и съученици изработени рисунки и изделия. Програмата разширява и надгражда знания. 2. „Обичаи, традиции и ритуали на българския и ромския етнос” - 4 групи по 12 души от IV до VII клас от СУ „Христо Смирненски” и 2 групи от по 12 деца от II-V клас от ОУ „Христо Ботев”. Акценти: беседи за запознаване с обичаите, традициите и ритуалите; подготовка и пресъздаване пред съученици и родители на обичаи– Рождество Христово, Василица, Международен ден на ромите, Лазаров ден, Гергьовден; Програмата разширява и надгражда придобити знания. 3. „КРАЕЗНАНИЕ”-1 група от 12 души от VIII клас от СОУ „Христо Смирненски” и 2 групи по 12 деца от IV до VI клас от ОУ „Христо Ботев”. Акценти: изучаване историята на училището и родния край; среща с изявени личности, завършили учебното заведения или с принос за развитието на родния край; описание и презентиране на истории и др. Провежда се за първи път 4. „ТРАДИЦИОННИ ЗАНАЯТИ НА ЕТНОСИТЕ В БЪЛГАРИЯ" -1 група. 12 души от V клас от СОУ „Христо Смирненски”. Акценти: беседи за запознаване със специфични занаяти на българския и ромския етнос; посещение на работилници за наблюдение работата на местни занаятчии, провеждане на интервюта и практически занятия; документиране на истории; изработване с подръчни материали на изделия-кошници, вретена, лъжици; Програмата се реализира за първи път 5. „ПЕСНИ И ТАНЦИ” – 2 групи от по 12 души от III и IX клас от СОУ „Христо Смирненски”. Акценти: запознаване с богатото музикално и танцово изкуство, създадено от български композитори и хореографи; разучаване подходящи за възрастта на участниците песни и танци, пресъздаващи културната идентичност на етническите групи, живеещи на територията на общината и област Плевен. Участниците от IX клас ще използват наличните национални носии и ромски костюми, а за учениците от III клас ще се осигурят такива със средства от проекта. Провежда се за първи път Ще се направи проучване сред родителите с какво могат да участват като доброволци в подготовката и осъществяването на публичните изяви на децата Ще се проведе процедура по ЗОП за доставка на учебни материали и дидактически пособия и за изработка на носии, костюми и др. за всички ателиета. Офертите ще се оценяват по икономически критерии Етапи: Подготовка: 1.Провеждане на процедура по правилата на ЗОП договаряне, доставки – I-IV пр. месеци 2.Подбор и сформиране на групите- III и XIII пр. месеци 3.Сключване на трудови договори по чл. 110/111 от КТ с учителите. Подготовка на програми III пр. месец Изпълнение: 1.Занимания на групите по ателиета I модул -по 3 часа седмично, IV - XI пр. месеци 2.Занимания на групите по ателиета II модул -по 3 часа седмично, XIV-XXIII пр. месеци 3.Занимания на групите по ателиета III модул -по 3 часа седмично, XXVI-XXVIII пр. месеци 63 493.30 66 742.87
Организиране и провеждане на съвместни познавателни дейности с ученици от различни етноси: Целта на дейността е да се създадат условия за пълноценна социализация и да се подпомогне адаптацията на учениците от етническите малцинства към учебния процес, да се формира толерантно отношение към другите и да се осмисли свободното време по време на ваканциите чрез участие в дейности с интеграционен характер за опознаване на историческото, културното и природното богатство на родината. 1. За всичките 209 участника в проекта, разпределени в 4 групи, ще бъдат организирани 6 еднодневни ЕКСКУРЗИИ до: - град Плевен: Регионален исторически музей, Панорама „Плевенска епопея”, Художествена галерия „Или Бешков”, Природен парк „Кайлъка”. - град Велико Търново: Царевец, Исторически музей, Музей "Учредително събрание", Църква "Свети 40 мъченици". - град София: Национален исторически музей, Природонаучен музей, Храм-паметник "Ал. Невски", сгради на държавността. - град Габрово: Интерактивен музей на индустрията, Национален музей по образование, Планетариум, ЕАК „Етъра” - връх Шипка и Казанлък: Храм-паметник "Шипка", Исторически музей и Тракийска гробница в Казанлък - Трявна: Исторически музей, Музей "Даскалова къща", Къща-музей "Пенчо и Петко Славейкови". Учениците ще бъдат придружавани от 20 учители 2. За 128 ученика ще се организират