Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal is implemented jointly by the National Board of Tourism and the Ministry of Tourism in the Republic of Bulgaria. Its major goal is increased participation of citizens in the policy-making processes in the field of tourism, in particular the project focuses on setting up an organizational structure to promote Bulgaria as a tourist destination. Following in the footsteps of other European countries, this goal is to be made possible through the creation of a National Tourism Organization (NTO). As the creation of the NTO requires supplements to the existing law on tourism and the preparation of a draft law on amendments and supplements to the Law on Tourism in the Republic of Bulgaria, the project activities focus on: 1) ensuring expertise needed to make all the relevant actions for the creation of the NTO functioning model in line with the best practices in this area; 2) preparing a methodology on monitoring expenses which is to contribute to countering fraud and corruption practices and to favouring the transparency and visibility of spending; 3) ensuring legal assistance for the preparation of recommendation for changes to the legislation which is relevant to the project idea. In addition the project aims at encouraging the interaction between representatives of the business and non-governmental organizations, on the one hand, and the state and administrative structures, on the other hand, when it comes to policy-making.
The successful implementation of the project will result in the creation of an organization structure with activities which will produces serious long-term economic benefits to the sector of tourism in this country and to the other economic sectors and the state as the increase in the number of tourists will lead to an increased consumption of goods and services offered on the Bulgarian markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на добри практики в държавите членки на Европейския съюз и региона на Балканите и изготвяне на анализ относно съществуващите модели на финансиране на националния туристически маркетинг и реклама: Основната цел на дейността е да бъде изготвено задълбочено проучване на добрите практики относно моделите на финансиране на националния туристически маркетинг и реклама, функциониращи в държавите членки на Европейския съюз и региона на Балканите, тяхната структура, функционирането и дейността им. Доколкото основната цел на проекта е свързана с повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране на политики в областта на туризма, може да се каже, че Дейност 1 от проектното предложение е фундамента, на който се основава настоящият проект. Кандидатът в лицето на Сдружение "Национален борд по туризъм" (НБТ) като представител на гражданското общество иска да предприеме действия по формулирането на трайна политика в областта на туризма, която е свързана с рекламирането на България като туристическа дестинация, чрез създаване на Национална туристическа организация (НТО) по примера на други европейски страни. Проучването има за цел да генерира информация за това как функционират вече установените в страните членки подобни организации, като на база на получените резултати ще бъде създаден модел на българската Национална туристическа организация. Към този момент може да се каже, че нейната цел ще бъде фокусиран върху привличане на инвестиции и оказване на съдействие за реализиране на проекти за устойчиво и балансирано развитие на туризма на национално, регионално и местно ниво, включително за изграждането и развитието на инфраструктурата, свързана с туризма, както и включване в международни организации, а именно: В този смисъл НБТ и Министерство на туризма на Р. България, чрез своето партньорство изразяват готовност за създаване на условия за това. Чрез изпълнението на Дейност 1 ще бъде изготвено проучване на добрите практики за структурата, функционирането и дейността на националните туристически организации в страни като Австрия, Финландия Дания, Гърция, Хърватия и Сърбия и др., като фокусът на изследването ще попадне над националните туристически организации и фондове в изброените страни, а именно - Austrian National Tourist Office (ANTO), Finnish Tourist Board (МЕК), Danish Tourist Board (GTP), Greek Tourism Organisation, Croatian National Tourist Board (NTZ) и National Tourism Organisation of Serbia. Проучването ще включва и изследване на стратегическите цели на националните туристически организации в страни от ЕС и региона на Балканите. Друг негов акцент е изследването на националните туристически организации по привличане на инвестиции и оказване съдействие за реализиране на проекти за устойчиво и балансирано развитие на туризма на национално, регионално и местно ниво, включително за изграждането и развитието на инфраструктурата, свързана с туризма, както и функции да представлява дестинацията пред международните органи и организации в областта на туризма, посочени по-горе (IFTTA и ANTOR), като изпълнява и координира изпълнението на задълженията на националната туристическа организация на Република България, произтичащи от членството ѝ в тях. Ще бъдат изследвани практиките за разработване на проекти и участие в разработването, оценяването, наблюдението и контрола върху изпълнението на програми и проекти в областта на туризма, финансирани от Европейския съюз и от международни организации, както и механизмите за създаването на туристически представителства в чужбина. В резултат от проучването ще се класифицират добрите практики на страни от ЕС и региона и ще се очертаят насоки за институционализирането на Национална туристическа организация (НТО) в Република България. Отговорна за изпълнение на дейността е кандидатстващата организация. 29 000.00 29 007.90
