Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The aim of the project is hiring people of the target group and providing them a normal work environment for their social inclusion, personal independence and fair opportunity for permanent professional realization. Dreams Without Borders Foundation forces its main activities in order of establishing a
social enterprise ­ a profitable business structure that will reimburse socially important causes related to the purpose of the project and will promote Know­How for an effective social business strategy.
In order to achieve its main goal and fulfill its specific activities, the project will combine the following measures:
-	utilizing an office space for a work access of the employees concerning the job requirements and their specific needs.
-	providing psychological support for representatives of the target group in order of stimulating their motivation, increasing their personal self ­esteem, enhancing their social competences and professional orientation.
-	providing jobs for representatives of vulnerable groups and stimulate their permanent employment.
-	providing a training for the employees in order of increasing their professional competences.
-	providing social marketing and advertising in order of promoting the enterprise and proclaiming good practices for social entrepreneurship.
The brand new social enterprise will hire 12 people with fewer opportunities on the labor market (incl. persons with disabilities)
for a period of 12 months. They will work in the field of IT in order of promoting events of all kinds, but mostly socially important causes.
The project will spread the idea for the social entrepreneurship among the stakeholders, people with fewer opportunities and the society in general. It will identify the problems of that social group, will bring the idea of the specific obstacles the group and will remind to the society for that very sensitive situation and in end will propose a strategy for an effective positive impact.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване, подготовка и оборудване на социалното предприятие: Целта на тази дейност е създаването и подготовката на социалното предприятие за осигуряване на заетост за уязвимите лица на пазара на труда. Тази дейност е основополагаща при създаването на функциониращо ново социално предприятие. Чрез реализирането на тази дейност ще се осигури организационното конституиране и материалното обезпечаване на дейността на предприятието. Към Фондация "Мечти без граници" ще бъде създадено социално предприятие с предмет на дейност: Подготовка и маркетинг на събития. Екипът на фондацията има богат опит в организирането на различни събития. Този опит ще бъде предаден на новонаетите лица от уязвимите групи, вкл. лица увреждания,които ще бъдат включени в социалното предприятие. За да могат да изпълняват своите задължения, които основно ще бъдат свързани с работа с интернет приложения, ще бъде обособен офис и ще бъде оборудван с необходимата компютърна техника. Посредством обособено офис пространство за 12 служители и оборудването им, ще се осигури нормалното протичане на трудовата дейност във фирмата. Дейността изиска съобразяване параметрите на офиса и оборудването със спецификите на съответната професия, от една страна, както и спецификите на целевата група, от друга страна. Необходимостта от извършването на тази дейност няма единствено трудов характер, чрез осигуряването оборудвано офис пространство ще създаде на микро социална среда, която ще спомогне за личностното усъвършенстване на всеки отделен индивид от наетата целева група. За целите на социалното предприятие ще бъде нает офис минимум 80 кв.м по възможност отворен тип, където да се обособят 12 работни места за новонаетите лица и две за екипа на социалното предприятие. Офисът ще бъде избран така, че да бъде лесно достъпен за хора с увреждания и хора намалена подвижност. Всяко новоразкрито работно място ще бъде обезпечено със специфично за дейността оборудване. За уеб дизайнерите ще се закупят 6 бр. монитора с голям 23 инчов екран LED ANTI GLARE; IPS; 6ms; 250cd/m2; FULL HD; HDMI; Display port за обезпечаване на работата им по изработване и графично оформление на сайтове; За уеб техникът ще бъде закупен 1 бр. (асемблиран) компютър MB PCI-E/DDR4 2666/6xSATA3/M2 2280; CP3.2GHz/12MB BOX; RAM 2x8GB DDR4/2400; HDD 2TB SSHD MONITOR; 27"/4k, с цел поддържане на системата; За уеб администраторите ще бъдат закупени общо 5 бр. лаптопи CPU-4.1GHz/9MB; Monitor-15.6" FULL HD IPS AG; RAM-DDR4 16MB, с цел текстово оформление и съдържателно запълване на сайтовете; 12 бр. мишки и 7 бр. клавиатури. Закупуването на оборудването и обзавеждане е от пряка необходимост за функционирането на офиса на Социалното предприятие. При необходимост със собствени средства Фондацията ще осигури и допълнително такова. Съгласно ЗИХУ, Агенцията за хората с увреждания съдейства при подпомагането на достъп на лицата с намалена трудоспособност до работните места, оборудването на тези места, както и адаптирането на работната среда. При необходимост, дейността ще се съобрази и консултира със съответната агенция. Тази дейност ще се реализира посредством следните етапи на изпълнение: 1) Регламентиране на дейността на социалното предприятие чрез приемане на необходимите правилници, регламенти и промени в устава на Фондация Мечти без граница 2) Проучване и избор на офис и сключване на договор за наем. 3) Организиране на процедури за закупуване на оборудване, обзавеждане и офис консумативи, съгласно ЗУСЕСИФ и нормативната уредба на ПМС 160. 4) Сключване на договори за доставки на оборудване и обзавеждане. 5) Доставка и монтаж на оборудването и подготовка на работните места. 0.00 41 758.37
