Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project is aimed at meeting the need to improve working conditions, promote the geographical mobility of the workforce and prevent the health risk of workers in the course of the labor process in “Hristina – Hristina Gandjulova” company sole proprietorship in Kostenets village, Kostenets municipality. Its implementation will provide an opportunity to upgrade the quality of the workplaces by accomplishing planned activities related to the comfort, safety and health of the employed. The company is engaged in the production of natural herbal cosmetics. There are 8 people working in the company and they are employed on full-time labor agreements.
The target group of the project covers the whole team of the company - 8 workers, 3 of whom are people over 54 years old and 1 - a person with reduced working capacity.
Aim of the project: to improve the working environment of the enterprise by improving the quality of workplaces and ensuring safe and healthy working conditions for the employees.
Expected results: Improved organization at work; increased quality of workplaces and as a combined result - increased satisfaction and a level of sustainable employment for the team; reduced migration of qualified staff, increased labor productivity, increased competitiveness of the company.
Activities: 1. Introduction of a human resources development system focusing on extending the working life of employees over 54 years; 2. Providing organized transport to and from the workplace of employees for a period of 12 months at the expense of the employer. 3. Providing safe and healthy working conditions by providing means of collective protection, special work clothes and protective equipment; 4. Ensuring social benefits for the workers; 5. Information, communication, organization and project management activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. "Осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя до и от работното място на заетите лица за период от 12 месеца".: Дейността включва осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя от местоживеене до месторабота за 4 бр. лица, постоянно наети в ЕТ "Христина - Христина Ганджулова", за период от 12 месеца, в рамките на изпълнение на проекта. Производствените помещения на дружеството се намират в с. Костенец, Община Костенец. В него целогодишно работят 9 лица, постоянно наети на пълно работно време при осемчасов режим на работа – редовна смяна, 5- дневна работна седмица. Работниците живеят в различни селища на Община Костенец - гр. Костенец, гр. Момин проход, с. Долна Василица, с. Горна Василица. Нуждата от осигуряване на организиран транспорт е породена от сравнително голямото разстояние между местоживеене и месторабота и липсата на редовна транспортна връзки между населени места в общината. Тези обстоятелства създават дискомфорт по отношение на организацията на работа както за служителите, така и за работодателя - нарушаване на работното време; затруднен производствен цикъл; продължително пътуване до и от работното място; удължен работен ден, съкратено време за почивка; нарушен личен живот на работниците. Липсата на междуселищен транспорт определя автомобилните превози - лични или таксиметрови, като единствена алтернатива за придвижване до работното място. Това води до чувствително намаляване на доходите на заетите лица. Част от тях са изправени пред невъзможността да осигуряват за собствена сметка придвижването си до и от работното място, което води до напускането му. Веднъж напуснали, хората са застрашени от трайна безработица, ниски доходи, изпадане в бедност и социално изключване. Проблемът е възлов за мениджмънта на дружеството. Неразрешаването му би довело до определяне на работните места в дружеството като неатрактивни, до високо текучество, липса на висококвалифицирани служители с необходим професионален опит, ниско качество на продукцията и влошена конкурентоспособност. Възможността за подкрепа на работодателите чрез настоящата процедура е определяща за ЕТ "Христина - Христина Ганджулова" по отношение разрешаване на проблемите с териториалната мобилност на заетите лица. Превозът ще бъде организиран по 1 маршрут, изпълнявани в 2 бр. курсове на ден - в началото и края на работния ден, през 5 работни дни от седмицата.Транспортната схема е приложена в Секция 12. "Прикачени електронно подписани документи". Тя е разработена съобразно местоживеенето на хората и работното време на дружеството. Всички работници в предприятието на ЕТ "Христина - Христина Ганджулова" отговарят на изискванията за целевите групи, посочени в т. 15 от Условията за кандидатстване, а именно: 􀀀 местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес, но на не повече от 100 км. в едната посока; 􀀀 не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; 􀀀 трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; 􀀀 не са наети да осъществяват дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите; 􀀀 не са заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната и предприятия, ползващи преференции за организиран транспорт по чл. 57а от Закона за насърчаване на заетостта. Превозът ще бъде извършван от външна фирма, с която ще се сключи договор за организиран транспорт до и от работното място на заетите лица в ЕТ "Христина-Христина Ганджулова" за срок от 12 месеца. 7 347.00 6 735.41
