Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project "Preparatory activities for the establishment of the MIG "Kotel, Sliven and Varbitsa" is a joint action project implemented in partnership between the Municipality of Kotel, the Municipality of Sliven and the Municipality of Varbitsa for preparatory activities for the establishment of the MIG "Kotel, Sliven and Varbitsa". The project has in order to support the process of creating a local initiative group (LIG) in the territory applying the Community-Led Local Development (CLD) approach, of Kotel municipality, 16 settlements of Sliven municipality (without the territorial boundaries of the city of Sliven) and Varbitsa municipality. To achieve this goal, an integrated package of activities will be implemented, including: 1. Establishment of an LAG for a candidate local partnership in which the LAG does not participate; 2. Popularization of the VOMR approach (in part of the territory for communities that have not applied the LEADER approach during program periods 2007 - 2013 and 2014 - 2020) and the process of developing a strategy for VOMR (for all applicants) 3. Training of local leaders and stakeholders; 4. Surveys and analyzes of the territory; 5. Preparation of a strategy for the VOMR, including consulting the local community in relation to the preparation of the strategy; 6. Coordination of the implementation of preparatory activities.
The result of the project will be: 1. Registered local initiative group "Kotel, Sliven and Varbitsa";
2. Developed strategy for Community-Led Local Development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Учредяване на МИГ за кандидат местно партньорство, в което не участва МИГ: Политиката за развитие на селските райони е част от Общата селскостопанска политика (ОСП) на ЕС с нарастващо значение през годините. Тя поощрява устойчивото развитие в селските райони на Европа и е насочена към решаване на икономически, социални и екологични проблеми в различните територии. ЛИДЕР е новаторски подход в рамките на политиката на ЕС за развитие на селските райони, който се прилага индивидуално във всяка страна членка. Чл. 61 (в) от Регламент (ЕО) 1698/2005 превръща местното публично - частно партньорство в средоточие на оста ЛИДЕР в развитието на селските райони. Подходът се основава на добре функциониращи местни групи за действие , които обхващат хомогенна, социално свързана територия с общи традиции и местна идентичност и обединяват публични, частни и граждански организации, действащи на тази територия. На базата на подписаното партньорско споразумение ще бъде учредена местна инициативна група "Котел, Сливен и Върбица". Местната инициативна група ще бъде публично-частно партньорство, учредено и регистрирано по ЗЮЛНЦ, определено за извършване на общественополезна дейност, имащо за цел да разработи, осигури капацитет и реализира стратегия за ВОМР на определената територия, в което делът на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния управителен орган и в колективния върховен орган не превишава 49 процента от имащите право на глас. 0.00 0.00
Популяризиране на подхода ВОМР (на част от територията за общности, които не са прилагали подхода ЛИДЕР през програмни периоди 2007 – 2013 г. и 2014 – 2020 г ) и процеса на разработване на стратегия за ВОМР (за всички кандидати);: Преобладаваща част от територията (всички населени места от Община Сливен и 13 населени места от Община Върбица) не е прилагала подхода ЛИДЕР през програмни периоди 2007 – 2013 г. и 2014 – 2020 г. Това обуславя необходимостта от широка информационна кампания сред общностите за запознаване с подхода ЛИДЕР, Водено от общностите местно развитие (ВОМР) и Стратегически план за развитие на земеделието и селските райони 2023 – 2027 . ОСНОВНА ЦЕЛ: Широкомащабно популяризиране на Подхода ЛИДЕР/ ВОМР като отговор на новите предизвикателства чрез мобилизиране на всички канали за комуникация, адаптирани към различната целева аудитория, с цел достигане до крайния потребител по най-достъпния за него начин и чрез най-често използваните от него средства за комуникация. КОНКРЕТНИ ЦЕЛИ : ✓Запознаване на местните общности с Подхода ЛИДЕР и ВОМР и неговите предимства; ✓ Провокиране и иницииране потенциала на общностите на местно равнище, включително на гражданското общество и местните икономически участници в разработването и прилагането на местни интегрирани стратегии, които помагат на своите региони и спомагат за преход към по-устойчиво бъдеще. ✓ Представяне на