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Тази дейност ще представлява специализирана психологическа подкрепа и професионално мотивиране с цел повишаване на личната самооценка и изграждане на умения за социална интеграция и професионална реализация на наетите лица от целевата група. Психологът ще спомогне за адаптирането на новонаетите лица към изискванията на работна среда и ще съдейства на екипа по проекта да постигне максимален положителен ефект върху човешкия капацитет на Социалното предприятие. Консултантската помощ ще спомогне за мотивиране на целевата група, социално им включване и повишаване на личната им самооценка. Мотивирането ще спомогне лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията на новото работно място. В подготвителният етап на проекта психологът ще работи с представители на уязвими групи, като ще консултира не само безработни и/или неактивни лица от целевите групи. Чрез терапевтичните методи на работа, специалистът ще спомогне за активизиране на представители от посечените групи с цел активно им включване в работна заетост. Позовавайки се на силните страни на отделния индивид, психологът ще спомогне за повишаване на личната самооценка и ще провокира желание за самоусъвършенстване и личностно развитие. Психологическо подпомагане на новонаетите лица ще спомогне за ефективна им адаптация на работните места; ще създаде една доверителна среда, в която те ще могат да се чувстват свободни да изразяват себе си; ще провокира нуждата им за себеусъвървенстване и самоизява. Методите, които ще бъдат използвани ще включват техники за справяне със стреса и мотивиращи занимания за повишаване самооценката. Това ще спомогне за придобиване на умения за успешно справяне в кризисни ситуации, взимане на бързо решение и себеутвърдждаващо поведение. В работата си психологът ще води от общоприети и утвърдени практики за диагностични и консултация. Ще се провеждат както редовни индивидуални консултации, така и групови занимания с включените по проекта лица от целевите групи (вкл. и екипа по проекта) с цел подпомагане на новоноетите лица при адаптирането им работната среда, обменят опит, споделяне на трудности и оповестяване на собствените постижения. На всеки от включените в заетост лица ще бъде извършена индивидуална диагностика и ще бъде изготвен личностен профил с цел откриване на силните страни им и идентифициране на личностни им особености. Чрез този индивидуален профил ще се подпомогне работодателя и екипа на социалното предприятие за по ефективно използване на ресурса на всяко лице, както и самото лице ще изгради по-­адекватна представи за себе за последващата си социална и професионална реализация. В заключителният етап на проекта, психологът ще подготви индивидуална атестация на служителите от целевата група с цел измерване нивото на удовлетвореност от включването в работния процес и нивото на адаптация към трудовата среда за изминалия период. Целта на атестацията е е да се придаде по обективност на справянето със целите по проекта, както и конкретно да се подпомогне работодателя в избора на лица, които да задържи на работа и след края на проекта. Психологът ще съдейства при реализиране на трудовата дейност на екипа по проекта, мениджърският екип на предприятието и обучителят. Етапи на дейността: 1) Идентифициране на целевата група 2) Работа по подбора на персонал на Социалното предприятие 3) Консултиране, мотиваране и подкрепа представители на уязвими социални групи ( в и извън соцалното предприте) 4) Организиране редовни индивидуални консултации и групови занимания 5) Съставяне на индивидуален личностен профил на новонаетите лица 6) Мотивационна психологична подкрепа и професионална ориентация 7) Заключителна индивидуална оценка на нивото им на адаптация и справяне с професионалните задължения и нивото удовлетвореност 0.00 10 585.84
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”: Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4, съгласно Европейската квалификационна рамка, е с цел придобиване на теоретични и практически знания на лицата от целевата група, за да могат да повишат трудовата си компетентност и конкурентноспособността си на пазара на труда. Чрез преминаването на обучение по дигитална компетентност, новоназначените служители ще усвоят и овладеят умения, които ще могат ефективно да прилагат на съответното работно място (в случая Новосъздаденото социално предприятие). Тези знания и придобитият сертификат ще допринесе за бъдещата професионална реализация на лицата от целевата група. За ефективното реализиране на тази дейност в проекта е привлечена партньорска организация с опит в обучението и интеграция на лица от уязвими социални групи вкл. и лица с уреждания – Национален учебен център. Обучението