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за заетите лица чрез придобиване на средства за колективна защита.: Д-та включва придобиване на средства за колект. защита за превенция на риска от трудови злополуки и професионални заболявания. Кандидатът произвежда натурални козметични продукти. Производственият цикъл включва приемане, обработка, складиране и съхранение на необходимите суровини, производство на козметични продукти, опаковане, складиране на продукцията, доставка до крайния потребител. Сградите на предприятието са двуетажни и едноетажни. На всеки етаж са разположени по едно производствено помещение, лаборатория и склад. На първия етаж се намира и компресорно помещение. Всички работници участват в различните етапи на производствения цикъл. Всеки от тях е изложен на професионални здравни рискове, идентифицирани от Служба "Трудова мед." - физическо натоварване; алергични реакции; неблагоприятен микроклимат; високо ниво на шум, микробно замърсяване. Към настоящия момент са изпълнени минималните законови изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд - работните места са организирани, съобразно спецификата на работа; в производствените помещения периодично се извършват текущи ремонти за поддържане на изискуемата за този вид производство хигиена; обособено е отделно компресорно помещение, в което е поставен компресора за сгъстен въздух за производствени нужди с цел намалено ниво на шум. Липсата на свободен финансов ресурс не позволява последващо надграждане на качеството на работната среда, с оглед превенцията на риска от: 1.Тежко физическо натоварване при извършване на ръчна работа с тежести. В момента, след доставка, суровините за производството се пренасят и подреждат ръчно от работниците в складовите помещения. Пренасянето им до производствените цехове и лаборатории също се извършва чрез прилагане на физическа сила. По същия начин се складира и готовата продукция. Липсва товаропреносно и товароподемно оборудване за замяна на човешкия труд. В една от производствените сгради е наличен спрян от движение товарен асансьор, обявен като негоден за експлоатация от съответния контролиращ орган. 2. Неблагоприятен микроклимат - висока степен на влажност на въздуха, поради използването на технологична вода и пара за производството; затруднено поддържане на оптимална температура в работните помещения; риск от развитие на алергии от отделянето на различни миризми при производствения процес. В предприятието липсват влагоуловители, климатици и аспиратори. 3. Хронични заболявания, предизивкани от продължително седене в неправилна поза за работниците, обслужващи производствената линия. Липсват ергономични мебели. 4. Високи нива на шум поради липса на изолация на компресорното помещение; 5. Замърсена питейна вода в завода, негодна за употреба. 6. Недостатъчна осветеност на помещенията. В изпълнение на Програмата за минимизиране на риска от трудови злополуки и профсионални заболявания се предвижда закупуване на: 1.За превенция на риска от тежко физическо натоварване: складови и транспалетни колички; газокар; ръчноводим ел.стакер; товарен асансьор. Оборудването се планира като технически средства за заменяне на ръчната работа с тежести, в изпълнение на мерките, предписани от Служба "Трудова медицина", на база направен анализ и оценен риск при ръчна работа с тежести, съобразно чл.12 от Наредба № 16/31.05.1999 г.част от Оценката на риска на дружеството. 2. За превенция на риска от неблагоприятен микроклимат - студ, горещина, влажен и замърсен въздух, миризми: професионални влагоуловители, климатици, аспиратори. 3. За превенция на риск от хронични заболявания, причинени от продължително седене в неправилна поза: ергономични столове и маси.; 4. За превенция от високи нива на шум - шумоизолация прегради на компресорното помещение. 5. За превенция на риска от приемане на замърсена питейна вода - система за пречистване на питейната вода, монтирана към водопровода за битови нужди в завода. 6. За превенция от недостатъчна осветеност на производствените помещенията в сградите на фабриката LED осветителни тела. 77 900.00 77 900.00
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло за заетите лица.: Дейността предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС за работниците в предприятието. В дружеството работят общо 8 лица, назначени на постоянен трудов договор на пълен работен ден. Всички работници са назначени на длъжност "Опаковач", а двама от тях изпълняват на ротационен принцип и работата на "Складов работник". Работниците - опаковачи обслужват производствената линия. Работните им места се намират в цеховете и лабораториите за козметика. Складовите работници изпълняват задълженията си в складовите помещения на предприятието. Кандидатът планира закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички заети лица - 8 бр. Типа на работното облекло и ЛПС са съобразени с функционалните характеристики на заеманата длъжност и възможните здравословни рискове при изпълняването й. Осигуряването на ЛПС и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на трудови злополуки, травми и професионални заболявания на персонала. Видът и количеството им, планирани в проекта, са съобразени с посоченото в утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. и регламентираните изисквания за поддържане на хигиена, прилагани към този тип производство - ежедневна смяна на работното облекло с оглед превенция от възможни микробни зарази, които, при проникване в козметичните продукти, биха увредили човешкото здраве. Кандидатът ежегодно осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС. Изпълнението на проекта ще позволи за закупуване на по-качествени и функционални специално рабтно облекло и ЛПС, отговарящи на изискванията на международно признати стандарти и задоволяващо по-пълно нуждите на работниците. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за целия екип на дружеството, класифицирани по време на работния процес от Служба "Трудова медицина" са: риск от микробно замърсяване по време на производствения процес; физическо натоварване при извършване на ръчна работа с тежести при пренасяне и складиране на суровини, материали и готова продукция; неблагоприятен микроклимат - влага, студ, топлина; алергични реакции в следствие на миризми в работните помещения по време на производствения процес; хронични заболявания, предизивкани от продължително седене в неправилна поза; високи нива на шум, замърсена питейна вода, недостатъчна осветеност на помещенията. Превенцията от заболявания, предизвикани от изброените рискови фактори изисква придобиване на специалните работни облекла и ЛПС, включени в проектното предложение. Количествата са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС за времето на изпълнение на проектното предложение - 15 месеца. В изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, кандидатът не предвижда придобиване на резервни бройки работни облекла. 5 820.00 5 408.00
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работниците в ЕТ "ХРИСТИНА - ХРИСТИНА ГАНДЖУЛОВА": Дейността включва оборудване на помещения за хранене и отдих за работниците. До момента те не разполагат с такива. Това се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения. Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда за екипа на предприятието. Производственият процес е строго регламентиран във времево отношение. Обслужването на производствената линия налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещения за хранене налага търсене на варианти извън рамките на предприятието; загуба на време в придвижване до и от местата за хранене; нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и загуба за работодателя. Работодателят предвижда оборудване на помещение за отдих с оглед създаване на условия за пълноценна почивка за работниците по време на работния ден. Изпълнението на служебните им задължения е свързано с физическо натоварване и продължително седене в постоянна поза, което натоварва тялото и създава риск от хронични заболявания на гръбначен стълб, схващания, главоболие и др. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Кандидатът предвижда обособяване на две отделни помещения за отдих и за хранене. Те се намират в една от производствените сгради, позиционирана в рамките на двора на фабриката. Сградата е собственост на кандидата, част от нея се използва като складова площ, а останалото са производствено помещение, лаборатория, санитарно битови помещения и компресорно помещение, което позволява изпълнение на настоящата дейност. Проектът предвижда разходи за пълно оборудване на двете помещения, както следва: 1. За помещението за отдих: мека мебел - дивани и фотьойли; ниска масичка. 2. За помещението за хранене: трапезни маси и столове; кухненски шкафове; електроуреди. За по-лесно поддържане на необходимата чистота на работните облекла ще бъдат закупени професионални перални и сушилни машини. 4 110.00 4 110.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).