Създаване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг от страна на бизнеса и осъществяване на граждански мониторинг върху действията и политиките на държавата при разходване на средствата за национален маркетинг и реклама.: Основната цел на дейността се състои в разработването на механизми и инструментариум в две насоки: 2.1. за обратна връзка и оценка от страна на гражданите и бизнеса за действията на адвинистрацията при осъществяване и разходване на средствата за национален маркетинг и реклама.и 2.1. за осъществяване на граждански мониторинг и контрол върху действията на държавата в същата сфера. Това е ключов момент за развитието на проектната идея, доколкото за партньорите по проекта в лицето на Сдружение "Национален борд по туризъм" и "Министерство на туризма" е важно бъдещата национална туристическа структура /организация/ или фонд/да има добра връзка с гражданското общество, държавата, бизнеса и останалите заинтересованите страни от гледна точка на осъществяването на маркетинга и рекламата на националния туристически продукт и отчитане на средствата, с които организация ще оперира. Мониторингът на разходването на публични средства ще легитимира статута на Националната туристическа организация като институция, която се стреми към максимална откритост, публичност и прозрачност на действията по формиране на политики и вземане на решения свързани с кумулирането и разходването на финансов ресурс в областта на туризма. Доколкото националната туристическа структура представлява обществено-държавна организация, която се създава със закон - по принцип със специалния закон, който регламентира регулацията в сектора - Закона за туризма и е самостоятелна институция, то необходимостта от създаване на методика за мониторинг на разходване на средствата, с които организацията ще оперира е от изключителна важност, за да може да се гарантира финансовото й отчитането пред обществеността и всички заинтересовани страни. От друга страна методиката за мониторинг на разходване на средствата на Национална туристическа организация ще произведе ефект върху действията на администрацията за открито и отговорно управление и неутрализиране на корупционни практики, предотвратяване на конфликта с интереси и злоупотреба със служебно положение. В този смисъл методиката за мониторинг на разходване на средствата на бъдещата национална туристическа структура следва да повиши ефикасността от действията на организацията и да допринесе за по-ползотворното използване на акумулираните икономически ресурси, като й позволи да изпълнява в по-висока степен своите цели за популяризиране на България като туристическа дестинация. Подбраните механизми и инструментариум за мониторинг следва да се основават на принципите за публичност и широка представителност на релевантните държавни институции и бизнеса в Националната туристическа организация. Разработените механизми в тяхната съвкупност трябва да създадат цялостна система от процедури за качествен контрол на планираните и разходвани публични финанси, оценени и управлявани от Общото събрание на организацията. На следващо място провеждането на предвидените процедури следва на се основава на единна методика. При иработване на посочените документи трябва да бъдат взети предвид всички специфики на акумулиране на средствата, техните източници, предвидените процеси за вземане на решения за дейността на Националната туристическа организация, формите на подпомагането й на регионално и национално ниво, отчетност, одит и т.н. Отговорна за изпълнение на дейността е кандидатстващата организация. 20 000.00 20 000.00
Изготвяне на доклад с препоръки към представители на държавните институции за създаване на На ционална туристическа организация, анализ на действащото законодателство и изготвяне на предложения за нормативно уреждане на новата структура.: Дейността има за цел да допринесе за създаването и законовото регламентиране на Национална туристическа организация. Докладът следва да съдържа няколко основни части: Част I.Препоръки за създаване на институцията „Национална туристическа организация“. Препоръките са изведени в резултат на проучването на добри практики и направените изводи от него, съобразени с националните специфики. Първата част на препоръките съдържа предложения за структура и организационни характеристики на институцията, органи, начин на взимане на решения, източници за акумулиране на средства, разходването им, форми на контрол, принципи на които следва да отговаря работата. Препоръките, които ще бъдат изготвени следва да са съобразени с някои от принципите, по които обикновено функционират организации от този тип, а именно: да представлява самостоятелна институция; обществено-държавна организация, създадена със закон; целта на създване на институцията да е насочена към постигане на максимална откритост, публичност и прозрачност на действията по формиране на политики и вземане на решения в областта на разходването на публични средства; изключително широка представителност на държавни институции и бизнеса в Общото събрание, назначаване на Изпълнителния директор от Министерския съвет по предложение на Общото събрание и т.н. Част II. Анализ на действащото българско законодателство и примери за законодателните решения в други страни членки на ЕС. III. Предложения за изменение и допълнение на действащите нормативни актове. За изготвянето на доклада с препоръки ще бъдат проведени следната поредица от правни действия: 1. Изследване на действащата нормативна уредба, която има отношение към създаването на "Национална туристическа организация" 2. Съпоставяне на отделните нормативни актове и извличане на детайлната уредба на предмета 3. подлежащ на изследване; установяване на празноти в правото, неефективно прилагане на определен правен режим, както и липсата на правна уредба за определени въпроси, свързани с предмета на изследване. 4. Изготвяне на правен анализ на действащото законодателство. 5. Представяне на законодателни решения в други страни членки на ЕС. 6. Изготвяне текста на част II от доклада, в която да бъдат обективирани констатациите, изводите и обобщенията от извършения правен анализ, както и формулиране на предложенията за изменение на нормативната уредба съобразно анализираната проблематика. 7. Изготвяне на стратегическата част на документа с формулирани препоръки към държавната администрация за нуждата от промени в изследваните области на законодателството съгласно силата на нормативните актове в тяхната йерархия. 8. Изготвяне на предложение за нормативни текстове. Към изготвения Доклад като приложение на проект за документи следва са подготвят и представят: - Мотивирано предложение до Министъра на туризма за създаване на Национална туристическа организация; - Мотиви към Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма; - Проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за туризма. В резултат изпълнението на дейността ще бъдат отправени минимум 8 препоръки към Министерство на туризма на Р. България. Отговорна за изпълнение на дейността е кандидатстващата организация. 26 100.00 37 232.00