нови форми на работа през летните месеци: - „ЗЕЛЕНО УЧИЛИЩЕ”–Ще участват 48 ученика от III до VI клас от СОУ и ОУ, разпределени в 2 сборни групи от по 24 души с по 2 учители. Проявата ще се проведе 2 пъти в планински бази, подходящи за занимания с ученици. Ще има осигурена културна програма и занимания с аниматор и плуване с треньор. Продължителността е 5 дни, 4 пълни хранодни. - „СИНЬО УЧИЛИЩЕ”–Ще участват 80 ученика от VII до IX клас от СОУ и ОУ, разпределени в 4 сборни по 20 души, придружени от по 2 ръководители. Проявата ще се организира 2 пъти в бази на море, предоставящи възможност за културна програма, занимания по интереси и плуване в басейн с треньор. Продължителността е 7 дни, 6 пълни хранодни. По време на „зелено” и „синьо” училище с учениците ще работят с аниматори по специални програми според тяхната възраст. Ще се организират занимания по интереси, вечери на талантите и други. Ще посетят исторически, природни и културни забележителности на района. Внимание ще се отдели за опазване на природата. Ще има тематични занимания като част от работата на клубните форми като се ползва закупената по проекта техника. Малка част от учениците от СОУ са участвали в екскурзии по други маршрути при изпълнение на проекти за образователна интеграция. До сега за учениците от двете училища не са организирани "зелени" и "сини" училища. Организацията на дейността ще се реализира от туроператорска фирма, избрана чрез открита процедура по ЗОП за предоставяне на услуга. Пътуванията на учениците ще се организират като се приложат изискванията на Наредба №2 от 24.04.1997г(изм. и доп. бр. 24 от 21.03.2006 г.) на МОН за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм. Ще се отдели внимание за работа с родителите, подготовката на групите и координацията с туроператора. По време на пътуванията учениците ще ползват специално изработени рекламни тениски и шапки с лого и име на ОП "НОИР", лого и име на ЕС и име на проекта. Етапи на изпълнение: Подготовка: 1.Подготовка на техническо задание и документация като част от обща процедура по ЗОП за избор на фирма за логистика /вкл. и за нуждите на дейност № 8/; провеждане; сключване на договор – VI-VII- проектен месец 2.Преди всяко пътуване ще се съгласува програмата с туроператор; ще се провеждат родителски срещи; ще се подготвя документацията съгласно Наредба № 2; ще се получава разрешение от РУО XI-XII, XIV, XV и XIX-XXIV пр. месеци 1.Организиране и провеждане на екскурзии съгласно Наредба № 2 от 24.04.1997г.- пр. месеци XIV, XV, XVI, XX, XXI, XXII 2.Организиране и провеждане на „Зелено училище” - пр. месеци XII и XXIV; 3.Организиране и провеждане на „Синьо училище” - пр. месеци XII, XIII, XXIV и XXV 131 094.53 125 188.85
Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците : Дейността е предназначена за 12 участници от целевата група ученици от IX клас от СОУ „Христо Смирненски”- Койнаре, подбрани в началото на проекта, по-голямата част от които са представители на етническите малцинства. Целта е те да се запознаят с предлаганите работни места в района на община Червен бряг и съседните общини; възможностите за продължаване на образование след завършване на средно образование; да усвоят знания и умения за самооценка и себепредставяне пред работодател; за подготовка на документи за кандидатстване за работа и др. Ще се проведе групова работа в рамките на 4 часа. Всеки участник ще има право на индивидуална консултация в рамките на 4 учебни часа. Ще се ползва подходяща зала в СОУ "Христо Смирненски", оборудвана с техника за интерактивно обучение /по дейност № 3/. Учениците ще ползват таблетите, осигурени за нуждите на групите по дейност № 3. Дейността ще се изпълнява от специалисти, работещи в Център за кариерно ориентиране град Плевен в рамките на проект № BG051PO001-4.3.02-0001 „Система за кариерно ориентиране в училищното образование”, изпълняван по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. Дейността ще се реализира през втория учебен срок на учебната 2017/2018 година, когато целевата група ще бъде в X клас - X-XI проектни месеца. Дейността се реализира за първи път в рамките на проект по образователна интеграция със средства от ЕС 0.00 0.00
