Осигуряване на информация и комуникация на ОП НОИР, включително дейности към Годишни планове за действие в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г.: Съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 1303/2103 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г., ИА ОПНОИР, в качеството си Управляващ орган, има задължението да предприеме необходимите мерки за осигуряване на информация и публичност относно интервенциите, финансирани от ЕСФ чрез Оперативната програма. Мерките за информация и комуникация следва да се изпълняват в съответствие с Комуникационната стратегия и да бъдат насочени към широката общественост.
Дейността, свързана с осигуряването на информация и комуникация на ОП НОИР, включително дейности към Годишни планове за действие в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г., оценки, проучвания, анализи и др. включва следните основни поддейности:
1. Организиране на публични и информационни събития по програмата – информационни кампании, годишни събития, семинари, обучения на бенефициенти, сключили договор за БФП, кръгли маси, конференции, изложби, изложения, семинари за популяризиране на ОП НОИР и приноса на ЕС;
2. Изработка и разпространение на документация, информационни и рекламни материали, свързани с ОП НОИР - изработка, дизайн и разпространение на информационни брошури, информационни материали, достъпни за хора с увреждания, листовки, наръчници, ръководства и обучителни материали за успешно изпълнение на проекти, изработка на други рекламни материали и др.
3. Провеждане на анализи и допитвания до общественото мнение - фокус групи, анкети, социологически проучвания и др.
4. Организиране и провеждане на информационни кампании в електронни, печатни и интернет медии, социални мрежи, включително изработване на рекламни клипове, филми и други аудио и видео формати.
В рамките на периода 2019-2023 се предвиждат да бъдат организирани следните основни събития:
1. Организиране на информационни кампании във връзка със стартиране на нови процедури за предоставяне на БФП на конкурентен подбор, разработената ИГРП, като се предвижда да се проведе по 1 информационна кампания за всяка процедура. Всяка информационна кампания включва средно 2 информационни дни, като се очакват между 100-150 участника.
2. Организиране на обучения на бенефициенти по новосключени договори, в резултат на обявените нови операции - предвижда се основно тези дейности да бъдат изпълнение през 2020 и 2021 г.;
3. Провеждане на анализи и допитвания до общественото мнение - фокус групи, анкети, социологически проучвания и др.;
4. Организиране на годишни събития за популяризиране дейностите по програмата, съгласно изискванията на регламентите за информираност и публичност;
5. Дизайн и изработка на рекламни и информационни материали;
6. Дейности, свързани с популяризиране на програмата чрез провеждане на информационни кампании в медии - предвижда се изработката на рекламни клипове, филми и други аудио и видео формати и излъчването им в национални и регионални ТВ и радиа.
7. Организиране на годишна конференция в областта на научните изследвания и иновациите съвместно с МОН и на заключителна конференция в края на програмния период;
8. Провеждане на социологическо проучване за въздействието на реализираните мерки за информация и публичност по ОПНОИР .
Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. |
1 718 432.90
|
1 526 945.09
|
Извършване на оценки, свързани с изпълнението на ОП НОИР 2014-2020 г.: Съгласно разпоредбите на чл. 56 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 държавите-членки носят отговорност за оценката на оперативните програми, както и предприемането на корективни мерки в случай на възникване на проблеми. През периода на изпълнение на Програмата, УО на ОП НОИР ще извършва текущи оценки в съответствие с необходимостта от подобряване на качеството на ОП и/или на отделни нейни приоритетни оси, специфични цели или процедури, както и от осигуряване на ефективността, въздействието, устойчивостта и съответствието на помощта, предоставяна от ЕСФ и ЕФРР, и изпълнението на Оперативната програма.
Текущите оценки се провеждат в съответствие с дейностите, предвидени в плана за оценка, който се одобрява от КН. Резултатите от проведените оценки следва да бъдат включвани в годишните доклади за изпълнението на ОП НОИР и предоставяни на Комитета за наблюдение. При провеждането на текущите оценки ще се обръща специално внимание на необходимостта от надеждна връзка между оценката и процеса на вземане на решения от страна на УО. Резултатите от извършените оценки ще позволят да се вземат вземат адекватни решения за продължаване на успешни процедури през настоящия или следващия програмен период.
УО има задължение, съгласно чл. 56 (3) на Регламент (ЕС) № 1303/2013, да организира провеждането на поне една оценка на въздействието на всяка приоритетна ос по време на периода на изпълнение на оперативната програма.
Оценките ще се използват, за да се даде отговор на специфични въпроси, свързани с програмирането, изпълнението и резултатите. Те ще се извършват от независими експерти и/или от експерти на УО, в зависимост от тяхната сложност и предназначение.
Планът за оценка на ОП НОИР включва индикативен график и бюджет за извършване на оценките през целия период на изпълнение на Програмата. В графика за провеждане на оценката е включен минимумът от задължителни оценки. Предвид обстоятелството, че изпълнението на дейностите по проектите по ОП НОИР започва през 2016 г., стартирането на планираните оценки е разположено във времето както следва:
• 2019 г. – Средносрочна оценка на ОПНОИР (приоритентни оси 1, 2, 3, 4);
• 2020 г. - Оценка на изпълнението на хоризонталните принципи и образователната интеграция на деца и ученици от етническите малцинства и лица търсещи и/или получили международна закрила (приоритетни оси 2 и 3);
• 2020 г. Предварителна оценка на оперативната програма за наука и образование за периода 2021-2027.
• 2021 г. – Оценка на партньорството в изпълнението на ОПНОИР (Приоритетни оси 1, 2 и 3 Приоритетна ос 2 и по Приоритетна ос 3);
• 2022 г. – Оценка на въздействието на ОПНОИР
• до 2024 г. – Последваща оценка.
В тази връзка, през 2019 г. се предвижда да бъде проведена средносрочна оценка а ОПНОИР (приоритентни оси 1, 2, 3, 4) (съгласно чл. 56 (3) на Регламент (ЕС) № 1303/2013), оценка на изпълнението на хоризонталните принципи и образователната интеграция на деца и ученици от етническите малцинства и лица търсещи и/или получили международна закрила (приоритетни оси 2 и 3)(съгласно чл. 56 (3) на Регламент (ЕС) № 1303/2013) и оценка на партньорството в изпълнението на ОПНОИР . |
75 600.00
|
75 600.00
|