предимствата на ВОМР като особено мощен инструмент, особено по време на криза, който да покаже на местните общности, че могат да предприемат конкретни стъпки към форми на икономическо развитие, които са по-интелигентни, по-устойчиви и по-приобщаващи в съответствие със стратегията Европа 2020. С оглед на постигането на основната цел, ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА набор от различни информационни канали с цел информиране на всички представители на гражданското общество на територията: 1. Информационни дейности, финансирани по проекта: ✓ Провеждане на обучение "ВОМР като инструмент за участието на гражданите на местно равнище в разработването на отговори на социалните, екологичните и икономическите предизвикателства и възможностите, които предоставя СВОМР"; ✓ Изработка и монтаж на информационна табела/ банер за популяризиране на ВОМР, ПРСР и проекта във връзка с т. 4.4.2. от Условия за изпълнение по процедурата; ✓ Публикация в регионални медии; 2. Информационни дейности, финансирани от кандидата/ партньорите: - Тя ще съдържа: а) информация за проекта, в т. ч. резюме и стойност на проекта; в) описание на очакваните резултати: ✓ Информация за проекта на интернет страниците на партньорите от публичния сектор; ✓ Информация за проекта по Кабелна телевизия гр. Котел; ✓ Информация за проекта по общински радиа; ✓ Информация за проекта в социални медии на Община Котел, Община Върбица и Община Сливен – Facebook, Twitter, Pinterest и другите социални мрежи; Предвидените дейности във връзка с оповестяване на подпомагането на дейността от ЕЗФРСР са с цел спазване изискванията на Приложение № III към чл. 13 от Регламент за изпълнение 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (OB, L 2274, 31 юли 2014 г.), наричан по-нататък „Регламент № 1305/2013“ и Регламент за изпълнение 669/2016 на Комисията от 28 април 2016 г. за изменение на Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 по отношение на изменението и съдържанието на програмите за развитие на селските райони, публичността на тези програми и коефициентите на преобразуване в животински единици (OB, L 115, 29 април 2016 г.). 1 937.00 0.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Дейността включва: 1. Обучение за местни лидери и заинтересовани страни: ✓ Обучение „Избор на операции и определяне на размера на подкрепата“ (Член 34, параграф 3, буква е) от Регламент за общоприложимите разпоредби /РОР/); 2. Обучения за екипа и членове УС : ✓ „Изграждане на капацитета на местните участници за разработване и изпълнение на операции, включително поощряване на способностите им за управление на проекти" (Член 34, параграф 3, буква а) от РОР); ✓ „Изпълнение на операции в рамките на стратегията за водено от общностите местно развитие“ (Член 35, параграф 1, буква б) от РОР). Обученията се основават на следните четиристепенни ЦЕЛИ: Attention – привличане на вниманието към МИГ и СВОМР, Interes - предизвикване на интерес към организацията и нейната дейност, Desire – „възбуждане“ на желанието и подробно запознаване с дейността на МИГ и целите на СВОМР, Action - подтикване към действие /включване в дейности на МИГ и принос за реализиране целите, приоритетите на СВОМР. КРАЙНАТА ЦЕЛ е: На преките участници в местни групи за действие да бъдат предоставени практически инструменти и предложения за осъществяване на воденото от общностите местно развитие в различен контекст; да им помага да развиват по-целенасочени стратегии с по-високо качество, които са ясно ориентирани към резултатите и се адаптират към променящите се външни условия. КОНКРЕТНИ ЦЕЛИ на предвидените обучения са: ✓ Обучение „Избор на операции и определяне на размера на подкрепата“ (Член 34, параграф 3, буква е) от Регламент за общоприложимите разпоредби /РОР/) - Фокусиране върху придобиването на знания и умения за приемане ролята на партньорството като отговорност при определянето на „възможността“ на проектите. ✓ „Изграждане на капацитета на местните участници за разработване и изпълнение на операции, включително поощряване на способностите им за управление на проекти" (Член 34, параграф 3, буква а) от РОР) - Осъзнаване и приемане на съществуващият модел на ВОМР подхода, при който хората от пасивни „бенефициери“ на дадена политика, се превръщат в активни партньори и „двигатели“ на нейното развитие и да формират познаваем образ на МИГ и ВОМР чрез информиране на потенциални ползватели за СВОМР и формиране на позитивен модел на отношение и поведение. ; ✓ „Изпълнение на операции в рамките на стратегията за водено от общностите местно развитие“ (Член 35, параграф 1, буква б) от РОР) - Формиране на широк комплекс от знания и необходими условия за успешното изпълнение на СВОМР и изработване на практически умения за изпълнение на СВОМР. 7 865.00 6 556.00