Създаване и дейност на клуб на родителя „Съпричастност” : Дейността е предназначена за 30 родители на ученици от I до IX клас, които се обучават в двете учебни заведения без значение на етническата им принадлежност, разпределени в три дискусионни групи според възрастта на децата им. От тях минимум 50 % ще бъдат представители на ромския етнос. 20% от участниците бе бъдат родители на деца с голям брой безпричинни отсъствия. Дейността е нова за целевата група Целта е да се разяснят на родителите ползите от образователната интеграция и приемането на различието и необходимостта от редовно посещение на учебните занятия от децата им, за намаляване на безпричинните отсъствия. В двете учебни заведения ще се учреди Клуб „СЪПРИЧАСТНОСТ”. Родителите ще приемат правилник за работата на клуба и ще участват в следните ТЕМАТИЧНИ ДИСКУСИИ: - Права на детето. Права и отговорности на родителя за възпитанието и образованието на детето и за подпомагане на бъдещата му професионална, социална и трудова реализация; - Съвременното образование на децата - без граници и предразсъдъци; - Изкуството да общуваме с децата; - Превенция на преждевременното напускане на училище. Ролята на родителите при обучението на децата в мултикултурна среда; - Родителите в борба с агресията и тормоза в училище. Форми на кибертормоз. Как да предпазим децата; -„Не” на ранните бракове; - Да разберем конфликтите между ученици-ученици; ученици - учители; ученици - родители. Как да помогнем на детето си да ги разрешава; - Ползи от образователната интеграция за детето ни; - Ролята на родителя в кариерното ориентиране на децата. Темите на дискусиите са инициирани от анкетирани родители в процеса на подготовка на проектното предложение. Заниманията ще бъдат с продължителност по 5 учебни часа и ще се водят от модератори - членове на партньор № 2 – Сдружение „Знание” град Плевен и организация Амалипе - Велико Търново, които ще работят на договор по КТ. Ще се ползват зали в СОУ „Христо Смирненски”- Койнаре и ОУ ”Христо Ботев” - Чомаковци, оборудвани с техника за презентации и флипчарт. Дискусиите ще се провеждат на всеки два месеца в почивни дни през целия срок на изпълнение на проекта без летните ваканционни месеци на 2017 и 2018 година. За участниците в дискусиите ще се осигурява кетъринг /кафе пауза, безалкохолно, и дребни сладки. Родителите ще имат възможност да правят предложения за актуализиране на общинските планове за интеграция на малцинствата и за развитие на образованието в Община Червен бряг. Родителите от клуба на доброволни начала ще подпомагат учениците при подготовката и провеждането на публичните им изяви. С най-изявените 10 участници в дискусиите ще се сформира група, която ще участва в 2 тренинга по 8 уч. ч. за подготовката им като МЕДИАТОРИ за бъдещата им работа с родители на ученици от етническите малцинства, които не полагат достатъчни грижи за образованието на децата си. Заниманията ще се проведат от обучители - експерти - членове на партньор № 2 - Сдружение "Знание" - Плевен по темите: 1. Нарушена комуникация и рисково поведение; 2. Толерантно общуване и разрешаване на конфликти. Заниманията ще бъдат с продължителност по 8 часа и ще се проведат в база та на СУ "Христо Смирненски" - Койнаре. За участниците ще се осигури кафе пауза, безалкохолно и сандвич. За родителите, които живеят извън град Койнаре, ще се осигури транспорт от наета по правилата на ЗОП фирма. В края на проекта родителите ще получат сертификат за участие. Етапи на изпълнение: Подготовката включва: 1. Избор на фирма за кетъринг и за транспорт V месец 2. Сключване на договори с експертите: V-VII; XIX; XIV; XV;XVII; XVIII; XX XXI; XXVI 3. Преди всяко занимание ще се утвърждават учебните програми-V-VII; XIX; XIV; XV;XVII; XVIII; XX XXI; XXVI. 4. Ще се утвърждава график и уведомяват участниците. Изпълнение: 1.Дискусии за 3 групи родители по утвърден от ръководителя на проекта график и теми–VI, VIII, X, XV, XVI, XVIII, XIX, XXI, XXII, XXVII 2.Тренинги за подготовка на родители за работа като медиатори - XXI и XXVII. 6 686.00 6 625.98
