In the project proposal, it is planned to appoint one employee who, after training, will carry out activities related to: informing and consulting about the social services provided on the territory of the municipality, referral for the use of social services. The project proposal envisages training and supervision activities for a total of 5 employees performing referral activities, activities related to the provision of the law on social services, the law on people with disabilities, the law on personal assistance.
The project will provide support to the municipality for planning and analyzing the provision of social and integrated health and social services, including the development of programs for the development of the quality of social services.
It is planned to carry out explanatory and informational campaigns for the provision of personal assistance, social and integrated health and social services, as well as awareness of the society at the local level regarding the possibilities of solving the problems related to the lack of accessibility for people with disabilities.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Наемане на персонал
: Социалните услуги предоставяни от общината са един от основните инструменти за социално включване на уязвимите групи. Те са дейности за подкрепа на лицата за превенция и/или преодоляване на социалното изключване, реализиране на права и подобряване качеството на живот, като се основават на социална работа и се предоставят съобразно желанието и личния избор на лицата. Ролята на общината е в осигуряването на предоставянето на социалните услуги. За общините възникват и други ангажименти, като например насочването за ползване на социални услуги.Ключова е и ролята на общините при анализа на потребностите от услуги и планирането им, тяхното създаване на общинско и областно ниво, при извършването на контрол и мониторинг не само като доставчици, но и като орган на местното самоуправление, както и при други дейности.
Възложените допълнителни отговорности и ангажименти на общините, оказват административна тежест върху служителите, на които допълнително им е вменено изпълнението на тези дейности . Така възниква необходимостта от обособяване на гише/ фронт-офис и наемане на един служител на длъжност сътрудник социални дейности, както и обучения и супервизия, и допълнителни възнаграждения на настоящите служители, които участват в изпълнението на ЗСУ, ЗХУ.
Функциите, които следва да изпълнява служителят са: информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване ; информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социлани услуги; извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги; съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги, насочване за ползване на социали услуги. Наемането на служителя се предвижда да е за период от две години - до приключването на срока на проекта.
Разходите за трудови възнаграждения са в размер на: 61932:1,4= 44237,14лв.
В дейностите по проекта се предвижда организиране на обучения и супервизия на настоящите служители към Домашен социален патронаж и Управление "Социални грижи и услуги", които изпълняват дейностите по ЗЛП, ЗХУ, ЗСУ. Обученията и супервизията ще са във връзка с насочването за ползване на социални услуги и ще се извършват от външна организация.
44 237.14
15 190.59
Укрепване на административния капацитет на община Несебър: 1. Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ, ЗЛП
Oрганизиране на обучения по теми свързани с извършване на насочване за ползване на социални услуги и супервизия на персонала с численост 4 служителя , които към момента изпълняват дейностите по ЗЛП, ЗХУ, ЗСУ, които са допълнително вменени освен основните трудови задължения, и обучение и супервизия на един новозначен служител.
Изпълнението на операцията ще подкрепи реформата в сферата на социалните услуги на местно ниво, като същевременно ще развие и утвърди и сътрудничеството на общинско и междуобщинско ниво по планирането и предоставянето им.
2. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги (създадени по чл.27 от ЗСУ).
Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги.
3. Подкрепа на общините за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги.Съгласно чл.112 от ЗСУ доставчиците на социални услуги е необходимо да разработят програми за развитие на качеството на социалните услуги. Програмите се разработват и прилагат от доставчиците на социални услуги за постигане на съответствие със стандартите за качество на услугите.
Предвижда се разработването на програмите за развитие на качеството на социалните услуги да се възложи на външна организация. Разходите за дейността са в размер до 2% от преките допустими разходи по проекта : 1136,37 лв
4. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.Изпълнението по дейностите предвижда да се проведат разяснително-информационни кампании и изработката на информационни материали.
Разходите за изпълнение на дейността са в размер до 2% от общо допустимите разходи : в размер на 1136,37лв.
Средствата освободени от предвиждания ремонт от първоначалния план, ще бъдат използвани за обучения и супервизия, и други допустими разходи по проекта.
17 694.86
6 076.24
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN