Организация и управление на проекта : Eкипът за управление ще включва: Ръководител; счетоводител и технически сътрудник. Той ще бъде определен, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси и ще осъществява дейността си, в съответствие с изискванията на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г.
Създаване на организация за управление и реализиране на Проекта.
Разпределение на задълженията за изпълнение на дейностите по Проекта и гарантиране успешната му реализация.
Ефективно управление процеса на предоставяне на социалната услуга и защита интересите на потребителя.
Създаване на система за вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по Проекта и анализиране на резултатите.
Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа за управление на проекта.
В кода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности, вътрешен контрол по предоставянето на социалната услуга и контрол по отношение на качеството от Екипа на проекта.
Екипът на проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина, времето на изпълнението им и качеството по предоставянето на услугата от социални работници и домашни санитари, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от извършените проверки се осъществява с месечен отчет за извършен вътрешен контрол до Ръководителя на проекта и е неразделна част от пакета отчетни документи за съответния месец.
Ръководителят извършва мониторинг по изпълнение на Проекта от момента на стартирането му и обхваща всички заложени в Проекта дейности.
При констатиране на пропуски или проблеми се предприемат необходимите действия за отстраняването им.
В рамките на осъществявания мониторинг ръководителя отбелязва, анализира и констатираните добри практики с цел описание и подготовка за мултиплицирането им.
Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове; изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни.
Контролът по качеството на социалната услуга се извършва от екипа на проекта. Проверките се извършват на всеки 3 месеца от стартирането на услугата. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. Резултатите от извършената проверка се попълват във „Формуляр за проверка на място", като формулярът се подписва от потребителя и от проверяващия. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалната услуга, в рамките на проекта ще се осъществява мониторинг от екипа на проекта, по отношение на всички дейности на проекта, контрол на качеството на предоставяната услуга, както и вътрешен контрол. Екипът на проекта води Дневник за жалби и сигнали. Комисията за жалби и сигнали разглежда всяка жалба и отговаря писмено на жалбоподателя в 7-дневен срок от подаването й. |
35 000.00
|
26 754.23
|
Подбор на лица от целевата група, желаещи да бъдат включени в дейностите по проекта : Ще се осигури достъп до кандидатстване за включване в дейностите на всяко лице от определената в проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. Целта на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на целевата група, като трябва да се извърши подбор на:
- 56 лица с увреждания за предоставяне на социална интегрирана услуга
- 20 лица, полагащи грижа за лице с увреждане от посочените по-горе потребители за включване в професионално обучение по професия „Социален асистент", код по СППО 762040, специалност: "Подпомагане на възрастни" код по СППО 7620402 и предоставяне на социална интегрирана услуга;
- 18 лица, полагащи грижа за лице с увреждане от посочените по-горе потребители за включване в професионално обучение по професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 и предоставяне на социална интегрирана услуга;
- 18 лица, полагащи грижа за лице с увреждане от посочените по-горе потребители за включване в професионално обучение по професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 и предоставяне на социална интегрирана услуга;
Ще се осигури възможност на всички хора с увреждания и техните семейства да заявят желанията си за ползване на интегрирана социална услуга и съответно избор на желана професия за включване в професионално обучение.
Лицата с увреждания и техен член на семейството желаещи да бъдат включени в социалната услуга и обученията подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. В заявлението лицата, полагащи грижа за лице с увреждания посочва желаните професии за включване в професионално обучение. Подадените заявления се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за получаване на интегрирана социална услуга и включване в обучения". Заявленията от лица, неотговарящи на определената по проекта целева група не се подават за оценка, като заявителите се уведомяват писмено за причините, поради които не могат да бъдат включени в проектните дейности. Кандидатите ще могат да подават заявленията си за включване в социалната услуга, както следва: • втори месец от стартиране на Проекта; • при възникнала необходимост през целия период на реализация на проекта. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на общината.След приемане на съответното заявление за всеки кандидат се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи (архивира се след приключване на проекта).
Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител, който заявява потребностите си от услуги, както и времето на тяхното предоставяне. Специалистът по оценка на потребностите консултира потребителя и професионално оценява видовете услуги и брой часове за тях. В индивидуалната карта на кандидата се вписва от оценителя (брой часове по видове дейности/за лична помощ, за комунално битови дейности, за социална подкрепа и социално включване. |
3 600.00
|
3 600.00
|
Подбор и наемане на ръководител на мобилния екип и експерти за предоставяне на интегрирана социална услуга : Целта на дейността е да се извърши подбор на ръководител на мобилния екип и сключване на договори по реда на ЗЗД с психолог, медицинско лице и рехабилитатор. В тази връзка екипа по проекта ще извърши подбор на ръководителя на екипа, които ще бъда нает за предоставяне на услугата.
Ръководителят на екипа, предоставящ интегрирана социална услуга ще бъде подбран съобразно ясни критерии:
- релевантно за позицията образование;
- опит в съответната област;
- мотивация за работа с хора с увреждания и необходими личностни характеристики
|
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия: Цел: Засилване мотивацията на 56 членовете на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания за обучение и работа. Предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване.