Подготовка на родители за активно участие в образователния процес: Дейността е предназначена за две групи по 15 родители на ученици, които се обучават в двете училища. В I група ще участват родители на ученици от 1 до 5 клас, а във II на ученици от 6 до 9 клас. Минимум 50% от родителите ще бъдат представители на етническите малцинства. Изпълнява се за първи път с целевата група Целта е да се насърчи участието на родителите в образователния процес; да се повиши отговорността им спрямо техните деца; да придобият по-високи социални компетенции, които да мотивират действията им за преодоляване на негативни прояви от учениците, за задържането им в училище. За двете групи родители в почивни дни ще се организират по 2 двудневни изнесени интерактивни семинара по 14 учебни часа всеки по теми според идентифицирани потребности на родителите: За I група родители: „Семейството и училището” с акценти на учебната програма: Запознаване на родителите със структурата и функциите на семейството; Чрез интерактивни методи ще се разбере и осмисли ролята и влиянието на семейството в образованието на децата, да се осъзнае важността на ефективното партньорство и взаимодействие между семейството и училището. Ще се предложат форми за повишаване ангажираността на родителите към разрешаване на проблеми и конфликти на децата в училище, за прояви на агресия и насилие от деца върху деца. Чрез интерактивни методи и практически упражнения ще се повиши нивото на знания и умения на родителите относно техните социални умения и интеркултурна компетентност, да се повиши мотивацията на родителите към участие в училищния живот – да бъдат по-активни и по-ангажирани в решаването на проблеми; за насърчаване на децата да посещават редовно учебните занятия, за превенция на отпадането от училище. Акценти: управление на конфликта; решаване на социални проблеми; ефективна комуникация; приемане и толерантност на разнообразието. За II група родители: „Нарушена комуникация родител-дете и рисково поведение на учениците”. Чрез прилагане на интерактивни методи на работа да се разяснят ползите от образователната интеграция и приемането на различното; да се усъвършенстват комуникативните умения и да се повиши социално-психологическата компетентност на родителите. Акценти: Култура на толерантно поведение в междуетническите отношения; Ефективна комуникация; Рисково поведение на децата. "Социалната функция на образованието и последиците от преждевременното напускане на училище". Чрез интерактивни методи ще се популяризира и подобри нивото на информираност на семействата относно възможностите, които дава образованието на техните деца; да се насърчат родителите да поемат отговорност, да задават въпроси и да търсят отговор; да се даде по-голяма гласност на негативните последици от преждевременното отпадане от училище; да се повиши мотивацията на родителите да участват в образователния процес. Акценти на учебната програма: образователната интеграция - "панацея за неравенството в образователните възможности"; причини за отпадане от училище; ролята на родителя като превенция на отпадането на учениците . Семинарите ще се провеждат в бази в Северна България, предложени от класирана по ЗОП туроператорска фирма. Процедурата ще бъде част от тази по дейност 5 ,обучители ще работят на договор по КТ психолози и педагози, членове на партньор № 2, с доказан опит при провеждане на интерактивни семинари за родители от различни социални и етнически групи. Във II семинар ще участват 40 родители в 2 групи. За всички родители ще се организира 2-дневна обмяна на опит с родители от СУ „Христо Ботев” гр. Ихтиман от проект 3.002-0070 Подкрепа. Ще се организира посещение на НИМ София. Ще се проведе процедура по ЗОП за10 родители от II семинар и за обучението в Ихтиман/ДС 2 3.002-0003-C03/27.10.17 т. 2.6.1 Етапи:1.Процедура за избор на фирма за логистика по ЗОП–VI,VII,VIII ,IX;2.Сключване на договори с обучители.Разработване на УП, планове и материали- VIII, XIV,XX;3.Организация на обученията-XIV, XX.Изпълнение: 4.Провеждане и отчитане: 2 групи XXI,XV 24 184.00 22 400.33