протича на модулен принцип, като през целия курс ще акцентира върху уеб дизайна и уеб рекламата. Обучението ще се възложи изцяло на партниращата организация. Обучението ще се проведе от обучител, назначен на работа към НУЦ ООД. Хорариумът е 120 часа, който ще се разпредели в 30 дни по 4 часа. Модулите на обучения ще включват базови познания върху: Презентации 1. Спазени са задените име, предмет на дейност и брой на слайдове 2. Създаване на слайд, който да представлява кратко съдържание на презентацията с хипер връзки към съответните слайдове 3. Вмъкване на графични елементи, взети от Интернет 4. Поставяне на графични елементи, създадени с програмата (карета, елипси, стрелки и др.) 5. Вмъкване и форматиране на таблица 6. Работа с текстови полета с различен формат на текста (размер, цвят и др.) 7. Настройване на дизайна на фона на слайдовете 8. Настройване на анимации за елементите в слайдовете 9. Настройване на различни преходи (анимация) между слайдовете 10. Вмъкване на звуков файл Електронни таблици 1. Създаване и форматиране на електрона таблица: сливане на клетки хоризонтално и 2. вертикално, подравняване и форматиране на съдържанието в тях, поставяне на рамки 3. Въвеждане на формули, копиране на формули и използване на относителни и абсолютни адреси на клетките 4. Използване на вградени функции: SUM, MIN, MAX, AVERAGE 5. Работа с проценти и относителни дялове 6. Свързване на таблици от различни страници и различни електронни книги Текстообработка 1. Форматиране на шрифт (вид, размер) 2. Форматиране на параграф (подравняване, отстъпки) 3. Номериране на страница, бележки под линия 4. Вмъкване и форматиране на таблица 5. Поставяне на изображения, взети от Интернет 6. Поставяне на рамка и фон на страницата 7. Използване на номериран и неномериран списък 8. Създаване на фигури чрез инструментите за чертане На обучаващите се от целевата група ще се връчи сертификат за преминат курс на обучение при успешно справяне със заключителен тест за оценка на знанията. Свидетелство за професионална квалификация. Сертификатът ще е издаден от Колеж по мениджмънт “Адам Смит”. Тази дейност ще спомогне за изпълнението не само на поставените цели и индикаторите в настоящото проектно предложение, но и за изпълнението на заложените цели на самата процедура и оперативна програма, като ще се увеличи дела на безработните/неактивни лица от уязвимите групи на пазара на труда повишили своята професионална квалификация и постигнали своята успешна трудова интеграция. Етапи на изпълнение: 1) Оформяне на програмата и методиката на обучение съобразно нуждите на обучаващите се от уязвими групи 2) Тест за определяне нивото на знания на целевата група 3) Провеждане на модулното обучение 4) Тест придобити знания и осигуряване на 12 сертификата за преминато обучение 0.00 1 839.73
Дейност по осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лицата от целевата група: Целта на дейността е да се създаде условие за трайна трудова заетост и интеграция на лица от уязвими групи, вкл. лица с увреждания в новосъздаденото социално предприятие. В подготвителната фаза на проекта, работният екип ще идентифицира целевата група, съобразно критериите, заложени в конкретния проект и допустимостта съобразно процедурата „Развитие на социалното предприемачество” към ОПРЧР. Ще се изготви стратегия за набирането на персонал за новосъздаденото социално предприятие към Фондация „Мечти без граница“. Кандидатите от целевата група ще се търсят не само в Бюрото по труда, но ще се работи и със специализирани институции, агенции, университети и др. Психологът ще провежда групови срещи с представители от целевата група, като ще организира мотивационни групови срещи и индивидуални консултации на заинтересованите. Целта е лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията на новото работно място. От друга страна, психологът ще може лесно да се ориентира в капацитета и възможностите на консултираните лица с цел подбиране на най-­подходящите за сформиране на Социално предприятие. Дейността ще бъде насочена към представители на целевата група, но ще могат да се включат и други представители на уязвими групи. Подборът ще се извърши индивидуално на база подадени автобиографии от заинтересованите лица, представители на целевата група. Процедурата по подбор ще се осъществи от Управленския екип с присъствие на психолога по проекта. В същинската част ще бъдат наети 12 човека, които ще спадат към категориите на допустимите целеви групи, а именно: - 6 бр.