Проучвания и анализи на територията: Територията на МИГ ще обхваща 54 населени места с общо население 52 597 ДУШИ. Преобладаващата част от територията не е прилагала Подхода ВОМР. Наличната база данни е едностранчива, непълна, с остаряла информация, като същевременно не са правени анализи. Това налага извършване на предвидените 3 броя проучвания, за да се: събере информация за социално-икономическата ситуация на територията; анализират тенденциите и основните фактори, които лияят върху развитието на на територията; дде препоръки и така да подпомогне процеса по изработването на СВОМР. Необходими са обективни данни и факти за силните страни, слабостите, възможностите и заплахите пред района, както и пълноценното участие на общността. Предвидените проучвания са основен елемент от стратегическото управление и планирането и са предпоставка за партньорство и планиране. Предвиждат се да бъдат извършени следните проучвания и анализи: ✓ "Потенциал за развитие, силни и слаби страни, възможности и заплахи". ✓ "Заинтерисовани страни публичен и нестопански сектор от разработване и изпълнение на СВОМР и за установяване на техните потребности." ✓ "Заинтерисовани страни стопански сектор от разработване и изпълнение на СВОМР и за установяване на техните потребности". ОСНОВНА ОБЩА ЦЕЛ НА ПРОУЧВАНИЯТА е идентифициране потенциала за развитие на територията и осигуряване на аналитична информация за възможностите за развитие, идентифициране на заинтерисованите страни от разработване и изпълнение на СВОМР и установяване на техните потребности и създаване на обективна основа за разработване на интегрирана и многосекторна Стратегия за Водено от общностите местно развитие като отговор на конкретните нужди. КОНКРЕТНИ ЦЕЛИ на предложените проучвания и анализи са: 1. На базата на анализ на силните и слабите страни на територията да се определят приоритетите за подкрепа за местно развитие през новия програмен период 2023- 2027 г., които водят до социално приобщаване и преодоляване на тенденцията за социален и икономически спад и обезлюдяване на голяма част от територията на целевите общини. Специален акцент е проучването на потенциала и възможностите за развитие на младите хора от територията през новия програмен период 2023- 2027 г. на Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони. 2. Конкретизиране на потребностите на заинтерисованите страни от трите сектора на теритоията на интервенция по проекта. 3. Консолидиране на целите и определяне на потенциални рискове в подготовката и изпълнението на конкретни политики или програми и по-специално в политиката за местно развитие. Проучванията и анализите ще послужат за разработване на реалистична Стратегия за воденото от общностите местно развитие. 14 073.00 11 727.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията, обществено обсъждане обсъждане и приемане на стратегия за ВОМР: Описание (до 4 000 символа)3076 Дейността има за ЦЕЛ изготвяне и приемане на Стратегията за водено от общността местно развитие, основана на конкретните потребности и възможности на територията, тясно кореспондираща с местните цели и потребности и допринасяща за постигане на стратегията на ЕС за интелигентен, устойчив и приобщаващ ръст. Предвижда се СВОМР да бъде интегрирана, многосекторна териториално базирана стратегия за местно развитие, разработена от широка група от партньори, представляваща голямо разнообразие от местни интереси. СВОМР на МИГ "Котел, Сливен и Върбица" ще бъде в "основата на подхода LEADER, като дава на участниците raison d’etre (причина за съществуване) и обещава добавена стойност чрез местни решения, предназначени за постигането на целите за местно развитие на селските райони." (Специален доклад № 5, Европейска сметна палата, Европейски съюз, 2010 http://eca.europa.eu/portal/pls/portal/docs/1/7912812.PDF) Дейността включва: 1.Подготовката на стратегия за водено от общностите местно развитие, консултиране и разходи за консултиране с местната общност във връзка с подготовката на стратегията: ✓ Извършване на експертна работа, свързана с подготовката на стратегия за водено от общностите местно развитие - мерки по ЕЗФРСР в обхвата на СП за РЗСР и извън СП за РЗСР; ✓ Извършване на експертна работа, свързана с подготовката на стратегия за водено от общностите местно развитие - МЕРКИ по програми, подкрепяни от ЕФРР (цел „Инвестиции за работни места и растеж), ЕСФ+, Кохезионния фонд, ФСП и ЕФМДРА. 