Дейности за демонстриране на усвоени знания и придобити умения за бъдеща успешна професионална, социална и творческа реализация на учениците, за привличане на нови възпитаници в двете учебни заведения : Изпълнението на дейността ще допринесе за постигане на целите: - Да се демонстрират усвоените знания и умения от учениците, придобити от участието им в разнообразни извънурочни форми по интереси в интеграционна мултикултурна среда. - Да се популяризират условията за обучение и организиране на извънурочни дейности в съвременна образователна среда, създадена в СОУ „Христо Смирненски”- Койнаре и ОУ „Христо Ботев” –Чомаковци, с активното участие на родителите в образователния процес. - Да се привлекат нови възпитаници в СОУ -Койнаре и ОУ - Чомаковци - Да се преодолеят негативните обществени нагласи Дейността включва: ЗА ЦЕЛЕВА ГРУПА - УЧЕНИЦИ: 1.Учениците от секция „Обичаи, традиции и ритуали на българския и ромския етнос” и „Песни и танци” от клуб „Толерантни в разнообразието” ще подготвят програма и ще вземат участие през месец юни 2017 и 2018 година в традиционния ФЕСТИВАЛ «ОТВОРЕНО СЪРЦЕ», който се провежда ежегодно в град Велико Търново от ЦМЕДТ „Амалипе”-Велико Търново. Разходите за участие ще са за сметка на организатора.Транспортът на участниците ще се осъществи от фирма със средства от проекта. 2.Всички групи от клубовете „Ученолюбие” и „Толерантни в разнообразието” от двете училища ще участват в края на проекта в общ ПРАЗНИК на младите таланти “Заедно учим и творим”, който ще бъде организиран в град Койнаре с помощта на родители-доброволци от клуб "Съпричастност". По време на празника: - ще се проведат викторини по теми от областта на екологията, опазване на здравето и гражданското образование - ще се организира състезание с велосипеди и спазване на правилата за движение по пътищата - ще се представи музикално-танцова програма - ще се представят презентации, показващи моменти от историята на училището и развитието на град Койнаре и село Чомаковци и на традиционни занаяти на различни етнически групи През XXVIII месец всеки ръководител ще има по 6 часа занимания с групата си за подготовката им за участие в празника. Родители от клуб „Съпричастност” ще се включат като доброволци при подготовката и провеждането на празника на младите таланти.По време на празника на всички участници от двете целеви групи ще се връчат грамоти за участие в проектните дейности. Празникът ще се проведе в зали на СОУ "Христо Смирненски" и на читалището в Койнаре. ЗА ЦЕЛЕВА ГРУПА РОДИТЕЛИ /проявите се реализират за първи път/ 1. Съвместно с учителите ще се организират през месец април 2017 и 2018 година „ДНИ НА ОТКРИТИ ВРАТИ” за родители на бъдещи първокласници от град Койнаре и село Чомаковци; и за ученици, завършващи осми клас в ОУ „Христо Ботев” Чомаковци и ОУ „Христо Ботев” село Глава и техните родители. Те ще имат възможност да се запознаят с учебната база, условията за провеждане на разнообразни дейности по интереси не само през учебно време, но и по време на пролетните и летни ваканции. По време на тези посещения бъдещите ученици ще имат възможност да се срещнат и разговарят с връстници от СОУ "Христо Смирненски", да наблюдават техни изяви. Ще се ползва наета фирма за организиране на транспорта на родители и ученици от околните селища до двете учебни заведения за участие 2. С всички родители ще се организира кръгла маса за обсъждане на предложенията им за актуализиране на Програмата за интеграция на малцинствата и на Стратегията за развитие на образованието в Община Червен бряг за периода 2018-2020 година. В дискусията ще участват представители на общината, учители, общественици и родители, които не са участвали в проекта. Ще се отчете изпълнението на проекта. Ще се осигури кетъринг. Етапи: Подготовка: Преди всяка дейност ще се извършва подготовка на групите за участие; утвърждаване на график на проявите; логистика: разгласяване X, XI, XXII, XXIII и XXVIII Изпълнение: 1.Участие във фестивал „Отворено сърце”- XI и XXIII 2.Провеждане на „Дни на отворени врати” в СУ и ОУ X и XXII 3.Провеждане на празник “Заедно учим и творим”- XXIX 4.Провеждане на кръгла маса с родители, учители и общественост-XXIX 4 849.00 4 513.78