уеб дизайнери, от които половината ще са хора с увреждания, а останалите ще са лица в неравностойно положение на пазара на труда; - 5 бр. уеб администратори, от които половината ще са хора с увреждания, а останалите ще са лица в неравностойно положение на пазара на труда; - 1 бр. уеб техник, който ще е лице в неравностойно положение на пазара на труда; Наетите лица ще бъдат ангажирани с трудова дейност в продължение на 1 каледарна година, като ще бъдат назначени на пълен работен ден. Освен материална и техническа обезпеченост, ще им бъде осигурена и супервизия от специалисти в компютърните технологии, с цел успешна справяне с работните задачи. Заедно с наемането на лицата от таргет групата, ще бъдат наети и ръководител и счетоводител за Новосъздаденото социално предприятие, като подборът ще е извършен още в подготвителната фаза на проекта на Управленския екип.. Мениджърският екип на предприятието ще функционира изцяло с цел обезпечаване на работата на новосъздаденото предприятие, като ще съобразява дейността с новонаетите лица, от една страна, както и ръководния екип по проекта, от друга страна. Посредством осигуряването на заетост новонаетите лица от уязвими групи и лица с увреждания ще могат да изградят трудови и тясно специализирани навици в сферата на събитийния мениджмънт, което не само ще затвърди увереността в собствените им способности, но и ще подсили усещане им за конкурентоспособност на трудовия пазар. Ще им бъде осигурена динамична и развиваща работна среда, която ще включва проучване на ноу хоу в IT и PR сферата, ще се осъществи обмен с други фирми в сферата, ще се предвидят стимулиращи бонуси с цел поощряване и т.н. Тази дейност ще се реализира посредством следните етапи на изпълнение: 1) Подготвителна фаза за идентификация на целевата група и подбор на персонал 2) Промяна на устава на Фондацията 3) Осъществяване на подбор с цел наемане на 12 представители на целевата група. 2) Назначавана на одобрените кандидати от целевата група на трудов договор за период от 12 месеца на 8 часов работен ден 3) Назначаване на екипа на социалното предприятие – ръководител и счетоводител 4) Супервизия и подкрепа на новонаетите служители 0.00 93 088.10
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на дейността е популяризиране на инициативите със социална насоченост, които могат успешно да се реализират под формата на икономическа структура и предприемаческа дейност. Целта на настоящата дейност е да се изгради маркетинг стратегия за популяризиране на социалното предприемачество и изгради и разпространи ноу хоу за икономическа ефективност на социални каузи. Дейността ще се реализира чрез използване на похватите и методите на социалния маркетинг. Дейността ще бъде насочена към предприемачески фирми , хора от социално уязвими групи, неправителствени организации, специализирани институции, държавни структури и др. Социалният маркетинг ще се опитва да засегне актуални социални проблеми, като предложи разрешаването им по един икономически рентабилен за нуждаещите се начин. Популяризирането на социалното предприемачество ще разкрие една нова ниша за бизнес сектора у нас, ще акцентира върху на нуждите на социално неприобщени групи по начин, който предлага решение и ще представи добри практики за разпространение и утвърждаване. Социалното предприемачество и популяризиране на социалното дейност на Фондацията ще бъде организирано пред широката общественост, заинтересовани страни и целевата група, посредством презентация, разпространение на рекламно информационни материали, публикация в специализирани медии, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др; Ще бъдат организирани интеракционни събития от типа TED, уъркшоп срещи, дискусионни събеседвания. Новосъздаденото социалното предприятие на Фондация „Мечти без граници“ ще спомогне за популяризирането на социалното предприемачество чрез примера, който ще предложи. Фондация „Мечти без граници“ ще има за цел да се докаже като организация с високи постижения в сферата на социалното предпримачество, възпроизвеждайки своя модел за успех в бизнес сектора в България. С популяризирането на дейността си и социалното предприемачество като цяло, Новосъздаденото предприятие ще затвърди увереността на наетите лица в нея и ще създаде възможност за социална и трудова интеграция на по-­голям параметър от представители на уязвими групи. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия капацитет и опит в реализирането на подобни дейности. Подбора на фирма, доставчик на услугата ще се осъществи от екипа по проекта. Маркетинг фирмата ще има за цел да работи със служителите на предприятието с цел популяризиране на конкретното Социално предприятие и разкриване на преимуществата на социалната икономика. Първоначално фирмата ще изготви подробен план на маркетинговата си стратегия за въздействие. Фирмата ще осигурява контакти между управленският по проекта, мениджърският екип на предприятието и заинтересовани страни. Ще се провежа непрекъсната информационна кампания чрез използване на медии, интернет и др. Ще се организират събития, мероприятия и кампании за популяризиране на идеята. До края на проекта проведената маркетин кампания трябва да е затвърдила образа на Социалното предприятие като рентабилна и социално значима икономическа структура в помощ за разрешаване обществено значими проблеми. Етапи на дейсността: 1) Проучване на фирмите, предлагащи маркетинг, рекламни и PR услуги. 2) Организиране на процедури за наемане на изпълнител съгласно ЗУСЕСИФ и нормативната уредба на ПМС 160; 3) Сключване на договор; 4) Изготвяна на маркетинг стратегия за въздействие 5) Осигуряване на бизнес контакти на екипа на фондацията/предприятието със заинтересовани страни. 6) Организиране на рекламна кампания 6) Организиране на събития с цел популяризиране на Социалното предприемачество 8) Изграждане и затвърждаване на положителния облик Социалното предприемачество в България. 0.00 43 078.54

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).