2. Работни срещи за консултиране подготовката на стратегията, заложените мерки и параметрите по всяка мярка. Опитът на кандидатът Община Котел в прилагането на Подхода ЛИДЕР през програмен период 2014 – 2020 г. е гаранция за справяне с трудната задача по разработване и изпълнение на Стратегия, подпомагана от няколко фонда. Стратегията за ВОМР на МИГ "Котел, Сливен и Върбица" ще съдържа следните основни елементи в съответствие на Член 2, параграф 19 и член 33, параграф 1 от РОР : а) определяне на района и населението, обхванати от стратегията; б) анализ на нуждите и потенциала за развитие на района, включително анализ на силните страни, слабостите, възможностите и заплахите; в) описание на стратегията и нейните цели, описание на интегрираните и иновативните характеристики на стратегията и йерархията на целите, включително цели за крайните продукти или резултатите. По отношение на резултатите целите могат да имат количествено или качествено изражение. Стратегията е съвместима със съответните програми на всички участващи европейски структурни и инвестиционни фондове; г) описание на процеса на участие на общността в разработването на стратегията; д) план за действие, който показва как целите са превърнати в действия; е) описание на уредбата за управлението и мониторинга на стратегията, което показва капацитета на местната група за действие да изпълни стратегията, и описание на специфичната уредба относно оценката; ж) финансов план на стратегията, включително планираното разпределение на средствата от всеки от съответните европейски структурни и инвестиционни фондове. Подготвената стратегия ще бъде със становище по екологична оценка на план или програма. 24 404.00 20 324.00
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Изпълнението на проекта и процесите по създаване на организационна управленска структура са реализирани съгласно Европейските принципи на партньорство. Дейността включва: 1. Назначаване на координатор за изпълнение на дейностите по проекта;. 2. Провеждане на оперативни срещи; 3. Техническо и финансово управление на проекта и текущ мониторинг. 4. Осигуряване на помещение за офис за изпълнение на дейностите по проекта. Координаторът на проекта е отговорен за цялостното управление и организация на дейностите по проекта. Извършва мониторинг и вътрешен контрол върху програмните дейности в хода на проекта. Контролира разходите по проекта по отношение на тяхната правомерност и съответствие на утвърдения бюджет. Основните отговорности на координатора на проекта ще бъдат разпределение на задачите и отговорностите на партньорите по проекта; съгласуване на сключваните договори, изготвяне на заявки за поемане на задължения и исканията за плащане и отговорност за спазването на сроковете по проекта; поддържане на контакти със заинтересовани от проекта; подготовка и следене за хода на изпълнение на работната програма и графика на дейностите; координиране на срещите на партньорите по проекта; осъществяване на контакти с външни организации, връзки с обществеността; материална отговорност за получените и изразходваните средства; мониторинг и контрол на дейностите по проекта; изготвяне на междинни и крайни отчети за изпълнението на проекта; медийно представяне на проекта; подготовка и архивиране на пълната документация на проекта. Всяка проектна дейност ще следва цикъла: (a) подготовка; (b) изпълнение и вземане на решения; (c) мониторинг и оценка и (d) отчитане. Задачите по координация ще бъдат разделени на: 1. Организационни задачи: 1.1. Изработване на детайлен график за изпълнение на планираните дейности и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; 1.2. Изработване и приемане на методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг; 1.3. Изготвяне на система за отчет на техническите и финансови параметри на проекта; 1.4. Изготвяне на план за изпълнение на дейностите по информираност и публичност; 2. Подготвителни дейности за изготвяне на тръжни досиета и подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейности по настоящия проект. 3. Контролни и подкрепящи задачи: 3.1 Осъществяване на финансова отчетност и технически контрол; 3.2. Предлагане на решения и предприемане на действия за спазване на технологичния и времеви график; 3.3. Контрол и измерване на конкретните резултати и др. 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).