Дейности за организация и управление на проекта : Цели: 1.Създаване на условия за постигане на добра координация между партньорите, за гарантиране изпълнението на поставените цели и индикатори за продукт и резултат. 2. Осъществяване на постоянен вътрешен мониторинг, контрол и оценка на качеството и ефективността на провежданите проектни дейности, за стриктното спазване на функционалните задълженията от ангажираните лица; за изпълнение на фирмените ангажименти; 3.Осъществяване на ефективен контрол за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата съгласно утвърдения бюджет при спазване на финансово-счетоводната нормативна уредба и изискванията на финансиращия орган. Екипът се състои от ръководител, счетоводител, асистент, експерт по ЗОП и 2 администратори. Дейността включва: 1. Подготовка и сключване на договори с членовете на екипа, ръководители на занимания с учениците, обучители и модератори за работа с родители. С учителите и членовете на екипа от състава на СОУ ще се сключат договори по чл. 110 от КТ. С учителите и членовете на екипа от състава на ОУ - договори по чл. 111 от КТ. Асистентът и обучителите на родители-представители на партньор № 2 ще работя по договор по чл. 114. Ще се подготвят длъжностни характеристики. Екипът ще извърши подбор на учители и специалисти от Сдружение "Знание" по утвърдени от партньорите критерии: доказан професионален опит за работа в мултикултурна среда по съответното тематично направление; готовност за работа в извън установеното работно време при основния си работодател и др. 2. Разработване на правила за вътрешен мониторинг и оценка; за финансово управление на средствата; за комуникация между партньори и ангажирани лица при изпълнение на проектните дейности; на критерии за подбор на целевите групи. Екипът ще разработи и утвърди на заседание образци на документи за организиране и отчитане изпълнението на всички дейности. 3. Извършване подбор на участниците от двете целеви групи по разработени и обсъдени с партньорите критерии. Родителите ще попълват заявление за включване на детето в дейности по интереси. 4. Периодично ще се внася информация в двата педагогически съвета, в комисията по образование към общинския съвет –Червен бряг, управителния съвет на Сдружение „Знание”- Плевен, 5. Ще се прави ежегоден преглед как изпълнението на проекта допринася за изпълнение на плана на община Червен бряг за изпълнение на Програмата за интеграция на малцинствата /2014-2020г./ и на годишния план за изпълнение на стратегията за развитие на образованието /2014-2020 г./. Ще се внасят в комисията и Общинския съвет предложения за тяхното актуализиране. 6. Ще се контролира как се спазват изискванията за визуализация, за спазване на времевия график на дейностите. Ще се контролира прилагането на изискванията на ЗОП и Наредба № 2 за организиране на ученическия отдих и туризъм. 7. Периодично членове на екипа ще извършват вътрешен мониторинг и оценка, ще анализират информацията от анкетните карти на участниците в различните дейности. Ще контролират качеството на изнесените семинари за повишаване знанията на родителите за насърчаване участието им образователния процес. Ще се следи как се спазва индикатора за брой участници от целевите групи. При необходимост ще се предприемат коригиращи действия. 8. Ще се следи за редовното изплащане на възнаграждения, за разплащане с бюджета, НОИ и здравната каса; с фирмите доставчици на материали и услуги 9. Ще се създаде и поддържа архив на проекта. 10. Периодично ще се провеждат работни срещи на екипа с участието на представители на партньорите. Ще се следи как се изпълняват поетите ангажименти според подписаното споразумение за изпълнение на проекта. Ще се оформят протоколи с решения.Ще се прави преглед на изпълнението на решенията от предходното заседание. Ще се утвърждават месечни графици за изпълнение на проектните дейности. Периодично ще се внасят междинни технически и финансови отчети в ГД „СФМОП”. Дейността ще се реализира през целия срок на изпълнение на проекта. 32 366.60 31 705.47

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).