Ще бъдат обособени 3 групи, както следва първа група от 20 човека, а втора и трета по 18 човека /общo 56 лица/. Всяка група в продължение на 30 учебни часа, в рамките на една седмица.
В обучителната програма ще бъдат застъпени следните теми:
- социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход;
- търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места;
- разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне;
- събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател; Техники за намаляване на притеснението.
- използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване.
Мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост.
Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. |
16 800.00
|
16 800.00
|
Предоставяне на обучения за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Дейността включва организиране и провеждане на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 56 лица, полагащи грижи за хора с увреждания.
Лицата ще бъдат разпределени в три групи, както следва:
- обучение за придобиване на втора квалификационна степен за професия „Социален асистент" за 20 лица
1.Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Социален асистент" с КОД на професията:762040, КОД на специалност: "Подпомагане на възрастни"-7620402 по втора степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението: 660 учебни часа, от които 40 % теория и 60% практика при 8 /осем/ часово дневно
3. Брой на обучаваните лица: 20
4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация
Продължителността на обучението ще е 660 учебни часа, разпределени в четири месеца. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 1200,00 /хиляда и двеста/ лева.
- обучение за придобиване на първа квалификационна степен за професия „Работник в озеленяването “ за 18 лица
1. Наименование и код на професията, и код на специалността: професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно
3. Брой на обучаваните лица: 18
4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация
Продължителността на обучението ще е 300 учебни часа, разпределени в два месеца. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 600,00 / шестстотин/ лева.
- обучение за придобиване на първа квалификационна степен за професия „Помощник в строителството“ за 18 лица
1. Наименование и код на професията, и код на специалността : професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно
3. Брой на обучаваните лица: 18
4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация
Продължителността на обучението ще е 300 учебни часа, разпределени в два месеца. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 600,00 / шестстотин/ лева.
Професионалните обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация.
Изборът на специалности е направена от община Омуртаг при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи:
- Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалностите са съобразени така, че да е подходящи и за мъже и за жени, което ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи.
- Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината.
- Целта на професионалното обучение и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. |
45 600.00
|
45 600.00
|
Предоставяне на мобилна интегрирана социална услуга в домашна среда.: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 21 души персонал и 3 специалиста. ИСУ ще се предоставя в рамките на 12 м., като първите 4 м. ще бъде предоставяна услугата само от експертите-психолог, мед. сестри, рехабилитатор и ръководител на екипа. Социалните асистенти след като преминат 4- месечно обучение по професионална квалификация ще бъдат включени в предоставянето на услугата за 8 месеца.
Мобилната интегрирана социална услуга има няколко ключови цели по отношение на лица с увреждания и техните членове на семейства, а именно:
- пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания;- психологическа и консултативна подкрепа на лица с увреждания и техните членове на семействата;
- подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания.
- превенция на социалната изолация на лица с увреждания и техните членове на семействата;
Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно:
1. Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.);
2. Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.
3. Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и мед. манипулации при възникнала необходимост, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим и др.
4. Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства);
Основните функциите на членовете на екипа на услугата са да:
• информира детайлно заинтересованите страни и потребителите за същността, условията за достъп и компонентите на услугата (целият екип);
• прави оценка на рисковете за всички потребители и на потребностите им от подкрепа (соц. асистенти и рехабилитатор);
• планира дейности на услугата в индивидуален план за предоставяне на услуги за всички потребители (соц. асистент и рехабилитаторът);
• оказва пряка почасова подкрепа в дома на потребителите с оценена потребност от пряка асистентска подкрепа (асистентите)
• оказва психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. (психолог)
• предоставя рехабилитационна подкрепа и консултации на потребители с оценена потребност от подобна подкрепа (рехабилитаторът);
• предоставя социална подкрепа и консултиране за социалните права на потребители, които имат оценена потребност от подобна подкрепа (соц.асистенти);
• поддържа периодичен контакт за проследяване на състоянието на потребителя (целият екип);
• координира мобилната услуга с работата на мониторинг центъра в зависимост от рисковете и потребностите на потребителя (соц. асистенти).
• проследява обратната връзка от потребителя и близките му и, при необходимост, да променя услугата ( рехабилитатора и асистентите). |
135 540.00
|
126 377.40
|
Осигуряване на заетост на лица, полагащи грижи за зависими членове: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. На всички лица преминали обучение за придобиване на професионална квалификация лица и получили свидетелства за професионална квалификация ще бъде осигурена заетост. В община Омуртаг за 6 месеца ще бъдат назначени 18 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност "Работник в озеленяването" и 18 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност „Помощник в строителството “. С тях ще бъдат сключени трудови договори. |
131 760.00
|
127 726.08
|
Дейности по информиране и публичност: Цел на дейността е - Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им.
Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания на територията на общината и в национални и местни медии. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. |
3 500.00
|
3 459.05
|