Насърчаване на кооперацията между неправителствения сектор, бизнеса, други представители на гражданското общество и държавната администрация за реализацията на публични политики, законодателство и управление, чрез провеждане на 2 кръгли маси: Основната цел на дейността е да повишаване на обществената осведоменост и да насърчи кооперацията между неправителствения сектор, бизнеса, други представители на гражданското общество и държавната администрация в процесите на реализацията на публични политики, законодателство и управление. В този смисъл дейността се състои в организирането на две кръгли маси на тема: ”Проучване на добри практики на Националните туристически организации в държави от Европейския съюз и региона на Балканите” и „ Възможности на Националната туристически организации за постигане на прозрачност и устойчивост при осъществяване и кумулиране на средства за националния маркетинг и реклама”. За участие в кръглите маси ще бъдат поканени представители на Министерството на туризма, Министерството на икономиката, Министерството на финансите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на външните работи, Министерството на културата, Министерството на здравеопазването, Министерството на околната среда и водите, Министерството на земеделието и храните, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на образованието и науката, Министерството на труда и социалната политика, Министерството на вътрешните работи и Министерството на младежта и спорта, определени от съответните министри. Ще бъдат поканени също председателят на Комисията за защита на потребителите; изпълнителният директор на Българската агенция по безопасност на храните; изпълнителният директор на Националната агенция за приходите; представители на всяка организация за управление на туристическите райони; представители на браншови туристически сдружения, вписани в Националния туристически регистър; представители на регионалните, на продуктовите и на професионалните туристически сдружения, вписани в Националния туристически регистър; представители на националните курорти; представители на сдруженията на превозвачите в областта на въздушния, сухопътния и водния транспорт; представители на национално представените сдружения на потребителите в Р. България и на национално представителните работодателски организации в Република България; представител на Националното сдружение на общините в Р. България. Фокусът на първата кръгла маса ще бъде насочен към представяне на резултатите от проучването на добрите практики на структурата, функционирането и дейността на националните туристически организации и/или фондове в страните членки на ЕС, включени в изследването като негова кулминация планираме да се изрази в провеждане на дискусии по представянето на идейния проект за създаване на национална туристическа организация. В края на мероприятието ще бъдат проведени дискусии по представене предложението за изменение и допълнение на Закона за туризма и други свързани с измененията нормативни актове. Във втората кръгла маса ще се акцентира върху представянето на финансовите фондове и гарантирането на прозрачност при организацията на националните туристически организации и/или фондове, които са изследвани и ще се представят изготвените механизми и нструментариум за за граждански мониторинг от страна на бизнеса и осъществяване на граждански мониторинг върху действията и политиките на държавата при разходване на средствата за национален маркетинг и реклама. Всички участници ще имат възможност да получат материалите за кръглите маса предварително и да подготвят писмени становища. По време на мероприятията, всеки участник ще има възможност да направи и устно 3 минутно изказване за представяне на писменото становище. Участниците ще имат възможност и да споделят свой опит и впечатления. Експертно обощение и изложение за постъпилите становища, мнения и предложения ще бъде направено от всеки от модераторите на двете събития. Отговорна за изпълнение на дейността е кандидатстващата организация. 7 800.00 7 785.60
Съвместни действия между Националния борд по туризъм и органите на държавната администрация за реализация на публични политики и законодателство.: Създаването и функционирането на „Национална туристическа организация“, която да администрира нарочен фонд за туризма трябва да е изцяло в съответствие с разпоредбите на националното законодателство и нормативна уредба. Това е възловия момент във финализирането на предвидените в проектното предложение действия, които са насочени към запълване на празнината и осъзнатата нужда от създаването на този фонд за маркетинг и реклама на България и компенсиране на недостига на средства, които се отпускат от държавния бюджет. Досегашната практика е показала, че имплементирането на такъв вид фондове среща редица законодателни трудности. С проекта ще се подпомогнат съвместните действия между всички заинтересовани страни, вкл. бизнеса, гражданското общество и държавната администрация за идентифициране на най-добрия модел за България, взаимстван от доказания чужд опит и неговото създаване в България. Дейността е пряко свързана с привеждането на практика на дейност 3 от проекта, която е насочена към изготвяне на доклад с препоръки към представители на държавните институции за създаване на Национална туристическа организация; анализ на действащото законодателство и изготвяне на предложения за нормативно уреждане на новата структура. Отговорна за изпълнение на дейността е партньорската организация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).