Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at providing integrated support to the municipality of Yakimovo in the implementation of the powers under the Social Services Act (SSA), the Disabled Persons Act (PAA) and the Personal Assistance Act (PAA). The municipality of Yakimovo provides a significant number of social services, and the implementation of the project will allow the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of social services and personal assistance and will speed up the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable groups of the population .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на персонал: При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания и самотноживеещите лица от община Якимово се очертават следните проблеми : - Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./ - В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават, е материално социално подпомагане. - Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината. - До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус. - Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Предвижда се да бъдат наети поне 5 нови лица, които ще осъществяват дейности по информиране на нуждаещите се лица и заинтересованите страни относно услугите, които Община Якимово осъществява по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Лицата ще са на длъжност „Сътрудник” и ще са различни от лицата, които са ангажирани към общината с администриране на социалните услуги, както и с услугата „Личен асистент”, изпълнявана по реда на ЗЛП. Лицата ще са наети за период от 3 месеца, на длъжността „Сътрудник”. 9 360.71 9 353.10
Укрепване на административния капацитет на община Якимово: Ще се обособи отделно пространство, където лицата, нуждаещи се от подкрепа по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, да получат своевременна и компетентна услуга. Фронт – офиса ще се обособи в собствено за общината помещение - в непосредствена близост до всички важни институции, които могат да имат отношение към лицата в риск. Целта на дейността е надграждане и повишаване на институционалния капацитет на Община Якимово за реализиране на публичната му роля в разработване и прилагане на социална политика на местно ниво. Ще се закупи преносим компютър, който ще се използва за ежедневната работа с потенциалните целеви групи, ползващи услугите на фронт-офиса. Предвиденото оборудване е функционално свързано с реализацията на политиките на Община Якимово в социалната сфера, осъществявани по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Избран е икономичен практичен варианти, който ще може да се използват и след приключване на проекта. Планира се обучение да преминат най-малко 11 лица, които са пряко ангажирани с предоставянето на социалните услуги. Това са 4 лица, представители на община Якимово, служители от институции/организации/администрации, ангажирани с политиките в социалната сфера , с предоставяне на социалните услуги и прилагане на новото законодателство в социалната сфера, 5 новонаети лица, както и 2 лица, ангажирани със социалната услуга „Асистентска подкрепа”. Обученията ще се провеждат в подходящо време, като ще включват теоретична и практическа част. Ще се отдели време за запознаване не само със Закона за личната помощ, Закона за социалните услуги и Закона за хората с увреждания, но и придобиване на практически умения за работа с уязвими лица, методи за извършване на социални оценки, оценка на нуждите на лицата, провеждане на контрол и мониторинг върху дейността на социалните услуги. Обученията ще допринесат за нарастване на възможностите за планиране, мониторинг и анализ в социалната област, както и подобряване на уменията за предприемане на адекватни дейности и решения, както и за по-ефективно и ефикасно изпълнение на техните задължения. Предвидените обучения не се припокриват по съдържание, насоченост и тематика с обучения, финансирани по други операции по ОПРЧР и други оперативни програми. Основните теми на обученията ще са свързани със следните идентифицирани области: -извършване на оценки на потребностите -мониторинг на социалните услуги -аналитични умения при вземане на решения -специфики на работата с различни категории уязвими лица Безспорно лицата, ангажирани със социалните услуги се нуждаят от консултации и методическа подкрепа за връзка с прилагане на промененото законодателство и въведени нови правила за анализиране на потребностите на лицата и насочване към съответната социална подкрепа. Работещите в помагащите професии имат потребност от психологически консултации, обмяна на опит на ниво „услуга”, споделяне на проблеми. Именно това е функцията на супервизията, която ще се проведе за лицата. Планира се да се провежда по 1 групова супервизия месечно – общо 3 броя. Дейността ще се възложи на външен изпълнител, като ще се изиска за обучението да се подбират преподаватели с подходящ опит и квалификация, съобразно техните професионални автобиографии. 3 744.29 3 741.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).